"Krasnoludy" to kolejna z bestsellerowych na rynku francuskim serii, która rozgrywa się w Akwilonie - jednym z największych komiksowych uniwersów fantasy. Akcja tej opowieści, podobnie jak fabuły cykli "Elfy", "Orki i gobliny" i "Magowie", jest umieszczona w krainie Arranii, natomiast akcja najnowszej z serii, zatytułowanej "Ziemie Ogona" - w krainie Ogonii. W chwili obecnej cykle ze świata Akwilonu liczą łącznie ponad osiemdziesiąt albumów! Tom pierwszy opowiada o Redwinie, niepokonanym w dziesiątkach pojedynków największym z krasnoludzkich wojowników. Teraz czeka go walka, która zdecyduje o przyszłości krain napadniętych przez hordy ożywionych trupów. Redwin wspomina swoją trudną i pełną goryczy drogę na szczyt sławy. Ma już dość przelewania krwi, czy znajdzie więc siłę na stawienie czoła przerażającemu wrogowi? Świat Akwilonu wymyślili dwaj francuscy scenarzyści specjalizujący się w opowieściach mitycznych, baśniowych i fantastycznych: Jean-Luc Istin ("Merlin", "Les Druides") i Nicolas Jarry ("Zmierzch bogów"), którzy do współpracy zaprosili kilku innych scenarzystów oraz wielu doświadczonych rysowników.
W 1872 roku okrążenie kuli ziemskiej w 80 dni, czyli 1920 godzin, czyli 15 200 minut, było niezwykłym wyzwaniem. Podjął je angielski dżentelmen, Fileas Fogg, zakładając się z innymi członkami londyńskiego klubu "Reform", że dokona tego wyczynu. Wraz z wiernym służącym Obieżyświatem rusza w niebezpieczną podróż dookoła świata, ścigany przez agenta angielskiej policji, podejrzewającego go o napad na Bank Anglii. Czy uda mu się osiągnąć cel w założonym czasie? Autorem komiksowej adaptacji powieści Juliusza Vernea jest francuski scenarzysta, rysownik i kolorysta Chrys Millen, znany głównie z tematyki science-fiction ("LAviateur").
Londyn, koniec XIX wieku. Grupa przyjaciół spotyka się na kolacji u mężczyzny, który twierdzi, że jest pierwszym podróżnikiem w czasie. Pokazuje on zgromadzonym skonstruowany przez siebie wehikuł czasu i opowiada historię swojej pierwszej podróży - do roku 802 701. Ziemię mieli wówczas zamieszkiwać Elojowie, potomkowie ludzi, żyjący w harmonii, spędzający czas na zabawie i przyjemnościach. Jednak pod ziemią żył inny gatunek: Morlokowie, istoty podobne do małp, które w nocy wychodziły na powierzchnię, aby porywać Elojów. Na dowód, że jego opowieść nie jest fikcją, Podróżnik pokazał swoim gościom kwiaty, podarowane mu przez jednego z Eloji, a potem opuścił ich, by wyruszyć w kolejną podróż "Wehikuł czasu" Herberta Georgea Wellsa jest pierwszą powieścią opowiadającą o podróżach w czasie, stanowi również fascynującą metaforę i krytykę nierówności społecznych, panujących w wiktoriańskiej Anglii. Nawiązuje także do stworzonej wtedy teorii degeneracji społeczeństwa. Autorem komiksowej adaptacji powieści jest scenarzysta działający pod pseudonimem Dobbs, znany u nas z serii Papieże w historii ("Jan Paweł II"), natomiast rysunki wykonał francuski rysownik Mathieu Moreau.
