KATEGORIE [rozwiń]

Hernik Łukasz

Okładka książki Genesis w krainie muzycznych olbrzymów

45,90 zł 31,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Biografia Genesis. W krainie muzycznych olbrzymów to kompletna autorska biografia Genesis – jednej z najwybitniejszych i wciąż aktywnych brytyjskich grup wywodzących się z tzw. „nurtu progresywnego”. Żywa, wielowątkowa, obfita w cytaty i dokładne analizy poszczególnych płyt, utworów, a nawet okładek. Książka pozwala czytelnikowi zagłębić się w fascynujący świat Genesis, odkrywając przed nim nie tylko wydarzenia, ale także – a może przede wszystkim – dzieła grupy. Wszystkie płyty zespołu idą pod mikroskop. Biografia obejmuje kolejne lata działalności formacji, począwszy od jej założenia w roku 1967, a skończywszy na planowanej na 2007 rok trasie Turn It On Again Tour. Każdy okres został omówiony bardzo rzetelnie, z wyjątkową starannością i dbałością o szczegóły. Nie brak też analiz muzycznych, społeczno-literackich oraz pełnej i skrupulatnej dyskografii grupy. Do współpracy nad projektem zostali zaproszeni sami muzycy, którzy zgodzili się odpowiedzieć autorowi na szereg nurtujących pytań – specjalnie na potrzeby tej książki. Uwagę przyciąga też materiał ilustracyjny – skompletowany z tej okazji zbiór archiwaliów: plakatów, biletów, programów, zdjęć, okładek i artykułów prasowych.
Okładka książki Genesis w krainie muzycznych olbrzymów

59,90 zł 41,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Fragment tekstu: Rozdział pierwszy: Objawienie Historia lubi się powtarzać. Czasami po wielu, wielu latach. Renesansowa Anglia, wrząca od wewnętrznych konfliktów i sporów z kontynentalnymi sąsiadami, wydała na świat pokolenia artystów, którzy wyrośli z tych swarów i na wskroś nimi przesiąkli. Był Szekspir, był Spenser, był Donne. I choć rządy Elżbiety I przyniosły ze sobą nieco rozluźnienia, przybywało twórców reprezentujących społeczne podziały. Anglia lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku przypominała tę z epoki Tudorów, także pod rządami Elżbiety. Wciąż lekko zmęczona niedawną wojną, szukała wytchnienia. Nowi piewcy nowych wartości - Beatlesi i Stonesi - nieśli nadzieje na bardziej liberalną przyszłość. Jednak społeczne (i pokoleniowe) tarcia znowu dały o sobie znać, tym razem za sprawą pewnej subkultury. Hippisi, bo tak ich nazywano, powszechnie znani byli ze wstrętu do wszelkiej maści organizacji, a społecznego ładu upatrywali w przemianach duchowych i osobowościowych. Janis Joplin i Jimi Hendrix to hippisowscy Szekspirowie i Donnowie. Pod względem mentalności hippisi podobni byli do renesansowych lollardów, próbujących "od środka" reformować Kościół anglikański. Uładzone społeczeństwo - establishment, jak zwała je kontrkultura, uważało hippisów za poważne zagrożenie dla jego pozycji i wpływów. Ich powszechna skłonność do narkotyków ("podłącz się, najaraj i odleć") mogła przyprawiać o dreszcze, bo na dłuższy dystans nie wróżyła niczego dobrego. Jednak słynne psychodeliczne lato roku 1967 i Festiwal w Woodstock dwa lata później były początkiem końca hippisów. Pogoń za dwiema skrajnymi wartościami - przyjemnością i mądrością prędko spowodowała rozłam. Tak wyłoniły się dwa odrębne nurty, hard rock i rock progresywny. Każdy podążył swoją drogą, choć początkowo bez znanych dziś etykietek. Wkrótce wyrośli też kolejni nowi idole i nowi piewcy zupełnie nowych wartości. Po jednej stronie barykady znaleźli się rasowi drapieżnicy, tacy jak Deep Purple, Led Zeppelin i Black Sabbath, pełni luzu spadkobiercy woodstockowej psychodelii. Po drugiej - grupy "progresywne", szukające inspiracji w literaturze, muzyce klasycznej i ludowej. W tym obozie znalazły się między innymi Yes, Jethro Tull, King Crimson ELP i Genesis.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj