Już dawno temu fotografia przestała być wyłącznie medium służącym do dokładnie tego, co jawi się przed oczami fotografa. Mimo to nadal w fotografiach nieostrych czy też ukazujących fragment postaci pozorne braki techniczne mogą być mylone z brakiem artystycznego wyrafinowania.W Przewodniku po fotografii współczesnej Jackie Higgins wyjaśnia, na czym polega artyzm 100 publikowanych dzieł, odsłaniając ukryte pokłady ładunku emocjonalnego oraz skomplikowane procesy związane z ich powstaniem. Dzięki tej książce odkryjesz, jak fotografie mogą zacierać granice między fantazją i rzeczywistością oraz jak pokazują płynność czasu, a przede wszystkim dowiesz się, dlaczego sztuka fotografii jest czymś znacznie więcej niż tylko 'wycelowaniem obiektywu i pstryknięciem zdjęcia'.
Dlaczego ktoś robi sobie zdjęcie portretowe, ale zasłania twarz żarówką (Lee Friedlander, Provincetown, Cape Cod, Massachusetts, 1968) lub celowo nie doświetla zdjęcia (Vera Lutter, Elektrownia Battersea, XI: 13 lipca 2004r.)? Po co fotografować sufit (William Eggleston, Bez tytułu Greenwood,Mississippi>, 1973)?
W książce Przewodnik po fotografii współczesnej Jackie Higgins bada główne inspiracje każdego z prezentowanych fotografów i wyjaśnia, jak realizowali oni swoje pomysły. Ukazując rozmaite warstwy znaczeniowe ich nowatorskich prac – niektóre z nich początkowo odrzucano jako rozmyte, prześwietlone lub źle zakomponowane – tłumaczy ich znaczenie dla historii fotografii. Odkryj, dlaczego Autoportret w wieku 17 lat (2003) Gillian Wearing nie jest zwykłym zdjęciem z automatu, jak wydaje się na pierwszy rzut oka. Dowiedz się, co spowodowało, że Hiroshi Sugimoto zdecydował się użyć do swoich prac XIX-wiecznego wielkoformatowego aparatu fotograficznego – pozornie przekorny wybór, biorąc pod uwagę jego zamiar uzyskania nieostrych obrazów. Dowiedz się też, co popchnęło Richarda Prince’a do fotografowania cudzych zdjęć. Prace omawiane w tej książce igrają z oczekiwaniami, jakie żywimy wobec fotografii i stanowią wyzwanie dla zakorzenionej w nas tendencji do wiary, że fotografia pokazuje 'nagą' rzeczywistość. Jackie Higgins dowodzi raz na zawsze, że sztuka fotografii jest znacznie bardziej wyrafinowana niż mogłoby się wydawać.
A kaleidoscopic adventure across the world’s continents, city by city, in search of the best urban photographic art
With over 640 photographs!
More people than ever before live in the city, which critic Susan Sontag once described as ‘a landscape of voluptuous extremes’.
The energetic, ever-changing pace of the metropolis has long lured photographers to capture, often candidly, the chaos, character and incident of modern urban life. Its theatre of the everyday and the ordinary continues to inspire extraordinary art and holds up a mirror to our public world.
Including classic documentary street photography as well as images of urban landscapes, portraits and staged performances, The World Atlas of Street Photography focuses on an abundance of photography that has been created on street corners around the globe including:
Daido Moriyama as he roams the cramped, winding back alleys of Tokyo
Joel Meyerowitz’s extraordinary archive of New York’s Ground Zero in the days after the 9/11 attacks
Alexey Titarenko as he uses long exposures to recast his home town of St Petersburg as a haunting city of shadows
Remarkable beach scenes of Rio de Janeiro with Julio Bittencourt
Katy Grannan's portraits of the hustlers and strutters on Hollywood Boulevard
New York’s hip-hop culture seen by Nikki S. Lee, artfully disguised to expose preconceptions on race and identity
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?