KATEGORIE [rozwiń]

Kociuba Jolanta

Okładka książki Uraz - Czas - Tożsamość. Doświadczenie traumatyczne a zmiany poczucia czasu i tożsamości

25,20 zł 18,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca prof. Jolanty Kociuby to ambitne podjęcie prawdziwie ważnego tematu zarówno z teoretycznego, jak i z praktycznego punktu widzenia. Problem dotyczy traumy, doświadczenia czasu i tożsamości, co od razu kieruje nas w stronę psychologii klinicznej i jej praktycznego zastosowania. Sformułowany przez Autorkę przedmiot analiz i badań jest potrójnie wartościowy. Po pierwsze, związany jest z problematyką traumy coraz częściej doświadczanej przez współczesnego człowieka, po drugie koncentruje się na temporalnym aspekcie doświadczenia, który to wymiar do niedawna prawie nie istniał w psychologii. [] Po trzecie, bardzo ważny aspekt, jaki [] analizuje Autorka, to powiązanie podmiotu i jego tożsamości z doświadczeniem przeżywania czasu. Należy podkreślić, że już samo ujęcie traumy i tożsamości podmiotu w odniesieniu do czasu, jak również rzetelne opracowanie tej problematyki czyni z omawianej pracy naprawdę wartościowe dzieło [].Praca [] stanowi niewątpliwie znaczący wkład w poznanie jednego z najważniejszych aspektów życia psychicznego, jakim jest przeżywanie czasu w zaburzeniach emocjonalnych powstałych w wyniku urazu. Bogata zawartość informacyjna odwołująca się do ważnych pozycji literatury przedmiotu oraz rzeczowość przedstawienia poszczególnych tematów należących do różnych obszarów (zdrowia psychicznego, dobrostanu, poczucia tożsamości, urazu i powstałych w jego wyniku zmian poczucia czasu), a także przebijające się przez warstwę tekstu osobiste zaangażowanie Autorki w aplikacyjną stronę prezentowanych zagadnień, czyni z tej pracy dzieło ważne []. Z pewnością, powinny zapoznać się z nią osoby zainteresowane praktyczną stroną psychologii klinicznej, a zwłaszcza osoby, dla których kluczowe są fundamentalne zagadnienia funkcjonowania psychiki, jakim niewątpliwie jest doświadczenie czasu zarówno w stresie i psychopatologii, jak również w procesie rozwoju osobowości.- dr hab. Mirosław Harciarek, prof. WSHInstytut Psychologii WSH Humanitas w Sosnowcu
Okładka książki Sztuka aktorska w badaniach psychologicznych  i refleksji estetycznej

29,40 zł 20,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książek poświęconych psychologii aktorów jest niewiele, i to nawet w skali literatury światowej. Z tego względu z dużym uznaniem oceniam tę propozycję edytorską, pomyślaną jako praca zbiorowa z tego interesującego zakresu. Kompozycja całości książki, zawierającej trzy części, jest dobrze zaprojektowana. (…) Bardzo ciekawa kolekcja oryginalnych wypowiedzi aktorów stanowi doskonałe wsparcie i ilustrację badań psychologicznych. Rekomenduję tę książkę do druku i bardzo pozytywnie oceniam jej zawartość. prof. dr hab. Czesław S. Nosal, Uniwersytet SWPS – z recenzji Aktorzy: To nie są błazny (…), lecz ludzie, których na to powołano, by biorąc na się maskę i udanie, mówili prawdy wiecznej przykazanie. Na co stać kogo, tajemnic tych sięga; wieczna w tym siła, groza i potęga. Przedstawione przez Wyspiańskiego standardy sztuki aktorskiej dowodzą, że jest to sztuka zarówno ważna, jak i potrzebna – w perspektywie jednostkowej i społecznej. Z uznaniem należy się odnieść do podjętego przez autorki projektu, analiz, badań i opisu. (…) Książka jest adresowana do profesjonalistów: psychologów, teatrologów, kulturoznawców, a także do szerszego grona czytelników, szczególnie tych, którzy cenią żywe słowo i kulturę narodową. dr hab. Stanisława Tucholska, prof. Akademii Ignatianum w Krakowie – z recenzji Barbara Mróz, prof. nadzw. dr hab. w dziedzinie psychologii, jest zatrudniona w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Przez 21 lat pracowała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka we Wrocławiu. Jest autorką pięciu książek, w tym publikacji 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, która zdobyła w 2016 r. Nagrodę Teofrasta w kategorii najpopularniejsza naukowa książka psychologiczna. Jolanta Kociuba, dr hab. w dziedzinie nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jest autorką książek: Tożsamość aktora (1996), Analityczne ujęcie danych jakościowych. Badanie poczucia tożsamości aktorów (2013), Idea Ja i koncepcja tożsamości. Zmiana znaczenia w nauce i kulturze (2014). Zajmuje się badaniami nad problemem poznania społecznego, nad współczesną tożsamością kulturową i indywidualną oraz jej przemianami w warunkach zmiany społecznej. Barbara Osterloff, prof. Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, dr nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, historyk teatru i krytyk teatralny. Wieloletnia redaktorka miesięcznika Teatr. Opracowała i wydała monografię naukową Aleksander Zelwerowicz (2011), uhonorowaną Nagrodą Warszawskiej Premiery Literackiej (2013). W latach 2008–2012 i 2012–2016 pełniła funkcję prorektora ds. dydaktyki. Wykłada również historię dramatu na Wydziale Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj