Zestaw zawiera:36 kart piątkowych przezroczystych28 kart piątkowych nieprzezroczystych4 karty dziesiątkowe nieprzezroczyste6 plansz piątkowych pustych6 plansz dziesiątkowych pustych2 plansze piątkowe z konturami2 plansze dziesiątkowe z konturami30 kart cyfr7 kart dziesiątek16 kart znaków75 żetonów, po 25: czarnych, niebieskich, czerwonychplansza 3 x 3plansza kwadrat liczbowy 1-100 Karty Matemagiczne to oryginalne pomoce do zabawy i do nauki, przeznaczone do rozwijania umiejętności matematycznych u dzieci. Przezroczyste karty umożliwiają konstruowanie układów liczb na bazie piątkowego schematu kropkowego i uczenie strategii liczenia opartych na progu piątkowym. Karty, żetony i plansze wykorzystywane są w zadaniach wizualizacji liczb i operacji matematycznych oraz w pięciu grach. Instrukcja zawiera przykłady ćwiczeń uwagi, spostrzegania wzrokowego, orientacji przestrzennej i pamięci. Propozycje ćwiczeń i gier wspierają procesy motywacyjne, nawet u dzieci z doświadczeniami porażek w uczeniu się matematyki.Karty Matemagiczne mogą być wykorzystywane przez nauczycieli i specjalistów na zajęciach terapeutyczno-edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (niepowodzenia edukacyjne, zaburzenia mowy, specyficzne trudności w uczeniu się; dysleksja, dyskalkulia). Z pomocy mogą korzystać rodzicie i opiekunowie w czasie zabaw i ćwiczeń z dziećmi w domu lub w świetlicy.
Zawartość zestawu:- książeczka z 40 opowiadaniami oraz zadaniami i instrukcją,- 40 obrazków związanych z opowiadaniami oraz pytania,- 4 dwustronne karty z buźkami symbolizującymi emocje,- 4 dwustronne karty z twarzami dzieci przestawiającymi emocje,- 40 dwustronnych kółek z twarzami dzieci i kolorami emocji,- kolorowanka. Emocje w sytuacjach. Część 1. to pierwszy zestaw pomocy z serii Uczuciowe przedszkolaki. Seria przeznaczona jest do rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz umiejętności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Mogą z niej korzystać dzieci starsze oraz dzieci z niepełnosprawnościami.Pomoc może być wykorzystywana w pracy terapeutycznej indywidualnej i grupowej, na zajęciach edukacyjnych w przedszkolu i nauczaniu początkowym, a także jako forma zabawy w domu. Szczególne zastosowanie znajdzie w terapii psychologicznej i pedagogicznej oraz na Treningu Umiejętności Społecznych.Z zestawu mogą korzystać psycholodzy, pedagodzy, terapeuci TUS, nauczyciele wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, opiekunowie i rodzice. Dzięki pomocy można rozwijać u dzieci różne funkcje i umiejętności. Sfera emocjonalno-społeczna:- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji,- świadomość występowania różnych emocji w jednym czasie,- świadomość różnic w przeżywaniu takich samych lub podobnych sytuacji u różnych osób,- empatyczne postrzeganie przeżyć bohaterów,- rozmawianie o emocjach,- umiejętność oceny natężenia podstawowych emocji,- rozmawianie o trudnych wydarzeniach,- konstruktywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych,- empatia, wrażliwość na problemy innych i chęć pomagania,- umiejętność przyjmowania prostych ról,- naśladownictwo i działania naprzemienne,- komunikacja.Sfera poznawcza:- myślenie sytuacyjne, przyczynowo-skutkowe, logiczne,- wyobraźnia,- aktywne słuchanie,- rozwijanie słownika biernego i czynnego,- rozumienie prostych zdań, pytań i poleceń,- umiejętność wypowiadania się,- percepcja wzrokowa i słuchowa,- orientacja przestrzenna,- pamięć,- koncentracja uwagi,- grafomotoryka.
Seria 10 książeczek przeznaczonych do nauki i doskonalenia umiejętności czytania metodą sylabową. Oprócz nauki czytania rodzice, nauczyciele i inni specjaliści mogą je wykorzystywać do rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci.W pierwszej książeczce ""Bolo"" dzieci uczą się czytać samogłoski ustne: a, e, i, o, u, y (pisane małymi i wielkimi literami). Różne sposoby zapisu samogłosek pozwalają różnie je odczytywać, np. A - to pojedynczy dźwięk, AAA - dźwięk długi, A-A - głoski wymawiane z przerwą. Należy je czytać z odpowiednią intonacją i zabarwieniem emocjonalnym, w zależności od sytuacji przedstawionej na obrazku.Ilustracje z książeczki można wykorzystywać do rozwijania różnych umiejętności dzieci. Książeczka zawiera przykładowe ćwiczenia związane z wybraną ilustracją.
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest nie wystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień.
Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.
Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.
Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.
Anna Paluch
Ze Wstępu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?