KATEGORIE [rozwiń]

Krawczyk Dariusz

Okładka książki Wybrane aspekty komunikacji i zarządzania w...

33,00 zł 24,09 zł


Książka zawiera artykuły dziennikarzy, ekspertów z zakresu public relations oraz naukowców podejmujących tematy z zakresu szeroko rozumianej komunikacji społecznej oraz zarządzania.Publikacja będzie użyteczna nie tylko dla studentów, ale również pracowników związanych ze środkami masowego przekazu, promocją, reklamą i media relations. Autorzy zauważają, że technologie ICT mocno wspomagają działania człowieka, ale wzrasta także niebezpieczeństwo manipulacji informacją, rozprzestrzeniają się patotreści, hejt, fake newsy, upowszechnia cyberprzemoc, cyberprzestępczość, kradzież tożsamości, phishing i wiele innych. W dobie rozwoju nowoczesnych technologii wciąż pozostają otwarte pytania związane z problemami natury etycznej i nadal poszukuje się sposobów na przeciwdziałanie tym zjawiskom.W ostatnim czasie do katalogu zagrożeń dołączyła także pandemia COVID-19. Jej rozwój przez wielu specjalistów kojarzony jest z procesami globalizacji, a w zasadzie z nieograniczonymi możliwościami podróżowania, przemieszczania się z miejsca na miejsce, nieskrępowanych kontaktów. Pandemie nie są zjawiskiem nowym, ale ich częstotliwość w ostatnim czasie znacznie wzrosła. Wiek XX przyniósł hiszpankę, grypę azjatycką, grypę Hong-Kong. W XXI wieku mieliśmy już pandemię wirusa grypy A/H1N1, a teraz atakuje wirus SARS-CoV-2. Nauka i technika przychodzi ludziom z pomocą, ale nie zawsze w odpowiednim czasie i we właściwym wymiarze. Na wyniki badań naukowych trzeba czekać. Statystyki pokazują, że pandemia nie daje za wygraną.W monografii pod redakcją dr hab. Aleksandry Kuzior i dr. Dariusza Krawczyka zostały przedstawione wybrane problemy turbulentnego świata z perspektywy różnych dyscyplin naukowych. Różnorodność podjętych tematów pokazuje, z jak bardzo skomplikowanymi zjawiskami mamy współcześnie do czynienia.
Okładka książki Prasa samorządowa jako narzędzie polityki informacyjnej na przykładzie gmin Górnośląsko-Zagłębiowski

25,00 zł 20,24 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca dr. Dariusza Krawczyka, oprócz niewątpliwych walorów naukowych, pozwalających na zdiagnozowanie stanu faktycznego prasy samorządowej na wybranym obszarze, dających również perspektywę dalszych badań (na przykład nad odbiorem komunikowania samorządowego na tym terenie), może być również użyteczna dla praktyków komunikacji lokalnej – jako podręcznik zawierający najważniejszą wiedzę teoretyczną. ale przede wszystkim swego rodzaju poradnik dla wydawców prasy samorządowej. Z recenzji dr hab. Patrycji Szostok-Nowackiej Spis treści Wstęp 1. Komunikowanie lokalne 1.1. Zarys lokalnej komunikacji medialnej 1.2. Czynniki wpływające na funkcjonowanie regionalnego i lokalnego rynku mediów 2. Samorząd terytorialny. Pojęcia i zakres działalności 2.1. Reaktywacja i reformy samorządu terytorialnego w Polsce 2.2. Autonomia finansowa, samodzielność i odpowiedzialność samorządu za rozwój lokalny 2.3. Rola i postrzeganie samorządności 3. Komunikowanie publiczne samorządów 3.1. Narzędzia komunikacyjne samorządów 3.2. Wybrane narzędzia komunikacyjne samorządów 3.2.1. Zapewnienie dostępu do informacji publicznej 3.2.2. Sieć internetowa w świadczeniu usług administracji terenowej 3.2.3. Komunikacja społeczna samorządów z zastosowaniem mass mediów 4. Uwarunkowania działań komunikacyjnych samorządu 4.1. Strategia informacyjna samorządu 4.2. Prasa samorządowa. Zarys stanu faktycznego 4.3. Kontrowersje wokół wydawania prasy samorządowej 4.4. Propozycje likwidacji prasy samorządowej 4.5. Niejednoznaczne stanowiska organów nadzoru wobec zasad wydawania prasy samorządowej 4.6. Wydawanie gazet samorządowych w obowiązującym stanie prawnym 5. Prasa samorządowa w polityce informacyjnej administracji terenowej. Badanie medioznawcze 5.1. Obszar badawczy. Rys historyczny 5.2. Funkcjonowanie rynku prasy samorządowej. Weryfikacja hipotez badawczych na podstawie analizy czasopism ukazujących się na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii 5.2.1. Periodyczność 5.2.2. Upowszechnianie reklam 5.2.3. Nakład 5.2.4. Zasięg społeczny 5.2.5. Kompozycja graficzna 6. Postrzeganie prasy samorządowej przez zarządzających samorządem 6.1. Uzasadnienie braku formalnego związku administracji terenowej z gazetą lokalną 6.2. Walory pośredniej formy przygotowywania gazety samorządowej 6.3. Atuty czasopisma wydawanego bezpośrednio przez urząd miejski 7. Propozycja usprawnienia wydawania gazet samorządowych stanowiących element zarządzania polityką informacyjną gminy 7.1. Uniwersalność przyjętych założeń 7.2. Działalność wydawnicza samorządu 7.2.1. Określenie wydawcy 7.3. Wypełnianie funkcji kontrolnej wobec władz samorządowych 7.4. Formuła kolportażu i odpłatności 7.5. Zespół redakcyjny gazety samorządowej 7.6. Zróżnicowanie upowszechnianych materiałów informacyjnych 7.7. Publikowanie treści reklamowych 7.8. Odbiorcy prasy samorządowej 7.9. Relacje wydawcy gazety samorządowej z prasą komercyjną 8. Przewidywany kierunek przekształceń w polityce informacyjnej samorządu Zakończenie Aneks Wybrane przykłady kompozycji graficznej periodyków samorządowych ukazujących się na badanym obszarze Bibliografia Indeks osób Spis wykresów i tabel
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj