Zasadniczym celem nauczania religii w klasie trzeciej jest przygotowanie dzieci do pierwszego osobistego spotkania z Jezusem w sakramencie pokuty i pojednania oraz w Eucharystii.
Realizacji tego celu służy określona struktura treści, nawiązująca do codziennych doświadczeń katechizowanych.
Uczniowie doskonalą swoje umiejętności dotyczące modlitwy, przykazań, sakramentu pokuty i pojednania, Eucharystii, podejmują zadania apostolskie.
Koncepcja zadań umieszczonych w kartach pracy koresponduje z wymaganiami edukacyjnymi określonymi w programie nauki religii. Zaproponowane zadania zainspirują ucznia do samodzielnego myślenia, kojarzenia faktów, wyciągania wniosków. Są inspiracją do kreatywnego myślenia, porządkują i utrwalają wiedzę. Zaproponowane do wykonania zadania pomogą uczniowi w rozwijaniu umiejętności, które wykorzysta w trakcie egzaminu maturalnego (czytanie ze zrozumieniem, analiza tekstu, formułowanie wypowiedzi). Ciekawe ćwiczenia zachęcą słuchacza do wykorzystania dotychczas zdobytej wiedzy, czyniąc z niej punkt wyjścia do dalszej edukacji. Ćwiczenia w kartach pracy systematyzują zakres wiadomości. Pomogą uczącemu sprawdzić stopień realizacji wymagań programowych.
Karty pracy są uzupełnieniem tematów lekcji zawartych w podręczniku. W atrakcyjny sposób prowadzą dzieci w świadome uczestnictwo w Eucharystii. Zaproponowane ćwiczenia pomogą w utrwaleniu wiedzy. Zmotywują do aktywizacji i kształtowania postawy dziecka Bożego, aktywnie uczestniczącego w życiu sakramentalnym.O sposobie wykorzystania kart w procesie dydaktycznym decyduje katecheta, biorąc pod uwagę możliwości percepcyjne swoich uczniów.Karty pracy mogą zastąpić zeszyt ucznia.
Program nauczania religii w klasie II to kontynuacja programu poznanego w poprzednim roku nauki.
Podzielony jest na 5 działów i zawiera 56 jednostek lekcyjnych. Zasugerowany układ ma pomóc uczniowi w osobowym rozwoju wiary.
Zaproponowana tematyka porusza problemy egzystencjalne, co ułatwia młodzieży w odnalezieniu odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące ich roli i zadań we współczesnym świecie.
Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi, na zamysł stwórczy Boga i wydarzenie zbawcze Jezusa, które mają kształtować świadectwo ucznia Jezusa wobec świata.
Ciekawe połączenie tekstów współczesnych autorów ze źródłami biblijnymi pomogą młodzieży uzmysłowić fakt, że dzieło stwórcze trwa i jest wyrazem miłości Boga.
Stawiane uczniowi pytania zainspirują go do kreatywnego myślenia, dialogu i dyskusji podczas lekcji. Doprowadzą młodzież do stwierdzenia, że w życiu nie ma rozdźwięku pomiędzy wiarą, wiedzą a życiem osobistym.
Ciekawa szata graficzna odgrywa istotną rolę dydaktyczno-wychowawczą i pomaga uczniowi w wykazaniu się wiedzą zdobytą na innych przedmiotach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?