Siódmy tom przygód Avengers z serii wydawniczej Marvel Fresh! Tony Stark, uwięziony w epoce lodowcowej, traci nie tylko swoje cudowne wynalazki, ale i zmysły. Czy po zachodzie słońca, w godzinie diabła, utraci również duszę? Tymczasem we współczesności Avengers zmagają ze swoim byłym sprzymierzeńcem - groźniejszym od wszystkich wrogów! To przez niego na całym świecie ożywają mumie, a ich tajemnicze armie maszerują przy świetle księżyca od Wakandy po Nowy Jork, zwiastując świt nowej ery - ery Khonshu! Autorem tej opowieści jest Jason Aaron, zdobywca Nagrody Eisnera i innych najważniejszych komiksowych wyróżnień, znany z takich serii jak: "Skalp", "Thor Gromowładny" i "Potężna Thor", "Punisher Max" czy "Conan Barbarzyńca". Rysunki stworzyli między innymi Javier Garrón ("Inhumans kontra X-Men", "Śmierć X") oraz Ed McGuinness ("Deadpool Classic", "Superman/Batman"). Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w zeszytach #31-38 serii "Avengers".
Czwarty tom serii "Darth Vader", wydawanej w USA od 2020 roku i opowiadającej o losach tytułowego Mrocznego Lorda Sithów. Lady Qi'ra nie tylko znieważyła Imperium, ale też rzuciła mu wyzwanie. W odpowiedzi Darth Vader pokazał jej, że nie można igrać z Imperium. W każdym zakątku kosmosu niesie się echo przerażonych szeptów: Vader wyruszył na łowy i szuka każdego, kto ma związki ze Szkarłatnym Świtem. Jak głęboko Świt zinfiltrował galaktykę i czy wszystkie działania organizacji są warte gniewu Mrocznego Lorda Sithów? W trzewiach Bespina Darth Vader powiedział kiedyś swojemu synowi, że chce zaprowadzić porządek w galaktyce. Teraz obietnica zostaje poddana próbie, gdy Vader prowadzi nietypową zbieraninę bohaterów i zabójców przeciwko Szkarłatnemu Świtowi! Nad wszystkim pojawia się jednak wielki znak zapytania wraz z zaskakującym powrotem Sab, dwórki Padm Amidali!
Osiemnastoletni Tatsuhiko przeprowadza się do Tokio, gdzie w końcu ma rozpocząć wymarzone studenckie życie. Pewnego dnia odkrywa, że w ścianie jego mieszkania znajduje się malutki otwór. Zaskoczony widzi po drugiej stronie młodą dziewczynę w dość intymnej sytuacji. Chcąc zachować się jak na porządnego faceta przystało, z miejsca rusza powiadomić sąsiadkę o niezręcznym wydarzeniu. Dziewczyna jednak nie wpada w panikę, ale ku przerażeniu chłopaka wymusza na nim niezwykły układ - zamiast zasłaniać dziurkę, co drugi dzień każde z nich dostanie zielone światło na podglądanie. Jest tylko jedna żelazna zasada - nie mogą NICZEGO przed sobą ukrywać. Nasz bohater szybko przekona się, że poznawanie cudzych sekretów, może okazać się równie niebezpieczne, co ujawnianie własnych... Gorące studentki, mnóstwo humoru, niedwuznacznych sytuacji i dram życia codziennego, a wszystko za sprawą pewnej niepozornej dziurki w ścianie. Odważycie się spojrzeć?
Opowieść o chłopcu, który wymyka się z pogrzebu i wkracza w leśną gęstwinę. Konfrontuje się tam z największym ludzkim lękiem i znajduje sposób, by go przezwyciężyć.
„Las” to opowieść złożona z dwudziestu pięciu mrocznych niemych obrazów stworzonych przez Thomasa Otta techniką zwaną scratchboard, w której biała powierzchnia zostaje pokryta czarną warstwą, a obraz uzyskuje się metodą wydrapywania. Daje to wstrząsający efekt. W rękach Otta medium to staje się idealnym narzędziem do jego niesamowitych, przesiąkniętych grozą historii.
Szkatułkowa opowieść Pawła Garwola to lot przez czasoprzestrzeń od wielkiego bum do pozornie małego pstryk. Pomiędzy nimi znajdą się wielkie pytania o istnienie i małe pytania o zawartość kociej miski, konsekwencje namiętności i rozwoju cywilizacji.
„Fragmenty chaosu” układają się w całość, która zachęca do spojrzenia na historię świata i ludzkości w niecodzienny sposób.
Wielokrotnie wyróżniany Paweł Garwol, znany z takich tytułów jak „Bez końca” czy „Chwila jak płomień” (wydanych przez Kulturę Gniewu w 2012 i 2013 roku), tym razem proponuje album, w którym w pełni pokazuje swoje możliwości twórcze, błyskotliwą obserwację świata i refleksję nad współczesną kulturą. Przy tym zachowuje właściwe sobie poczucie humoru i żonglowanie popkulturowymi nawiązaniami wpisanymi w barwne, dynamiczne plansze.
Komiks wyróżniony w 2008 roku nagrodą im. Eisnera za najlepszą powieść graficzną roku wydaną w Stanach Zjednoczonych. Pewnego dnia Kobi Franco, mieszkaniec współczesnego Tel Awiwu, dowiaduje się, że jego ojciec, który tajemniczo zniknął jakiś czas temu, prawdopodobnie stał się ofiarą samobójczego zamachu bombowego. Informację tę przekazuje mu młoda żołnierka. Wkrótce Kobi wraz z dziewczyną wyruszą w podróż po Izraelu w poszukiwaniu śladów, mogących potwierdzić bądź obalić tezę o śmierci ojca chłopaka. Rutu Modan jedna z najsłynniejszych autorek komiksów w Izraelu, mająca na koncie m.in. współpracę z pisarzem Etgarem Keretem nie tylko opowiada wzruszającą i pasjonującą historię, ale kreśli też szczery obraz swojej ojczyzny. Kraju, w którym obok zdarzającej się zbyt często nagłej śmierci ludzie powoli zbliżają się do siebie.
„Arab przyszłości” to rozpisana na sześć tomów autobiograficzna historia Riada Sattoufa, który swoje dzieciństwo spędził pomiędzy Libią, Syrią i Francją. Życie w ubogiej arabskiej wiosce, nauka w tamtejszej szkole i zachowanie coraz bardziej radykalizującego się ojca kontrastują tu z liberalnym gimnazjum w Rennes i patchworkową francuską rodziną.
W piątym tomie serii Riad dorasta, słucha Nirvany, zakochuje się i próbuje zrozumieć, kim jest. Tymczasem jego ekscentryczna rodzina przeżywa prawdziwy dramat uwikłany w kulturowe nieporozumienia i niuanse Bliskiego Wschodu.
Ten kipiący życiem i niestroniący od czarnego humoru komiks to popis niesamowitego talentu Riada Sattoufa i dzieło, które już dziś porównuje się do „Mausa” Arta Spiegelmana i „Persepolis” Marjane Satrapi.
Dwudziesty dziewiąty tom najpopularniejszej w Europie serii komiksowej autorstwa Grzegorza Rosińskiego i Jeana Van Hammea. Jej główny bohater, Thorgal, jest wojownikiem, który walczy z okrucieństwem i niesprawiedliwością. W najnowszym, 29. tomie sagi, cała rodzina wojownika z gwiazd znalazła się w opałach: są wycieńczeni, daleko od domu i nie mają sił, by dalej transportować rannego Thorgala. W dodatku przeciwstawiają się okrutnemu miejscowemu władcy, który poprzysięga im zemstę. Zdesperowana Aaricia prosi o łaskę nordycką boginię Frigg. Czy ta zdecyduje się jeszcze raz pomóc Thorgalowi? Album to prawdziwa gratka dla miłośników fantasy, dawnych wierzeń germańskich, a przede wszystkim samego Thorgala.
Siódma część umieszczonej w świecie Thorgala serii poświęconej losom pięknej awanturniczki Kriss de Valnor.
Kriss chce uratować syna uprowadzonego do odległego Bag Dadhu. Nie ma jednak czasu na wielomiesięczną podróż, dlatego postanawia wejść na Górę Czasu, dzięki czemu mogłaby błyskawicznie znaleźć się na drugim końcu świata. Droga na szczyt jest jednak niezwykle niebezpieczna i pełna pułapek. Co więcej, efekt tych wszystkich starań może się okazać wcale nie taki, na jaki liczyła. Tymczasem Jolan stojący na czele wikingów nadal prowadzi wojnę z armią cesarza Magnusa. Obrońcy Północy są u kresu sił, kiedy niespodziewanie pojawia się nowa możliwość zakończenia konfliktu.
