Prezentowana monografia stanowi pierwsze tego typu opracowanie Zarysu dogmatyki katolickiej. Dla osiągnięcia zamierzonego w pracy celu zarówno dogmatycznego, jak i pastoralnego Autor zastosował metodę analizy i syntezy literackiej, niczego a priori nie zakładając, poprzez wniknięcie w same teksty przekazów, ich rozbiór i systematyzację. (…)
Komunikatywny język książki sprawia, że czyta się ją przyjemnie jako ciekawą lekturę. Autor kieruje swoje orędzie do człowieka krytycznego, ale szczerze szukającego, do człowieka wierzącego i każdego czasu. Bogata jest treść tej książki. Dlatego potencjalny czytelnik może ją czytać od początku, środka lub końca albo też czytać na wyrywki. Kiedy jednak zdecydowaliśmy się na lekturę, czytajmy powoli, wracajmy do tego, co przeczytaliśmy. Ciekawe przemyślenia, skojarzenia można wykorzystać przede wszystkim we własnym życiu, ale także w katechezie, w homilii. Lektura przedstawionej pracy działa na intelekt, wolę i uczucia.
Z recenzji ks. prof. dra hab. Augustyna Eckmanna
Maryja uczy nas właściwego podejścia do tajemnic Bożych: „Jakże się to stanie…?” (Łk 1, 34) – pytała Bożego posłańca. Odpowiedź anioła, objawiająca misterium Trójjedynego Boga, zakończona stwierdzeniem, że „dla Boga bowiem nie ma nic niemożliwego” (Łk 1, 37), przyniosła całkowite oddanie się Dziewicy z Nazaretu odwiecznym planom Boga: „Oto Ja służebnica Pańska, niech Mi się stanie według twego słowa!” (Łk 1, 38). Od tego dialogu coraz bardziej w świecie odczuwalne stało się promieniowanie Bożego Ojcostwa. Tam, gdzie jest Matka, bardziej widać działanie Ojca, który tak „umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne” (J 3, 16). Nadzieja rodzi się pod Niepokalanym Sercem Dziewicy Maryi.
Z Wprowadzenia
Wdzięczność jest naturalną reakcją człowieka na Boże obdarowanie łaską życia, wiary, rodziny i przyjaciół. Szukając wyrazu dla swej wdzięczności, pragnie on podzielić się z innymi własną radością. Próbując wyrazić Bożą dobroć, jeszcze bardziej możemy doświadczyć swej ograniczoności. Tak trudno jest bowiem znaleźć adekwatne środki, aby wypowiedzieć miłość Stwórcy, zawsze hojnego i przewyższającego ludzkie, a nawet anielskie, pojęcie. Choć żadna „pieśń” nie wysłowi dobroci Trójjedynego Boga, to przecież nie zwalnia to wierzących z pragnienia „dopisywania” wciąż nowych akordów ku Jego chwale. Osiem rozdziałów niniejszej książki odsłania ważne tematy katolickiej teologii, która pragnie być nie tylko na usługach wiary (A. Nossol), lecz także z wielkim przekonaniem pragnie służyć miłości. Czyni to w akcie całkowitego oddania Niepokalanej, Stolicy Mądrości.
Z pisaniem jest podobnie jak ze śpiewem. Stąd ta książka. Jej treść stanowi osiem konferencji, które powstały z myślą o pątnikach z diecezji pelplińskiej idących do Matki Bożej na Jasną Górę w latach 2008–2014 i 2016. Treść konferencji została nieco zmodyfikowana oraz zaopatrzona w przydatne, jak sądzę, przypisy i dopowiedzenia.
Dzisiejsze, osobliwe zachowania ludzkie rodzą zasadnicze pytanie, czy człowiek jest rzeczywiście wolny? Czy to, że on sam uważa się za wolnego, czyniąc niemal wszystko, co chce, jest objawem prawdziwej wolności? Czy taka egoistyczna wolność, której twórcą zdaje się być sam człowiek, nie zniewala go bardziej niż wyzwala? Już te kilka pytań sprawia, że słowo wolność jest tematem drażliwym, w którym spotykają się wszelkie potrzeby i pragnienia, cele i ideały dzisiejszego człowieka. Wtedy wolność staje się bardziej wyzwoleniem od wszelkich ograniczeń, niż wolnością woli, która dana jest osobie ludzkiej wraz ze świadomością i rozumnością. Wolność woli rozróżnia się dalej na wolność egzystencjalną jako relację człowieka do własnego bytu i na wolność wyboru jako sposobu życia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?