Wychowanie dzieci w dzisiejszych czasach - łatwe czy trudne Mamy niemal nieograniczony dostęp do wiedzy i przeróżnych udogodnień, a jednocześnie nie wiemy, jak radzić sobie z nowoczesnymi technologiami i zagrożeniami współczesności. Podpatrujemy, jak robią to w innych krajach, szukamy nowych systemów pedagogicznych, wierzymy w jedynie słuszne najnowsze trendy w wychowaniu. Na próżno.A może by tak wrócić do źródeł Sięgnąć do tradycji i wartości, które nigdy się nie starzeją Rozpocząć od elementarza""Elementarz dla rodziców"" Jacka Mycielskiego może być przewodnikiem zarówno dla świeżo upieczonych rodziców, jak i tych zmęczonych, sfrustrowanych, szukających pomocy i wskazówek.Napisany w formie lekkiego poradnika, przejrzyście opracowany, w krótkich, pełnych dowcipu rozdziałach porusza bardzo życiowe tematy. Podaje konkretne przykłady, sytuacje i sposoby rozwiązywania problemów, oparte na osobistych doświadczeniach z życia rodziny autora.Jacek Mycielski przedstawia się czytelnikom jako mąż, ojciec trójki dzieci i dziadek dwanaściorga wnucząt. W ""Elementarzu "", czerpiąc z własnego doświadczenia i sukcesów w wychowaniu, podpowiada, w jaki sposób można lepiej zrozumieć dziecko, zadbać o jego dobro, ale również swoje - rodzica - i całej rodziny.Książka odpowiada na wiele pytań i radzi, jak postępować ze swoim dzieckiem, kiedy jest niemowlakiem, przedszkolakiem, pierwszoklasistą, a także nastolatkiem. Znajdziemy w niej nie tylko dużo praktycznych porad, lecz także osobistych wspomnień, co czyni ją bardzo wiarygodną i pasjonującą lekturą. Zawiera oryginalne fotografie z albumów rodzinnych autora, urozmaicone nowoczesną grafiką.Głównym celem ""Elementarza "" jest przekazanie uniwersalnych zasad, przypomnienie zapomnianych podstaw wychowania, a przede wszystkim powrót do tradycji i kultury, których w naszym zabieganym życiu coraz bardziej brakuje.""Choć każde dziecko wymaga indywidualnego podejścia wychowawczego, istnieją ogólne zasady, które w większości przypadków się sprawdzają"".Opinie:Lekka, dowcipna lektura, nie ma w niej trudnych do przebrnięcia rozdziałów, tylko krótkie porady. Autor sam dobrze wychował trójkę dzieciaków. Dlatego lepiej i lżej się to czyta, jak przemyślenia mądrego wujka, z którego zdaniem się liczysz. Dużo jest teraz poradników specjalistów, psychologów, doradców, które analizują dzieci czy ich zachowania od A do Z. Ta książka wydaje się inna pod tym względem, że to są proste rady dobrego taty.Ciekawa propozycja, na poważnie, a jednak z lekkim przymrużeniem oka. Tytuł bardzo adekwatny. Jasne, proste podstawy przez studiowanie naukowych lektur, filozoficznych pozycji, stosowanie nowoczesnych metod i technik pedagogicznych często stają się zapomniane i niedocenione. Rady kogoś bliskiego, skierowane do kogoś bliskiego, z serca do serca, autentyczne i szczere.Zachowanie dzieci odzwierciedla nas samych. ""Elementarz"" mógłby być zalecany jako lektura obowiązkowa dla rodziców, którzy dostrzegają tę zależność. Na naukę nigdy nie jest za późno.Rozbrajające, pełne dowcipu przykłady z prawdziwego życia. Głosi uniwersalne zasady dobrego wychowania. Ciekawy zabieg motywujący - przeniesienie akcentu z dobra dziecka na dobro rodziców, co w konsekwencji przynosi wspólne dobro.
Dzieci są nie tylko radością naszego życia, którym należy się miłość i opieka. Są małymi ludźmi, z którymi od najmłodszych lat powinniśmy budować życzliwe, oparte na prawdzie i szacunku relacje. To nie jest trudne. Poznaj 12 praktycznych zasad rodzicielstwa, które pomagają budować zdrowe relacje w rodzinie. Po ten miniporadnik wychowawczy powinni sięgnąć zarówno ojcowie, jak i matki, jeśli chcą się dowiedzieć, jak mądrze kochać swoje dzieci, by one też nas kochały.Jak, będąc rodzicem, nie popełniać wielkich błędów, które krzywdziłyby dzieci?Kiedy jest najlepszy czas na budowanie relacji?Jak nie ranić dziecka, ale hartować je do przyjmowania przyszłych sukcesów i porażek?
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
Pięknie edytorsko wydany album, który posłuży rodzicom do notowania najważniejszych wydarzeń z życia ich nowonarodzonego dziecka i będzie w przyszłości cenną pamiątką wspólnie przeżytych chwil. W książce znajdziemy również mnóstwo pomocnych wskazówek, jak poradzić sobie z najbardziej zaskakującymi młodych rodziców sytuacjami - na co warto zwrócić uwagę, a czym się nie martwić i do czego podejść ze spokojem.
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju.
mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda
Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język.
dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju.
Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych.
Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach.
Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia.
Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami.
Trzecia część cyklu MAMO, TATO, co Ty na to?, napisana na zamówienie rodziców, omawiająca zagadnienia i problemy, o które najczęściej pytają w internecie i w poradniach.Czytelnik znajdzie tu obszerne omówienie problemów, schorzeń, zaburzeń spotykanych u dzieci w wieku 0-12 lat, takich, jak: infekcje, refluks żołądkowy, zaparcia, szczepienia, problemy z karmieniem, usypianie, płacz dziecka, dysplazja stawów biodrowych, prawidłowości i zaburzenia rozwoju, napięcie mięśniowe, zaburzenia uwagi, relacji, z otoczeniem, koncentracji, rehabilitacja, integracja sensoryczna, kłopoty wychowawcze, choroby odzwierzęce i tysiące innych.Na pytania odpowiadają specjaliści, z ogromnym doświadczeniem, potrafiący również szczegółowo i mądrze tłumaczyć: pediatrzy i gastroenterolodzy: Piotr Albrecht, Piotr Dziechciarz, Izabella Łazowska-Przeorek, neurolog Iwona Terczyńska, położna Magdalena Witkiewicz, psycholog Justyna Korzeniewska, fizjoterapeuta Paweł Zawitkowski, ortopeda Andrzej Sionek, behawiorystka zwierząt Dagmara Święcikowska. Dyskusją kierują doświadczone dziennikarki Emilia Sobczyńska-Ziąbska oraz Joanna Szulc współautorka książki.
Ta książka to rodzaj dzienniczka ciążowego znanej trenerki fitnessu i dietetyczki – Natalii Gackiej. Czytelniczka pozna dzięki tej publikacji niemal wszystkie sytuacje, z jakimi autorce przyszło zmierzyć się podczas ciąży. Książka zawiera także przemyślenia – te pozytywne i negatywne oraz porady żywieniowe dotyczące komponowania posiłków, suplementacji, a także sposoby radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Znajdują się tu również wskazówki zaprzyjaźnionej położnej oraz informacje o aktywności fizycznej ciężarnych kobiet wraz ze specjalnie opracowanymi planami treningowymi.
W książce „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci” Adele Faber i Elaine Mazlish, wyciągając wnioski z długich rozmów prowadzonych z rodzicami oraz na podstawie własnych doświadczeń, wskazują drogę, jak krok po kroku doskonalić sposoby porozumiewania się – tak, aby nie tylko dzieci, ale także rodzice wyzwolili z siebie to, co najlepsze.
Prawidłowe żywienie dzieci jest nieodzownym warunkiem ich zdrowia, a także prawidłowego rozwoju fizycznego i umysłowego. Choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem mają najczęściej swój początek już w dzieciństwie, dlatego tak istotne jest kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.Oprócz ogólnych zasad zdrowego żywienia w książce omówiono etapy żywieniowe u dzieci i młodzieży, zapotrzebowanie na składniki pokarmowe i ich wartości odżywcze. Opisano również podstawy psychologiczne żywienia, najczęstsze zaburzenia odżywiania, a także szczególne zagadnienia, np. brain food składniki pokarmowe stymulujące rozwój inteligencji, żywność funkcjonalną i preparaty witaminowe w jadłospisie dziecięcym.Zamieszczone na końcu książki proste przepisy kulinarne są cennym uzupełnieniem pozwalającym przyrządzić zdrowe i urozmaicone potrawy.
Zabawki z pianki to książka dla tych, którzy szukają pomysłu na ciekawe i kreatywne spędzanie czasu z dziećmi. Wspólna zabawa przy wykonywaniu piankowych zabawek pozytywnie wpłynie na rozwój wyobraźni oraz zdolności manualnych dziecka. Folia piankowa jest miękka, łatwo więc ją ciąć i przekłuwać, tworząc fantazyjne zabawki, biżuterię oraz przedmioty użytkowe, których wykonanie krok po kroku przedstawione zostało w książce na licznych zdjęciach. Zabawę niewątpliwie ułatwią dołączone do książki szablony.
Książka napisana została w formie przewodnika dla osób niezwiązanych z terapią integracji sensorycznej, czyli rodziców, nauczycieli i innych specjalistów, aby przybliżyć im w sposób czytelny te zagadnienia.
W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (67 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 1012-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi.
Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
Reprezentacje poznawcze to jedno z podstawowych pojęć psychologii poznawczej. Zgodnie z teorią Anette Karmilof-Smith, w trakcie rozwoju poznawczego, reprezentacje świata ulegają przekształceniom, ewoluując od poziomu ukrytego, do treści całkowicie świadomych i werbalizowalnych.Autor książki próbuje odpowiedzieć na pytanie, jak zmieniają się umysłowe reprezentacje twórczości u dzieci w wieku od 4 do 10 lat. W badaniach obejmujących testy wykonania (TCT-DP, oraz autorskie testy rysunkowe i test analogii) stosuje ilościowy wskaźnik RR, który pozwala na prześledzenie zmian rozwojowych reprezentacji poznawczych.
Susan Kaiser Greenland przedstawia skuteczne metody kształtowania umiejętności skupienia u dzieci, kontrolowania emocji i reagowania na każdą sytuację ze spokojem, życzliwością i współodczuwaniem z użyciem technik mindfulness i medytacji.Autorka przedstawia w książce sześćdziesiąt prostych i przystępnych zabaw, pomocnych we wprowadzaniu uważności w codzienne życie.Rozwijane i testowane w ciągu wielu lat pracy z dziećmi oraz ich opiekunami, są one przeznaczone dla młodych osób, ale mogą bawić i uczyć również dorosłych! Susan Kaiser zachęca rodziców do samodzielnych ćwiczeń w celu kształtowania uwagi, wewnętrznego spokoju i wrażliwości na innych. Uważność nas, jako opiekunów, ma ogromny wpływ na wszystkie osoby w naszym życiu, zwłaszcza na dzieci, a szczególności na kształtujące się w nich poczucie własnej wartości.Susan Kaiser Greenland opracowała program uważnej świadomości Inner Kids; uczy praktyki świeckiej uważności, pracując z dziećmi, rodzicami i specjalistami z całego świata.
„Gry i zabawy językowe” to prosty sposób na uatrakcyjnienie zajęć z serią „POLSKI krok po kroku - junior”. Gry planszowe, puzzle, domino, kolorowe karteczki z obrazkami, karty dialogowe to tylko niektóre spośród propozycji do wykorzystania na lekcjach. Wiele z nich sprawdza się świetnie zarówno przy wprowadzaniu nowego materiału, jak i przy powtórkach. Atrakcyjna szata graficzna uprzyjemnia naukę, a nieodłączny śmiech i zabawa, które towarzyszą pracy z tą pozycją, są gwarantem udanej lekcji.
Zestaw 61 gier:
- pozwala zaktywizować uczniów
- ułatwia ćwiczenie nowych struktur gramatycznych
- pomaga utrwalić poznane słownictwo
- w naturalny sposób inspiruje do mówienia
Publikacja zawiera szczegółową instrukcję, często z kilkoma wariantami wykorzystania poszczególnych gier.
Mimo, że "Gry i zabawy językowe" powstały z myślą o nauce z serią "POLSKI krok po kroku - junior", z powodzeniem można je stosować pracując z innymi podręcznikami.
Dodatkowym atutem tej pozycji jest rozbudowany klucz (odpowiedzi, przykładowe dialogi i opisy), który pozwoli na pracę z grami tym, którzy uczą się języka samodzielnie.
Dzieciństwo kojarzy nam się z bezpieczeństwem. Z beztroskim światem zabawy, chronionym przez dorosłych, w którym nic złego nie może się zdarzyć. Czasem jednak codzienność i poczucie bezpieczeństwa zaczynają się niepokojąco chwiać. Ma to miejsce zwłaszcza w sytuacjach, gdy w rodzinie dzieje się inaczej niż dotychczas. Pojawiają się wtedy stawiane przez dzieci pytania, na które dorośli nie umieją lub boją się odpowiadać. No bo jak powiedzieć prawdę? I czy w ogóle trzeba? I jak to zrobić, żeby nie zabolało...? Przychodzi jednak moment, kiedy pytania stawiane przez dzieci wymuszają niejako konieczność nauczenia się rozmów z nimi, przygotowania dzieci i siebie na chorowanie, cierpienie i życie po odejściu kogoś ukochanego. Kontakt z chorymi przewlekle uczy prawdy, do której nikogo nie trzeba przekonywać: że diagnoza choroby przewlekłej i możliwość śmierci zaskakują zawsze, w każdym momencie ludzkiego życia. Są jak wybuch wojny, kiedy cały dotychczasowy świat staje na głowie. Książka nie stanowi antidotum na ból i cierpienie, których uczestnikami stają się dzieci. Nie jest też książką ze złotymi, zawsze skutecznymi metodami. Jest jednak pewną propozycją, jak zadbać o dzieci w tak trudnej dla nich sytuacji.Poradnik kierujemy do rodzin, w których pojawia się choroba przewlekła i śmierć, które stają wobec trudnej konieczności rozmowy z dziećmi o chorobie i ewentualnej śmierci. Może ona również posłużyć osobom pracującym na co dzień z dziećmi, które miały lub mają kontakt z chorobą i cierpieniem w swoim otoczeniu: wychowawcom, nauczycielom i pedagogom, pielęgniarkom i lekarzom, osobom duchownym, psychologom i innym, którzy takiej wiedzy poszukują.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
Oto fantastyczny poradnik przygotowany z myślą o nastolatkach. Dziewczyny znajdą w nim mnóstwo ciekawych pomysłów i przydatnych wskazówek, dzięki którym stworzą swój niepowtarzalny styl i zadziwią niejedną koleżankę. To książeczka wypełniona po brzegi fantastycznymi projektami. Z ich pomocą dziewczyny dowiedzą się, z czego i w jaki sposób wykonać modne dodatki, jak ozdobić swoje ubrania
i buty, jak ciekawie udekorować swój pokój czy swoje biurko, aby nadać im niepowtarzalny charakter. Amatorki ręcznie wykonywanych, oryginalnych drobiazgów sięgną po ten poradnik z prawdziwą przyjemnością. Zamieszczone w książce projekty to także wspaniały pomysł na autorskiego bloga, o założeniu którego marzy niejedna dziewczyna.
Dziewczyny z kart tej książki dowiedzą się:
• Jak ozdobić płócienne torby na zakupy
• Jak tchnąć nowe życie w ubrania i buty
• Jak modnie się uczesać
• Jak ozdobić piórnik i kosmetyczkę
Odbiorcy:
– dziewczyny, które dbają o swój wygląd i lubią własnoręcznie wykonywać ozdoby;
– nastolatki, których pasją jest moda i dekoracje wnętrz;
– rodzice chcący rozwijać zainteresowania swoich dorastających córek.
Dlaczego warto nabyć tę książkę?
– to kopalnia inspiracji i świetnych pomysłów, które przydadzą się każdej dziewczynie;
– zachęca nastolatki do kreatywności i podpowiada, w jaki sposób wyglądać modnie i oryginalnie;
– zaprasza do twórczych działań i pokazuje, że najbardziej cieszy to, co wykonujemy samodzielnie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?