Seria jest tworzona przez różnych scenarzystów i grafików, między innymi francuskiego scenarzystę Xaviera Dorisona (Trzeci Testament).
Drugi tom opowieści o Hellblazerze w wydaniu Mikea Careya. John Constantine nie ustaje w walce z siłami zła, które do tej pory udawało mu się mniej lub bardziej skutecznie trzymać z dala od Ziemi. Teraz jednak wrota między naszym światem a zaświatami zostały otwarte, a bestia nazywana Psem Cienia przedostała się przez nie, wywołując wybuchy przemocy i szaleństwa u wszystkich, którzy mieli nieszczęście stanąć na jej drodze. Czy Johnowi uda się ponownie pokonać zło, czy jedna tym razem ulegnie wobec przewagi wroga? "Hellblazer" to najdłużej ukazująca się seria imprintu Vertigo (1988-2013). Na przestrzeni lat scenariusze przygód Johna Constantine'a pisało wielu znanych autorów, m.in. Garth Ennis, Paul Jenkins, Warren Ellis, Brian Azzarello, Neil Gaiman czy Grant Morrison. Mike Carey kontynuuje ukazywanie Hellblazera jako maga o wielu twarzach. Podobnie jak Brian Azzarello, poprzedni scenarzysta tej serii, Carey nie zapomina o brytyjskich korzeniach postaci i otwiera czytelnikom drzwi do tej sfery życia Johna Constantinea, która wciąż nie jest im znana: jego rodziny i przyjaciół. Autorami rysunków do tego tomu są m.in. Marcelo Frusin ("Loveless") i Steve Dillon ("Kaznodzieja").
Komiksowa opowieść biograficzna oparta na autentycznych wydarzeniach,
które przedstawił w swoich zapiskach młody czeski podróżnik i botanik Alberto Vojtěch Frič. Zimą 1908 roku przywozi on z Paragwaju do Europy indianina Czerwiusza, którego plemię dziesiątkuje nieznana choroba.
Ujmująca historia o spotkaniu dwóch ludzi z zupełnie innych światów i kultur...
Historia Czerwiusza zdarzyła się naprawdę. Była tak samo niewiarygodna, zabawna i słodko-gorzka, jak przedstawiła ją Lucie Lomová. Po kilku pojedynczych odcinkach podstarzały już A.V. Frič kontynuował ją dla popularnego czeskiego pisma „Barwny Tydzień” (Pestrý týden) w roku 1943. W owym czasie ten legen- darny podróżnik i hodowca kaktusów zapuścił brodę niczym południowoamerykańscy barbudos i w proteście przeciw niemieckiej okupacji Czechosłowacji nawet nie wychodził z domu. Pisanie było dla niego jedną z niewielu możliwości zarobkowania podczas drugiej wojny światowej. Opowiadane przez niego z humorem, dystansem i życzliwością historyjki o przygodach dzikusa w cywilizowanym świecie ostatecznie rozrosły się w wielką egzystencjalną opowieść – nie tylko o Czerwiuszu, ale też o samym Friču. To opowieść o odważnym łowcy przygód, niezależnym w myśleniu i w – często niezbyt rozważnym – działaniu, o marzycielu i awanturniku, niestrudzonym odkrywcy białych plam i na mapie świata, i ludzkiej myśli, mającym doskonały zmysł obserwacji oraz mnóstwo trafnych pytań: o głosicielu prawdy, której doświadczył na własnej skórze, o obrońcy inności.
Frenk Meeuwsen to holenderski malarz i rysownik, który od dawna interesuje się filozofią Dalekiego Wschodu oraz sztukami walki - posiada czarny pas w karate. W połowie lat 90. mieszkał w dzielnicy świątynnej Kioto, skąd pochodzi wiele japońskich szkiców, które umieścił w swojej pierwszej powieści graficznej "Zen bez mistrza". Książka ta jest kolażem różnych materiałów: dzieciństwa Meeuwsena w Holandii, japońskiej codzienności, historii buddyzmu, instrukcji medytacji czy refleksji nad rysunkiem. Wszystko to autor ukazuje za pomocą prostych, czarno-białych, realistycznych obrazów, w których bardzo umiejętnie wykorzystuje możliwość komiksu: różne rozmiary paneli i perspektywy na wydarzenia, surrealistyczne światy marzeń czy kadry z masywnymi blokami liter, które nękają postacie. Meeuwsen ułożył swój materiał w krótkie rozdziały, jego książka wije się w czasie. Tworzy to atrakcyjną narrację, podobną do formy nauczania buddyzmu zen, zestawiania krótkich, pozornie niespójnych z wypowiedziami mistrzów zen koanów.
Pytanie przewodnie komiksu brzmi: czy - a jeśli tak, to w jaki sposób - Europejczyk może zagłębić się w doktrynę zen?
Meeuwsen zachęca czytelnika do samodzielnej odpowiedzi na to pytanie, ukazując zagadnienie japońskiego zen z różnych perspektyw.
Frenk Meeuwsen to holenderski malarz i rysownik, który od dawna interesuje się filozofią Dalekiego Wschodu oraz sztukami walki - posiada czarny pas w karate. W połowie lat 90. mieszkał w dzielnicy świątynnej Kioto, skąd pochodzi wiele japońskich szkiców, które umieścił w swojej pierwszej powieści graficznej "Zen bez mistrza". Książka ta jest kolażem różnych materiałów: dzieciństwa Meeuwsena w Holandii, japońskiej codzienności, historii buddyzmu, instrukcji medytacji czy refleksji nad rysunkiem. Wszystko to autor ukazuje za pomocą prostych, czarno-białych, realistycznych obrazów, w których bardzo umiejętnie wykorzystuje możliwość komiksu: różne rozmiary paneli i perspektywy na wydarzenia, surrealistyczne światy marzeń czy kadry z masywnymi blokami liter, które nękają postacie. Meeuwsen ułożył swój materiał w krótkie rozdziały, jego książka wije się w czasie. Tworzy to atrakcyjną narrację, podobną do formy nauczania buddyzmu zen, zestawiania krótkich, pozornie niespójnych z wypowiedziami mistrzów zen koanów.
Pytanie przewodnie komiksu brzmi: czy - a jeśli tak, to w jaki sposób - Europejczyk może zagłębić się w doktrynę zen?
Meeuwsen zachęca czytelnika do samodzielnej odpowiedzi na to pytanie, ukazując zagadnienie japońskiego zen z różnych perspektyw.
Komiksowa opowieść biograficzna oparta na autentycznych wydarzeniach,
które przedstawił w swoich zapiskach młody czeski podróżnik i botanik Alberto Vojtěch Frič. Zimą 1908 roku przywozi on z Paragwaju do Europy indianina Czerwiusza, którego plemię dziesiątkuje nieznana choroba.
Ujmująca historia o spotkaniu dwóch ludzi z zupełnie innych światów i kultur...
Historia Czerwiusza zdarzyła się naprawdę. Była tak samo niewiarygodna, zabawna i słodko-gorzka, jak przedstawiła ją Lucie Lomová. Po kilku pojedynczych odcinkach podstarzały już A.V. Frič kontynuował ją dla popularnego czeskiego pisma „Barwny Tydzień” (Pestrý týden) w roku 1943. W owym czasie ten legen- darny podróżnik i hodowca kaktusów zapuścił brodę niczym południowoamerykańscy barbudos i w proteście przeciw niemieckiej okupacji Czechosłowacji nawet nie wychodził z domu. Pisanie było dla niego jedną z niewielu możliwości zarobkowania podczas drugiej wojny światowej. Opowiadane przez niego z humorem, dystansem i życzliwością historyjki o przygodach dzikusa w cywilizowanym świecie ostatecznie rozrosły się w wielką egzystencjalną opowieść – nie tylko o Czerwiuszu, ale też o samym Friču. To opowieść o odważnym łowcy przygód, niezależnym w myśleniu i w – często niezbyt rozważnym – działaniu, o marzycielu i awanturniku, niestrudzonym odkrywcy białych plam i na mapie świata, i ludzkiej myśli, mającym doskonały zmysł obserwacji oraz mnóstwo trafnych pytań: o głosicielu prawdy, której doświadczył na własnej skórze, o obrońcy inności.
