Zeszyt ćwiczeń NOWE Słowa na start! dla klasy 6 zawiera zadania utrwalające umiejętności i wiedzę z zakresu kształcenia językowego, a także polecenia ułatwiające zrozumienie roli środków artystycznego wyrazu w utworach literackich. Ćwiczenia są skorelowane z podręcznikiem NOWE Słowa na start! 6.Poprzez liczne ćwiczenia o atrakcyjnej formie ułatwia rozwijanie umiejętności oraz utrwalanie wiadomości z zakresu nauki o języku.Pozwala na utrwalanie poprawnej pisowni dzięki różnorodnym zadaniom ortograficznym.Umożliwia kształcenie umiejętności z zakresu retoryki oraz pozwala ćwiczyć tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych.Dzięki zestawom zadań do tekstów literackich i publicystycznych uczy analizy zastosowanych środków językowych i stylistycznych, a także utrwala umiejętności retoryczne.Zawiera odsyłacze do dodatkowych materiałów (teorii, wskazówek pomagających w rozwiązywaniu zadań, ćwiczeń oraz zasobów multimedialnych) w postaci kodów QR.Utrwala najważniejsze zagadnienia za pomocą podsumowań Sprawdź, czy potrafisz zamieszczonych na końcu każdego rozdziału.Skutecznie wspiera w systematycznym zdobywaniu wiedzy i umiejętności, dzięki czemu pomaga w przygotowaniu do egzaminu po klasie 8.
Monografia Wobec postpamięci stanowi analizę porównawczą oraz interpretację twórczości literackiej tak zwanej generacji „po” – a więc drugiego pokolenia Żydów w Polsce po Holokauście – w świetle pytań o wpływ postpamięci na tożsamość i świadomość osób urodzonych po wojnie i o możliwość tworzenia własnych narracji wśród odziedziczonych wspomnień. Anna Kuchta śledzi wątki autobiograficzne w utworach, które mogą być odczytane jako deklaracje tożsamościowe, autorstwa sześciu polskich pisarzy urodzonych w latach czterdziestych i pięćdziesiątych w rodzinach ocalałych z Zagłady: Ewy Kuryluk (ur. 1946), Bożeny Keff (ur. 1948), Romana Grena (ur. 1951), Magdaleny Tulli (ur. 1955), Agaty Tuszyńskiej (ur. 1957) i Moniki Sznajderman (ur. 1959). Badaczka eksploruje zagadnienie postpamięci w polskim kontekście historyczno-politycznym i ukazuje wielowymiarowość strategii tożsamościowych przedstawicieli pokolenia „po”. Książka Anny Kuchty stanowi istotny wkład w zrozumienie zjawiska pamięci i postpamięci drugiego pokolenia polskich Żydów po Zagładzie, uwikłanego w bardzo szczególne uwarunkowania społeczno-kulturowo-polityczne. Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Obirka Anna Kuchta – absolwentka Katedry Porównawczych Studiów Cywilizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o kulturze i religii (2019). Interesują ją kondycja kultury współczesnej oraz zagadnienia postpamięci i tożsamości kulturowej w XX i XXI wieku. Pasjonuje się również japońską literaturą i kulturą popularną (w tej perspektywie bada powieść Genji Monogatari). Jest redaktorką magazynu „Maska” i pisma „The Polish Journal of Aesthetics”, stypendystką SYLFF (The Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?