KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia

69,00 zł 49,65 zł


Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne. W publikacji omówiono m. in.: istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu, przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor-podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji, przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym. Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.
Okładka książki Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista

99,00 zł 71,23 zł


W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Czytelnik znajdzie tu zarówno merytoryczne podstawy zarządzania kompetencjami, jak i konkretne narzędzia oraz najlepsze praktyki wdrożeniowe. Autor omawia tematy takie jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery, - wpływ rozwoju kompetencji pracowników na wzrost ich efektywności. Publikacja zainteresuje specjalistów i menedżerów HR oraz HR biznes partnerów, którzy poszukują informacji i wskazówek dotyczących tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Pracownicy natomiast odnajdą w niej inspirujące zagadnienia związane z rozwojem i karierą zawodową.
Okładka książki HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

99,00 zł 71,23 zł


HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, planuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor, doświadczony doradca i konsultant, w praktyczny sposób opisuje koncepcję HR Business Partneringu oraz wskazuje, jakie korzyści może ona wnieść do organizacji. Lektura książki pozwoli poznać: wyzwania związane ze zmianami potrzeb i postaw pracowników; pożądane kompetencje i kwalifikacje na stanowisku HR Business Partnera; role i zadania osoby pełniącej funkcję HRBP możliwe ścieżki rozwoju; optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku HR Business Partnerów; - dane i wnioski z badań nad koncepcją HR Business Partneringu. Autor prezentuje studia przypadków oraz najlepsze praktyki z polskiego rynku, które mogą być pomocne w wykorzystaniu i wdrożeniu przedstawianych w książce rozwiązań. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej oraz konsultantów HR. Dzięki kompleksowemu ujęciu tematu opracowanie może pełnić funkcję podręcznika dla studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Okładka książki Ludzie - nie zasoby. Jak reagować na zmiany i budować kulturę zaangażowania

79,00 zł 56,84 zł


Publikacja przeznaczona jest dla każdego, kto dostrzega mnogość i znaczenie wyzwań dzisiejszego rynku pracy - potrzebę orientacji na ludzi, budowania z nimi relacji i skutecznych metod komunikowania. Autor porusza kluczowe zagadnienia dotyczące zarządzania ludźmi i wskazuje, z jakich metod i narzędzi warto korzystać, aby być liderem na miarę dzisiejszych czasów. Ostatnie lata przyniosły sporo zmian, zarówno w modelach pracy, jak i postawach ludzi. Zmieniły się potrzeby, a co za tym idzie oczekiwania pracowników, a to wyznaczyło nowy kierunek roli lidera - holistycznego zarządzania zorientowanego na ludzi i kulturę organizacyjną. Z lektury dowiesz się m.in.: jak w praktyce wykorzystać wiedzę o stylach zachowań ludzi; co robić, a czego na pewno nie, chcąc zbudować zaangażowany zespół; którzy pracownicy są najbardziej narażeni na stres i jak można go zniwelować; dlaczego zarządzanie różnorodnością powinno trafić na top listę umiejętności menedżerskich. Klamrą spinającą całość są wypowiedzi liderów, które pokazują praktyczny wymiar dzisiejszego zarządzania, oraz przydatne menedżerom narzędzia - kwestionariusz autorefleksji i schemat planu działania. "Książka jest cennym źródłem inspiracji i wiedzy dla każdego, kto chce doskonalić swoje umiejętności zarządzania i rozwijać silne przywództwo. Pokazuje, jak podnosić kompetencje w dzisiejszym złożonym świecie biznesu, gdzie globalne zmiany, rosnące wyzwania i dynamiczne trendy w zarządzaniu wymagają ciągłego rozwoju i adaptacji". Sebastian Drzewiecki, VP, Country Manager Poland, Softserve (fragment przedmowy)
Okładka książki Karty pracy DISC. Ćwiczenia z budowania relacji w życiu zawodowym i osobistym

99,00 zł 71,23 zł


Przewodnik w przejrzysty sposób prezentuje założenia i zastosowanie modelu DISC w praktyce. Zgodnie z tym modelem można wyróżnić cztery podstawowe style zachowań ludzi (oznaczone zwyczajowo kolorami: czerwonym, żółtym, zielonym, niebieskim), według których każdy człowiek stanowi określoną kombinację różnych cech oraz sposobów postępowania, podejmowania decyzji czy preferowanych form komunikacji. Mając wiedzę o tym, jaki styl lub style u nas dominują, możemy polepszyć nasze relacje zawodowe i osobiste. Książka zawiera gotowe ćwiczenia w obszarach dotyczących relacji w biznesie oraz w życiu prywatnym: poznawania siebie, swoich mocnych stron, motywacji, pracy z przekonaniami i obawami, wartościami, umiejętnościami poznania i zrozumienia zachowań innych. Czytelnik znajdzie tu także wypowiedzi praktyków – przedsiębiorców, doradców zawodowych, wykładowców, nauczycieli stosujących metodykę DISC, oraz badania prezentujące wyniki wykorzystania opisywanej metody w grupie przedsiębiorców, studentów oraz w rekrutacji. Praktycznym uzupełnieniem publikacji są karty pracy dostępne na stronie www.aplikacja.czaplaandmore.com(Nowe okno)(Link do innej strony). Materiały są podzielone na cztery moduły, do których dostęp uzyskuje się poprzez wpisanie unikalnego kodu zamieszczonego w środku książki. Poradnik może zainteresować pracowników działów HR, trenerów, coachów, psychologów, doradców zawodowych, nauczycieli oraz osoby prywatne. Może być uzupełnieniem posiadanej już wiedzy o metodzie DISC, jak również doskonałym przewodnikiem do zgłębiania jej od podstaw.
Okładka książki Rekrutacja i selekcja oparta na dowodach

99,00 zł 71,23 zł


W książce omówiono kluczowe aspekty procesu naboru kandydatów do organizacji. Czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę psychologii rekrutacji i selekcji, mając okazję zgłębić m.in. problematykę analizy pracy, pomiaru efektywności czy miejsca psychometrii w naborze kandydatów, w oparciu o najnowsze międzynarodowe badania naukowe z tej dziedziny. Szczególną uwagę poświęcono badaniu zachowania kandydatów w trakcie selekcji, jakości metod rekrutacyjnych oraz technikom zbierania i kombinowania danych. Omawiane treści ilustrowane są przydatnymi wskazówkami, najlepszymi praktykami biznesowymi oraz przykładowymi narzędziami i pytaniami testów selekcyjnych. Drugie wydanie poszerzono m.in. o zagadnienia związane z pracą zdalną i hybrydową oraz rozwojem branży HR tech i sztucznej inteligencji. Autor opisuje, jak wiele procesów wykonywanych wcześniej przez ludzi, takich jak preselekcja czy analiza CV, a nawet rozmowy rekrutacyjne, zostało w dużej mierze zautomatyzowane i powierzone algorytmom. Menedżerowie i specjaliści HR znajdą tu cenne wskazówki, jak optymalizować proces rekrutacji, tak by był on nie tylko efektywny, ale również opłacalny. Studenci i wykładowcy psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi docenią zapewne zawarty w książce systematyczny przegląd wiedzy naukowej na temat rekrutacji i selekcji oraz jej przełożenie na praktykę. Osoby poszukujące pracy natomiast odnajdą w książce zbiór informacji, które pomogą im lepiej zrozumieć, czego oczekują od nich rekruterzy i jakie zachowania są najbardziej pożądane w procesie selekcji.
Okładka książki Budowa Systemu Wynagrodzeń. Teoria i praktyka
nowość

99,00 zł 71,23 zł


Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania wynagrodzeniami, tzw. Compensation & Benefits. Autorzy opisują, jak skutecznie opracować i wdrożyć politykę wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych, aby wpływała pozytywnie na motywację i zaangażowanie pracowników, a jednocześnie przyczyniała się do realizacji celów biznesowych organizacji. Czytelnik dowie się także, jakie nowoczesne narzędzia i systemy informatyczne możemy wykorzystać, projektując efektywny system wynagradzania oraz jak zapewnić jego zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. Autorzy, będący ekspertami C&B oraz wykładowcami studiów podyplomowych, dzielą się na łamach książki swoim wieloletnim doświadczeniem, rekomendacjami i dobrymi praktykami rynkowymi. W książce poruszono m.in. zagadnienia takie jak: • istota wynagradzania i model Total Rewards, • opis stanowiska pracy, • wartościowanie i mapowanie stanowisk, • taryfikatory i siatki płac, • budowa systemu płac zmiennych, • zasady tworzenia polityki benefitowej, • badanie efektywności przyjętej strategii wynagradzania. Wydanie zostało wzbogacone m.in. o rozważania związane z wyzwaniami mającymi wpływ na rynek wynagrodzeń takimi, jak inflacja, niespokojna sytuacja gospodarcza i geopolityczna czy digitalizacja. Uwzględniono też najnowsze regulacje prawne m.in. w zakresie transparentności wynagrodzeń. Ciekawym uzupełnieniem treści publikacji są obszerne materiały dostępne na stronie internetowej po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego. Można tam zapoznać się z aktualnymi raportami płacowymi czy przykładami dobrych praktyk rynkowych w zakresie benefitów. Pozycja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr, menadżerów, specjalistów z dziedziny ZZL, a także dla słuchaczy studiów podyplomowych kierunków związanych z zarządzaniem wynagrodzeniami.
Okładka książki Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników
nowość

79,00 zł 56,84 zł


Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców. W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey'a, model Holtona, model oceny wyników O'Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore'a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa. Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków. "Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom". dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Okładka książki 13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce

69,00 zł 49,65 zł


Analiza transakcyjna jest uznaną na świecie koncepcją psychologiczną, która ma zastosowanie tam, gdzie pojawia się potrzeba rozumienia zjawisk zachodzących w relacjach między ludźmi. Autorki w praktyczny sposób opisują 13 wybranych konstruktów analizy transakcyjnej. Każdy z nich zilustrowany jest przykładami, a uzupełnieniem treści jest zestaw narzędzi i ćwiczeń do samodzielnego wykonania. Dzięki lekturze książki czytelnik będzie mógł: zrozumieć wzorce zachowań - własnych oraz innych osób; przeanalizować i usprawnić własny styl komunikowania się; poznać mechanizmy gier psychologicznych w życiu prywatnym i zawodowym; zastosować rozwiązania wspierające współpracę i budowanie dobrych relacji. W publikacji można odnaleźć narzędzia do wykorzystania w codziennych sytuacjach zawodowych, takich jak: prowadzenie skutecznych rozmów, rozwiązywanie konfliktów, motywowanie czy współpraca w zespole. Pozycja jest przeznaczona dla managerów, przedsiębiorców, pracowników działów HR oraz wszystkich tych, którzy pracują w obszarach: edukacji, biznesu, coachingu czy szkoleń. Zaciekawi także wszystkich, którzy są zainteresowani rozwojem osobistym. "Napisana przez praktyków dla praktyków. Książka zawiera liczne przykłady zaczerpnięte z polskich organizacji pozwalające zobaczyć użyteczność założeń analizy transakcyjnej w różnych sytuacjach biznesowych. Koncentruje się na przestrzeni biznesowej, jednak znajdziemy w niej także trafne odwołania do naszego codziennego funkcjonowania". Agnieszka Woś-Szymanowska psycholog, konsultantka biznesowa, twórczyni bloga analiza-transakcyjna.pl "Na polskim rynku wydawniczym brakuje książki, która w sposób zrozumiały dla nie-praktyka analizy transakcyjnej, przybliża koncept i konstrukty tej teorii psychologii. Autorki w sposób nadający się do natychmiastowego zaimplementowania opisały najważniejsze elementy analizy transakcyjnej. Forma i treści tu opisane, pozwalają na skuteczne zastosowanie rozwiązań w swoim codziennym życiu". Kamila Pępiak-Kowalska wykładowczyni, konsultantka biznesowa, coach "Dlaczego nie uczą nas takich rzeczy w szkole, na kursach, na studiach? Dlaczego nie było tego na żadnym szkoleniu firmowym? Dlaczego dowiaduję się dopiero teraz?" - to słowa naszych klientów po warsztatach, na których zajmujemy się praktycznym wymiarem analizy transakcyjnej. Podobnych wypowiedzi słyszymy naprawdę wiele. Pojawiają się, kiedy dzielimy się wiedzą z obszaru analizy transakcyjnej na sesjach indywidualnych, kursach czy warsztatach. To opinie naszych klientów, zaciekawionych zdobywaniem praktycznej wiedzy z tego obszaru psychologii, stoją u źródeł tej książki. Monika Dawid-Sawicka i Elżbieta Stelmach
Okładka książki Job Crafting

69,00 zł 49,65 zł


Job crafting jest metodą zwiększania zaangażowania pracowników i wspierania ich w budowaniu poczucia sensu pracy. Polega na dokonywaniu przez nich fizycznych oraz poznawczych zmian w sposobie wykonywania pracy, stosunku do niej lub w relacjach ze współpracownikami. Ta potwierdzona naukowo koncepcja zyskuje popularność wśród psychologów pracy i praktyków HR w krajach zachodnich, USA i Skandynawii. Autorki opisują sposoby na adaptację narzędzi job craftingu do polskiej kultury oraz wdrażanie ich z sukcesem w firmach.W kolejnym wydaniu zaprezentowano m.in.: zalecane działania sprzyjające tworzeniu kultury przekształcania pracy w organizacji, przewodnik, jak krok po kroku przeprowadzić warsztaty job craftingowe, opisy przykładów praktycznego zastosowania narzędzi job crafting w polskich firmach w formie case study, sposoby na budowanie relacji w zespołach rozproszonych lub pracujących w trybie pracy hybrydowej, rolę wzmacniania zdrowia psychicznego pracowników poprzez profilaktykę wypalenia zawodowego oraz budowanie bezpieczeństwa psychologicznego.Książka przeznaczona jest dla menedżerów i osób zatrudnionych w działach HR. Zainteresuje także psychologów pracy i organizacji. Pierwsze wydanie publikacji zostało uznane za najlepszą książkę popularyzatorską w konkursie Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej Pozytyw na najlepszą publikację z zakresu psychologii pozytywnej. Poszerzone wydanie książki genialnie wpisuje się w aktualne trendy rynku, uwypuklone przez pandemię: konieczność elastycznego podejścia do pracy, ciągłe jej usprawnianie czy trudność w tworzeniu jednego rozwiązania pasującego wszystkim zatrudnionym. Upodmiotowienie pracowników w kształtowaniu swojej sytuacji zawodowej wydaje się dobrą odpowiedzią na współczesne wyzwania. Autorki zręcznie nawiązują do tej sytuacji i pokazują, jak job crafting może wspomóc organizacje w dzisiejszych czasach. Dr Marta Roczniewska
Okładka książki Restrukturyzacja. Jak wprowadzać zmiany z korzyścią dla organizacji i pracowników

59,00 zł 42,45 zł


Książka dotyczy prawnych, społecznych oraz praktycznych wyzwań, przed jakimi stoją ?rmy, które decydują się na wprowadzenie zmian o charakterze restrukturyzacyjnym oraz działań, jakich takie plany wymagają. Autorzy, zajmujący się zawodowo projektami restrukturyzacyjnymi dla ?rm z różnych branż, dzielą się w publikacji swoim wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie. Czytelnik znajdzie tu omówienie m.in. takich tematów jak: zarządzanie talentami i karierą wewnątrz organizacji (upskilling i reskilling); wyzwania formalnoprawne i praktyki w zakresie zwolnień; udzielanie wsparcia zwalnianym pracownikom w poszukiwaniu nowej pracy (outplacement); programy dobrowolnych odejść jako alternatywa dla zwolnień lub ich znacznego zmniejszenia (najczęstsze obawy i największe korzyści); wyzwania stojące przed organizacjami podczas fuzji i przejęć; restrukturyzacja w Polsce na tle innych krajów europejskich. Ciekawym uzupełnieniem treści książki są prognozy autorów w zakresie najważniejszych trendów oraz ich wpływu na przyszłe procesy restrukturyzacyjne. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla pracowników działów kadr, menadżerów oraz przedsiębiorców. Ze względu na swój praktyczny oraz kompleksowy charakter zainteresuje również prawników zawodowo zajmujących się sprawami z zakresu prawa pracy oraz pracowników naukowych.
Okładka książki Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha

59,00 zł 42,45 zł


Autorka opisuje, jakie zasady i standardy etyczne muszą być przestrzegane, aby proces profesjonalnego coachingu przebiegał prawidłowo, autentycznie wspierając rozwój jednostek i zespołów. W książce omówiono m.in.: o istotę i rodzaje coachingu; o relacje między coachingiem a innymi formami wspierania rozwoju, takimi jak mentoring, konsulting, szkolenia; o różnice między coachingiem a psychoterapią; o najważniejsze zasady zawarte w kodeksach etycznych coachingu. Ciekawe i praktyczne uzupełnienie treści stanowi część, w której kilkunastu coachów wywodzących się z różnych nurtów i szkół omawianej profesji dzieli się swoimi doświadczeniami zawodowymi. Omawiają oni dylematy etyczne pojawiające się w codziennej pracy coachów oraz propozycje ich rozstrzygania. Wydanie II zostało rozszerzone o wiele nowych opinii oraz zaktualizowane. Czytelnik otrzymuje więc przegląd najnowszych uregulowań dotyczących profesji coacha. ,,Problematyka coachingu jest podejmowana przez wielu autorów. W (...) utworze wyeksponowano etyczne aspekty prowadzenia coachingu i to nadaje pozycji walor oryginalności"". dr hab. Joanna Cewińska, prof. UŁ ,,Niewątpliwą zaletą książki jest przedstawienie zagrożeń i trudności towarzyszących pracy coacha, co można uznać za nowatorskie, bo w wielu publikacjach dotyczących coachingu dominuje >, nawet apologetyczne ujęcie"". dr hab. Danuta Ślęczek-Czakon, prof. UŚ ,,Jak zbudować lub utrzymać merytoryczny fundament w swojej pracy coachingowej? Proszę zacząć od tej publikacji! Doskonała w każdym akapicie - zarówno dla młodych, jak i doświadczonych adep-tów sztuki coachingowej"". Agnieszka Deja, prezes International Coach Federation Polska ,,Pozycję polecam wszystkim coachom, superwizorom i osobom zainteresowanym coachingiem, które pragną rozwijać swoją uważność etyczną w coachingu"". Bartosz Berendt, prezes Izby Coachingu
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce Ewolucja i współczesność

69,00 zł 61,86 zł


Publikacja stanowi przegląd informacji na temat ewolucji, obecnego stanu oraz przyszłości zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). Zagadnienia zostały przedstawione na tle dynamicznych zmian społeczno-gospodarczych. W książce omówiono m.in.: dorobek badawczy i osiągnięcia ośrodków naukowych zajmujących się ZZL w latach 2007-2020; tożsamość naukową tej dziedziny oraz kluczowe dylematy metodyczne w badaniach; wpływ nowych technologii oraz zmiennego środowiska pracy na zarządzanie kadrami; rekomendowane kompetencje przyszłości.Autorami książki są specjaliści reprezentujący największe ośrodki akademickie w Polsce - Warszawę, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Gdańsk, Katowice, Toruń, Szczecin, Lublin. Mają oni bogate doświadczenie w prowadzeniu badań naukowych, kształceniu oraz doradztwie w zakresie ZZL. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla badaczy omawianej problematyki, jak i studentów studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych na kierunkach ekonomicznych i społecznych. Szczególnie polecana jest przedsiębiorcom, menedżerom i pracownikom odpowiedzialnym za rozwój personelu jako zestaw dobrych praktyk i wskazówek do dalszego rozwoju.
Okładka książki Nowa rzeczywistość Jak zmieniają się organizacje i oczekiwania pracowników