Opowieść o nieprawdopodobnych przygodach chłopca o imieniu Ye, baśń o dojrzewaniu i okiełznaniu strachu czy może obrazkowa powieść drogi, tyle że zamiast amerykańskich autostrad przemierzamy krainy z cudownej wyobraźni Guilherme Petreki?
Ten brawurowo, wyraziście, a zarazem delikatnie narysowany baśniowy komiks jest prawdziwą perełką znalezioną na przepastnym brazylijskim rynku książki. Można tu znaleźć nieco mistycyzmu przywodzącego na myśl japońskich mistrzów animacji, odrobinę niepokojącej grozy, rozmach rodem z Cirque du Soleil; spotkać wiedźmy, piratów, typów spod ciemnej gwiazdy - jest tu prawie wszystko to, co spotyka dzieciaki, nim dorosną...
Opowieść o Conanie w nowej szacie, napisana z nowej perspektywy, hołd złożony opowiadaniom Roberta Howarda, ale też filmom z udziałem Arnolda Schwarzeneggera.Konflikt starego barbarzyńcy i postępu spersonifikowanemu w postaci syna Conana jest osią wokół której toczy się opowieść El Torresa.Czy schedę po Barbarzyńcy można przejąć czy trzeba ją wywalczyć, wyrwać, ukraść i gwałtem pojąć jak czynił to ojciec?Hiszpański scenarzysta bez wątpienia jest wielbicielem twórczości Howarda, znać że pieczołowicie ją przestudiował nim wyjął najciekawszy wątek i dał mu nowe życie.Król złodziei, nieokiełznany wojownik, bandyta, pirat - Conan - postawiony przed fundamentalnym pytaniem:- czy barbarzyńca może dojrzeć?"Sangre Barbara" w Hiszpanii ukazała się nakładem niewielkiego wydawnictwa Kerras. Z miejsca komiks stał się hitem. Kolejne dodruki, kolejne wydania, nominacje w różnej maści rankingachi plebiscytach zapewniły wydawcy komfortową pozycję w przededniu wydania kolejnych tomów howardowskiej trylogii. Po Conanie przyszedł bowiem czas na Salomona Kane, a w kolejce do wydania czeka już El Borak...
Trzydziesty ósmy tom legendarnej sagi fantasy o wikingu Thorgalu Aegirssonie. Seria została wymyślona przez słynnego scenarzystę Jeana Van Hamme'a i wybitnego polskiego rysownika Grzegorza Rosińskiego.
Tytułowy bohater wraca wreszcie z niebezpiecznej podróży do Suthreyjaru, ale nie jest mu pisane cieszyć się domowym spokojem. Jego córeczka Louve zostaje porwana przez dzikich przybyszy z odległych wysp! Thorgal wraz z synem Jolanem ruszają jej na pomoc. Będą świadkami krwawego wyspiarskiego obyczaju, poznają starą opowieść o pięknej kobiecie z morskiego ludu, zmierzą się z pradawną klątwą, znów wezmą udział w rywalizacji między boskimi siłami. Spotkają też nowych przyjaciół, którzy - być może - na dłużej zagoszczą w opowieści o ciemnowłosym wikingu. Najnowsza historia o Thorgalu nie zawiedzie czytelników ani pod względem przygód, ani niezwykłych wydarzeń!
Scenariusze "Thorgala" są obecnie pisane przez Yanna Le Pennetiera, współautora innych serii z tego samego uniwersum - "Thorgal - Louve" i "Thorgal - Młodzieńcze lata", a także kilkudziesięciu cykli przygodowych, fantastycznych czy młodzieżowych. Rysunki do tego tomu przygód wikinga stworzył Frdric Vignaux, grafik specjalizujący się w opowieściach historycznych i legendarnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?