Judaizm jedna z najstarszych religii świata. Podstawą judaizmu jest wiara w jednego Boga. Książki zamieszczone w tej kategorii są bardzo różnorodne, można z nich dowiedzieć się dużo ciekawych informacji zarówno na temat religii, tradycji jak i historii Żydów. Zapraszamy do rozważań na temat tekstów biblijnych, Tory, czy kabały.
Komentarz żydowski do Nowego Testamentu wychodzi naprzeciw postulatom współpracy w dziedzinie dialogu chrześcijańsko-żydowskiego i stanowi praktyczne urzeczywistnienie zaleceń II Soboru Watykańskiego (Nostra aetate), który potwierdza obustronne korzyści z poznawania tradycji religijnej wyznawców judaizmu i chrześcijan. Nowy Testament jest w nim rozumiany i przedstawiony z perspektywy żydowskiej i chrześcijańskiej zarazem, ponieważ to dzieło wydobywa i szanuje to, co dla obydwu religii jest wspólne i zbieżne.
Książka składa się z obszernego, ogólnego wprowadzenia w żydowską perspektywę Nowego Testamentu oraz z dwóch części głównych. Pierwsza z nich to przekład greckiego tekstu Nowego Testamentu, dający wyraz wiedzy i wrażliwości żydowskiej ukształtowanej w judaizmie judaistycznym. Część druga to wnikliwy komentarz do tego tekstu, objaśniający trudniejsze miejsca i kwestie w świetle żydowskiej wiary, obyczajowości, obrzędowości i wielu innych czynników składających się na bogatą tradycję żydowską.
Takie podejście do Nowego Testamentu jest nie tylko uprawnione, ale wręcz konieczne, bo Jezus Chrystus stanowił spełnienie zapowiedzi Starego Testamentu, jako człowiek przynależał w pełni do świata żydowskiego, zaś Jego orędzie zostało wyrażone w kategoriach religijnych, kulturowych, społecznych i językowych ówczesnego judaizmu, bez rozumienia których niepodobna dotrzeć do głębi istoty Dobrej Nowiny.
Niniejszy komentarz pozwala poznać i dowartościować to bogactwo, a także wykorzystać je dla skuteczniejszego wyrażania wiary w Jezusa dzisiaj.
Dodatkowym, znaczącym atutem Komentarza żydowskiego jest fakt, iż zawiera on także słowniki (imion, nazw, pojęć wraz z wymową) i mapy, a także opatrzony jest niezwykle pomocnymi indeksami.
ks. prof. zw. dr hab. Waldemar Chrostowski
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
W pracy przedstawiono oba problemy, tj. nacjonalizm żydowski i nacjonalizm arabski, konsekwentnie podobnie analitycznie. Oba nacjonalizmy miały swoich prekursorów i ideologów - i to zostało w pracy pokazane. […] Wartość pracy upatruję w następujących jej cechach: po pierwsze, jest to pierwsza znana mi monografia w której podjęto ryzykowny, ale w pełni uzasadniony teoretycznie i merytorycznie problem podobieństw dwóch dosyć różnych procesów społecznych. Po drugie przedstawienie tych procesów jest szerokie, pogłębione i kompetentne. Autorka swobodnie i prawidłowo porusza się po różnych sferach tematycznych, problemach i epokach. Dysponuje szeroką wiedzą historyczną i kulturową. Nie tworzy nowych teorii, ale umiejętnie zestawia i łączy różne koncepcje teoretyczne. Po trzecie, praca wprawdzie ma charakter historyczny, w tym znaczeniu że dotyczy procesów, które zachodziły na przełomie dziewiętnastego i dwudziestego wieku, ale które pozostają niedokończone i aktualne do dzisiaj.
Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Babińskiego
Książka Kingi Sekerdej dotyka jednego z najciekawszych problemów społecznych i politycznych współczesnego świata: źródeł nowych nacjonalizmów i ich funkcjonowania […] jest liczącym się wkładem do polskich badań naukowych nad pojęciem narodu. Wykracza poza stereotypowe opracowania dotyczące świata zachodniego i dzięki analizie żydowskich idei stanowiących pomost do Bliskiego Wschodu, przenosi dyskusję na obszar pozaeuropejski.
Z recenzji prof. dr. hab. Janusza Daneckiego
Moja Matka – Anna Kamieńska – była pewna, że rozumieć Biblię i tym samym nakazy Boga można najpełniej, znając język hebrajski. Uczyła się go pod koniec życia przez kilka lat od dobrego nauczyciela i opanowała na tyle, że przekładała nie tylko fragmenty Talmudu, lecz także liczne psalmy oraz Księgę Koheleta. Tłumaczenie tego biblijnego poematu ukazuje się niemal trzydzieści lat po jej śmierci. Kohelet, zdaniem Kamieńskiej, był prorokiem zwątpienia w sens życia i sens ładu. Poetka widziała w jego słowach zapis „dramatu człowieka myślącego, szukającego, wątpiącego i nienasyconego w swoim szukaniu. Może to właśnie jest nam tak bliskie w synu Dawidowym: mądrość, która nie jest skrzepem myśli ani żadnym systemem, mądrość otwarta, w stanie wrzenia, w stanie niepokoju”. A z niepokoju właśnie zbudowana jest poezja, jeśli nie ma być tylko grą. Poetę-mędrca tłumaczyła poetka ciemności i wiary.
Paweł Śpiewak
„Tym, którzy wystawiają Ci żydowskie zagrożenie, odpowiedz atakiem na kapitał jakiegokolwiek rodzaju, żydowski czy chrześcijański. Kapitał bez określników. Tym, którzy chcą, byś krzyczał «Precz z Izraelem!» , odpowiedz «Precz z kapitałem! Precz z własnością!» i nie posuwaj się dalej; nie pozwól, by odciągnęli cię z Twej drogi ludzie, którzy chcą impasu, co do niczego nie doprowadzi. Finanse, spekulacje, kapitał, własność, jednym słowem wszyscy Twoi wrogowie nie są Żydami; są uniwersalni, są chrześcijanami, muzułmanami, buddystami. Uważaj, by ich nie wspomóc i nie zaszkodzić sprawie, nieświadomie idąc za nimi. Wyśmieją cię, gdy będziesz im służyć jak głupiec, i skorzystają ze swego zwycięstwa, by bardziej Cię zniewolić. Do widzenia, mój drogi Jeanie. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, nie wahaj się. Wieczorem będę miał czas, by Ci odpowiedzieć”. Anti-Semitism and Revolution, 1899. Książka ta wywraca ideologiczne podstawy zarówno antysemityzmu, jak żydowskiej literatury apologetycznej. Wychodzi od faktów i dogłębnych badań stosunków społeczności żydowskich z ich otoczeniem społecznym. Stanowi odpowiedź na chaotyczny antysemityzm Drumonta i jego odzwierciedlenie – fantazyjne obrazy, które dla wielu Żydów są ich historią. Lazare zmarł w 1903, nie mógł więc ocenić rozwoju syjonizmu, którego był współtwórcą, ale i jednym z pierwszych krytyków. Książki Lazare’a cytuje się na licznych internetowych stronach antysemickich i w wielu publikacjach tego rodzaju. Ich autor stworzył bowiem wielki przegląd historii antysemityzmu, co powszechnie uważa się za obwinianie samych Żydów. Takie odczytanie jego dzieł jest jednak błędne. Cytowanie go przez antysemitów może zaskakiwać, gdy okaże się, iż ten dziennikarz zdobył sławę jako pierwszy obrońca kapitana Dreyfusa, pierwszy dreyfusista. Co więcej, Lazare był zapewne pierwszym francuskim Żydem i intelektualistą, który w pełni oddał się sprawie syjonizmu jako rozwiązania politycznego. Oto komentarz Arona Rodrigue’a: „Bernard Lazare interesował komentatorów i historyków nie tylko ze względu na wkład w rewizję procesu Dreyfusa, ale także rolę pierwszego francuskiego Żyda, który przeszedł od niemal nienawistnego swej rasie poparcia całkowitej asymilacji do pełnej akceptacji sprawy syjonizmu. Jego zasłużona reputacja jako pierwszego dreyfusisty w sferze publicznej wzrosła jeszcze dzięki wyśmienitemu pióru Charles’a Péguy, który wyniósł Lazare’a do rangi żydowskiego proroka, wcielenia istoty żydowskiej «mistyki» i żydowskiej tradycji «proroczej»”. Aron Rodrigue, Rearticulations of French Jewish Identities after the Dreyfus Affair, Jewish Social Studies, t. 2, nr 3
Jest to po raz pierwszy przetłumaczona na język polski, świetna książka na temat nowoczesnego mistycyzmu żydowskiego. Punktem wyjścia są biblijne wersety opowiadające sen Jakuba o drabinie, po której wstępują i zstępują aniołowie. Lawrence Kushner, rabin reformowany, prowadzi czytelnika na spotkanie z siedmioma duchowymi nauczycielami, żyjącymi na przestrzeni od III do XIX wieku, którzy "ożywają" na stronach jego książki i oferują midraszowe interpretacje tekstu. Jego książka jest nie tylko wprowadzeniem do żydowskiego mistycyzmu i do midrasza, ale także głębokim dociekaniem konieczności zwracania uwagi na obecność Boga, badaniem natury zła i niebezpieczeństwa egoizmu. Zawarte w niej rozważania mogą służyć zarówno chrześcijanom jak i Żydom. Pod wpływem fascynującej narracji autora „Bóg jest na tym miejscu, a ja nie wiedziałem” i jego umiejętności kreatywnego rekonstruowania życia i czasu wielkich nauczycieli wchodzimy do sali wykładowej i siadamy u stóp tych mistrzów duchowych, aby dowiedzieć się, co każdy z nich podczas wstępowania i zstępowania po drabinie jakubowej odkrył o Bogu i o nas. W tej niecodziennej pouczającej podróży, nasi duchowi przewodnicy pytają i odpowiadają na zasadnicze pytania dotyczące ludzkiego doświadczenia: kim jestem? Czym jest moje ja? Kim jest Bóg? Kim jest Bóg dla mnie? Co mnie z nim łączy, co mnie od niego oddala? Gdzie jest moje miejsce? Pyta także o naturę rzeczy podstawowych: świadomości, historii, złej strony duszy, zdolności do refleksji, religii i wiary. Ta pomysłowa książka jest wypełniona szacunkiem dla hebrajskiego słowa i tradycji, które przekazuje, oraz tożsamością jego wielkich nauczycieli. Kushner umiejętnie miesza starożytną mądrość ze współczesnymi odkryciami, przez co umożliwia czytelnikom dostęp do bogactwa i piękna mistycznych poszukiwań. O Autorze: Rabin Lawrence Kushner - jest autorem i współautorem licznych artykułów i ponad 18 książek dla dzieci i dorosłych, przetłumaczonych na 6 języków. Wykładowca, przywódca duchowy - jest uważany za jednego z najbardziej twórczych myślicieli i pisarzy religijnych w Ameryce. Pracuje jako stały komentator w National Public Radio, gdzie z wielkim talentem gawędziarza prowadzi program "All Thing Considered." Kushner to mistrz narracji, znany z poczucia humoru, który angażuje się na rzecz odnowy w judaizmie. Jego książki i wykłady dostarczają inspiracji i nowych sił na drodze do duchowego wzrostu. Mówi się, że niektórzy duchowni mieszają religię i psychologię, aby nam pomóc chodzić lepiej po ziemi. Tymczasem Lawrence Kushner czerpie z mądrości mistyków, żebyśmy lepiej tańczyli na suficie. Wybrane recenzje o książce: "Kushner nauczył mnie więcej o Bogu i moim własnym chrześcijaństwie niż jakikolwiek inny nauczyciel. .... śmiała próba przełożenia smaku mistycznego judaizmu dla ludzi XX. wieku, Żydów i nie-Żydów powiodła się. " - Ks. Robert G. Trache, Rektor, Immanuel Church-on-the- Hill "Nikt, kto czyta tę książkę, nie przejdzie już obojętnie obok historii o śnie Jakuba." - The Jerusalem Post, dziennik izraelski "Wartością książki jest to, że Kushner umiejętnie kalibruje wibracje żydowskiej mistyki i przekłada je na język współczesnego świata." - Values and Visions, światowa organizacja chrześcijańska "Mamy tutaj kolejnego Buber’a, Heschel’a .... [Kushner] wyraża prawdziwą głębię z radością, lekkością i humorem .... Kto kocha Księgę pokocha tę książkę." - Ojciec M. Basil Pennington, O.C.S.O. „Ta mocna, kreatywna, szczera i głęboka książka zachęca, żeby ją czytać, mówić o niej i ją sobie przyswajać. Czytelnicy będą zachwyceni i poruszeni głębią spostrzeżeń, wywoływanych na przestrzeni wieków w świadomości żydowskiej przez jedno wyrażenie.” - Rabin Rachel Cowan, dyrektor Jewish Life, Nathan Cummings Foundation „Nieprzebrana i intrygująca książka, która podobnie jak drabiny jej metafor, zawiera wiele szczebli rozumienia i wgląd w rozwój teologii żydowskiej.” - M. Scott Peck, autor „Drogi rzadziej wędrowanej”.
Znajomość źródeł prawa żydowskiego i jego wpływu na proces kształtowania się współczesnych systemów prawnych, typizacja przestępstw i systematyka funkcjonujących w nim na przestrzeni lat sankcji karnych, założenia procesu karnego, a także wpływ tradycji na aktualnie obowiązujące prawo Izraela, są kluczem do zrozumienia przyczyn zmian nie tylko prawnych, ale i politycznych zachodzących we współczesnym świecie. Należy wyrazić nadzieję, że książka niniejsza stanowić będzie w tym względzie ważne źródło informacji, pozwalające usystematyzować problematykę judaistycznego prawa karnego.
Autorzy
Książka wybitnego niemieckiego historyka to rzadko spotykane studium historyczne. Autor patrzy na pięć najważniejszych przemian religijnych i społecznych w dziejach świata i szuka w nich ukrytego schematu historycznego. Rozważa czasy Mojżesza, Jezusa, reformacji, narodzin amerykańskiej demokracji i okres rewolucji rosyjskiej.
2 miliony słów. 37 tomów. Jedyna w swoim rodzaju historia. Talmud bywał zakazywany, cenzurowany i palony na stosach, roztrząsany przez uczonych i rabinów, analizowany przez filozofów i poetów, orędowników republiki i królów. Porusza tematy tak różnorodne jak prawo, wiara, medycyna, magia, etyka, seks, humor czy modlitwa. To niezwykle skomplikowane i imponująco logiczne dzieło, którego zrozumienie często przysparza trudności. Harry Freedman snuje pasjonującą opowieść o słynnym antycznym dziele, które jest prawnym i mistycznym filarem judaizmu. Przedstawia księgę, która pod wieloma względami odzwierciedla dzieje narodu żydowskiego. Freedman opisuje historię Talmudu, rolę, jaką odegrał oraz jego wpływ na tradycyjny judaizm. Znakomicie ukazuje to jedno z najważniejszych dzieł kulturowych, historycznych i religijnych naszych czasów. Majstersztyk o jednej z największych świętych ksiąg świata, prezentujący nowe spojrzenie na ewolucję religii i tożsamości żydowskiej na przestrzeni wieków oraz jej wpływ na dzieje świata, jego religię i kulturę. Lektura obowiązkowa. Prof. Efraim Karsh, King's College w Londynie i Uniwersytet Bar-Ilan
Książka przybliża Czytelnikowi informacje dotyczące hebrajskiego terminu ruah w Manuskryptach znad Morza Martwego. Oznacza on m.in. Ducha Bożego, wiatr, tchnienie, oddech, ale i ludzką egzystencję, całe spektrum życia duchowego, emocjonalnego. Dokonana w książce analiza umożliwia przyjrzenie się temu, jak między powstaniem Starego i Nowego Testamentu, w czasie obejmującym okres od III w. p.n.e. do I w. n.e., na styku kultur semickiej i helleńskiej kształtowały się poglądy dotyczące szeroko rozumianej pneumatologii, w tym dochodzenia do koncepcji osobowego Ducha Świętego. Dzięki lekturze Czytelnik ma możliwość lepiej poznać mniej znane konteksty tworzenia się antropologii i aksjologii judeochrześcijańskiej.
