Książka Strateg, oparta na kursie strategii, prowadzonym przez Panią Profesor w Harvard Business School i okrzykniętym mianem ?legendarnego?, oferuje zupełnie nową perspektywę spojrzenia na najistotniejszą rolę przywódcy.
?Czy jesteś strategiem? To pierwsze pytanie, jakie Cynthia Montgomery zadaje pochodzącym ze wszystkich zakątków świata właścicielom firm i zarządzającym najwyższego szczebla, uczestniczącym w jej cieszącym się ogromnym uznaniem kursie dla kadry kierowniczej. Nie jest to pytanie, którego się spodziewają lub nad którym głębiej zastanawialiby się w pierwszym dniu szkolenia. Jednak, gdy kurs dobiega już końca, nie potrafią sobie wyobrazić, jak mogliby prowadzić swoje firmy do sukcesu, nie będąc strategami i nie pełniąc tej roli w swoim codziennym życiu.
Przez kolejne tygodnie i miesiące Montgomery poddaje próbie tych cieszących się już pewnymi osiągnięciami menedżerów. Wykorzystując dyskusje przypadków, rozmowy po godzinach i własne dylematy strategiczne uczestników, wyjaśnia, czym jest strategia, dlaczego jest ważna i co to znaczy być przywódcą. Równocześnie przygotowuje ich na zmierzenie się z najistotniejszym pytaniem, jakie stawia sobie każdy lider w biznesie: Czy ta firma jest naprawdę ważna? Pokazuje w ten sposób, że strategia nie jest jedynie narzędziem do prześcigania konkurencji, ale jest najpotężniejszym orężem do kształtowania samej firmy, jakie posiada przywódca.
Książka Strateg dotyczy wszystkich przywódców w biznesie ? nieważne, czy prowadzą globalne przedsiębiorstwa, czy małe firmy. Montgomery dzieli się swoimi bezcennymi spostrzeżeniami i przemyśleniami ze wszystkimi tymi uprzywilejowanymi członkami kadry kierowniczej. Wydobywając istotę doświadczeń, spostrzeżeń i przemyśleń zebranych w sali wykładowej, Montgomery pomaga przywódcom w rozwijaniu ich umiejętności i wrażliwości potrzebnej, by sami stali się strategami. To trudna rola, ale wydaje się, że nie ma chyba ról, które byłyby ważniejsze dla lidera.
Bądź takim liderem, jakiego potrzebuje twoja firma
Książka Strateg, oparta na kursie strategii, prowadzonym przez Panią Profesor w Harvard Business School i okrzykniętym mianem „legendarnego”, oferuje zupełnie nową perspektywę spojrzenia na najistotniejszą rolę przywódcy.
„Czy jesteś strategiem? To pierwsze pytanie, jakie Cynthia Montgomery zadaje pochodzącym ze wszystkich zakątków świata właścicielom firm i zarządzającym najwyższego szczebla, uczestniczącym w jej cieszącym się ogromnym uznaniem kursie dla kadry kierowniczej. Nie jest to pytanie, którego się spodziewają lub nad którym głębiej zastanawialiby się w pierwszym dniu szkolenia. Jednak, gdy kurs dobiega już końca, nie potrafią sobie wyobrazić, jak mogliby prowadzić swoje firmy do sukcesu, nie będąc strategami i nie pełniąc tej roli w swoim codziennym życiu.
Przez kolejne tygodnie i miesiące Montgomery poddaje próbie tych cieszących się już pewnymi osiągnięciami menedżerów. Wykorzystując dyskusje przypadków, rozmowy po godzinach i własne dylematy strategiczne uczestników, wyjaśnia, czym jest strategia, dlaczego jest ważna i co to znaczy być przywódcą. Równocześnie przygotowuje ich na zmierzenie się z najistotniejszym pytaniem, jakie stawia sobie każdy lider w biznesie: Czy ta firma jest naprawdę ważna? Pokazuje w ten sposób, że strategia nie jest jedynie narzędziem do prześcigania konkurencji, ale jest najpotężniejszym orężem do kształtowania samej firmy, jakie posiada przywódca.
Książka Strateg dotyczy wszystkich przywódców w biznesie – nieważne, czy prowadzą globalne przedsiębiorstwa, czy małe firmy. Montgomery dzieli się swoimi bezcennymi spostrzeżeniami i przemyśleniami ze wszystkimi tymi uprzywilejowanymi członkami kadry kierowniczej. Wydobywając istotę doświadczeń, spostrzeżeń i przemyśleń zebranych w sali wykładowej, Montgomery pomaga przywódcom w rozwijaniu ich umiejętności i wrażliwości potrzebnej, by sami stali się strategami. To trudna rola, ale wydaje się, że nie ma chyba ról, które byłyby ważniejsze dla lidera.
O AUTORCE
Cynthia A. Montgomery nosi tytuł Timken Professor of Business Administration i do niedawna była szefem Strategy Unit w Harvard Business School, gdzie naucza od dwudziestu lat. Przez sześć ostatnich lat prowadziła zajęcia poświęcone strategii na cieszącym się ogromnym uznaniem kursie dla kadry zarządzającej dla właścicieli zarządzających swoimi firmami, w którym uczestniczyli przywódcy biznesowi ze średnich form z całego świata. Została wyróżniona przez Greenhill Award, przyznaną za wyjątkowy wkład w główny kurs strategii w programie MBA w Harvard Business School. Jest jednym z najlepiej sprzedających się autorów Harvard Business Review, a jej prace były publikowane w Financial Times, American Economic Review, Rand Journal of Economics, Strategic Management Journal, Management Science i innych czasopismach. Była członkiem rad dyrektorów w dwóch firmach z listy Fortune 500 oraz wielu funduszach powierniczych zarządzanych przez BlackRock, Inc.
OPINIE
Cynthia Montgomery stymuluje cię, byś jako lider w swojej firmie, był w niej właścicielem, twórcą i zarządcą jej strategii. Z ogromną przyjemnością przeczytałem tę książkę i gorąco ja polecam.
Dr Tom Clarke, Prezes ds. Nowych Przedsięwzięć w Nike, Inc.
Wielu z nas nigdy nie będzie miało szansy studiowania w Harvard Business School, a jeszcze mniej z nas będzie miało szczęście wysłuchać wykładów Pani Montgomery. Niemniej jednak cały efekt jej stylu nauczania jest wyraźnie i jasno uwidoczniony w książce Strateg. Ostrzegam jednak, Gdy przeczytasz tę książkę, również staniesz się ewangelistą strategii.
Missy Park, założyciel i dyrektor generalny Title Nine
Książka Strateg obala mit supermenedżera, zdolnego do pokonania wszelkich sił konkurencji. W zamian daje jasny zestaw wskazówek, jak stworzyć zdolną odnieść sukces i adekwatną strategię dla organizacji i ludzi, którzy są jej przywódcami.
Craigie Zildjian, dyrektor generalny Avedis Zildjian Company
Pełna mądrości, inteligencji i – co rzadkie na tym polu – moralnej determinacji. Książka Strateg jest dla przywódcy w biznesie wezwaniem do spełnienia jego najważniejszej powinności głównego stratega przedsiębiorstwa. Montgomery w dobitny sposób pokazuje, jak strategia może nadać znaczenie temu, co robią firmy i życiu tych, którzy wykuwają ich korporacyjną przyszłość.
Walter Kiechel III, autor książki The Leaders of Strategy
W tej pełnej świeżości książce Montgomery budzi w każdym z nas Stratega. Gdziekolwiek w świecie byś był, kimkolwiek – studentem, nauczycielem, praktykiem strategii, ta książka będzie dla ciebie radosnym towarzyszem w odkrywaniu na nowo siebie i otaczającego cię świata.
Ashok Vasudevan, współzałożyciel i dyrektor generalny Tasty Bite
Podejście Montgomery do demistyfikacji strategii jest naprawdę rewolucyjne. Ta książka sprawi, że ruszysz się z miejsca i podejmiesz działania, które przyniosą trwały i pozytywny skutek dla twojej firmy. Jeśli jesteś gotowy na podróż, która zmieni twoje życie, zacznij lekturę.
Peter Henderson, Prezes Indigo Telecom
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?