Monografia ta stanowi ważny i aktualny głos w dyskusji na temat obecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej współczesnej szkoły na różnych jej poziomach, w tym również na poziomie szkoły wyższej. Z zaprezentowanych analiz, przywołanych wyników badań i refleksji Autorek wyłania się obraz instytucji edukacyjnych ograniczonych niemocą, brakiem dobrej woli i strachem ludzi je tworzących i w nich funkcjonujących. (...) Monografia będzie interesującą pozycją dla wszystkich osób. którym leży na sercu dobro dzieci, młodych ludzi i nauczycieli we współczesnych instytucjach edukacyjnych. Z recenzji wydawniczej dr hab. Kingi Kuszak, prof UAM w Poznaniu
Nie jestem wystarczająco dobry.Do niczego się nie nadaję.Nie liczę się.Brzmi znajomo? Nasze przekonania często determinują nasze życie. Decydują o tym, jak patrzymy na samych siebie. Określają nasze zachowania. Ale czy rzeczywiście to, co myślimy o sobie, jest prawdą? Psycholożka i psychoterapeutka Nesibe zdemir opowiada dziesięć historii o tym, jak pomaga pacjentom zmierzyć się z negatywnymi przekonaniami na ich własny temat. Może jedna z nich jest opowieścią o tobie?Przejdź wraz z autorką przez wszystkie historie i:zacznij patrzeć na siebie tak, jak robią to kochający cię ludzie,odkryj pełne współczucia i empatii podejście do samego siebie i naucz się myśleć o sobie dobrze,uwolnij się od fałszywych przekonań.Ta książka zachęci cię do życzliwego spojrzenia na siebie (i innych) podczas odkrywania własnych przekonań oraz pracy nad nimi. Pomoże poczuć empatię wobec samego siebie, nawet jeśli początkowo trzeba będzie codziennie ją ćwiczyć. Nauczy cię traktować siebie z czułością i wyrozumiałością.To, w co wierzymy, dyktuje nam nasze myśli. Czynimy to, w co wierzymy. Czujemy to, w co wierzymy. Jesteśmy tym, w co wierzymy. Powinieneś więc świadomie zdecydować, w jakiego siebie uwierzysz.Nesibe zdemir
Badania jednoznacznie dowodzą, że krzyki i kary są nieskuteczne, poza tym sprawiają, że dzieci nie potrafią odnaleźć się we współczesnym świecie. I choć większość z nas zdaje sobie z tego sprawę, to zdarza się, że nie jesteśmy w stanie opanować emocji i wybuchamy.Jak sobie z tym poradzić?Pomoże ci w tym Nicola Schmidt - wykładowczyni, dziennikarka naukowa i autorka bestsellerów o rozwoju dziecka. Przekazała już tysiącom rodziców, jak w sposób empatyczny i pełny ciepła nawiązać kontakt z dzieckiem i samym sobą. Teraz ty możesz skorzystać z jej rad.Dzięki tej książce:Nauczysz się, jak zachować spokój i sterować swoimi reakcjami, kiedy czujesz, że zaraz wybuchniesz.Dowiesz się, co dzieje się w mózgu dziecka, które jest krytykowane i obrażane.Wyćwiczysz takie sposoby postępowania, aby krok po kroku realnie i trwale wzmocnić swoją więź z dzieckiem.Trzymasz w ręku poradnik, który sprawi, że u dziecka zaczniesz szukać możliwości, a nie deficytów, oraz upewni cię, że miłością i okazaniem zrozumienia można (prawie) wszystko naprawić.
Kochaj rodzinę, troszcz się o tych, których powierzono twojej opiece, nigdy się nie poddawaj, nigdy nie zaniechaj zabawy oto wilcze zasady. Wilki z pełną empatią troszczą się o starych i chorych, z miłością wychowują dzieci, a w zabawie potrafią zapomnieć o wszystkim. Myślą, marzą, planują, inteligentnie porozumiewają się ze sobą i są bardziej podobne do nas niż może nam się wydawać.Elli H. Radinger opowiada frapujące historie, które jak w soczewce ilustrują tak cenne cechy i wartości jak oddanie rodzinie, zaufanie do bliskich, cierpliwość, zdolności przywódcze, czujność, radzenie sobie z porażkami lub śmiercią. Odsłania zdumiewające i do tej pory nieznane fakty z życia wilków i pokazuje, że wilki byłyby lepszymi ludźmi niż my.Jedna z najmądrzejszych i pełnych zrozumienia książek o naturze, jakie czytałem w następnym życiu chciałbym być wilkiem!Peter Wohlleben, autor bestsellerów Sekretne życie drzew, Duchowe życie zwierząt i Nieznane więzi natury.
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
Monachium, 2014 rok. Świat Julii wywraca się do góry nogami, gdy krok od odniesienia sukcesu nagle poznaje Vincenta, który twierdzi, że jest jej dziadkiem. Mediolan, 1954 rok. Młody Vincent jedzie z Monachium do Mediolanu. Ulega urokowi Włoch i spotyka Giuliettę. To miłość od pierwszego wejrzenia. Dziewczyna jest jednak przyrzeczona innemu. Czy tragiczna miłość sprzed lat całkowicie zmieni życie Julii?
Dlaczego pokolenie dzisiejszych 30-40 latków, ale też już ludzi młodszych, z takim trudem buduje trwałe związki? Statystyki mówią o lawinowym wzroście jednoosobowych gospodarstw domowych w Europie Zachodniej, a więc zapewne wkrótce także i w Polsce.Naukowcy różnych dziedzin od dawna głowią się, jak wytłumaczyć ten fenomen, a Michael Nast robi to lekko, zwięźle i przekonująco. Autor kreśli szerszą perspektywę nie ogranicza się do samych relacji romantycznych, wspomina też o wpływie pracy, środowiska, mediów na nasze oczekiwania.Michael Nast analizuje różne aspekty współżycia. Rozprawia się z pewnymi mitami popkultury, tak mocno zakorzenionymi w naszej świadomości, że przyjmujemy je za coś oczywistego. Nie daje recepty na związek ale takich książek było już dużo służy jedynie diagnozą, dlaczego sytuacja obecnych 30-40 latków wygląda tak, a nie inaczej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?