Niniejsza praca ogranicza się niemal wyłącznie do polemiki na temat "korzeni" Chrześcijaństwa, opowiadając się, oczywiście, za Biblią, a więc za mozaizmem, a nie Talmudem, czyli za judaizmem, a tylko marginesowo traktuje inne zagadnienia...
Michał Poradowski
W najnowszym tomie „Bibliotheca Judaica" pt. Mykwa — rytuał i historia temat rytualnych łaźni żydowskich — mykw — ukazany jest w ujęciu architektonicznym, archeologicznym, folklorystycznym, feministycznym, historycznym opartym na badaniach archiwalnych. Poza tym znajdziemy tu teksty wprowadzające problematykę mykw w kwestię chasydzką oraz w obręb pamięci zbiorowej zapisanej na kartach ksiąg pamięci, a także zagadnień związanych z procesami modernizacji żydowskiej i prawa rabinicznego.
Książka jest ciekawą i wartościową pozycją wydawniczą na naszym rynku, wypełnia boleśnie odczuwaną lukę w wiedzy o państwie Izrael i jego problemach, które poniekąd są następstwem wcześniejszych, nękających społeczność żydowską jeszcze w diasporze, między innymi w Polsce. Książka zmusza też do zastanowienia się nad żydowskim charakterem państwa Izrael: na ile ma ono charakter religijny, a na ile narodowy, a w tym drugim przypadku na ile rozwiązania ustrojowe tego państwa przypominają (…) próby stworzenia państw narodowych w Europie
Dr hab. Jan Doktór
Praca podejmuje wyjątkowo interesujący problem badawczy jakim jest funkcjonowanie izraelskiego systemu politycznego. Zasługuje ona ze wszech miar na pozytywną ocenę, gdyż można ją uznać za wartościowe przedsięwzięcie badawcze, które wzbogaca naszą wiedzę o Izraelu.
Prof. dr hab. Edward Haliżak
Książka jednego z najwybitniejszych polskich biblistów ukazuje same początki rozchodzenia się dróg Synagogi i Kościoła, które stanowią podwaliny dla późniejszej, jak na ironię zgodnej i – niestety – skutecznej, współpracy wyznawców judaizmu i chrześcijan we wzajemnym oddalaniu się od siebie.
Bogato ilustrowana publikacja opisująca wojny i bitwy stoczone w dziejach starożytnego Izraela. W książce opisane m.in. konflikty z Kananejczykami, Filistynami, Babilończykami, Egiptem i Rzymianami.
Żydzi po wyjściu z niewoli egipskiej i dotarciu do Ziemi Świętej zastali tu osiadłe ludy, które tworzyły cywilizację państw-miast. W toku zaciekłych walk uprawiali te tereny i sami przeszli do osiadłego trybu życia. Przez stulecia królestwa Izraela i Judy toczyły walki z silniejszymi sąsiadami, czasem ulegając ich dominacji.
Są historycy, którzy twierdzą, że mało jest w dorobku ludzkości dzieł tak "ociekających krwią" jak Stary Testament. Istotnie autorzy tej świętej księgi trzech wielkich religii opowiadają polityczne i wojenne dzieje ludu Izraela, a w historii wojen z natury rzeczy opisów okrucieństwa nie brakuje. Poznajemy historię podboju kraju Kanaan, wojen z Filistynami, wojen Egiptu z Hetytami czy Asyrią na terenie Palestyny, niewoli babilońskiej, podboju perskiego. Przechodząc już do historii powiązanych z Nowym Testamentem, autor Wojen biblijnych opisuje dzieje powstań żydowskich przeciwko Rzymowi.
Szabat i jego znaczenie dla współczesnego człowieka to jedna z najpiękniejszy książek Abrahama Joshuy Heschela, rabina, wybitnego żydowskiego teologa i myśliciela. Głęboka myśl filozofa, piszącego o znaczeniu świętowania Szabatu w judaizmie, jest uniwersalna i może mieć znaczenie dla wszystkich ludzi, którzy poszukują w swoim życiu momentu świętości. Abraham J. Heschel pisze o judaizmie jako o religii czasu, przeciwstawiając ją skupionej na przekształcaniu i ujarzmianiu przestrzeni cywilizacji technicznej. Według Heschela „Biblia bardziej troszczy się o czas niż przestrzeń”, a droga do spotkania z Bogiem wiedzie tylko przez królestwo czasu. To, co jest określone jako święte w biblijnym opisie aktu stworzenia, to nie jakiekolwiek święte miejsce, ale właśnie Szabat, kiedy przestaje się manipulować rzeczami, przestrzenią, światem materii. Wedle Heschela „w królestwie czasu celem jest nie mieć, lecz być, nie posiadać, lecz dawać, nie panować, lecz uczestniczyć, nie podbijać, lecz współbrzmieć”.
JEDNA Z NAJWSPANIALSZYCH KSIĄŻEK TEOLOGICZNYCH, jakie powstały w XX w. A. J. Heschel stawia religię w świetle trudnych pytań, zarówno formułowanych przez współczesne świeckie nauki, jak i tych, które rodzą się w sercu wobec zła świata, szczególnie okropności minionego stulecia. Jednocześnie zaś pokazuje, że współczesne podejście człowieka do kwestii, które go przekraczają, naznaczone jest błędem u samych podstaw. Człowiek mówi o Bogu, nie znając właściwego języka, pragnie dosięgnąć boskości, używając własnych sił. Tymczasem jest to sfera, gdzie zawodzi nawet najgłębsze wejrzenie.
Studia Judaica to założony w 1997 r. półrocznik Polskiego Towarzystwa Studiów Żydowskich. Pismo publikuje artykuły z szeroko pojętej problematyki studiów żydowskich i judaistycznych, a więc - między innymi - z zakresu historii, literatur żydowskich, lingwistyki, archeologii, kultury i religioznawstwa. Zamierzeniem pisma jest przedstawianie najlepszych i zarazem reprezentatywnych wyników badań wszystkich obszarów studiów polsko-żydowskich, przy czym definicja ?polskiej judaistyki? obejmuje zarówno prace judaistów polskich, jak i tworzone poza Polską, ale traktujące o szeroko pojętej historii i kulturze Żydów polskich. W czasopiśmie drukowane są artykuły naukowe w językach polskim, angielskim, niemieckim lub rosyjskim.
Otrzymujemy bardzo dobrą, pionierską pracę o ważnym, acz dotychczas nieco zapomnianym problemie. Autorowi udało się zebrać i przebadać imponującą ilość materiałów i przedstawić zupełnie nowe spojrzenie na kwestie konwersji Żydów na chrześcijaństwo w Rzeczypospolitej Obojga Narodów doby nowożytnej.
Z recenzji dr hab. Jakuba Basisty
Tematem książki jest problematyka praw noachickich w pierwszym kodeksie żydowskiego prawa religijnego, Miszne Tora, słynnego halachisty i filozofa Mojżesza Majmonidesa. Prawa te stanowią – według Tory ustnej – nadany przez Boga kodeks etyczny przeznaczony dla całej ludzkości.
Zdaniem autora pracy to uniwersalistyczne i mesjanistyczne założenia Miszne Tora skłoniły Majmonidesa do zawarcia w swoim kodeksie – co odróżnia go od innych kodyfikatorów – także regulacji przeznaczonych dla nie-Żydów w czasach, gdy przestrzeganie tych przykazań stanie się kwestią bieżącą.
Ustanowienie Tory ustnej głównym nośnikiem tradycji praw noachickich prowadzi do uznania wagi wiary w objawienie jako gwarancji zbawienia dla nie-Żydów oraz do nałożenia szczególnych obowiązków na Żydów jako depozytariuszy tej tradycji. Prawo noachickie jest prawem boskim, a jego cel stanowi nie tylko zapewnienie porządku społecznego, ale także umożliwienie człowiekowi osiągnięcie doskonałości. Chociaż prawo to w ogólnym zarysie jest zbieżne z prawem naturalnym, jednak wszystkie jego aspekty niezbędne do osiągnięcia tej doskonałości są dane tylko przez objawienie.
Majmonides opiera się w swoim kodeksie wyłącznie na źródłach rabinicznych, starając się godzić sprzeczne opinie. Ale tym, co go wyróżnia, jest nie tylko jego racjonalizm i uniwersalizm, ale też ewolucjonizm, obecny zarówno w kumulatywnej koncepcji żydowskiej tradycji ustnej oraz praw noachickich i żydowskich, jak i wizji drogi prowadzącej od religii pogańskich do monoteizmu i czasów mesjasza. Ewolucjonizm ten w wymiarze jednostkowym wyraża się w postulacie samodoskonalenia i rozwoju człowieka, dzięki któremu może on przekroczyć granice swojego przyrodzonego świata.
Książką jest pierwszą w Polsce pozycją na temat nieznanej medytacji żydowskiej.
Amerykański rabin Aryeh Kaplan – znany i popularny autor wielu książek o duchowości judaistycznej , po raz pierwszy na polskim rynku - wprowadza nas w tajniki żydowskiej medytacji, ukazując jej specyfikę i bogactwo. Podaje konkretne wskazówki, dzięki którym możemy stopniowo rozpocząć i rozwijać praktyki medytacyjne, wybierając spośród wielu różnych sposobów medytacji, które od wieków obecne były w różnych nurtach judaizmu.
Książka zawiera praktyczne wskazówki:
• Jak może wyglądać medytacja – praktyczne wskazówki dla początkujących i zaawansowanych
• Propozycje różnych rodzajów medytacji
• Jak nadać głębię i treść codziennym czynnościom
Judaizm stworzył jedną z najważniejszych szkół medytacji. Co więcej, ponieważ judaizm jest religią wschodnią, która przeniosła się na Zachód, jego praktyki medytacyjne mogą okazać się najlepiej dostosowane do zachodniego człowieka.
Warto sięgnąć po tę książkę aby przekonać się, że Medytacja żydowska jest inspiracją dla Żydów i chrześcijan, buddystów i muzułmanów, dla poszukujących i tych, którzy uważają, że nie muszą poszukiwać. Jest uniwersalną, niezwykłą drogą poznawania siebie, zyskiwania kontroli nad własnymi myślami, emocjami, nad świadomością i podświadomością. Wpływ medytacji na codzienne życie, zostały ukazane w przystępny sposób i uzupełnione prostymi ćwiczeniami. Aryeh Kaplan ukazuje ogromny potencjał duchowy tkwiący w religii żydowskiej i uczy jak z niego korzystać.
Aryeh Kaplan był ortodoksyjnym rabinem, jednym z ważniejszych współczesnych myślicieli żydowskich. Szczególnie ceniony za studia nad Kabałą oraz za popularyzowanie judaistycznej filozofii i wiary. W niekonwencjonalnym, często nowatorskim myśleniu pomagało mu staranne wykształcenie z zakresu fizyki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?