49,00 zł 35,26 zł


W publikacji opisano, jak przygotować organizację do nowego modelu pracy po zmianach spowodowanych epidemią COVID-19.Autorzy, w oparciu o najnowsze badania, raporty i własne doświadczenia wskazują, jak - w związku z rozpowszechnieniem pracy zdalnej - zmieniły się oczekiwania pracowników i jak do tych zmian przygotowują się pracodawcy. Dzięki lekturze książki można dowiedzieć się m.in.: jak zmienić organizację pracy i przygotować się do nowej rzeczywistości; jak zorganizować pracę i powierzchnię biurową w modelu hybrydowym; w jaki sposób wzmocnić liderów i motywować pracowników; jak kierować ,,wirtualnymi"" zespołami; jak zwiększyć kompetencje technologiczne pracowników.Ciekawym uzupełnieniem książki są wyniki i wnioski z badania Trendy 2021 pokazujące, jak pandemia wpłynęła na ofertę świadczeń pozapłacowych.Autorami książki są słuchacze podyplomowych studiów Compensation & Benefits na Uczelni Łazarskiego, którzy w swojej praktyce zawodowej specjalizują się w różnorodnych aspektach ZZL. Publikacja przeznaczona jest dla przedsiębiorców, menedżerów oraz pracowników działów personalnych oraz kadrowo-płacowych. Będzie pomocna również studentom kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarządzaniem organizacją i przedsiębiorstwem oraz słuchaczom MBA.
Okładka książki Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków

79,00 zł 56,84 zł


W publikacji poruszono najważniejsze teoretyczne i praktyczne aspekty coachingu.Ponad dwudziestu autorów, wśród których są zarówno wykładowcy akademiccy, jak i osoby od lat pracujące w charakterze coacha oraz specjaliści łączący te dwie funkcje, w ciekawy i przystępny sposób dzieli się z czytelnikami swoją wiedzą i doświadczeniem.Książka obejmuje m.in. takie zagadnienia, jak:- historia, definicje, miejsce coachingu w zarządzaniu organizacją;- charakterystyka profesjonalnego coacha kompetencje, metody i narzędzia pracy;- przebieg procesu zawieranie kontraktu i budowanie relacji z klientem;- metody pomiaru efektów oraz funkcja i rodzaje superwizji;- wybrane aspekty coachingu kariery;- wykorzystanie coachingu do wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami;- etyczne uwarunkowania pracy coacha.Cennym uzupełnieniem treści są studia przypadków polskich i zagranicznych organizacji, obrazujące zastosowanie opisanych w publikacji kwestii w praktyce.Książka zainteresuje menedżerów wszystkich szczebli, pracowników działów personalnych, studentów zarządzania i psychologii, a także osoby pracujące w charakterze coacha lub pragnące podjąć taką działalność.
Okładka książki Współczesne monitorowanie pracy

69,00 zł 49,65 zł


Publikacja dotyczy monitorowania pracy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.Pandemia koronawirusa, w efekcie której na masową skalę wprowadzono pracę zdalną, znacząco zwiększyła potrzeby weryfikowania wykonywania obowiązków przez pracowników. Podstawowym założeniem współczesnego monitorowania jest możliwość nieinwazyjnego zbierania informacji o działaniu pracownika w celu oceny, czy występują problemy warte interwencji zarządczych.W książce przedstawiono m.in.:- powody stosowania monitorowania pracy, jego korzyści i zagrożenia;- tradycyjne i współczesne metody monitorowania pracy;- rodzaje i narzędzia monitorowania pracy oraz sposoby ich wdrażania;- przegląd literatury oraz badań empirycznych dotyczących monitorowania pracy.Autor podpowiada, jak skutecznie wprowadzać i stosować nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), aby osiągać założone efekty przy jednoczesnym zrozumieniu i akceptacji takich działań ze strony pracowników.Adresaci:Publikacja będzie cennym źródłem wiedzy nie tylko dla właścicieli małych i średnich firm, lecz także dla menedżerów i pracowników działów kadr, jak również dla studentów i pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.
Okładka książki Kompetencje XXI wieku

49,00 zł 35,26 zł


Autor w ciekawy sposób prezentuje pełną złożoność zjawisk, które obecnie zachodzą w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie biznesu: zmian gospodarczych, technologicznych i społecznych, oraz podpowiada, jakie działania można podjąć, aby za tymi zmianami nadążyć i odnaleźć się w nieustannie ewoluującej rzeczywistości. Kluczową rolę Jérémy Lamri przypisuje kształtowaniu nowych kompetencji.Umiejętności, które gwarantują sukces zawodowy w XXI w., różnią się znacznie od tych, które były pożądane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonaliści XX w. stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, że wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy.Pracodawcy cenią obecnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę. W obliczu szybkości i różnorodności informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty, powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy zespołowej.Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi zarówno pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku.
Okładka książki Optymalizacja zatrudnienia

99,00 zł 71,23 zł


Optymalizacja zatrudnienia. Właściwe praktyki w czasie zmian - Jarosław Marciniak - opis książki:Publikacja dotyczy problematyki efektywności zatrudnienia w firmie. Informacje zawarte w książce mogą być pomocne do samodzielnego przeprowadzenia przeglądu zatrudnienia oraz do optymalizacji podziału pracy w organizacji.Czytelnik znajdzie tutaj:- informacje, jak powinna wyglądać analiza zasobów pracy,- porady, jak krok po kroku wdrażać procedury niezbędne w procesie restrukturyzacji,- przykładowe narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu optymalizacji (m.in. listy kontrolne, formularze, ankiety).Poprzednie wydanie tej książki ukazało się w 2016 roku pod tytułem Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych. W obecnej edycji tekst został uaktualniony, a także uzupełniony o nowe treści dotyczące lepszego wykorzystania potencjału różnych kategorii wiekowych pracowników, z zakresu analizy struktur organizacyjnych oraz rozpiętości kierowania, a także rozliczania pracowników. Część dotyczącą telepracy poszerzono o zagadnienia dotyczące pracy zdalnej.Kwestie opisane przez autora mają szczególne znaczenie w kontekście sytuacji kryzysowej oraz przy podejmowaniu decyzji o redukcji lub restrukturyzacji zatrudnienia oraz komunikowania zmian pracownikom.Książka Optymalizacja zatrudnienia. Właściwe praktyki w czasie zmian - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business.Książka posiada 262 stron i została wydana w 2020 r.
Okładka książki Zwolnienia pracowników a polityka personalna..

69,00 zł 49,65 zł


W książce omówiono kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli. Procesy te są ważnym elementem polityki personalnej, a ich jakość sprawdzianem kultury organizacji. W czasach kryzysu tematyka ta nabiera szczególnej aktualności.Autorka skupia się na następujących zagadnieniach:zjawisko redukcji zatrudnienia przebieg, rozwiązania alternatywne, kryteria wyboru osób do zwolnienia;wpływ formy zwalniania na wizerunek organizacji;zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami;outplacement i związane z nim korzyści;zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy;sposoby zapobiegania odchodzeniu wartościowych pracowników;wykorzystanie informacji zwrotnej od odchodzących pracowników.Rozważania poparte są licznymi wynikami badań oraz przykładami z praktyki. Książka wzbogacona jest także o materiał Pawła Gniazdowskiego, dyrektora polskiego oddziału Lee Hecht Harrison DBM, który dzieli się niezwykle interesującymi i aktualnymi informacjami na temat procesów restrukturyzacji zatrudnienia w Polsce.Adresaci: Publikacja skierowana jest do menedżerów wszystkich szczebli oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Zbiór wartościowych wskazówek znajdą tu również osoby rozstające się z organizacją.
Okładka książki Psychologia dla coachów

69,00 zł 49,65 zł


Publikacja zawiera przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha. Przedstawione w książce informacje pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w odpowiednich okolicznościach, krytycznie oceniać lub modyfikować odpowiednio do potrzeb.Czytelnik znajdzie tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów:-w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań;-w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód;-w budowaniu bardziej trafnego obrazu własnej osoby;-w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami;-w zmianie przekonań i schematów na bardziej użyteczne.Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada również, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy też powinna zostać skierowana do terapeuty.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj