„Każde dziecko dobrze wie, co wypada, a co nie”.
A potem zaczynają się schody.
No bo kto da sobie rękę uciąć, że wie, jak zaprosić pokłóconą parę znajomych na swoje urodziny?
Co powiedzieć, wysiadając z windy?
Jak grzecznie uwolnić się od towarzystwa gadatliwego współpasażera?
I wreszcie: jak cieszyć się opinią osoby dobrze wychowanej, a jednocześnie nie utknąć w pancerzu staromodnych, napuszonych gestów?
Adam Jarczyński, ekspert od dobrych manier – ale też sąsiad, klient, współpracownik, turysta i ojciec – odpowiada na te pytania (oraz na wiele innych) w przystępny, klarowny i jednocześnie zabawny sposób. Przytaczając masę anegdot z codziennego życia, tłumaczy, jak zachować się z klasą w każdej sytuacji... i nie dać się przy tym zwariować.
Bo zasady czasami można, a nawet należy łamać!
Adam Jarczyński – w odległej młodości zapalony miłośnik deskorolki, komiksów z Rosomakiem, a także muzyki spod szyldu HxC, której słucha do dziś. Od blisko 20 lat związany z branżą Public Relations. Ma bogate doświadczenie w roli szefa protokołu podczas międzynarodowych wydarzeń. Często gości w mediach jako ekspert w dziedzinie dobrych manier i etykiety, prowadzi blog dobermaniery24.pl i rubrykę o savoir-vivrze w miesięczniku „LOGO”. Swoją wiedzę wyniósł z domu, a bon-tonowy warsztat szlifował pośród wybitnych dyplomatów, pod których czujnym okiem przestał popełniać gafę za gafą. Dziś sam szkoli małych i dużych (m.in. w Europejskiej Akademii Dyplomacji), doradza i pisze książki na temat savoir-vivre’u. Zostawia napiwki.
Kulisy biznesowego savoir-vivre’u
Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.
Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?
Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?