Mam nadzieję, że niniejsze opracowanie, liczące w sumie opisy życia mistycznego 26 mistyczek posłuży procesowi odkrywania wielkości i aktualności doświadczeń Boga. Albowiem ich droga życia wiodła przez wiele doświadczeń, przez które prowadził je Bóg (noce ciemności), one zaś pozostawiły też rady, wyjaśnienia, aby inni pewniejszą drogą mogli dojść do odkrywania Boga. Dlatego całe ich życie można postrzegać jako drogę życia mistycznego, która w sposób szczególny objawia się nadzwyczajnej miłości Jezusa. Albowiem ich życie mistyczne ma swoje źródło w darach, które otrzymały w sakramencie chrztu. Rozwijając te dary, mistyczki wzrastały w coraz głębszej jedności z Bogiem. Bóg przeprowadził je przez oczyszczenie i oświecenie aż do zjednoczenia z Nim. Zostały wprowadzone w misterium Bożej miłości, aby nieść ją ludziom w otrzymanych przesłaniach.
Ze wstępu ks. Stanisław Urbański
Pionierskie opracowanie polskiej mistyki przeżyciowej i studyjnej na przekroju 1000-lecia Polski. Przedmiotem pierwszej mistyki jest doświadczenie mistyczne konkretnej osoby; przedmiotem drugiej jest to samo, ale ujęte metodologią naukową. Obydwa rodzaje mistyki stanowią jedną wielką polską tradycję mistyki.
Mistyka przeżyciowa wprowadza chrześcijanina w obszar bezpośredniego obcowania z Bogiem. Dlatego mistycy rozpalali i rozpalają ogień autentycznej świętości. Chrześcijanin powołany do świętości powinien podążać za wezwaniem Boga, przechodząc kolejno etapy oczyszczenia, oświecenia i zjednoczenia mistycznego. Wyrzeka się wszystkiego, aby zdobyć wszystko. W zamian za to otrzymuje radość bezpośredniego posiadania Boga. Od tego momentu jego życie zostaje przepełnione nową treścią służenia Bogu i bliźniemu. Niedowiarkowie zaś wypierają ze swojej świadomości możliwość przeżyć mistycznych, utożsamiając ich teoretyczny model z rodzajem zaburzeń psychicznych. Dlatego często pojawia się zjawisko wyśmiewania wszystkiego, co mistyczne” – pisze we wprowadzeniu autor książki. Syntetycznie przybliża ona potwierdzające ten stan rzeczy zapiski duchowe dziewięciu postaci, m.in. św. Faustyny, św. Pawła od Krzyża i Juliany z Norwich.
Przyjęcie chrztu przez Polskę w 966 roku dało początek duchowości chrześcijańskiej. W trzecim tomie serii "Duchowość Europy" opracowano doktrynę szkoły zmartwychwstańczej Bogdana Jańskiego z omówieniem życia i działaności założyciela.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Strona korzysta z plików cookies, w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dowiedz się więcej w sekcji Polityka plików cookie.
Niezbędne pliki cookie
Są to pliki są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i służą do zapamiętywania np. sesji logowania, preferencji językowych, wypełniania formularzy, wybranej opcji prywatności, produktów w koszyku / schowku. Możesz je zablokować w przeglądarce, ale wtedy niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Pliki cookie związane z reklamami
Reklamowe pliki cookied dla Google Ads pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji.
Pliki cookie związane ze statystykami
Analityczne pliki cookie dla Google Analytics umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym sklepie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystyki i poprawiać wydajność naszego sklepu. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na ich stosowanie, to nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.