Seijiro Kikuoka, pracownik Biura ds. Wirtualnych przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, zaprasza Kirito, Asunę i Alice do Podziemia, gdzie od czasów Wielkiej Wojny minęło dwieście lat. Na miejscu czekają na nich potomkinie Ronye i Tieze: Lauranney oraz Stika, a także ktoś jeszcze… „A więc to jest siła woli człowieka, który podaje się za Króla Gwiazd”, mówi człowiek przedstawiający się jako dowódca Zakonu Inżynierów Integralności, który ma takie same oczy jak dawno utracony przez Kirito przyjaciel.
Minęły prawie dwa miesiące od czasu rozpoczęcia gry śmierci. Kirito i Asuna docierają na piąty poziom zamku. Wśród przypominających labirynt ruin miasta czeka na nich mnóstwo artefaktów do zdobycia. Kirito proponuje Asunie wzięcie udziału w misjach dostępnych w grobowcu pod miastem. Dziewczyna nie wie, że zgadzając się na nie, ściąga na siebie pasmo nieszczęść. Tak się bowiem składa, że zadania są związane z najmniej tolerowanym przez nią rodzajem potworów.
Okazuje się, że nie tylko Kirito, Asuna i Alice zostali przymusowo przekonwertowani do zagadkowej gry VRMMO Unital Ring. Do wirtualnego świata trafiła również Sinon, w pojedynkę rzucona w odległe rejony mapy. Po serii niepowodzeń dziewczyna staje do walki z potężnym bossem. W tym czasie Kirito i spółka wyruszają, by ją odnaleźć. Czeka ich jednak starcie z groźnym zjawiskiem naturalnym, zmagania z potężnym potworem oraz niespodziewana napaść, której muszą stawić czoła.
Po rozstaniu z Kizmel Kirito i Asuna udają się na czwarty poziom Aincrad. Kiedy po przebyciu pełnej przygód drogi docierają wreszcie do strefy bezpieczeństwa, witają ich jasne budynki wodnego miasta, po którego kanałach pływają niezliczone łodzie. Okazuje się, że aby móc swobodnie poruszać się po czwartym poziomie, należy zbudować własną gondolę. By zgromadzić surowce potrzebne do jej budowy, Kirito i Asuna stają do walki z ziejącą ogniem bestią - Magnatherium! Potem zaś czeka ich zaskakujące spotkanie...
Dzień wcześniej: W trakcie gry w SAO Kirito oświadcza się Asunie. Postanawiają spędzić razem trochę czasu jako nowożeńcy. Kiedy jednak przybywają do swojego nowego domu, ich oczom ukazuje się niespodziewany widok…
Dzień później: Asuna, która loguje się do ALO za pośrednictwem nowego awatara, doświadcza tajemniczego „zjawiska odcięcia”. Jego przyczyną okazuje się być pewna tragedia, która rozegrała się w czasach SAO.
Tęczowy most: Kirito i spółka kończą misję w podwodnej świątyni. Jednak tajemnicza rozmowa między Panem Morza Lewiatanem a Panem Otchłani Krakenem popycha ich ku kolejnej przygodzie.
Siostrzana modlitwa: W SAO wciąż uwięzieni są ludzie. Tymczasem w realnym świecie pewna dziewczyna przystępuje do testowania prototypu medicuboidu – przeznaczonego
do celów medycznych urządzenia wykorzystującego technologię pełnego zanurzenia. Tak zaczyna się historia Yuki znanej później jako „Zekken”.
Pięćdziesięciotysięcznej armii – dowodzonej przez boga ciemności Vectora, alias Gabriela Millera – stawiają czoła pięciotysięczne Siły Obrony Świata Ludzi pod wodzą Rycerza Integralności Bercouliego. Kiedy Fanatio i pozostali Rycerze toczą zażartą walkę z przeważającymi siłami wroga, oddział górskich goblinów przedostaje się na tyły ich oddziałów. Co stanie się z Kirito oraz towarzyszącymi mu Ronye i Tieze?
Dee Ai El, uchodząca za najinteligentniejszą w całej armii najeźdźców Wielka Mistrzyni Zakonu Czarnych Zaklinaczy, planuje unicestwić obrońców za pomocą budzącej grozę potężnej techniki. Tymczasem do Podziemia loguje się… Asuna.
Sword Art Online – śmiertelna gra MMO, której opuszczenie jest niemożliwe, dopóki nie zostanie ukończona. Uwięzieni w niej gracze muszą dostosować się do życia w wirtualnej rzeczywistości. Mimo trudów, jakie niesie za sobą egzystencja w tak odmiennym świecie, potrafią czerpać satysfakcję z tego, co przynosi im los.
Treser potworów – Silica, właścicielka kuźni – Lizbeth, tajemnicza dziewczynka – Yui oraz Sachi spotykają na swej drodze Kirito zwanego Czarnym Szermierzem, który wraz z najlepszymi wojownikami walczy na pierwszej linii frontu, by zdobyć najwyższe piętro zamku Aincrad i ukończyć grę. Oto cztery historie o tym, jak jedno przypadkowe spotkanie może odmienić czyjeś życie.
Dopóki gra nie zostanie ukończona, opuszczenie jej uniwersum jest niemożliwe, a wirtualna śmierć równa się śmierci w rzeczywistości. Dziesięć tysięcy graczy, nie znając prawdy o tajemniczej grze Sword Art Online, loguje się do jej świata, a wtedy rozpoczyna się brutalna gra o przetrwanie.
Jeden z użytkowników uwięzionych w SAO, Kirito, bardzo szybko akceptuje prawdziwe oblicze gry. Wybiera drogę samotnego wojownika, by zdobywać kolejne kondygnacje stupiętrowego, dryfującego w przestrzeni zamku Aincrad. W drodze na szczyt w pojedynkę walczy z potworami i pokonuje wszystkie przeciwności losu. Pewnego dnia jednak zostaje zmuszony przez Asunę, mistrzynię rapiera, do zawiązania z nią drużyny. To spotkanie okaże się brzemienne w skutki i wciągnie Kirito w wir nieprzewidzianych zdarzeń.
Oto nadchodzi legendarna powieść, która na stronie internetowej autora pochłonęła już ponad sześć i pół miliona czytelników!
Przypadkowe spotkanie z Eolyne’em, mężczyzną bardzo podobnym do Eugeo, wywołuje w Kirito wybuch wielu skomplikowanych emocji. Równocześnie w dwóch alternatywnych rzeczywistościach dochodzi do zdarzeń wymagających jego szczególnej uwagi.
„To może być początek nowej Wojny Światów”.
Po dwustu latach w Podziemiu zaczyna dziać się coś niepokojącego, natomiast w Unital Ring zbliża się decydująca walka z Mutasiną. Tajemnicza dziewczyna dowodzi oddziałem złożonym z setki graczy kontrolowanych za pomocą budzącej grozę Pętli zniewolenia. Wraz z przyjaciółmi Kirito próbuje opracować odpowiednią strategię, by odwrócić niekorzystną dla siebie sytuację.
Po wielu przygodach oraz niebezpiecznym spotkaniu z mężczyzną w czarnym ponczo Kirito i Asuna przechodzą na szósty poziom, by zmierzyć się z pełną łamigłówek lokacją. Choć sprawia Flagi Męstwa nada zaprząta ich myśli, a zagrożenie ze strony zabójców z każdą chwilą staje się coraz bardziej realne, postanawiają wykonać serię misji zebranych pod wspólną nazwą – Klątwa Stachionu. Nie wiedzą jednak, że w ich trakcie wpadną w poważne tarapaty…
Po zaciekłej walce z bossem drugiego poziomu Kirito wraz ze swoją tymczasową partnerką Asuną dociera na kolejne piętro. Pośród porastających go gigantycznych drzew wędrowcy napotykają dwójkę elfów toczących ze sobą śmiertelny bój, a kiedy stają po stronie jednego z nich, rozpoczyna się pierwsza wielka kampania. Kirito pamięta, że za czasów beta testów żaden z NPC nie uchodził ze starcia z życiem, jednak tym razem dzięki staraniom Asuny udaje się ocalić elfiego sprzymierzeńca. Od tego momentu fabuła misji zaczyna nieco odbiegać od scenariusza, jaki znał Czarny Szermierz. W trakcie eksploracji trzeciego poziomu zostaje też zwołane „posiedzenie eksploracyjne”, podczas którego Kirito i Asuna stają przed trudnym wyborem…
Mija miesiąc, odkąd Kirito i Asuna wrócili z Podziemia. Zabrali ze sobą Alice, która w realnym świecie zyskała fizyczne ciało. Jednak ich spokój nagle zostaje zburzony.
– Poziom… pierwszy?
– Ja też mam poziom pierwszy!
Wszyscy troje zostają wciągnięci w świat tajemniczej gry, Unital Ring – survivalu MMO będącego połączeniem wszystkich VRMMO działających w oparciu o pakiet The Seed. Zaraz po rozpoczęciu rozgrywki Kirito traci wyposażenie i zostaje jedynie w… bokserkach. Jednak niezrażony rozpaczliwą sytuacją rzuca wyzwanie owianemu tajemnicą VRMMOSVG!
Dochodzi do zdarzenia, którego nie mógłby wywołać żaden związany Rejestrem Tabu czy prawem siły obywatel Podziemia: górski goblin morduje mieszkańca świata ludzi. Okazuje się, że jest to część intrygi mającej na celu doprowadzenie do wybuchu kolejnej wojny pomiędzy światem ludzi a Krainą Ciemności.
Chcąc odkryć prawdę o zajściu, Kirito zwraca się po pomoc do Iscarna, dowódcy generalnego Armii Ciemności. Obaj stają oko w oko z domniemanym sprawcą, odzianym na czarno tajemniczym mężczyzną, któremu jednak w ostatniej chwili udaje się uciec. Jako że śledztwo utknęło w martwym punkcie, Asuna postanawia wspomóc się Techniką Wejrzenia w Przeszłość, a wówczas jej oczom ukazuje się zaskakujący obraz… Niedługo potem adeptki Zakonu Rycerzy Integralności, Ronye i Tieze, wpadają w łapy intryganta.
Oto zakończenie cyklu „Księżycowa kołyska”.
Po trzystu latach niepokojów Podziemie wreszcie zostało zjednoczone. „Zagubione dziecko Vectora”, które pojawiło się nie wiadomo skąd, pokonało boga ciemności i doprowadziło do zawarcia pokoju. Lecz pewnego dnia w stojącej pośrodku świata ludzi kredowobiałej wieży adeptka Zakonu Rycerzy Integralności, Ronye Arabel, usłyszała od przewodniczącego Jednolitego Kongresu, Kirito, szokujące słowa: „Kiedyś znów wybuchnie wojna”.
Oto jedna z ostatnich części serii „Alicyzacja”, przedstawiająca wydarzenia po Wielkiej Wojnie Podziemia!
Pokonanie Najwyższego Kapłana zostało okupione śmiercią Eugeo i uszkodzeniem psychiki Kirito. Od zażartej walki minęło pół roku. Alice i przykuty do wózka Kirito schronili się w wiosce Ruild. Powinność Rycerza Integralności, czyli ochronę świata ludzi, Alice powierzyła Bercouliemu, a sama wybrała spokojne życie u boku pozbawionego duszy Czarnego Szermierza. Tymczasem Podziemie z każdą chwilą zbliża się do przepowiedzianego przez mędrczynię Cardinal ostatecznego eksperymentu obciążenia. Dark Territory szykuje się do inwazji, a budząca grozę Armia Ciemności tylko czeka na rozkaz wymarszu.
Za radą mędrczyni Cardinal dwaj przyjaciele zmierzają na setny poziom wieży Centralnej Katedry Kościoła Aksjomatu, gdzie mieści się komnata Najwyższego Kapłana. Eugeo po to, by przywrócić do pierwotnej postaci zmienioną w Rycerza Integralności Alice, a Kirito, by zapobiec zniszczeniu Podziemia. Po drodze, w wyniku pechowego zbiegu wypadków, zosta ją jednak rozdzieleni.
Kiedy Kirito dociera na dziewięćdziesiąty dziewiąty poziom, drogę zastępuje mu zakuty w zbroję Rycerza Integralności chłopak o zimnych, zielonych oczach – Eugeo. Gdy bez wahania dobywa miecza, Kirito musi podjąć wyzwanie. Czy przeczucie, że oto nadszedł czas rozstania, zamieni się w rzeczywistość? Czy desperackie wołanie Kirito dotrze do zapieczętowanej pamięci Eugeo?
Oto ostatni tom „serii świata ludzi” z cyklu Alicyzacja!
Kirito i Eugeo zmierzają ku zajmowanemu przez Najwyższego Kapłana ostatniemu poziomowi Centralnej Katedry, kredowobiałej wieży stanowiącej symbol Kościoła Aksjomatu. Kolejne potyczki z Rycerzami Integralności, mimo że wymagają wiele wysiłku i umiejętności, nie osłabiają ich determinacji. Lecz starcie z potężnym Rycerzem Integralności Alice powoduje zniszczenie jednej ze ścian Katedry, w efekcie czego Kirito wraz Alice zostają wyrzuceni na zewnątrz wieży.
Eugeo nie dopuszcza do siebie myśli, że jego przyjaciel zginął. Postanawia samotnie kontynuować wspinaczkę. Drogę zastępuje mu najstarszy i zarazem najpotężniejszy Rycerz Integralności, Bercouli Synthesis One. W obliczu legendarnego wojownika Eugeo dobywa Miecza Błękitnej Róży, by stanąć do pojedynku, którego ostatnim aktem będą narodziny nowego szermierza.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?