Czuły i szczery portret czterech kobiet, z których każda szuka szczęścia na własnych zasadach.Marisol, Erica, Selena i Gracie są nie tylko rodziną, ale także najlepszymi przyjaciółkami - łączą je wspólne sekrety, tradycje oraz żarliwa miłość do ich abuelity.Kiedy w wyniku rozwodu rodziców Marisol przeprowadza się do innego miasta, relacja kuzynek zaczyna słabnąć i w końcu zanika.Piętnaście lat później każda z nich wiedzie własne, z pozoru ułożone życie. Marisol ma duży dom i przystojnego męża, ale sama jest w rozsypce. Partner Eriki właśnie ją rzucił, a nowy szef jej nienawidzi. Selena nie może znaleźć swojego miejsca w świecie, czuje, że nigdzie nie przynależy - jest niewystarczająco meksykańska dla swojej rodziny, a dla swoich kolegów niewystarczająco biała. Gracie pracuje jako nauczycielka w katolickiej szkole i dalej nie wie, czy jest gotowa na swój pierwszy związek.Chociaż przez lata każdą z nich los doświadczył na wiele różnych sposobów, nic nie mogło przygotować kuzynek na to, co właśnie nadeszło - śmierć ukochanej osoby. Czy kiedy tragedia ponownie je połączy, przypomną sobie lekcje abuelity na temat rodziny i przebaczenia? Czy może piętnaście lat rozłąki to zbyt wiele i dzielącej je przepaści nie da się już pokonać?
Kupując podręcznik, zyskujesz dodatkowo dostęp do e-booka na platformie EDURANGA, który: zawiera czytelne oznaczenia treści nieobowiązkowych (dostosowany do aktualnej podstawy programowej); obejmuje aktualne materiały do egzaminów i testów; gwarantuje realizację treści według obowiązującej podstawy programowej.Aktualne e-booki dostępne na platformie EDURANGA od 01.09.2024 r. Korzystanie z platformy EDURANGA wymaga założenia darmowego konta.Wybieraj podręczniki WSiP, a zyskasz*:- wsparcie w codziennej nauce;- kursy przygotowujące do matury; - streszczenia i opracowania lektur;- bogatą bazę zadań wraz z rozwiązaniami;- powtórki, quizy i testy; - lekcje wideo prowadzone przez znanych nauczycieli.* Materiały do języka polskiego i matematyki na poziomie podstawowym, materiały dostępne od 01.09.2024 r. Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy ,,Polecenia-źródła-konteksty"" z poleceniami (otwartymi i zamkniętymi) odnoszącymi się do treści działu. Zadania oparte są na materiałach źródłowych (teksty źródłowe, teksty historiograficzne, materiały ikonograficzne, kartograficzne i statystyczne), a liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej.Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów.NOWA EDYCJA podręcznika wzbogacona o nowe elementy i zgodna ze zmianami w podstawie programowej z 2022 r.- Wskazówki i plan krok po kroku tworzenia maturalnej wypowiedzi argumentacyjnej usprawnią umiejętność pisania wypracowań.- Warsztaty historyka pozwalają opanować umiejętność pracy z różnymi typami źródeł występującymi na maturze.- Po każdym rozdziale obszerny blok poleceń opartych na pracy ze źródłami lub materiałami stanowiącymi współczesne konteksty do problemów historycznych kształtuje umiejętności wymagane na nowej maturze.- Sekcja powtórzeniowa po dziale to zbiór różnorodnych zadań typu maturalnego z zadaniami zamkniętymi i otwartymi oraz propozycją tematów wypowiedzi argumentacyjnych.- Dodatkowe moduły Ślady przeszłości zawierające informacje o konsekwencjach wydarzeń historycznych lub śladach historii, z którymi uczeń styka się w codziennym życiu.
Tematyką książki są kompetencje osób realizujących edukację kulturalną w różnych miejscach i rolach. Autorzy zebranych w niej tekstów pokazują w jak wielu kontekstach można, warto a nawet trzeba dziś mówić o kompetencjach realizatorów współczesnej edukacji kulturalnej. Książka zawiera wyniki badań i analizy dotyczące kompetencji kształconych w ramach studiów akademickich i różnych form doskonalenia zawodowego, kompetencji wykorzystywanych i najbardziej przydatnych w działaniach osób podejmujących edukację kulturalną, kompetencji oczekiwanych przez pracodawców oraz środowiska, w których prowadzone są takie działania, kompetencji postulowanych przez prowadzących takie działania, wreszcie zdobywanych przez nich poprzez różne doświadczenia osobiste, zawodowe, doświadczenia przekładające się na różne ich biografie. Prezentowana książka pokazuje problem kompetencji w kontekście podejmowania i pełnienia roli realizatora edukacji kulturalnej przez osoby o różnej profesji animatorów społecznych i kulturalnych, instruktorów różnego rodzaju zajęć związanych z kulturą, osób pracujących w instytucjach oświatowych i wychowawczych, wreszcie pracowników instytucji kultury zatrudnionych na różnych stanowiskach, menadżerów kultury, pracowników mediów, pracowników szkół wyższych. Redaktorzy mają nadzieję, że prezentowany tom okaże się inspiracją do dalszych badań, do projektowania i modernizowania programów kształcenia oraz doskonalenia osób prowadzących edukację kulturalną, ale także do szukania nowych form działania w tej specyficznej, tak ważnej dziś dziedzinie edukacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?