Ostatnia część Trylogii Pogranicza łączy "metafizyczny western" o zmierzchu kowbojskiego świata z poruszającą historią miłosną.Rok 1952, Alamogordo, pogranicze amerykańsko-meksykańskie. Billy Parham i John Grady pracują jako vaqueros na rancho. Ich życie to rodeo, wędrówki po pustkowiach Nowego Meksyku, męska przyjaźń - na śmierć i życie. Podczas wizyty w burdelu w miasteczku Jurez Grady zakochuje się w pięknej prostytutce, Magdalenie i z pomocą Billy'ego planuje ją uprowadzić Tragedia wisi na włosku.
DRUGA CZĘŚĆ TRYLOGII POGRANICZAPołudniowy zachód Stanów Zjednoczonych. Lata II wojny światowej. Billy Parham, nastoletni kowboj, trzykrotnie przeprawia się do Meksyku. Za każdym razem cel jest inny: polowanie na wilczycę, pościg za koniokradami, poszukiwanie zaginionego brata. Przeprawa to jednak nie tylko przekroczenie granicy między dwoma krajami. To także duchowa transgresja, wkroczenie w dorosłość, przekroczenie granicy życia i śmierci. Ta przepiękna westernowa opowieść jest zarazem przesyconą melancholią powieścią o dojrzewaniu, utracie niewinności, zdobyciu mądrości i odwagi.
Kultowa powieść Cormaca McCarthy'ego. Nagroda Pulitzera. Ponad milion sprzedanych egzemplarzy.Ostatnie chwile naszej planety. Ostatni ludzie - krwiożercze bestie. Ostatnie ślady naszej cywilizacji - puszka coca-coli i strzępy starych gazet. Piekło apokalipsy spełnionej w uhonorowanej Nagrodą Pulitzera powieści Cormaca McCarthy'ego. Tę książkę czyta się ze ściśniętym gardłem i pełnym przerażenia zachwytemW przyszłości, która może zdarzyć się jutro lub za tysiąc lat, nastąpił straszliwy kataklizm, który zniszczył naszą cywilizację i większość życia na Ziemi. Wszędzie zgliszcza i ciemność. Kamienie pękają od mrozu. Ani jednego ptaka, ani jednego zwierzęcia, gdzieniegdzie tylko bandy zdziczałych kanibali. Na tle martwego pejzażu dwie ruchome figurki - to ojciec i syn przemierzają zniszczoną planetę. Przed nimi pełna niebezpieczeństw droga w nieznane, wokół nich - świat umarłej nadziei, rozpaczy, strachu, a w nich - wciąż tląca się miłośćOpowieść o skazanej na tragiczny koniec wędrówce, podana zaskakująco pięknym językiem, w najbardziej ponurych momentach osiągającym lotność poezji - jakby cmentarne ballady Nicka Cave'a czy Toma Waitsa przepisać na oszczędną, chirurgiczną prozę. "Droga" to czarna jak węgiel elegia o tym kolorowym raju, w którym żyjemy, nie zdając sobie sprawy z naszego szczęścia. Niewiele znam książek tak silnie grających na emocjach.Jacek Dukaj
1980 rok. Na pustkowiu tuż przy granicy z Meksykiem pewien myśliwy znajduje dwa miliony dolarów. Niedawno w trakcie transakcji narkotykowej doszło tu do krwawej strzelaniny. Llewelyn przywłaszcza sobie gotówkę, marząc o rozpoczęciu nowego życia. Ale jego tropem podąża psychopatyczny mordercaFilmową adaptację powieści w reżyserii Ethana i Joela Coenów (2007) nagrodzono aż 4 Oskarami.
Pierwsza część słynnej "Trylogii pogranicza".Na drugim brzegu Rio Grande zaczyna się przygoda, i można tam znaleźć szczęście i wielką miłość. Ale może też być inaczej. Dla trójki młodocianych uciekinierów z południa Stanów Zjednoczonych Meksyk - dziki, bezkresny, romantyczny - staje się krainą, w której za marzenia trzeba płacić krwią, a bycie kowbojem oznacza najczęściej kłopoty z prawem.Rącze konie są opowieścią o dojrzewaniu, utraconej niewinności, pierwszych męskich decyzjach i przyjaźni, z której trzeba zdać egzamin.W 2000 r. powieść została przeniesiona na duży ekran przez Billy'ego Boba Thorntona. Główne role zagrali Matt Damon i Penelope Cruz.
W 2006 r. książka zajęła trzecie miejsce w plebiscycie "New York Timesa" na najważniejszą powieść amerykańską 25-lecia.Oparta na autentycznych wydarzeniach z połowy XIX wieku historia czternastoletniego chłopca, który pewnego dnia ucieka z domu od owdowiałego ojca pijaka i wyrusza na Południe. Wkracza na drogę, która przypomina podróż Dantego w głąb Piekła. To czasy bezlitosnej masakry Indian, ciemne karty w historii Ameryki, naznaczone przemocą i bezprawiem.Arcydzieło. Połączenie "Piekła", "Iliady" i "Moby Dicka". Dawno nie czytałem podobnej książki. Wspaniałe, zapierające dech w piersi dzieło.John Banville
"Myślisz, że nad naszą rodziną ciąży jakaś klątwa?Podniósł wzrok. Klątwa?Tak.Że niby grzechy ojców i tak dalej?"W 1980 roku trzydziestosiedmioletni Bobby Western ma za sobą karierę kierowcy rajdowego i wciąż nie może pogodzić się z utratą ukochanej siostry oraz śmiercią ojca, uczestnika Projektu Manhattan. Pracując jako nurek głębinowy zostaje wezwany na miejsce katastrofy wartego trzy miliony dolarów niewielkiego samolotu. Odkrywa brak czarnej skrzynki, torby pilota i ciała jednego z pasażerów. Ktoś musiał być tu wcześniej. Co dziwne, media milczą o wypadku, mieszkanie Bobby'ego zostaje przeszukane, a konto bankowe zablokowane. Agenci federalni depczą mu po piętach. W co się wpakował? Czy ta sprawa ma coś wspólnego z zawikłaną historią jego rodziny?Czym jest nasza rzeczywistość? Sensacyjna fabuła wciąga nas w znacznie bardziej skomplikowaną intelektualną grę. Thriller, powieść egzystencjalna, mroczny dramat o uwikłaniu w miłość oraz dziedzictwie winy, któremu patronują Szekspir i greckie mity.Po latach milczenia wybitny amerykański prozaik, laureat Nagrody Pulitzera i autor kultowej Drogi powraca z mistrzowską dylogią. Pasażer i Stella Maris są jak dwie strony lustra, a prawda jednej powieści zdaje się zaprzeczać prawdziwości drugiej."Kafka na bagnach Zatoki Meksykańskiej". "The Observer""Nowe powieści Cormaca McCarthy'ego są pierwszymi od wielu lat, w których nie ucierpiały żadne konie, ludzie nie zostali oskalpowani, zastrzeleni, zjedzeni albo pozbawieni mózgu za pomocą farmerskich narzędzi. Ale srogo się mylicie, jeśli sądzicie, że opisany w nich świat jest weselszym miejscem". "The Atlantic"
"Gdybyś nie została matematykiem, kim chciałabyś być?Trupem".Jesienią 1972 roku do zakładu psychiatrycznego Stella Maris zgłasza się dwudziestoletnia Alicia Western, doktorantka na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Chicagowskiego i genialna skrzypaczka, córka naukowca, który współpracował z Oppenheimerem przy Projekcie Manhattan. Cierpi na depresję i ma halucynacje. W rejestracji usiłuje oddać reklamówkę z czterdziestoma tysiącami dolarów. Uciekła z Włoch, gdzie jej brat Bobby, uzdolniony fizyk i kierowca Formuły 2 leży w śpiączce po wypadku na torze rajdowym. Alicia kategorycznie odmawia rozmów o nim. Terapeucie opowiada o dzieciństwie w Los Alamos, barwach liczb, mechanice kwantowej, Schopenhauerze i zakazanych marzeniach. W tym intelektualnym sparingu to pacjentka jest górą i nigdy nie wiadomo, kiedy kłamie, a kiedy odsłania się.Co jest prawdą, a co złudzeniem? Dzika i złowroga eksploracja nauki podważająca nasze pojęcia Boga, prawdy i istnienia. Studium żałoby i nieuleczalnej tęsknoty.Po latach milczenia wybitny amerykański prozaik, laureat Nagrody Pulitzera i autor kultowej Drogi powraca z mistrzowską dylogią. Pasażer i Stella Maris są jak dwie strony lustra, a prawda jednej powieści zdaje się zaprzeczać prawdziwości drugiej."Od pięćdziesięciu lat planowałem powieść o kobiecie. Nigdy nie będę wystarczająco kompetentny, by ją napisać, ale w pewnym momencie trzeba spróbować". Cormac McCarthy"Bobby i Alicia - Orestes i Elektra naszych czasów, rodzeństwo z przeklętej rodziny, uciekające przed Furiami. Portret tych dwojga skazanych na to, by nigdy nie być razem, jest oszałamiającym osiągnięciem". "The Scotsman"
Brutally violent, Blood Meridian is the story of one teenage runaway in the nineteenth-century American South, as a sadistic gang unleashes its massacre across the desert land. It is the work that sealed Cormac McCarthy's reputation as one of the twentieth century's greatest writers – his magnum opus.
