Prosta diagnoza medyczna dr Watsona okazuje się czymś znacznie więcej... A odkrycie tajemniczego proszku na ubraniach i bardzo szczególnego biletu na pokaz, skłania Sherlocka Holmesa do tezy, że pacjent nie jest jedyną ofiarą wielkiego spisku. Wydaje się, że dziwne zniknięcia londyńczyków znajdują wytłumaczenie w występach chińskiego magika, bowiem inne znalezione bilety potwierdzają podejrzenia detektywa...Album nominowany do Grand Prix de la Critique 2020
Czy dzikie zwierzę może odnaleźć swój dom na perypetiach wielkiego miasta? "Bestia" to komiks opowiadający historię wyjątkowej przyjaźni, jaka połączyła małego chłopca i nieznane mu egzotyczne stworzenie. Jaką drogę będzie musiał przebyć uciekający przed oprawcami Marsupilami, by osiągnąć prawdziwe szczęście?
Nieodkryty gatunek Marsupilami wiedzie spokojne życie w sercu Ameryki Południowej. To wyjątkowe zwierzę ma długi ogon, nadzwyczajną moc oraz ogromny apetyt. Pewnego dnia jeden z Marsupilami zostaje schwytany przez Indian i sprzedany nielegalnym handlarzom. Zwierzę bardzo cierpi z powodu oderwania od swojego stada. W końcu trafia do Antwerpii, skąd ucieka i przedostaje się na przedmieścia Brukseli. Tam stworzonkiem zaczyna interesować się mały Francois.
Chłopiec postanawia pomóc zagubionemu zwierzątku, dzięki czemu rozpoczyna się ich niesamowita przygoda. Czy nietypowa przyjaźń będzie miała szansę na przetrwanie? Jak potoczą się losy dwójki niezwykłych bohaterów?
"Bestia" to powieść graficzna opracowana przez belgijskich twórców, jakimi są Zidrou oraz Frank Pe. Autorzy z dumą opisują perypetie wymyślonego zwierzątka, prezentując jego trudną i niebezpieczną przeprawę. Komiks zwraca szczególną uwagę na kwestię nielegalnego handlu egzotycznymi gatunkami, jednocześnie potępiając złe traktowanie zwierząt. To książka, która zyska uznanie nie tylko młodych czytelników, ale również ich rodziców.
Drugi z trzech tomów eventu "Stan przyszłości" przedstawiającego, jak mogą potoczyć się losy świata po wydarzeniach, które wstrząsnęły czasoprzestrzenią po zakończeniu sagi "Batman: Death Metal". Album "Stan przyszłości - Superman" skupia się na losach rodziny Supermana, pozostałe rozwiną wątki dotyczące Batmana i Ligi Sprawiedliwości. Wszyscy znamy historię Supermana i jego rodziny, ale ich przyszłe losy są równie ekscytujące, jak to, co wydarzyło się wcześniej. Przedstawiamy historie z przyszłości - spotkamy w nich ulubionych Kryptonijczyków, ich przyjaciół, a także wrogów. Przyjrzymy się, jak Jonathan Kent stara się zostać prawdziwym Supermanem, podczas gdy jego ojciec Clark walczy na arenach Świata Śmierci. Będziemy też kibicować Lois Lane starającej się pokrzyżować niegodziwe plany Lexa Luthora. Poznamy również zupełnie nową wersję Czarnego Podróżnika, która musi wkraść się do Świata Wojny. Na koniec zaś przeniesiemy się w czasie i spotkamy potomków Clarka Kenta chroniących wszechświat jako Ród El. Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w amerykańskich zeszytach "Future State: Superman of Metropolis" #1-2, "Future State: Superman: Worlds of War" #1-2, "Future State: Superman vs. Imperious" Lex #1-3 oraz "Future State: Superman: House of El" #1.
Komiksowy prequel do klasycznej powieści Franka Herberta to świetna rozgrzewka przed najgorętszą premierą filmową ostatnich lat, czyli adaptacją Diuny w reżyserii Denisa Villeneuve'a.Bestsellerowa powieść Diuna. Ród Atrydów doczekała się w końcu wersji komiksowej. Adaptacją i scenariuszem zajęli się Brian Herbert i Kevin J. Anderson, autorzy powieści opartej na notatkach twórcy Diuny Franka Herberta. Tekst zilustrował Dev Pramanik (Paradiso).
Komediowy pamiętnik twórcy komiksów z życia pełnego spotkań z fanami, środowiskowych nieporozumień i innych kłopotów.
Co się dzieje, gdy hobby z dzieciństwa przeradza się w zawodową karierę? ,,Samotność komiksiarza"" - niesłychanie zabawna i niestroniąca od ujawniania intymnych szczegółów autobiografia Adriana Tomine - oferuje szereg zaskakujących odpowiedzi na to pytanie.
Codzienność autora to męczące trasy promujące kolejne tytuły i kłopotliwe spotkania z czytelnikami. To wywiady, których wolałoby się nie udzielać i często żenujące spotkania z innymi artystami. To nieustanne balansowanie pomiędzy ambicją i chwiejnym poczuciem własnej wartości, pragnieniem sławy a strachem przed porażką, gdy gdzieś pomiędzy tym wszystkim toczy się życie, w którym trzeba radzić sobie także w roli męża i ojca.
Kiedy Tomine zupełnie niespodziewanie trafia na szpitalną izbę przyjęć, zaczyna zastanawiać się, czy to wszystko naprawdę było warte zachodu? Możliwości, jakie daje pozornie wspaniała kariera, wyróżnienia i nagrody giną przecież pod ciężarem pamięci o gafach, zniewagach i upokorzeniach, których doświadczył (lub które spowodował).
W ,,Niedoskonałościach"" czy ,,Śmiechu i śmierci"" Tomine przyglądał się z uwagą innym, teraz skupia się na sobie, a jego autoironiczna ""Samotność komiksiarza"" staje się złożonym portretem pełnego wątpliwości artysty.
Ekscytująca i czuła debiutancka powieść graficzna, będąca odą do miłości i niezwykłej relacji pomiędzy trzema kobietami i uwielbianym przez nie dzieckiem. Bron i Ray to para queer, dla której opieka nad sześcioletnią Nessie, siostrzenicą Ray, to jeden z ważniejszych momentów w tygodniu. Te spotkania są małymi oazami dzikości i radości w codzienności pełnej napięć i głęboko zakorzenionych osobistych blokad. Komiks prowadzi przez meandry relacji rodzinnych i partnerskich. Jego bohaterki szukają siebie i swojego miejsca, próbują zrozumieć, czym jest dla nich rodzina i zdefiniować ją na nowo, uciekając od heteronormatywnych czy kulturowych wzorców. Odnajdują moc siostrzeństwa, a kochając, uczą się odchodzić lub powracać do tego, co porzuciły. Pestka" to opowieść o tym, jak bolesne może być otwarcie się na swoich bliskich. I jaką ulgę daje zrozumienie i akceptacja z ich strony. Twórczość Lee Lai to jeden z najciekawszych głosów, jakie pojawiły się ostatnio w komiksie.
Saga Winlandzka to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów - elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała!
Makoto Yukimura urodził się w 1976 roku w Jokohamie. Porzucił rozpoczęte studia, aby zostać asystentem twórcy komiksowego Shina Morimury. Już jego debiut, Planets, zachwycił czytelników. Jednak prawdziwą sława przyniosła mu Saga Winlandzka, za którą zdobył między innymi główną nagrodę w kategorii komiks "Japan Media Arts Festival" (wyróżnienie przyznawane przez twórców dla twórców).
Alejandro Jodorowsky zawsze dostosowuje się do osobowości swego rysownika i głębokiego sensu jego komiksowych opowieści. SZALONA Z SACR-COUR powstała najpierw bez udziału grafika, a historię, przynajmniej na początku, tworzył bardziej scenarzysta niż ilustrator.
Któż nie lubi owoców morza?! A jeśli to owoce morza nie lubią ciebie? Kowboj z Szablin: Kto powstrzyma panowanie? to kolejny album Geofa Darrowa, laureata nagrody imienia Willa Eisnera. Główny bohater serii postara się odpowiedzieć na zadane powyżej pytania. Kolejny raz przekona się, że jego droga do piekła nie jest wybrukowana dobrymi chęciami, a pełno na niej starych wrogów pałających żądzą zemsty! Czy tuż po tym, jak poradził sobie z armią nieumarłych, nasz Kowboj zdoła stawić czoło pustynnej mieścinie pełnej spluw, dziwek i białych nazioli sterowanych przez krabową mafię?
Eric Kleeman jest mnemonikiem, w jego zmodyfikowanym mózgu można przechowywać tajne dane. Mężczyzna wymyka się z pułapki zastawionej przez Nathana Nevera, zabierając ze sobą program, który pozwala na wykasowanie z pamięci androidów praw robotyki i stworzenie z nich bezwzględnych morderców. Po zabiciu zleceniodawcy Kleeman osobiście dostarcza program groźnemu Arystotelesowi Skotosowi. Nathan Never oraz jedyny świadek zabójstwa, android C-09, podążają tropem mnemonika, który znajduje się na pokładzie statku przewożącego zmodyfikowane androidy. Na środku oceanu dojdzie do konfrontacji z synem Arytotelesa, Kalem Skotosem, który bez wahania korzysta z nowej, śmiercionośnej broni - promienia monomolekularnego...
Rok 1964. Skryty i doświadczony przez los w przeszłości, o której pragnie zapomnieć, Bobby Bailey wchodzi do biura werbunkowego amerykańskich sił zbrojnych z jednym tylko życzeniem chce znaleźć swoje miejsce w świecie. Nie wie jeszcze, że w tym momencie wypełnia się jego tragiczne przeznaczenie. Bobby okazuje się idealnym kandydatem do eksperymentalnego amerykańskiego programu rządowego, który stanowi kontynuację nieludzkiego planu eugenicznego odkrytego w nazistowskich Niemczech pod koniec drugiej wojny światowej, niemal dwadzieścia lat wcześniej. Kiedy w sprawie Bobbyego interweniuje sierżant McFarland, jedyny sprzymierzeniec i obrońca chłopca, uruchamia to lawinę zdarzeń, które zupełnie wymykają się spod kontroli. Podczas gdy mnożą się tytułowe potwory zarówno prawdziwe, jak i metaforyczne opowieść przeradza się w crescendo moralnych rozliczeń. Struktura fabularna tego liczącego ponad 360 stron majstersztyku narracji wizualnej nie ma sobie równych pod względem zawiłości. Po części dramat rodziny, po części thriller, po części podróż metafizyczna, POTWORY to intymny portret jednostek walczących o kontrolę nad swoim życiem, a także epicka odyseja polityczna, która rozgrywa się w czasie dwóch dekad amerykańskiej historii. POTWORY to także pokaz doskonałego warsztatu artystycznego Barryego Windsora-Smitha, który wyczula czytelnika na każdy gest i kompozycję, najbardziej wyrafinowaną w karierze artysty. Są tu fragmenty o wzruszającej czułości, rozdzierającym bólu, odkupieniu i poświęceniu, a także o brutalnej przemocy. Potwory to z pewnością jedna z najbardziej poruszających powieści graficznych, jakie kiedykolwiek powstały. Niemal dwadzieścia lat temu, kiedy czytałem niedokończoną wersję Potworów Barryego Windsora-Smitha, wstrząsnęły mną i zadziwiły siła i kunszt opowiadania, autentyczność relacji rodzinnych, poczucie, że autor gotów jest odsłonić zbyt wiele i zejść zbyt głęboko, by przedstawić swoją opowieść. To, że została ona ukończona i ujrzy światło dzienne, jest czymś ekscytującym dla każdego, kto ceni komiksy, opowiadania lub cokolwiek, co powstaje, gdy spotykają się sztuka i wyobraźnia.NEIL GAIMAN, Sandman, Amerykańscy bogowie
Przebojowa seria fantasy autorstwa wybitnego duetu JEFFA LEMIREA i DUSTINA NGUYENA trwa dalej! Kapitan Telsa robi, co może, żeby pozbyć się młodej Mili i Zbója, ale sprawy się komplikują, gdy do grupy chce dołączyć stary znajomy WIERTACZ, robot zabójca! U jego boku stoi wierny towarzysz, czarodziej Mizard, być może więc Matka wraz ze swoją złowrogą armią wampów napotkała wreszcie godnego przeciwnika. Tymczasem Andy usiłuje wskrzesić swoją utraconą miłość Effie, tkwiącą w nieustępliwym uścisku wampirycznej niby-śmierci. W komiksie Ascender twórcy z listy bestsellerów New York Timesa, Jeff Lemire (Gideon Falls, Łasuch) i Dustin Nguyen (Batman, Secret Hero Society), zabierają czytelników na niezapomnianą fantastyczną wyprawę o równie wspaniałym rozmachu i w tym samym duchu, co ich klasyczna seria Descender.
Elektra Natchios od młodych lat kroczy na krawędzi dobra i zła i robi to w urzekającym stylu!Wyszkolona zarówno przez nikczemnych ninja, jak i enklawę prawych mistrzów sztuki walki, piękna Greczynka jest bezspornie najlepszą wojowniczką w uniwersum Marvela! W czwartym już tomie antologii rysowanej w czerni i zbryzganej krwią bieli gwiazdorska obsada twórców przedstawi na to niepodwa-żalne dowody. To dzięki nim podążysz za Elektrą przez podłe uliczki nowojorskiej dzielnicy Hells Kitchen, obskurne zaułki Madripooru i dawno zapomniane krainy, podziwiając ją podczas bojów, które prowadzi z morderczymi wojownikami Dłoni, wampirami, a czasem czymś znacznie gorszym! Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w Elektra: Black, White & Blood #14. Scenariusz: Charles Soule, Leonardo Romero, Declan Shalvey, Peter David, Al Ewing, Greg Smallwood, Ann Nocenti, Paul Azaceta, David Pepose, Matthew Rosenberg, Peach Momoko, Kevin Eastman, Freddie E. Williams Rysunki: Mark Bagley, Leonardo Romero, Simone dArmini, Greg Land, Rod Reis, Greg Smallwood, Federico Sabbatini, Paul Azaceta, Danilo Beyruth, Alberto Alburquerque, Peach Momoko, Kevin Eastman, Freddie E. Williams
Nomad zostaje owładnięty nieznaną mocą, nakazującą mu marsz na kraniec świata. Storm i Rudowłosa nie opuszczają przyjaciela i podążają razem z nim. W drugiej opowieści sama Pandarwia wzywa Storma na pomoc. Zagrożony jest jej byt przez nieznany obiekt przybyły z przestrzeni kosmicznej. Storm to europejski bestseller łączący space operę i fantasy. Sukces zawdzięcza hiperrealistycznym, przerysowanym ilustracjom Dona Lawrence'a. Prosta historia przygodowa przechodzi w wielowątkową opowieść mierzącą się z klasycznymi motywami science fiction. Storm ukazał się w 14 wersjach językowych. Przed laty drukowały go w Polsce magazyny "CDN", "Komiks" i "Świat Komiksu". Niniejsza edycja zawiera dwa oryginalne albumy oraz dodatki: plakaty, postery, wywiady i teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Lupo, samotny mężczyzna, wędruje po powierzchni gigantycznego statku próbując przetrwać. Stawia czoła skażeniu, które przekształca wszystkie żyjące istoty w zmutowane stworzenia i powoduje poważne awarie. Czy to zmusza istoty pozaziemskie do schronienia się w trzewiach statku, za monumentalnymi drzwiami, niedostępnymi dla nikogo innego? Pozostawiony w środowisku, które go przytłacza, Lupo wykorzystuje jedynie swoją inteligencję i wytrwałość, aby rozwikłać tajemnicę swojego istnienia. Ion Mud to debiutancki album francuskiego rysownika. Amaury Bndgen (ur. 1972) przez lata ilustrował i projektował gry. Jego komiks inspirowany jest pracami wielu twórców: Moebiusa, Bilala, Serpieriego, Toppiego, Rosińskiego i Aura Leona z Europy; Ottomo, Shirowa, Niheiego, Oku i Hiraty z Japonii oraz Wrightsona, Corbena, Millera, Mignoli, Davisa, Cho i Charesta z Ameryki. Doskonale przyjęty przez czytelników i krytyków album potwierdza talent artysty.
