Estera Bidet nie stanowiła inspiracji do stworzenia hitu Michaela Jacksona Beat It, bo urodziła się już po wydaniu tego utworu. Natomiast pewna bezsenna noc, kiedy leżała przytulona do pluszowej poduszki w kształcie męskiego ramienia, zainspirowała ją do tego, aby raz na zawsze zamknąć w swoim życiu etap poszukiwania miłości, tym samym oszczędzając najważniejszy narząd, czyli serce przed kolejnym złamaniem.Mitoman, opętany ekolog-truciciel, bibliofil, niewierny artysta, małoletni, senior, wracacz, zdradzacz, wariat, lowelas, maminsynek, oszust plus jeszcze paru innych kandydatów wszyscy doprowadzili do tego, że Estera straciła apetyt na miłość, zaufanie do mężczyzn i raz na zawsze przekreśliła swoje marzenia o sukni ślubnej w kształcie syrenki, fascynatorze z woalką i obrączce z cyrkoniami na prawej ręce, wsuniętej jej przez tego najważniejszego.Czy dziewczynie, która ciągle musi tłumaczyć swojej matce, że jest sześć miesięcy przed trzydziestką, uda się pozostać singielką? A może będzie skłonna dać sobie jeszcze jedną, ostatnią szansę na miłość? A może ta miłość pojawi się niespodziewanie?Lekka, pełna humoru komedia romantyczna o tym, że życie potrafi wywrócić się do góry nogami, dokładnie wtedy, kiedy mniej więcej wszystko zostało już poukładane.
Położony na wschodzie Polski Lublin został niebywale rozbudowany w okresie powojennym. Miasto znacznie powiększyło się o wielkie, nowe dzielnice mieszkaniowe. Jednocześnie rozwinął się układ drogowy, a także stanowiąca krwiobieg miasta komunikacja miejska. Autobusy i trolejbusy Ikarus, Jelcz, San, Skoda i ZIU, choć już dawno zniknęły z lubelskich ulic, są z sentymentem wspominane, gdyż przez lata zapewniały mieszkańcom miasta dojazd do zakładów pracy czy miejsc nauki.Autorzy książki dotarli do setek stron szerzej nieznanej, archiwalnej dokumentacji i napisali szczegółową, pasjonującą opowieść o szybkim i żywiołowym rozwoju Lublina. Twarde fakty i liczby zostały urozmaicone ciekawostkami z pełnych emocji relacji prasowych. Powstała książka zawierająca pierwszy kompleksowy opis historii lubelskiej komunikacji, rok po roku, w całej epoce PRL-u. Nie brakuje faktów, tabel i informacji o liniach, taborze i rozwoju miejskiego transportu. Uwzględniona w niej została także rozbudowa sieci ulicznej od bruków po dwujezdniowe, asfaltowe arterie. Część opracowania poświęcono powstawaniu osiedli mieszkaniowych, spinając w chronologiczną całość budowę wszystkich największych osiedli Lublina, w tym: ZOR, LSM, Kalinowszczyznę, Czechów i Czuby. Od ścian murowanych z cegły, przez wielki blok żerański, aż po budownictwo wielkopłytowe w systemach OWT i W-70.Miłośników komunikacji miejskiej i pasjonatów transportu ucieszą niepublikowane dotąd zdjęcia lubelskiego taboru z lat 70. i 80., wykonane przez zagranicznych autorów. Z kolei zainteresowanych historią rozbudowy Lublina i budownictwa mieszkaniowego zaciekawią archiwalne fotografie z czasów budowy osiedli, w tym LSM, Czechowa i Czubów.
Jeśli oglądaliście serial „Grace i Frankie”, pokochacie przebojowe babcie Michała Krawczyka. Jego poczuciem humoru zachwyciła się najprawdziwsza hrabina polskiego kabaretu, Joanna Kołaczkowska. „NA DWOJE BABKA GRZESZYŁA” to przewrotna, zaskakująca, komediowa opowieść o codzienności seniorek z Żyworódki, które burzą wizerunek tradycyjnych polskich babć. Marcela to aktywistka i orędowniczka życia, która nieustannie wpada na szalone pomysły, aby nie dać sobie przestrzeni na nudę. Fatima jest zielarką powszechnie znaną z produkcji trucizn. Jednak uznała, że pora wreszcie poważnie przygotować się do ostatniej, najważniejszej podróży. Czy rzeczywistość w Żyworódce będzie im sprzyjać? Czy są gotowe na niespodzianki i zaskoczenia? Jakie grzeszki mają na sumieniu? Czy przejdą pomyślnie test na przyjaźń? Czytajcie i bawcie się dobrze!
Estera Bidet nie stanowiła inspiracji do stworzenia hitu Michaela Jacksona Beat It, bo urodziła się już po wydaniu tego utworu. Natomiast pewna bezsenna noc, kiedy leżała przytulona do pluszowej poduszki w kształcie męskiego ramienia, zainspirowała ją do tego, aby raz na zawsze zamknąć w swoim życiu etap poszukiwania miłości, tym samym oszczędzając najważniejszy narząd, czyli serce przed kolejnym złamaniem.Mitoman, opętany ekolog-truciciel, bibliofil, niewierny artysta, małoletni, senior, wracacz, zdradzacz, wariat, lowelas, maminsynek, oszust plus jeszcze paru innych kandydatów wszyscy doprowadzili do tego, że Estera straciła apetyt na miłość, zaufanie do mężczyzn i raz na zawsze przekreśliła swoje marzenia o sukni ślubnej w kształcie syrenki, fascynatorze z woalką i obrączce z cyrkoniami na prawej ręce, wsuniętej jej przez tego najważniejszego.Czy dziewczynie, która ciągle musi tłumaczyć swojej matce, że jest sześć miesięcy przed trzydziestką, uda się pozostać singielką? A może będzie skłonna dać sobie jeszcze jedną, ostatnią szansę na miłość? A może ta miłość pojawi się niespodziewanie?Lekka, pełna humoru komedia romantyczna o tym, że życie potrafi wywrócić się do góry nogami, dokładnie wtedy, kiedy mniej więcej wszystko zostało już poukładane.
Okrężnym spacerem przez dworce autobusowe, operowe gmachy, przestrzenie wystawiennicze i terytoria wewnętrzne skromna ta książeczka nieśmiało snuje refleksje nad wyobraźnią oraz ochoczo zachęca do jej gimnastykowania. Eksploruje więc wspaniałe nice, rozpatruje zastanawiające cosie i wyłapuje niesfornie ulotne duchy. Zapiski na marginesie są tu przeniesione na środek łamu, nieopierzone rozważania wystawione na afisz, z niecodziennych wspomnień ulepiono defiladę.
Michał Krawczyk – poeta, eseista. Absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Wrocławskim. Publikował m.in. w „Akcencie”, „Twórczości”, „Odrze” i „Tlenie Literackim”. Finalista 14. Połowu organizowanego przez Biuro Literackie. Nagradzany w konkursach poetyckich. Mieszka w Jeleniej Górze.
Na autobiografie? Mariny Abramović można spojrzeć jak na dynamiczny, płynny i otwarty ikonostas. Wizualność poszczególnych ikon wykreowanych przez artystke? cyrkuluje w systemie medialnego zapośredniczenia, którego elementem jest nasza percepcja. Ikony skonstruowane przez Abramović nie odsyłają jednak do absolutu teologicznego, transcendentnej boskości, ale do absolutu cybernetycznego, który realizuje sie? w mechanizmie sprze?żenia zwrotnego. Różnorodne pod wzgle?dem czasoprzestrzennym ikony, tworzone przez Abramović, dążą do skomponowania struktury ikonostasu, be?dącego w ciągłym stanie metamorfozy i transformacji. Jest on złożony z fragmentów: działań, obrazów, wspomnień, historii, zawsze jednak oznaczonych przez indywidualną wrażliwość artystki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?