Kobieta przybywa do miejsca spotkania ze swoim kochankiem. W oczekiwaniu na jego przybycie, odkrywa przypadkiem stary projektor z celuloidową taśmą filmową. Zaintrygowana, zaczyna oglądać film, który okazuje się być erotykiem. Taśma wibruje, zapala się, zaczyna płonąć i ujawnia drzwi prowadzące do zagadkowego przejścia, które zaprowadzi przybyszkę do serii niespodziewanych i fantastycznych spotkań.
Batman. Azyl Arkham
„Batman: Azyl Arkham” to jedna z najgłośniejszych powieści graficznych wszech czasów. Ta niezwykła, pełna przenikających się wątków i symbolizmu opowieść graficznie odbiega od powszechnie przyjętej konwencji komiksu dzięki niezwykłym artystycznym planszom, nadającym jej mroczny, tajemniczy charakter.
Historia zaczyna się w 1920 roku. Po śmierci chorej psychicznie matki psycholog Amadeusz Arkham zaczyna adaptować swój rodzinny dom na szpital dla chorych psychicznie. Ponad pół wieku później Azyl Arkham, Ośrodek dla Obłąkanych Przestępców, jest budynkiem pełnym ponurych korytarzy i przygnębiających miejsc – mroczną zagadką, której lepiej nie rozwiązywać. W klaustrofobicznych pokojach-celach przebywają uznani za niepoczytalnych złoczyńcy, głównie wrogowie Batmana, marząc o dniu, w którym zdołają się uwolnić i obalić świat rozumu. Dzień ten nadchodzi pierwszego kwietnia. Szaleńcy przejmują Azyl. Prowadzeni przez Jokera więźniowie mają tylko jedno żądanie – chcą, aby pojawił się u nich człowiek odpowiedzialny za ich osadzenie. Batman musi podążyć do jądra ciemności, by zmierzyć z przeciwnikami, ale również stawić czoło własnej podwójnej tożsamości – inaczej podzieli los pacjentów Azylu.
Autorem scenariusza tej niezwykłej powieści jest utytułowany scenarzysta komiksowy i telewizyjny Grant Morrison („All-Star Superman”, „Final Crisis”, „The Multiversity”, „Batman, Inc.”), zaś za niezwykłe, artystyczne ilustracje odpowiada Dave McKean „Czarna Orchidea”, „Sandman”).
Klatki to bardzo kameralna historia, z kilkorgiem protagonistów i akcją toczącą się w obrębie jednej kamienicy, nocnego klubu i paru okolicznych ulic.W owym hermetycznym mikrokosmosie pojawia się niespełniony malarz Leo Sabarsky. Przybywa on do czynszówki o nazwie Meru House w poszukiwaniu inspiracji - uważa, że się wypalił, że skończyły mu się pomysły. Obok jałowych przymiarek do nowych obrazów Sabarsky spędza czas, próbując dojść do ładu z nowymi sąsiadami. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż Meru House zamieszkują: głuchoniemy właściciel galerii, któremu bez przerwy mylą się karteczki ze słowami; starsza pani, bezustannie czekająca z kolacją na męża, który nie wrócił z pracy już od pięciu lat; przyrodniczka, która do tego stopnia pokochała przedmiot swoich badań, że w swoim mieszkaniu wyhodowała całkiem sporej wielkości las; czarnoskóry muzyk, który jest w stanie wydobyć dźwięk nawet z kamieni; niedosłysząca dozorczyni z obsesją na punkcie gołębi... Niemal każdy, kto pojawia się na kartach komiksu McKeana, mniej lub bardziej odbiega od stereotypowych wyobrażeń o normalności.Kamienica wydaje się pochodzić z innego świata: rusztowanie w ciągu nocy przemienia się w szkielet jakiegoś kosmicznego stwora i znika bez śladu, w okiennych szybach można zobaczyć obrazy z przyszłości, a swego rodzaju pieczę nad całym domem sprawuje tajemniczy Czarny Kot, który wcale nie jest zwykłym kotem.Komiks ten został nagrodzony w 1992 nagrodą Harveya.
Pictures That Tick to zbiór krótkich form komiksowych Davea McKeana stworzonych w latach 90. XX wieku i na początku wieku XXI. McKean, jak żaden inny artysta, łączy rysunek i fotografię, poddaje obrazy cyfrowej obróbce, by uzyskać niepowtarzalny efekt graficzny. Niektóre z przedstawionych tu historii są przejmujące, inne zabawne, ale wszystkie bez wyjątku są piękne i skłaniają do refleksji. Pictures That Tick to autonomiczny głos artysty dotychczas znanego w Polsce z komiksów stworzonych do scenariuszy Neila Gaimana (Czarna Orchidea, Drastyczne przypadki, Sygnał do szumu) czy Granta Morrisona (Azyl Arkham) oraz krótszych form (nowelki w albumach Śmierć, Hellraiser, okładki serii Sandman). Album Pictures That Tick przekracza granice sztuki komiksowej, a krótka forma utworów pozwala McKeanowi zaprezentować w pełni ogromną różnorodność jego artystycznych wizji.
"W kolekcji DC Deluxe ukazują się najwybitniejsze albumy komiksowe wydane przez DC Comics na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. W Azylu Arkham, czyli zakładzie psychiatrycznym dla najniebezpieczniejszych superprzestępców, nawet sam Batman zaczyna tracić zdrowe zmysły. Oto jeden z najmroczniejszych komiksów w historii gatunku, a zarazem światowy bestseller. 'Patrząc na te plansze, momentami trudno uwierzyć, że mamy do czynienia z komiksem, który premierę miał już ponad ćwierć wieku temu. Grant Morrison i Dave McKean zdecydowanie wyprzedzili swe czasy i stali się pionierami nowych komiksowych trendów. Owszem, gdy w 1989 r. publikowali Azyl Arkham, od kilku lat były już na rynku przełomowe Powrót Mrocznego Rycerza Franka Millera i Strażnicy Alana Moore'a i Dave'a Gibbonsa, ale ten album był czymś zupełnie innym. Był dowodem na to, że komiks może być dziełem sztuki, fascynującym stopem wyśmienitej historii i odważnych graficznych eksperymentów, może mądrze czerpać z dziedzictwa całej kultury i przetwarzać ją w nowe oryginalne znaczenia. Wiedzieliśmy już, że superbohaterskie komiksy mogą być poważne i podejmować trudne tematy. Teraz przekonaliśmy się, że mogą być równocześnie świetną rozrywką i podstawą do akademickich rozważań i to zarówno na kierunkach psychologicznych, literaturoznawczych, antropologicznych czy w Akademiach Sztuk Pięknych' – napisał w posłowiu Kamil Śmiałkowski. "
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?