KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Życie i praca.

Życie i praca.

Jak znaleźć czas na wszystko

  • Autor: David Allen
  • ISBN: 9788374893787
  • EAN: 9788374893787
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
  • Wydawca: GWP
  • Format: 14.5x20.5cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 352
  • Rok wydania: 2012
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 23,72
     zł
    Cena detaliczna:  34,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,72
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x
Utrata kontroli to naturalna cena, jaką płacimy za swoją kreatywność i produktywność. Cała sztuka polega na tym, by skrócić do minimum czas poczucia utraconej równowagi i szybko wrócić na właściwą ścieżkę. Pomóc w tym może metoda GTD, opracowana przez autora niniejszej książki. Dzięki niej na nowo uporządkujemy swoje życie na wszystkich jego płaszczyznach i przejmiemy nad nim kontrolę. Nie będzie wówczas potrzebne rozgraniczenie między sferą osobistą i zawodową, nie będzie dylematu równowagi między pracą i życiem osobistym. Sekret leży w tym, jak bardzo jesteśmy zaangażowani w to, co robimy, i czy wszystko w naszym otoczeniu znajduje się na swoim miejscu. Wystarczy tylko mieć zaufane narzędzia – a takie właśnie zapewnia ta książka.

· Jesteś studentem, zapracowaną matką, właścicielem jednoosobowej firmy, a może zarządzasz wielką korporacją?

Życie i praca Jak znaleźć czas na wszystko – fragment ksiażki


Aby żyć efektywnie, musimy posiadać umiejętność sprawiania, by różne rzeczy się zdarzały - by były związane z naszym światem, wzbogacały go w doświadczenia i przynosiły oczekiwane przez nas rezultaty. Dokonywanie właściwych wyborów i pilnowanie, by wszystko zostało doprowadzone do końca, zawsze stanowiło klucz do sukcesu. Nieskończona liczba książek, seminariów, konsultacji czy programów coachingowych ma na celu uruchomienie owych procesów oraz przypomnienie, jak planować, budować wizję, wyznaczać cele, weryfikować wartości oraz motywować siebie i innych. Dostępnych jest wiele technik i narzędzi, które mają nam pomóc w zorganizowaniu się, zarządzaniu własnym czasem i byciu bardziej efektywnymi.
Brakuje nam jednak podstawowego zrozumienia i efektywnego modelu procesu jako całości - sposobu, dzięki któremu wszystko zacznie działać. Czy istnieje jakaś spójna metoda, która obejmując całość, w każdej chwili może być stosowana do poszczególnych części?
W rzeczy samej istnieje, i właśnie ona jest tematem niniejszej książki. Jest to swego rodzaju instrukcja, jak skierować wszystko na właściwą drogę - od poradzenia sobie z przepełnioną skrzynką mailową, przez szczególnie istotne wyzwanie zawodowe, aż po zaplanowanie urlopu. Zadaniami tymi rządzą te same zasady, a gdy zostaną one wprowadzone w szerszą perspektywę życia i pracy, nastąpi doskonała integracja. Praca stanie się lżejsza, a życie samo w sobie będzie pełnym sukcesów przedsięwzięciem.

Podejście do pracy to gra - będzie sprawiała przyjemność dopóty, dopóki będziemy znać jej cel, granice, treść oraz zasady. Gdy którykolwiek z tych czynników jest niejasny, pojawia się niepotrzebny stres i stajemy się nieefektywni. Jeśli jednak mamy pod ręką sprawdzony sposób, który możemy zastosować w każdej potrzebie, by coś wyjaśnić i dostosować swoje myślenie do posiadanych zasobów - niezależnie od tego, co się dzieje - z pewnością będziemy traktować czas spędzany w pracy z większą swobodą i spontanicznością.
Podobnie musimy być praktyczni i skuteczni podczas reszty naszych codziennych zajęć, przenosząc zawodowe doświadczenia na życie prywatne. Nasze codzienne zabieganie będzie pozytywne dopóty, dopóki będziemy mieli w nim rozeznanie, dopóki będziemy świadomi działań, które powinny być podjęte, oraz efektywnie zarządzali tymi działaniami i ich wynikami. Pojawia się tu paradoks - jeśli mechanizmy naszego codziennego życia nie są w żaden efektywny sposób uporządkowane, nie mamy szans na jakiekolwiek życie prywatne. By nasze rodziny, nasze zdrowie i dobrostan były zadbane, a potrzeba odpoczynku i kreatywności w pełni zaspokojone, musimy wprowadzić wiele zachowań z życia zawodowego.

