Polski design to książka o historii tworzenia sztuki użytkowej od okresu formowania państwa polskiego do czasów współczesnych. Autorka w sposób analityczny przedstawia informacje na temat dziejów projektowania codziennych przedmiotów ułatwiających człowiekowi pracę i wypoczynek. Projekty powstały w efekcie działań designerów związanych z krajowym środowiskiem artystycznym lub zatrudnionych w instytucjach i zakładach tworzących rozpoznawalną w świecie polską markę. W przystępny sposób zostały opisane dziesiątki faktów i zjawisk, które zadecydowały o charakterze umeblowania w naszych domach i miejscach pracy, o wyglądzie i jakości rodzimych pojazdów, a nawet o popularności określonych rodzajów aparatów fotograficznych i kupowanych dzieciom jako prezent z okazji Pierwszej Komunii Świętej. Opowiedziane historie mogą zaciekawić zarówno studentów wzornictwa, jak i osoby zainteresowane kształtowaniem się trendów w polskim designie.
Nowy język plastyczny, jakim było art déco, powstał na skutek zmęczenia ograniczeniami i restrykcjami okresu wojennego. Artyści odczuwali potrzebę tworzenia opartego na dekoracyjności oraz bogactwie wzorów i materiałów. Ich twórczość łączyła pewne cechy tradycji z innowacjami inżynieryjnymi ery maszyn. Prezentowany album to bogato ilustrowana opowieść o świecie lat dwudziestych, trzydziestych i czterdziestych XX wieku. Obecny wówczas styl art déco rozwinął się przede wszystkim w obrębie sztuk wizualnych: w architekturze, rzeźbie, malarstwie, grafice użytkowej i rzemiośle artystycznym.
Autorka proponuje nowe spojrzenie na dzieje mody. Oprócz analizy zmieniających się trendów sięga do społecznych kontekstów tych procesów. Zaprezentowany zostanie zupełnie innowacyjny rozdział o ewolucji poszczególnych części garderoby. Interesujące relacje z kultowych pokazów mody, motywacje projektantów, opis ich procesów twórczych opatrzone komentarzem historyka sztuki będą fascynującą opowieścią, która wciągnie zarówno osoby, dla których temat mody jest codziennością, jak i chcących poszerzyć swoje horyzonty w tej dziedzinie. Album zawiera około 700 ilustracji: fotografii agencyjnych, archiwaliów, reprodukcji, szkiców i ciekawostek.
Design pod flagą biało-czerwoną to nie tylko domena współczesnych projektantów. Warto zdać sobie sprawę, że na polską markę artyści, architekci, konstruktorzy i projektanci pracują już od początku 1900 roku. Innowacyjne i kreatywne pomysły, które czerpią inspiracje z polskiej kultury, zachwycają od lat. Polski design ma się dobrze i zaświadcza o tym dr hab. Irma Kozina, historyk sztuki, która w ciekawy sposób opowiada o kolejach wzornictwa polskiego. Liczne archiwalne i współczesne fotografie tworzą obraz rodzimego designu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?