5 września 1939 roku, w piątym dniu II wojny światowej, w wyniku nalotu hitlerowskich samolotów na Dworzec Wschodni w Warszawie zginęło od bomb 30 harcerek, pełniących służbę sanitarną przy rannych żołnierzach polskich.
Od pierwszych dni wojny aż po dramatyczne dni Powstania Warszawskiego 1944 około 5 tysięcy harcerek ze Związku Koniczyn i prawie 9 tysięcy harcerzy z Szarych Szeregów toczyło na różnych odcinkach walkę z niemieckim okupantem. Nie zabrakło w niej 12-15-letnich chłopców - zawiszaków.
Prawo islamu, a szczególnie prawo karne, jest dla systemów prawnych Zachodu całkowicie obce i niezrozumiałe. Stanowi niejako przeciwstawienie prawu stanowionemu, jest rodzajem prawa naturalnego - danego od Boga. Mało kto z europejskiego kręgu kulturowego zadaje sobie pytanie o genezę tych norm, ich faktyczną interpretację i stosowanie. Patrząc na prawo karne islamu wybiórczo, w kategorii ciekawostki (chociażby przez pryzmat obowiązującej jeszcze w niektórych państwach muzułmańskich kary chłosty, obcięcia ręki czy ukamienowania), otrzymujemy obraz zafałszowany, nieoddający istoty rzeczy - pewną karykaturę prawa. A przecież prawo karne islamu na przestrzeni dziejów w wielu rozwiązaniach wyprzedzało europejskie prawo karne o prawie 1000 lat. My zaś zbyt często kierujemy się stereotypami i uprzedzeniami.
Przedmiot niniejszej publikacji - system klasycznego prawa karnego islamu (szari’at), a także współczesne problemy prawa karnego państw muzułmańskich - Autorzy starają się przedstawić w sposób możliwie obiektywny. Opracowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla prawników oraz studentów prawa i administracji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?