‘[A] brilliant, uncompromising work of fiction – imagine if the authors of the King James Bible, their hands guided by Satan, wrote a western’ – The Times
Through the hostile landscape of the Texas–Mexico border wanders the Kid, a fourteen year-old Tennessean who is quickly swept up in the relentless tide of blood.
A group known as the Glanton gang hunt Indigenous Americans, collecting scalps as their bloody trophies. At the centre of this violence stands Judge Holden: a massive, hairless man, mysterious if not supernatural, erudite and cold-blooded. He is singularly extreme in his sadistic violence.
But the apparent chaos is not without order – the Glanton gang, too, are stalked as prey.
Read as both a brilliant subversion of the Western novel and a blazing example of that form, it is a powerful, mesmerizing and savagely beautiful novel – and one of the most important works in American fiction of the last century.
‘In Blood Meridian, McCarthy reaches the peak of his style: spare and ornate at once, repetitious but endlessly readable’ – Guardian
God. Truth. Existence. From the legendary author Cormac McCarthy, Stella Maris is a masterful coda to The Passenger.
'It's an uncanny, unsettling dream, tuned into the static of the universe' – New York Times
A mathematician, twenty years-old, is admitted to the hospital. She has forty thousand dollars in a plastic bag, and one request. She does not want to talk about her brother.
Stella Maris is book two in a duology, preceded by The Passenger.
Praise for The Passenger:
'What a glorious sunset song . . . It’s rich and it’s strange, mercurial and melancholic' – Guardian
'The Passenger shows that McCarthy belongs in the company of Melville and Dostoevsky, writers the world will never cease to need' – New Statesman
The top ten bestseller from the author of The Road, Cormac McCarthy's The Passenger is the story of a salvage diver, afraid of the watery deep, and pursued for a conspiracy beyond his understanding.
'A gorgeous ruin in the shape of a hardboiled noir thriller . . . It’s rich and it’s strange, mercurial and melancholic' – Guardian
1980, Mississippi: A sunken jet, nine passengers and a missing body.
It is three in the morning when Bobby Western zips the jacket of his wet suit and plunges into the darkness of the ocean. His dive light illuminates a sunken jet, nine bodies still buckled in their seats, hair floating, eyes devoid of speculation. Missing from the crash site are the pilot's flight bag, the plane's black box, and the tenth passenger. But how?
Now a collateral witness, Bobby is haunted by the ghost of his father, inventor of the bomb that melted glass and flesh in Hiroshima; and by his sister, the love and ruin of his soul.
Traversing the American South, from the bars of New Orleans to an abandoned oil rig off the Florida coast, The Passenger is a breathtaking novel of morality and science, the legacy of sin, and the madness that is human consciousness.
Look out for Stella Maris, the second book in the duology.
The post-apocalyptic modern classic with an introduction by novelist John Banville.
In a burned-out America, a father and his young son walk under a darkened sky, heading slowly for the coast. They have no idea what, if anything, awaits them there. The landscape is destroyed, nothing moves save the ash on the wind and cruel, lawless men stalk the roadside, lying in wait. Attempting to survive in this brave new world, the young boy and his protector have nothing but a pistol to defend themselves. They must keep walking.
Winner of the Pulitzer Prize for Fiction, The Road is an incandescent novel, the story of a remarkable and profoundly moving journey. In this unflinching study of the best and worst of humankind, Cormac McCarthy boldly divines a future without hope, but one in which, miraculously, this young family finds tenderness.
An exemplar of post-apocalyptic writing, The Road is a true modern classic, a masterful, moving and increasingly prescient novel.
This edition is part of the Picador Collection, a series of the best in contemporary literature, inaugurated in Picador's 50th Anniversary year.
1980 rok. Na pustkowiu tuż przy granicy z Meksykiem pewien myśliwy znajduje dwa miliony dolarów. Niedawno w trakcie transakcji narkotykowej doszło tu do krwawej strzelaniny. Llewelyn przywłaszcza sobie gotówkę, marząc o rozpoczęciu nowego życia. Ale jego tropem podąża psychopatyczny mordercaFilmową adaptację powieści w reżyserii Ethana i Joela Coenów (2007) nagrodzono aż 4 Oskarami.
Największe arcydzieło Cormaca McCarthy’ego. Bestseller dziennika „The New York Times” wyróżniony Nagrodą Pulitzera. Ostatnie chwile naszej planety. Ostatni ludzie – krwiożercze bestie. Ostatnie ślady naszej cywilizacji – puszka coca-coli i strzępy starych gazet. Piekło apokalipsy spełnionej w uhonorowanej Nagrodą Pulitzera powieści Cormaca McCarthy’ego. Tę książkę czyta się ze ściśniętym gardłem i pełnym przerażenia zachwytem… W przyszłości, która może zdarzyć się jutro lub za tysiąc lat, nastąpił straszliwy kataklizm, który zniszczył naszą cywilizację i większość życia na Ziemi. Wszędzie zgliszcza i ciemność. Kamienie pękają od mrozu. Ani jednego ptaka, ani jednego zwierzęcia, gdzieniegdzie tylko bandy zdziczałych kanibali. Na tle martwego pejzażu dwie ruchome figurki – to ojciec i syn przemierzają zniszczoną planetę. Przed nimi pełna niebezpieczeństw droga w nieznane, wokół nich – świat umarłej nadziei, rozpaczy, strachu, a w nich – wciąż tląca się miłość… Opowieść o skazanej na tragiczny koniec wędrówce, podana zaskakująco pięknym językiem, w najbardziej ponurych momentach osiągającym lotność poezji – jakby cmentarne ballady Nicka Cave’a czy Toma Waitsa przepisać na oszczędną, chirurgiczną prozę. „Droga” to czarna jak węgiel elegia o tym kolorowym raju, w którym żyjemy, nie zdając sobie sprawy z naszego szczęścia. Niewiele znam książek tak silnie grających na emocjach. Jacek Dukaj Cormac McCarthy (ur. 1933) - amerykański pisarz, scenarzysta, dramaturg. Uważany za jednego z czterech – obok Thomasa Pynchona, Roberta DeLillo i Philipa Rotha – najważniejszych pisarzy USA i często określany jako następca Williama Faulknera. Jest piewcą południowego zachodu Stanów Zjednoczonych. Mieszka w Nowym Meksyku. Laureat m.in. Nagrody im. Williama Faulknera oraz Nagrody Pulitzera. Wydawnictwo Literackie jest wyłącznym wydawcą książek jego książek w Polsce.
Llewelyn Moss, hunting antelope near the Rio Grande, stumbles upon a transaction gone horribly wrong. Finding bullet-ridden bodies, several kilos of heroin, and a caseload of cash, he faces a choice - leave the scene as he found it, or cut the money and run. Choosing the latter, he knows, will change everything. And so begins a terrifying chain of events, in which each participant seems determined to answer the question that one asks another: how does a man decide in what order to abandon his life?
The post-apocalyptic modern classic with an introduction by novelist John Banville.
In a burned-out America, a father and his young son walk under a darkened sky, heading slowly for the coast. They have no idea what, if anything, awaits them there. The landscape is destroyed, nothing moves save the ash on the wind and cruel, lawless men stalk the roadside, lying in wait. Attempting to survive in this brave new world, the young boy and his protector have nothing but a pistol to defend themselves. They must keep walking.
Winner of the Pulitzer Prize for Fiction, The Road is an incandescent novel, the story of a remarkable and profoundly moving journey. In this unflinching study of the best and worst of humankind, Cormac McCarthy boldly divines a future without hope, but one in which, miraculously, this young family finds tenderness.
An exemplar of post-apocalyptic writing, The Road is a true modern classic, a masterful, moving and increasingly prescient novel.
The wrath of God lies sleeping. It was hid a million years before men were and only men have power to wake it. Hell aint half full.
Set in the anarchic world opened up by America's westward expansion, Blood Meridian by Cormac McCarthy is an epic and potent account of the barbarous violence that man visits upon man. Through the hostile landscape of the Texas-Mexico border wanders the Kid, a fourteen year-old Tennessean who is quickly swept-up in the relentless tide of blood. But the apparent chaos is not without its order: while Americans hunt Indians – collecting scalps as their bloody trophies – they too are stalked as prey.
Since its first publication in 1985, Blood Meridian has been read as both a brilliant subversion of the Western novel and a blazing example of that form. Powerful and savagely beautiful, it has emerged as one of the most important works in American fiction of the last century. A truly mesmerizing classic.
In a burned-out America, a father and his young son walk under a darkened sky, heading slowly for the coast. They have no idea what, if anything, awaits them there. The landscape is destroyed, nothing moves save the ash on the wind and cruel, lawless men stalk the roadside, lying in wait. Attempting to survive in this brave new world, the young boy and his protector have nothing but a pistol to defend themselves. They must keep walking.
Winner of the Pulitzer Prize for Fiction, The Road is an incandescent novel, the story of a remarkable and profoundly moving journey. In this unflinching study of the best and worst of humankind, Cormac McCarthy boldly divines a future without hope, but one in which, miraculously, this young family finds tenderness.
An exemplar of post-apocalyptic writing, The Road is a true modern classic, a masterful, moving and increasingly prescient novel.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?