Tym razem, chciałbym zaproponować pewne odczytanie kilkudziesięciu komiksów, które być może okaże się interesujące zarówno dla odbiorcy zaznajomionego z tym medium, jak i czytelnika, który dopiero zaczyna swoją przygodę. Nie mam ambicji przeprowadzania szczegółowych analiz, nie chcę tworzyć precyzyjnych definicji, nie mam wreszcie zamiaru formułowania ostatecznych wniosków. Zamiast tego dzielę się z Wami subiektywnymi refleksjami, stronniczymi wrażeniami, tendencyjnymi skojarzeniami i chaotycznymi przemyśleniami z lektury, mając nadzieję, że ukażą one opowieści w nowym świetle. Przede wszystkim chodzi o frajdę. Frajdę porównywalną do tej, jaka towarzyszyła mi podczas czytania komiksów i pisania o nich. Jeśli choć w niewielkim stopniu udzieli się ona czytelnikowi, to będę mógł uznać, że zadanie zostało wykonane. Dzisiejszy czytelnik komiksów zna już brutalną prawdę: Nie da się przeczytać ich wszystkich! Tym bardziej wzmacnia to smak, odczuwany przy ich lekturze. Paweł Ciołkiewicz należy do tych czytelniczych smakoszy, którzy dzielą się swymi wrażeniami z innymi. W drugim tomie (mam nadzieję, że nie ostatnim) Moich komiksów znowu dostaliśmy wyborne menu komiksowych lektur o niezwykłej różnorodności, które potwierdza, że autor potrafi wydobyć z nich najwyborniejsze ekstrakty, a w dodatku umie podzielić się nimi z innymi czytelnikami. Wojciech Birek
Książka Moje komiksy. Vol. 1. Od Tajfuna do Supermana zabiera czytelnika w nostalgiczną, ale także pełną odniesień do współczesności, podróż przez fantastyczne światy. Wszystko zaczyna się na odległej planecie, terroryzowanej przez straszliwe monstrum, a kończy w świecie opanowanym przez superbohaterów. W trakcie tej wyprawy dowiecie się, co Tytus zawdzięcza radzieckiemu Sputnikowi, czym Łamignat zezłościł Swaroga oraz dlaczego Superman zakłada majtki na rajtuzy! Drugie wydanie zawiera ponad 20 ilustracji autora, reinterpretacji klasycznych okładek i motywów z omawianych komiksów. Paweł przelał na papier swoją wieloletnią miłość do medium, które nie raz i nie dwa było uważane za dziecinne i gorsze. W niniejszej publikacji nie tylko obcuje ze sztuką komiksu, ale punktuje najważniejszych przedstawicieli gatunku i tytuły, które ukształtowały go jako odbiorcę popkultury komiksowej i nie tylko. Przybliża fantastyczne światy z wirtuozerską precyzją! Marcin Andrys, Paradoks Bez akademickiego zadęcia, z pełną miłością do medium, ale jednocześnie bez zaślepienia nostalgią. Drobiazgowa wiedza przepleciona różnymi ciekawostkami tworzą pozycję, którą czyta się z prawdziwym zainteresowaniem. Damian "Damex" Maksymowicz, DC Maniak Paweł nadał swojej książce przewrotny tytuł. Opisując, czasem w sposób bardzo osobisty i emocjonalny, tych kilka komiksów, które wywarły na nim największe wrażenie, oferuje solidną dawkę rzetelnej wiedzy oraz faktów na temat poszczególnych autorów i ich dzieł. Marcin Osuch, Esensja Paweł włożył w tę książkę całe serce. Serce, które bije dla komiksu. Jakub Syty, Thorgalverse Moje komiksy to książka pełna emocji. Zarówno poprzez sentymentalne podróże do czasów dzieciństwa, jak i współczesne spojrzenie na zjawisko komiksu i dyskusje, jakie się wokół tego gatunku toczą. To pozycja intrygująca, która jest żywym świadectwem fana, pełnym miłości do tej formy sztuki. Jakub Wołosowski, KZ
Kicia robi dym. Przygody rozebrane to najnowszy komiks legendy polskiego komiksu, Ryszarda Dąbrowskiego. Tym razem twórca kultowego Likwidatora w sposób humorystyczny porusza tematy lżejsze, ale nie mniej dla każdego człowieka ważne, czyli erotyzmu. Ukazując przygody frywolnej bohaterki, bawi, rozśmiesza, a czasami zmusza do refleksji.W zbiorze znalazły się wszystkie historie stworzone dla czasopisma Twój Weekend oraz plansze nowe, nigdzie do tej pory niepublikowane. Oprócz tego znajdują się tam fragmenty innych komiksów autora, które łączą wątki erotyczne.Album uzupełniają fanatry tytanów polskiego komiksu: Trusta, Ernesto Gonzalesa, Macieja Mazura, Nikodema Cabały i Artura Chochowskiego.
Kontynuacja jednej z najlepszych nowych serii komiksowych. Małomiasteczkowy horror ze świetnie nakreślonym obyczajowym tłem. "Stranger Things" spotyka "Wiedźmin"? Sprawdźcie.Seria nominowana do nagrody Eisnera.
Nowa przebojowa seria prosto od BOOM Studios - obecnie jednego z najciekawszych amerykańskich wydawnictw. W małym sennym miasteczku, gdzieś w samym sercu USA zaczynają ginąć dzieciaki. Podobno odpowiadają za to kryjące się w mroku przerażające istoty. I wtedy pojawia się Erica Slaughter. Erica zabija potwory. Niezależnie od kosztów. Bo ktoś to musi robić.Album nominowany do nagrody Eisnera.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?