Gra w pracę i codzienne zabieganie tak naprawdę są tym samym, jeśli spojrzeć na nie pod kątem zasad, zachowań i metod, które pomagają w wykluczeniu rozproszenia i dobroczynnym skupieniu uwagi. Wygrana na obu tych płaszczyznach nie polega po prostu na przekroczeniu mety. Polega na stosowaniu tych reakcji i zachowań, które skutecznie pomagają w odniesieniu sukcesu i doskonaleniu każdego aspektu życia i pracy. W 2001 roku wydałem swoją pierwszą książkę, Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności, która nie tylko sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy na całym świecie, ale na której wyrosło mnóstwo naśladowców, wśród wszelkich możliwych do wyobrażenia sobie grup ludzi, włączywszy w to prezesów zarządzających wielkimi firmami, profesorów uniwersyteckich, inżynierów, twórców oprogramowania komputerowego, wojskowych, muzyków, studentów i duchownych. Akronim GTD, będący symbolem metodologii opisanej w tej książce, stał się standardowym wyrażeniem, które weszło do kanonu języka związanego z samozarządzaniem (zarządzaniem samym sobą). Po wpisaniu go w wyszukiwarki internetowe otrzymujemy miliony wyszukań.
Przez wiele lat od momentu wydania tej pierwszej książki za każdym razem, kiedy entuzjaści stosujący w praktyce opisane w niej zasady pytali „Co dalej?", zawsze odpowiadałem, że powinni po prostu przeczytać ją raz jeszcze! Pięć stadiów osiągania kontroli i przepracowywania własnych spraw oraz wprowadzenie ich w życie w postaci rzeczywistych wyników, a także posiadanie możliwych do wglądu dowodów na przeprowadzenie swoich działań było, jest i zawsze będzie najbardziej efektywnym sposobem na uzyskanie kontroli nad swoim najbliższym otoczeniem i nad psychiką. Podobnie ocena sześciu wyraźnych horyzontów skupienia uwagi, co do których się zgadzacie i na które nakierowujecie uwagę, była, jest i zawsze będzie sposobem na ufanie swoim przyszłym decyzjom i określanie priorytetów. Moje doświadczenie pokazało mi jednak, że nadal istnieje poważny rozdźwięk pomiędzy zrozumieniem a wprowadzeniem w życie oraz że prawie każdy może odnieść korzyści z zastosowania modeli w szerokiej perspektywie życia zawodowego i osobistego. Metoda GTD została wypróbowana przez wiele wybitnych osobowości, które oceniły ją jako nowoczesną, efektywną i niezwykle mądrą. Powinna się ona jednak stać metodą, którą każdy z nas będzie mógł stosować w swoim życiu zawodowym i osobistym.[...]


· Czujesz zagubienie, frustrację, wszystko cię przytłacza?

· Czujesz, że tracisz kontrolę nad swoim życiem?

· Pragniesz okiełznać swoją rzeczywistość?

„W tej książce chodzi o pracę, którą musicie wykonać, by poznać pracę, którą musicie wykonać, kiedy praca, którą musicie wykonać, nie mówi o tym, jaką pracę musicie wykonać.”

„Życie jest pracą, a praca jest częścią życia, to, co zawodowe, jest tym, co jest również osobiste.”

David Allen




Życie i praca Jak znaleźć czas na wszystko
Spis Treści


  • Przedmowa
  • Podziękowania
  • Rozdział l Wprowadzenie
  • 1.1. Dla tych, którzy już znają metodę GTD
  • 1.2. Dla tych, którzy dopiero zapoznają się z metodą GTD
  • Rozdział 2 Fenomen GTD
  • 2.1. Koncepcja działa
  • 2.2. Zasady są proste i łatwe do zastosowania
  • 2.3. Problemy i postrzegane potrzeby rosną
  • 2.4. Dotyczy czegoś fundamentalnego i intuicyjnego
  • 2.5. Czym w istocie jest GTD?
  • 2.6. Trzy modele GTD
  • 2.7. GTD: podstawy mentalne
  • 2.8. Logika GTD
  • 2.9. Potrzeba poszerzenia umysłu
  • Rozdział 3 Jak sprawić, by wszystko działało - proces
  • 3.1. Podstawowy proces
  • 3.2. Mapa drogowa życia i pracy
  • 3.3. Ułuda równowagi między pracą a życiem
  • Rozdział 4 Podstawy zarządzania samym sobą
  • 4.1. Macierz zarządzania samym sobą
  • 4.2. Macierz jest względna, zależna od sytuacji i płynna
  • 4.3. Zwracanie uwagi na to, co zwraca naszą uwagę
  • Rozdział 5 Odzyskiwanie kontroli: uchwycenie
  • 5.1. Osobiste sprzątanie umysłu
  • 5.2. Prowadzenie dziennika
  • 5.3. Burza mózgów
  • 5.4. Sprzątanie
  • 5.5. Grupowe chwytanie spraw
  • 5.6. Wyrobienie nawyku wychwytywania
  • 5.7. Broń przeciwko czynnikom rozpraszającym
  • 5.8. Wartość notatek
  • 5.9. Najlepsze metody wychwytywania
  • 5.10. Myślenie na temat spraw, a nie o sprawach
  • Rozdział 6 Przejmowanie kontroli: rozjaśnianie
  • 6.1. Organizer jako terapeuta
  • 6.2. Natura i rozmiary „rzeczy"
  • 6.3. Radzenie sobie z „rzeczami"
  • 6.4. Klucz do pustej skrzynki spraw przychodzących
  • 6.5. Ważne pytania, na które należy odpowiedzieć
  • 6.6. Potęga fundamentalnego procesu myślowego
  • Rozdział 7 Przejmowanie kontroli: organizowanie
  • 7.1. Co naprawdę oznacza „zorganizowany"
  • 7.2. Znaczenie wyprzedza organizowanie
  • 7.3. Skomplikowane systemy do przyziemnych spraw
  • 7.4. Kategorie organizacyjne
  • 7.5. Możliwie najprostsze, ale ani trochę prostsze
  • 7.6. Organizowanie na mapie drogowej
  • Rozdział 8 Odzyskiwanie kontroli: refleksja
  • 8. l. Nieużywany system nie jest systemem 8.2. Podwójna funkcja refleksji
  • Rozdział 9 Przejmowanie kontroli: zaangażowanie
  • 9. l. Jakie jest następne działanie?
  • 9.2. Kiedy już wiecie, jakie jest następne działanie
  • 9.3. Branie pod uwagę wszystkich czynników zaangażowania
  • 9.4. Wyzwanie priorytetów
  • Rozdział 10 Przejmowanie kontroli: wykorzystanie metody w życiu i w pracy
  • 10.1. Przejmowanie kontroli nad Ogrodami Gracie
  • 10.2. Roń Taylor przejmuje kontrolę nad samym sobą
  • 10.3. I co z tego?
  • Rozdział 11 Odzyskiwanie perspektywy
  • 11.1. Kiedy już przejmiecie kontrolę, nie zatrzymujcie się!
  • 11.2. Potrzebujecie perspektywy, by ciągle mieć kontrolę
  • 11.3. Uchwycenie horyzontów
  • 11.4. Iść w górę czy w dół hierarchii?
  • 11.5. Praca z horyzontami skupienia
  • Rozdział 12 Osiąganie perspektywy na rozbiegu: następne działanie
  • 12.1. Zakres
  • 12.2. Typowe formaty
  • 12.3. Jak i kiedy się angażować
  • 12.4. Rozbieg a priorytety
  • 12.5. Poziom działania jako nowy horyzont
  • 12.6. Wielka tajemnica przyziemnych zajęć
  • Rozdział 13 Osiąganie perspektywy na poziomie 10 000 stóp: projekty
  • 13.1. Zakres
  • 13.2. Typowe formaty
  • 13.3. Jak i kiedy się angażować
  • 13.4. Siła myślenia na poziomie projektowym
  • Rozdział 14 Osiąganie perspektywy na poziomie 20 000 stóp: obszar skupienia i odpowiedzialności
  • 14.1. Zakres
  • 14.2. Typowe formaty
  • 14.3. Jak i kiedy się angażować
  • 14.4. Wejście w obszar działań bardziej subtelnych i strategicznych
  • Rozdział 15 Osiąganie perspektywy na poziomie 30 000 stóp: cele i zamierzenia
  • 15.1. Zakres
  • 15.2. Typowe formaty
  • 15.3. Kiedy i jak się angażować
  • 15.4. Gra będąca częścią większej gry
  • Rozdział 16 Osiąganie perspektywy na poziomie 40 000 stóp: wizja
  • 16.2. Typowe formaty
  • 16.3. Kiedy i jak się angażować
  • 16.4. Przyszłość jest teraz
  • Rozdział 17 Osiąganie perspektywy na poziomie 50 000 stóp: przyczyna i zasady
  • 17.1. Przyczyna
  • 17.2. Zasady
  • Rozdział 18 Odzyskiwanie perspektywy: ponowne odwiedziny w Ogrodach Gracie
  • 18.1. Skupienie się na biznesie
  • 18.2. Osiąganie osobistej perspektywy
  • 18.3. Kapitan i Dowódca
  • Rozdział 19 W prawdziwym świecie
  • 19.1. Niebezpieczny biznes
  • 19.2. Planowanie w sytuacji niespójności
  • 19.3. Korzystanie z narzędzi i sztuczek - rozpracowywanie systemu
  • 19.4. No i co z tego?
  • Rozdział 20 Na zakończenie
  • Dodatek l Lista Spraw Niedokończonych
  • Dodatek 2 Naturalny Model Planowania
  • Dodatek 3 Lista Planowania Projektów
  • Dodatek 4 Zarządzanie przepływem pracy
  • Dodatek 5 Cotygodniowy przegląd
  • Dodatek 6 Przetwarzanie i organizowanie przepływu pracy
  • Dodatek 7 Horyzonty skupienia
  • Bibliografia
  • 16.1. Zakres

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj