Cierpienie będące rezultatem rozwodu rodziców nie kończy się w dzieciństwie, ale wdziera się głęboko w głąb naszego życia. Poniesione szkody są równie poważne w przypadkach, w których rodzice wprawdzie pozostają małżonkami, ale emocjonalnie są rozwiedzeni.
Jim Conway wie o tym dobrze. Nie pisze wyłącznie z pozycji badacza czy psychologa, lecz na podstawie własnego cierpienia, bowiem wychował się jako dziecko rodziców emocjonalnie rozwiedzionych.
To, co chce powiedzieć, może odmienić całe twoje życie.
Wiadomość o chorobie dziecka zwaliła Cię z nóg i nie ustajesz w pytaniach, czemu akurat Wy? Ochłoń, otrząśnij się, jesteś rodzicem. To na Tobie spoczywa odpowiedzialność za to, by Twój skarb się nie bał, by wiedział i odczuwał, że dokładnie wiesz co robić.
Niniejszy poradnik pomoże Ci zdobyć wszelką niezbędną wiedzę. Przeprowadzi Cię przez wszystkie kluczowe etapy, tj. wybór odpowiedniego glukometru czy wyjazd na wakacje i związane z nim przygotowania. Wasze życie nie zmieni się diametralnie, nie będzie też gorsze. Dowiedz się, jak radzić sobie w Waszych nowych, a codziennych od tej pory sytuacjach. Poznaj przepisy, które sprawią, że Twoje dziecko będzie jeść zdrowo i ze smakiem. Wiedza o adresach stowarzyszeń pomocy cukrzykom będzie od tej pory zawsze w zasięgu i pod ręką.
Tym, co musisz w pierwszej kolejności wyeliminować, jest Twój własny strach. Gdy Ty będziesz spokojny, Twoje dziecko również.
Autorem książki "Zamiast edukacji" jest John Holt, jeden z najbardziej reprezentatywnych dla ruchu domowej edukacji i radykalnej krytyki szkoły powszechnej przedstawicieli amerykańskiej humanistyki. Książkę tę wydał po raz pierwszy w połowie lat siedemdziesiątych minionego stulecia i wpisała się ona w znaczący sposób w dziedzictwo praktyki i myśli pedagogicznej.
Jest to niezwykle ujmujący przewodnik po krainie dziecięcego świata, w której uczenie się jest procesem naturalnym, sprawiającym wielką radość, pozwalającym na czerpanie z niego przyjemności. Holt nie pisał tej książki po to, by nauczyciele szkolnictwa powszechnego znaleźli w niej inspiracje do innowacji, czy reform, gdyż w nie absolutnie nie wierzył. Nie chodziło mu o usprawnienie systemu edukacji, ale o całkowite pozbycie się go.
Dzięki lekturze tej książki łatwiej będzie zrozumieć Czytelnikowi, czym różni się edukacja domowa od tej, jaka ma miejsce w Summerhill - jednej z najbardziej autorytarnych szkół alternatywnych na świecie. Holt przestrzega nauczycieli kochających swój zawód przed traceniem energii na zmianę tego, czego się zmienić nie da, czyli szkoły publicznej. Sugeruje podjęcie wysiłku na rzecz stworzenia własnej, wolnej szkoły, która przyniosłaby radość uczenia się wszystkim uczniom i nauczycielom.
Niektóre elementy podejścia Holta zostały przejęte do współczesnej edukacji instytucjonalnej, formalnej, a nawet klasycznej, jako swoistego rodzaju innowacje wspierające jakość tego procesu, np. zawieranie kontraktu z uczniami czy udzielnie informacji zwrotnej. Jeśli sięgniemy po tę książkę z własnej, nieprzymuszonej ciekawości, to proces ten zaistnieje w sposób naturalny, mimowolny, uświadamiając nam prawdę o nas samych, o naszych zasobach i o edukacji, która jest cząstką naszego życia
Książka Holta jest dowodem na to, że uczenie się może być jak udział w koncercie ulubionego artysty. Po przeczytaniu jej zapewne niektórzy Czytelnicy poproszą o bis, sięgając po nią ponownie, a może i wykorzystując w swoim życiu osobistym, czy zawodowym, to co wydało im się najważniejsze lub najbardziej wartościowe.
Od Autora: Oddaję do rąk czytelników monografię poświęconą rozwojowi seksualnemu dzieci i młodzieży. Problematyka zawarta w tym opracowaniu jest dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą szczególnie ważna. Nie można przecież wychowywać nie znając podstaw rozwoju i potrzeb seksualnych – może szerzej erotycznych wychowanka. Pierwsza część monografii dotyczy seksuologii wieku rozwojowego. Obejmuje ona problemy rozwoju od urodzenia do zakończenia procesu dojrzewania. Druga część omawia aktywność i zachowania seksualne najmłodszych dzieci i młodzieży i ich interpretację pedagogiczną oraz zagadnienia wychowania i edukacji seksualnej. Z wykształcenia jestem lekarzem – pediatrą i specjalistą medycyny szkolnej (była taka). Przez kilkadziesiąt lat zajmowałem się problematyką rozwoju, a także seksuologią wieku rozwojowego. W 1970 roku wydałem monografię pt. Erotyzm dzieci i młodzieży. Jest rzeczą oczywistą, że od tego czasy wiele się zmieniło – także w poglądach autora. Będąc już na emeryturze, człowiekiem dość sędziwym uznałem za konieczne zmienić niektóre twierdzenia zawarte w tej – starej przecież – monografii. Pragnę odwołać pewne poglądy, zmienić twierdzenia, uzupełnić doświadczeniami prawie półwiekowymi. Praca, którą oddaję, jest wynikiem moich osobistych poglądów, doświadczeń i głównie na takim materiale się opiera. Odchodzę od powszechnie panującej „maniery” obfitego cytowania przeróżnych autorów i cytuję tylko tych, których poglądy wydają się tu koniecznymi.
Książka zawiera sposoby stymulacji poznawczych zdolności strategicznych – uwagi i pamięci. Jest skierowana do psychologów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Prezentuje propozycje zabaw i ćwiczeń wielokrotnie sprawdzonych przez Autorkę w czasie spotkań treningowych i sesji terapeutycznych. Zaproponowane zabawy mają również funkcję diagnostyczną, pozwalają na dostrzeżenie trudności dziecka w określonym obszarze jego rozwoju.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz osób zainteresowanych rozwijaniem i pielęgnowaniem zdolności plastycznych u najmłodszych, kształtowaniem ich talentu, wrażliwości plastycznej oraz estetycznej. Autorka od wielu lat pracuje z dziećmi w przedszkolu. Na podstawie obserwacji, doświadczenia zawodowego, analizy prac swych podopiecznych, a także badań ankietowych przeprowadzonych wśród rodziców wysnuwa wnioski dotyczące kształcenia nie tylko umiejętności rysowania i posługiwania się przyborami plastycznymi, ale także wyrażania emocji poprzez rysunki. Porusza wiele ważnych i ciekawych kwestii: na co zwrócić szczególną uwagę, jak zachęcać dzieci do rysowania i malowania, jak pobudzać je do wyrażania swoich uczuć poprzez prace plastyczne i w końcu - jak interpretować ich prace. Zaznacza też, by nigdy nie krytykować prac dziecka, nie tłamsić jego wyobraźni, nie zniechęcać do podejmowania kolejnych prób w rysunku i w twórczości plastycznej oraz artystycznej. Jak zaznacza w książce:,,Dziś wiem, że rysunek dziecka to rozmowa z samym sobą, a także przekazywanie myśli [...].Jest to właśnie uzewnętrznienie jego emocji, uczuć i zdarzeń. [...]Każdemu dziecku, bez względu na jego wiek, jego rozwój umysłowy i fizyczny należy umożliwić i udostępnić bogaty materiał plastyczny. Nie należy natomiast hamować jego pierwszych nieudolnych prób, ograniczać, niszczyć jego prac, krytykować, ale powinno się pomagać, zachęcać, podziwiać i chwalić za włożony wysiłek. Powinno się rozwijać jego wrażliwość estetyczną i inteligencję"". Książka otrzymała pozytywną opinię Centrum Doradztwa i Edukacji Sukces w Warszawie. ...Zadała Pani sobie wiele trudu i widać włożyła Pani w pracę serce i pasję. Oczywiście praca ma wartość zwłaszcza dla np. początkujących nauczycieli, by mogli, posiłkując się, próbować analizować rysunki i nie nadinterpretowywać niektórych z nich. Myślę, że to bardzo fajnie, aby rodzice mieli dostęp do takich publikacji, a przede wszystkim cenne to będzie dla nauczycieli przedszkola i szkoły, bo to oni właściwie będą pierwszymi diagnostami. Joanna Andrzejewska
Książka jest jedną z najważniejszych publikacji na temat naturalnego porodu. Autorki swoją gruntowną wiedzę popartą naukowymi dowodami mistrzowsko połączyły z wieloletnim doświadczeniem własnym oraz innych specjalistów i praktyków.Wiadomości są uporządkowane w przejrzysty sposób - według okresów porodu - wzbogacone ilustracjami obrazującymi m.in. optymalne ułożenia ciała kobiety przed porodem i w czasie jego trwania oraz techniki manualne sprzyjające poprawie ułożenia płodu.W publikacji przedstawiono interwencje o małym stopniu inwazyjności, sposoby postępowania w przypadku trudnego porodu, analizę parcia kierowanego i spontanicznego oraz informacje dotyczące różnych czynników przynoszących ulgę w bólu i postęp porodu (ruch, kąpiele, działanie zimnem i ciepłem, techniki masażu). Ponadto omówiono sposób podejścia do rodzącej, sprzyjający jej komfortowi psychicznemu i fizycznemu.Kompendium wiedzy dla specjalistów (lekarzy, położnych) pragnących bardziej kompleksowo spojrzeć na ww. opisane zagadnienia, ale także dla wszystkich osób sprawujących opiekę nad kobietą w tym ważnym czasie. To także nieoceniona pomoc dydaktyczna dla studentów medycyny i kierunku położnictwo.
Masaż Shantala, obok rozwoju fizycznego jak i uczuciowego kontaktu z dzieckiem, przyspiesza ogólny rozwój pociechy. Zatem możemy powiedzieć, że rodzice w zasięgu ręki mają lek na dziecięce problemy. Ten lek to umiejętnie stosowany masaż metodą Shantala, którego głównym elementem jest dobry, rodzicielski dotyk. Najlepiej rozwiniętym zmysłem u niemowlęcia jest właśnie dotyk, co autorka, Joanna Kaczara, uświadamia polecając wszechstronny masaż od pierwszych dni po urodzeniu dziecka. Odpowiednio stosowany masaż metodą Shantala potrafi odmienić życie całej rodziny: uspokaja i leczy dzieci, pobudza układ odpornościowy, stymuluje odpowiednio rozwój mięśni i układu kostnego oraz przyspiesza rozwój duchowy pociechy. Badania wskazują, że także uodpornia na stres, a nawet modeluje postawę dziecka. Jednocześnie zaspokaja potrzebę bliskości, pogłębia więzi pomiędzy rodzicami a dzieckiem, spaja rodzinę, co dla prawidłowego rozwoju dziecka jest bezcenne! Joanna Kaczara, prostym i zrozumiałym językiem omawia techniki masażu i zasady wykonywania, z możliwością wzbogacania i uatrakcyjniana jego przebiegu za pomocą piosenek i wierszyków. Autorka stara się zaszczepić w świadomości młodych rodziców to, że umiejętny masaż zdrowego niemowlęcia już od pierwszych dni po urodzeni daje mu lepszy start w życie! Ponadto Autorka podaje podstawowe wiadomości na temat prawidłowego rozwoju niemowlecia oraz porusza kwestie zwiazane z wykorzystaniem masażu w przypadkach szczególnych (kolki, stany goraczkowe, dzieci urodzone przedwcześnie, wady słuchu, wzroku). Dla wygody Czytelnika i jak najlepszej prezentacji tematu książka opatrzona została zdjęciami, które dokładnie prezentują, jak wykonywać dane techniki masażu. Demonstracje masażu autorstwa mgr fizjoterapii Edyty Szczuki nie pozostawia żadnych wątpliwości, jak poprawnie zadbać o swoją pociechę.
FRAGMENT KSIĄŻKI:
Wybranie odpowiedniej pory na masaż nie jest. wbrew po zorom, wcale takim prostym zadaniem. Masaż wykonuje zawsze przed, a nigdy po jedzeniu czy karmieniu. N:-. jednak proponować maleństwu masażu zamiast jedzenia- tzn. kiedy wydaje się głodne, choćby nawet pora dnia na to nie wskazywała. Może się to skończyć fatalnie, zniechęci i ciebie, i dziecko do dalszych prób. Jako najodpowiedniejszą porę wielu autorów podaje godziny poranne, choć popołudniowy czy wieczorny masaż też ma swoje zalety. Masaż poprzedzający drzemkę może sprawić, że maleństwo będzie smaczniej spało. Niestety, czasami dziecko jest tak zmęczone, że wszystko je drażni i doprowadza do płaczu. Nie ma rady - choćbyś już wszystko przygotowała do masażu, nie upieraj się - pozwól dziecku spokojnie się wyspać i spróbuj później raz jeszcze. Czasami wczesne godziny wieczorne okazują się najlepszą porą: dziecko jest trochę zmęczone, lecz jeszcze nie kaprysi, a spać potem będzie jak anioł. Poza tym po masażu powinniśmy dziecko wykąpać (zwiększa to efekt ogólnego rozluźnienia mięśni), a że większość rodziców kąpie dzieci wieczorem, przemawiało by to za wyborem tej właśnie pory. Pamiętaj, by robić masaż tylko wtedy, kiedy naprawdę masz na to ochotę i możesz wygospodarować wystarczająco dużo czasu. Dziecko wyczuje natychmiast twój niepokój, pośpiech czy zdenerwowanie. Dlatego właśnie najodpowiedniejszą porą wydaje się wieczór, kiedy kłopoty i trudy całego dnia już minęły, a i mąż ma więcej czasu dla rodziny. W pierwszych miesiącach życia dziecka niepowtarzalnym doświadczeniem - tak dla matki, jak i niemowlęcia - może być kończąca masaż wspólna kąpiel.
Nareszcie! Technologiczna instrukcja obsługi szkraba dla niewtajemniczonych! Wiecie już, jak zajmować się niemowlęciem, kiedy nagle coś zaczyna się psuć: dziecko odmawia przyjmowania paliwa, krzyczy niemiłosiernie i nie chce dać się ubrać! Wszystko to oznacza, że macie do czynienia z upgradem: noworodek zaktualizował się do poziomu szkraba! \Szkrab. Instrukcja obsługi\"", zawierający dziesiątki szczegółowych instrukcji i pomocnych schematycznych diagramów, przynosi odpowiedzi na tysiące często zadawanych pytań: ,,Jak mam zareagować, kiedy szkrab wpada we wściekłość?"", ,,Jak mam nauczyć go pozbywania się nieczystości?"". Bez względu na złożoność waszych pytań, pomoc znajdziecie w tej książce, dzięki uprzejmości znanego pediatry doktora Bretta R. Kuhna oraz Joe Borgenichta. Razem przedstawili mnóstwo pożytecznych rad dla każdego, kto chce poznać podstawy opieki nad szkrabem.""
Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka.
Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością.
Ze Wstępu
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski.
Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne ? nazywania ? potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką.
Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 64 zadaniach.
Jest to pozycja kierowana do uczniów mających problemy z prawidłową analizą i syntezą wzrokową, co skutkuje trudnościami w czytaniu i pisaniu. Pomoc ta składa się z kart zawierających materiał obrazkowy i literowy ułożony według stopnia trudności ? od najprostszych kształtów do trudnych wyrazów.
Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe mają służyć:
- sprawnemu rozpoznawaniu liter i zauważaniu drobnych różnic między nimi,
- wyrobieniu sprawności całościowego ujmowania wyrazu,
- kształceniu pamięci wzrokowej,
- wyrobieniu sprawności prawidłowego odwzorowywania,
- usprawnieniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej,
- podniesieniu poziomu graficznego pisma.
Ćwiczenia te kształtują także podstawowe umiejętności matematyczne, jak liczenie, znajomość figur geometrycznych i orientację w kierunkach.
Szukasz nowych sposobów modelowania zachowania małego dziecka? Lynn Cousins, doświadczony nauczyciel i dyrektor szkoły specjalizujący się w pracy z małymi dziećmi, dzieli się świeżym spojrzeniem na modelowanie zachowań i kształtowanie społecznych i emocjonalnych kompetencji dziecka. Książka dostarcza cennych wskazówek i informacji, które pomogą Ci wspierać dzieci, by rozwijały się szczęśliwie i bezpiecznie. Dowiedz się: · jak zachęcać dzieci do pozytywnych zachowań i zniechęcać do negatywnych, · jak przebiega rozwój i uczenie się małych dzieci, · jak wprowadzić najbardziej efektywne strategie pracy z dziećmi, · jak zachowanie dorosłych wpływa na zachowanie dzieci.
