Posynodalna Adhortacja Apostolska Jana Pawła II Kościół w Europie jest zaproszeniem do refleksji nad duchowym dziedzictwem Europy i jej przyszłością, którą dziś dla nas i przyszłych pokoleń współtworzymy. Nie wystarczy być euroentuzjastą, albo też eurosceptykiem, podpisując się po którymś z obiegowych haseł. Adnortacja papieska jest wezwaniem dla katolików do poznania, zrozumienia i wzięcia odpowiedzialności za tożsamość i przyszłość chrześcijańskiej Europy, której nierozerwalną częścią od wieków była i będzie Polska. W dokumencie Ojciec Święty pisze, że Europa potrzebuje uświadomienia sobie swego duchowego dziedzictwa. Ewangelia jest znakiem nowego początku i zaproszeniem dla wszystkich, wierzących i niewierzących, do wytyczania nowych dróg, które prowadza do "Europy ducha" i do czynienia z niej prawdziwego wspólnego domu, w którym przebywamy z radością. Czas, w którym żyjemy - stwierdza Jan Paweł II - wydaje się porą zagubienia, m. in. chrześcijańskiej pamięci dziedzictwa. Temu zagubieniu towarzyszy strach przed podjęciem odpowiedzialności za przyszłość. Świadczą o nim: dramatyczny spadek urodzeń, zmniejszenie się powołań do kapłaństwa i życia zakonnego, odrzucenie życia w małżeństwie. Ojciec Święty wskazuje tez na znaki nadziei - są nimi odzyskanie wolności przez Kościół na wschodzie Europy, pogłębienie świadomości ochrzczonych i ich odpowiedzialni za Kościół, wzrost znaczenia roli kobiety we wspólnocie wiernych. Papież zwraca się do instytucji europejskich i wzywa redaktorów przyszłego traktatu konstytucyjnego UE, aby znalazło się w nim odwołanie do dziedzictwa religijnego, szczególnie chrześcijańskiego Europy.
"Nadchodzi godzina, nadeszła już godzina, w której powołanie niewiasty realizuje się w pełni. Godzina, w której niewiasta swoim wpływem promieniuje na społeczeństwo i uzyskuje władzę nigdy dotąd nie posiadaną. Dlatego też w chwili, kiedy ludzkość przeżywa tak głębokie przemiany, niewiasty przepojone duchem ewangelicznym mogą nieść wielką pomoc ludzkości, aby nie upadła". List apostolski "Mulieris dignitatem" ujął Papież w formie rozważania, które obejmuje wielkie bogactwo tematów. Najistotniejszy spośród nich wydaje się ten, który jest po części nie wypowiedzianym założeniem, a po części tylko możemy odczytać go wprost z papieskich słów. Chodzi tu o próbę odnalezienia w "Mulieris dignitatem" odpowiedzi na podstawowe pytanie: czym jest kobieta? co to jest kobiecość? Nie znajdziemy jakiegoś fragmentu mogącego stanowić pewną "definicję" kobiety czy kobiecości. W wielu miejscach natomiast Papież wiąże z kobiecością pewne cechy, można więc na tej podstawie spróbować przybliżyć papieskie rozumienie "biblijnego paradygmatu niewiasty" czy też - używając innego sformułowania Jan Pawła II - "zamysłu Bożego określającego powołanie i posłannictwo kobiety".
Encyklika o niektórych podstawowych problemach nauczania moralnego Kościoła - "Blask prawdy". Ojciec św., jako głowa całego Kościoła św. zwraca się do wszystkich ludzi w uroczysty sposób, aby przypomnieć współczesnemu światu postawowe zasady moralności, którymi wszyscy powinniśmy się kierować. Dzięki tym zasadom, jakby drogowskazom, nie będziemy błądzić i będziemy mogli odpowiedzieć na dręczące nas pytania. W tym uroczystym dokumencie Papież nie podaje jakichś nowych zasad moralnych, nie odwołuje tego, co przez stulecia głosił Kościół św., ale podaje to w sposób bardziej przystępny dla współczesnego człowieka i ostrzega przed niektórymi błędami jakie ostatnio pojawiły się.
Encyklika Jana Pawła II "Fides et ratio" zaadresowana jest do biskupów Kościoła katolickiego oraz także do teologów i filozofów chrześcijańskich, którzy mają obowiązek ewangelizacji świata. Ewangelizacja ta jest ściśle związana z głoszeniem i dawaniem świadectwa, że Jezus Chrystus jest prawdziwym Człowiekiem i Bogiem. Encyklika to nie jest traktatem chrystologicznym, a głównym motywem jej napisania było ukazanie relacji, jakie powinny zachodzić między wiarą a rozumem, między teologią a filozofią. Wiara i rozum (Fides et ratio) są jak dwa skrzydła, na których duch ludzki unosi się ku kontemplacji prawdy. Chrześcijańska wiara nie polega tylko na poznaniu czy zaakceptowaniu pewnych prawd wiary. To zbyt mało, wyraża się ona nade wszystko w przyjęciu i zaufaniu osobie, której ufa się bezgranicznie nie bacząc na pełne zrozumienie wielu niejasności. Brak zrozumienia i wytłumaczenia poszczególnych prawd wiary nie zwalnia człowieka od szukania odpowiedzi, które pozwoliłyby mu dotrzeć do największych tajemnic wiary. Nasza wiara w Jezusa Chrystusa akceptuje przede wszystkim osobę Chrystusa, jako Syna Bożego, jak i również to wszystko, co On wypowiedział i uczynił dla naszego zbawienia.
Encyklika o relacjach między wiarą i rozumem. Pomaga zrozumieć opisaną już w Ewangelii więź poznania wiary i poznania rozumowego. WIARA i ROZUM (Fides et ratio) są jak dwa skrzydła, na których duch ludzki unosi się ku prawdzie. Sam Bóg zaszczepił w ludzkim sercu pragnienie poznania prawdy, którego ostatecznym celem jest poznanie Jego samego, aby człowiek poznając Go i miłując mógł dotrzeć także do pełnej prawdy o sobie.
List do rodzin napisał Jan Paweł II z okazji Międzynarodowego Roku Rodziny (1994), ogłoszonego przez ONZ. Jest on nadal bardzo aktualny jako zbiór nauk dotyczących miłości, dobra, rodzicielstwa, wychowania.
List apostolski Jana Pawła II z 1999 r., w którym wskazuje na szczególne powołanie i misję artystów, którzy mają uczestnictwo w twórczej władzy nad światem, a ich sztuka winna współgrać z doskonałą mocą stwórczą samego Boga.
Posynodalna adhortacja apostolska o powołaniu i misji świeckich w Kościele i świecie. Podkreśla ogromne znaczenie katolików świeckich tworzących wspólnotę Kościoła i zachęca do głoszenia Ewangelii.
Jest pierwszym chronologicznie dokumentem Jana Pawła II, skierowanym do wszystkich wiernych Kościoła katolickiego oraz do ""wszystkich ludzi dobrej woli"". Komentarz ks. Jan Krucina.
List apostolski Jana Pawła II z okazji Roku Młodzieży. Młodzież jest przyszłością świata, ale także przyszłością i nadzieją Kościoła, dlatego należy stawiać jej wysokie wymagania moralne.
Elementarz papieża stanowi jedyną okazję zapoznania się z głównymi tematami i wątkami jego nauczania. Do prezentowanego tomu antologista wybrał fragmenty z ogromnego dzieła Jana Pawła II, pisane językiem przystępnym i barwnym, czasem humorystyczne. Dotyczą one spraw powszednich, osobistych a zarazem powszechnych. Nierzadko papież porusza wielkie problemy naszej epoki oraz dwóch tysięcy lat istnienia chrześcijaństwa. Pożytki z czytania myśli Ojca Świętego są niepodważalne - pomagają żyć każdemu człowiekowi, rozwiązywać problemy natury duchowej, wzbogacać się wewnętrznie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?