„Kiedyś sama chciałam naprawiać świat, ale gdy zrozumiałam, że naprawianie powinnam zacząć od siebie, mój świat przewrócił się do góry nogami” – wspomina Tori, bohaterka książki „Puzzle”. Od zdobycia tej świadomości rozpoczęła na nowo naprawienie swojego życia, na nowo zaczęła dopasowywać kawałki układanki do odpowiedniego miejsca. A nie było to łatwe. Musiała bowiem zmierzyć się z bolesną przeszłością – ojcem alkoholikiem, niezrozumieniem w rodzinnym domu, poniżaniem. Nie raz chodziła głodna, bo ojciec wolał wydawać pieniądze na alkohol. Kiedy już jako nastoletnia dziewczyna pierwsze zarobione pieniądze przeznaczyła na upragniony mikroskop – a pod jej nieobecność ojciec oddał go kuzynce - nie była w stanie wydobyć z siebie słowa. Do czasu. Po latach zrozumiała i nauczyła się walczyć o siebie, mówić głośno o swoich potrzebach, pragnieniach i tym, co boli. Dzięki terapii i pomocy bliskich, mierzy się z demonami przeszłości, by w końcu być szczęśliwą. I choć życie nadal jej nie oszczędza, bo Tori w związku z nieuleczalną chorobą traci wzrok – nie traci już jednak optymizmu i pogody ducha. „Puzzle” to nie tylko opowieść o życiu skrzywdzonego dziecka. To również historia dorosłej, świadomej kobiety wychodzącej ze współuzależnienia. To historia wojowniczki, którą musisz poznać!
Znakomity podręcznik ukazujący znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie:
pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka; wyczerpująco omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka; wprowadza nowe, dotąd zupełnie w psychologii rozwoju nieobecne zagadnienia, jak: rola TV, komputerów i Internetu, porównania międzykulturowe; ułatwia przyswojenie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słowniczkowi pojęć oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej.
- W procesie zadomawiania się we współczesnym świecie młody człowiek nie powinien się wzdragać przed współczesnymi zjawiskami retardacyjnymi. Właśnie wtedy, gdy przychodzi mu się z nimi zmierzyć, dorosły powinien mu towarzyszyć.
- Pierwsza pomoc w przezwyciężaniu kryzysu pokwitania pochodzi z celowego rozplanowania zajęć lekcyjnych w klasach VI-VIII. Należy na nowo zweryfikować i uzupełnić jego koncepcję.
Erhard Fucke
Inspirująca jak "NO LOGO" i poruszająca jak "Fast Food Nation", "Polityka karmienia piersią" ujawnia fundamentalne znaczenie karmienia niemowląt dla zdrowia publicznego w XXI wieku.
Co 30 sekund na świecie umiera dziecko, które zachorowało, ponieważ nie było karmione piersią, lecz otrzymywało z butelki mleko w proszku lub inny produkt, stwarzający ryzyko dla zdrowia.
W swojej świetnie udokumentowanej książce Gabrielle Palmer opisuje wyrafinowane techniki, które stosują wielkie korporacje w celu przekonania rodziców, by odwrócili się od karmienia piersią. Żądza zysku firm produkujących żywność dla niemowląt w sposób systematyczny podważa pewność siebie matek i ich wiarę w zdolność wykarmienia piersią swoich dzieci.
"Polityka karmienia piersią" prezentuje radykalnie nowe spojrzenie na sprawę, która dotyczy nie tylko matek, lecz wszystkich członków naszego społeczeństwa: mężczyzn i kobiet, rodziców i bezdzietnych, starych i młodych.
Już nigdy więcej nie będziesz bezradnie patrzeć, jak twoje maleństwo wciąż płacze i płacze! Jest prosty sposób, aby uspokoić rozszlochanego malucha... w zaledwie kilka chwil!
Dr Harvey Karp, uznany pediatra i ekspert od rozwoju dziecka, może nauczyć KAŻDEGO rodzica, jak zamienić nawet najbardziej marudnego malucha w najszczęśliwsze niemowlę w okolicy! Dzięki jego praktycznym radom wszyscy rodzice, dziadkowie, pielęgniarki i opiekunki będą w stanie złagodzić dziecięcy płacz i wydłużyć ich sen.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?