Językoznawcza opowieść o współczesnych kilkulatkach postrzeganych w wymiarze używanego przez nich słownictwa. Książka została przygotowana na podstawie bardzo dużego korpusu tekstów ukazuje dwa i pół miliona słów użytych przez dzieci w różnych sytuacjach komunikacyjnych: w monologach, opowiadaniach, rozmowach między sobą podczas zabawy czy rozmowach z dorosłymi. Książka zawiera słowniczek słów znanych dzieciom na tyle, że posługują się nimi w czynnej, mówionej odmianie swojej polszczyzny.Publikacja nawiązuje do książki pod tym samym tytułem, która ukazała się ponad trzydzieści lat temu, i stanowi znakomity materiał porównawczy.
Autor zgłębia współczesną polską literaturę dziecięcą o Zagładzie, wykorzystując badania nad recepcja? antyku. Prezentuje źródła, które wpłynęły na współczesne postrzeganie antycznego labiryntu, ukazuje związki między labiryntem a doświadczeniem Zagłady, dokonuje analizy wybranych tekstów polskiej literatury dziecięcej. Rozważa także zagadnienie relacji między mitem a Zagłada? i możliwymi konsekwencjami wykorzystania archetypów antycznych w opowieści o Holokauście. Proponuje nowe spojrzenie zarówno na twórczość dla najmłodszych, jak i reprezentację Holokaustu w kulturze oraz stosunek do tradycji starożytnej, adresując tym samym publikację do szerokiego grona odbiorców, w tym literaturoznawców, pedagogów, nauczycieli, bibliotekarzy.
******
Childhood in the Labyrinth of the Ghetto: Reception of the Labyrinth Myth in Polish Children’s Literature about the Holocaust
The book is an analysis of contemporary Polish Holocaust children's literature basing on the classical reception studies. It consists of description of the ancient labyrinth, presentation of the relationship between the labyrinth and the experience of the Holocaust and a nalysis of selected texts of Polish children's literature. The final part is a reflection on the relationship between the myth and the Holocaust and possible consequences of using classical archetypes in the story of the Holocaust.
Psychologia chłopca według Junga. Na początku była nieświadomość doktora Zenona Waldemara Dudka to publikacja niezwykła. Jest mądra i prosta - a są to dwie cechy, które bardzo trudno łączyć. Na jej kartach Autor rozwija myśl o tym, że „indywidualne «ja» wyłania się z nieświadomości jak księżyc wschodzący na firmament nocy”.
Ta książka jest dla wszystkich. Dla osób, które chcą zgłębić teorię Carla Gustava Junga i jego uczniów, dla profesjonalistów, czyli osób zajmujących się pomaganiem, dla rodziców, którzy chcą zrozumieć fazy rozwoju swojego dziecka, a wreszcie dla tych, którzy pragną poznać własną przeszłość i symbolicznie przytulić swoje wewnętrzne dziecko.
Prof. dr hab. Katarzyna Schier psycholog, psychoterapeutka i psychoanalityczka Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
Czy długi udany związek to wynik wielu kompromisów, czy raczej sporadycznego rzucania talerzami? A zakochanie? Czy zawsze w końcu znika? A może przyzwyczajenie nie musi zająć miejsca namiętności? Bohaterowie książki Błażeja Strzelczyka opowiadają o tym, co w małżeństwie najważniejsze – o codziennych radościach, kłótniach, wybaczaniu, dzielonych pasjach i budowaniu wspólnego miejsca na ziemi. O tym, jak istotny jest dotyk, przytulenie i uśmiech. O miłości z przyjaźni i przyjaźni w miłości.
„Moja żona głaszcze jeże” to czuła i mądra książka o miłości i wzajemnym zrozumieniu oraz poruszające świadectwo pogodzenia się z upływającym czasem.
Rozmówcy: Justyna Pronobis-Szczylik i Cezary Szczylik, Henryka Krzywonos-Strycharska i Krzysztof Strycharski, Ludwika i Henryk Wujcowie, Elżbieta i Przemysław Malzhanowie, Hanna i Antoni Gucwińscy, Barbara i Ludwik Wilczyńscy, Grażyna i Wojciech Jagielscy, Joanna i Jan Kulmowie, Małgorzata Goetz i Karol Modzelewski oraz Anna i Tadeusz Sobolewscy
„Warto się przytulać. Całować. Wspólnie oddychać. Nie rzucać talerzami. Nie mieć racji. I nie być miłosnym radykałem. Cieszyć się sprawami małymi: że dało się radę dobiec na czas na przystanek, i wielkimi: że umiało się znieść porażkę. Warto za sobą tęsknić. Przede wszystkim: dobrze jest ze sobą rozmawiać. Pielęgnować miłość.
To są historie o kochaniu. I o starzeniu się. Rozmowy ze starymi kochankami o tym, co jest na końcu. I co zostanie, gdy ciało się wyczerpie, pamięć zawiedzie, a zapał zgaśnie.” Błażej Strzelczyk
"Michalina Grzesiak, autorka bestsellerowej książki na podstawie bloga ""Krystyno, nie denerwuj matki"" powraca z nową książką!
To nie jest przewodnik, który poprowadzi was przez gąszcz rodzicielskich wyzwań. Z tej książki niczego się nie nauczycie. Nie znajdziecie tu żadnego tutorialu, który odwiedzie was od popełniania błędów. No serio, to nie tu. Tu notorycznie coś się paprze.
Ta książka pokazuje świat oczami dziecka, a widzenie i rozumienie u pięciolatki to jakby wyższy stopień wtajemniczenia. To jest sztuka. Tak nie oceniać, nie kategoryzować i nie nienawidzić.
Jest w nas, dorosłych, poczucie, że mamy niekontrolowaną władzę nad młodszymi. Przeświadczenie, że wolno nam przelewać w ich głowy dokonania i porażki, wiary i niewierności, chęci i niechęci, lubienia i nielubienia.
Niepopsuty człowiek, kiedy tylko dopuścisz go do głosu, opowie ci o pomaganiu nieznajomemu na dziale z lizakami i tęsknocie za „umarniętą” mamą, chociaż mama jeszcze nigdzie się nie wybiera. Przekona świat, że chłopcy mogą malować paznokcie na czerwono i zakładać sukienki z tiulem. Wskaże też palcem najsubtelniejsze sposoby wyznawania miłości każdemu, kto tylko zechce go posłuchać.
Posłuchajcie Krysi.
„Szczęśliwe dzieci, które mogą być Krysiami i szczęśliwi dorośli, którzy z Krysi nie wyrośli. To wielka sztuka – zachować w sobie trochę dziecka. Nie myśleć kolorami skóry, konwenansami, opiniami innych, nie patrzeć na płeć. Wiedzieć, chociaż przez chwilę, co jest w życiu ważne. Znów zedrzeć buty, farbować włosy bibułą, gadać z mamą o przedszkolnych dramatach, a potem zasypiać w samochodowym foteliku.
Ta książka uczy słuchać uważniej, myśleć prościej, dostrzegać więcej. Ta książka budzi w czytelniku dziecko, które zasnęło znudzone dorosłością.”
Anna Ciarkowska
Obowiązkowa pozycja dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego
PDM-2. Podręcznik diagnozy psychodynamicznej został opracowany przez klinicystów i badaczy reprezentujących tradycję psychoanalityczną. Przedstawiony w nim model diagnostyczny uwzględnia trzy wymiary funkcjonowania jednostki: wzorce osobowości (oś P), profile funkcjonowania psychicznego (oś M) oraz sposoby doświadczania objawów (oś S). Stworzony z myślą o opracowaniu przypadku i planowaniu terapii, PDM-2 może służyć klinicystom jako ugruntowana empirycznie alternatywa systemów DSM i ICD lub jako ich dopełnienie. Autorzy systematycznie omawiają problemy zdrowia psychicznego w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa, adolescencji, dorosłości i starości, biorąc pod uwagę postępy kliniczne, empiryczne i metodologiczne, jakie dokonały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ilustracją omawianych zagadnień są liczne opisy przypadków, w tym pełne profile PDM-2. Ponadto w całej książce przedstawiono szczegółowe porównania PDM-2 z systemami klasyfikacyjnymi DSM-5 i ICD-10-CM.
W drugim tomie PDM-2 zostały poruszone problemy zdrowia psychicznego w okresie adolescencji. Inaczej niż w przypadku osób dorosłych, diagnoza młodzieży rozpoczyna się od funkcjonowania psychicznego, ponieważ kwestie rozwojowe (oś M) zazwyczaj mają pierwszeństwo przed nowo powstającymi wzorcami osobowości (oś P). Ze względu na różne poziomy i wzorce wykorzystywane do opisywania funkcjonowania psychicznego w dzieciństwie i adolescencji, te dwa stadia życia zostały omówione oddzielnie.
Do organizacji sponsorujących PDM-2 należą m.in.: Międzynarodowe Towarzystwo Psychoanalityczne, Sekcja Psychoanalizy Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, Amerykańskie Towarzystwo Psychoanalityczne, Międzynarodowe Towarzystwo Psychoanalizy i Psychoterapii Relacyjnej czy Amerykańskie Towarzystwo na rzecz Psychoanalizy Klinicznej.
„PDM-2 dał wreszcie klinicystom »taksonomię ludzi« zamiast »taksonomii zaburzeń«. Chociaż już pierwsze wydanie było monumentalnym osiągnięciem, drugie robi jeszcze większe wrażenie”.
Morris N. Eagle, Ph.D., A.B.P.P., instruktor, School of Graduate Psychology, California Lutheran University
„Mistrzowskie dzieło… Redaktorzy pozyskali czołowych przedstawicieli tej dziedziny z różnych stron świata do stworzenia tego ważnego podręcznika”.
Miriam Steele, Ph.D., Department of Psychology, The New School for Social Research
Vittorio Lingiardi, M.D. jest profesorem psychologii dynamicznej i byłym dyrektorem programu psychologii klinicznej na Sapienza University of Rome. Jego zainteresowania koncentrują się na zagadnieniach diagnozy i leczenia zaburzeń osobowości, na badaniach nad procesem i skutecznością psychoanalizy czy psychoterapii oraz na problematyce tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Jest autorem wielu prac z tych dziedzin, w tym artykułów publikowanych m.in. w: „The American Journal of Psychiatry”, „Contemporary Psychoanalysis”, „The International Journal of Psychoanalysis”, „Psychoanalytic Dialogues”, „Psychoanalytic Psychology”, „Psychotherapy”, „Psychotherapy Research” oraz „World Psychiatry”.
Nancy McWilliams, Ph.D., A.B.P.P. jest profesorem wizytującym w Graduate School of Applied and Professional Psychology na Rutgers University – stanowym uniwersytecie New Jersey; prowadzi też prywatną praktykę we Flemington w New Jersey. Zasiada w komitecie redakcyjnym „Psychoanalytic Psychology” i jest autorką książek poświęconych psychoterapii, w tym podręcznika Opracowanie przypadku w psychoanalizie. Jest honorowym członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego; była stypendystką w Instytucie Eriksona w Austen Riggs Center w Stockbridge w stanie Massachusetts. Laureatka licznych nagród w środowisku psychologicznym, uznana przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne za „wybitnego lidera w dziedzinie psychologii”.
Karty psychodiagnostyczne (PDC)
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.
Wychowanie i ukształtowanie nowego człowieka to nie lada wyzwanie. Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy jesteśmy coraz bardziej zapracowani i przygniata nas presja – wyników oraz bycia coraz doskonalszym w każdej dziedzinie życia. Również w sferze rodzicielstwa. Zastanawiamy się, do czego mamy przygotować nasze dzieci, kim będą, gdy dorosną i czy zrobiliśmy wystarczająco dużo.
To książka, która łamie schemat myślenia, że rodzicielstwo to „ciężki kawałek chleba”.
Pokazuje, jak można czuć się dobrze w roli rodzica, wykorzystując wszystkie zasoby, które się posiada, bez względu na wiek, zawód czy pełnioną społecznie funkcję. Autorka podpowiada, jak nauczyć się bycia rodzicem z pasją, który żyje w zgodzie z własnymi talentami i osobowością, bez wymogów i schematów. Ta niezwykła opowieść-podróż sprawi, że ponownie nabierzecie chęci do smakowania życia, zadawania ważnych pytań i szukania odpowiedzi, a także zaakceptujecie fakt, że...niczego nie musicie. Chcesz wiedzieć, jak pozbyć się presji bycia perfekcyjnym rodzicem? Sprawdź, przeczytaj!
Niniejsza książka to osobista podróż Autorki przez macierzyństwo z różnymi jego odcieniami. Bliska memu sercu perspektywa towarzyszenia dziecku i wspierania go, bez narzucania własnej woli, przewija się przez kolejne jej strony. Zachęca do refleksji nad rolą, jaką pełnimy jako rodzice w życiu naszych dzieci i do życia w jakim świecie je przygotowujemy.
Agnieszka Łądka-Barańska, psycholog, doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego, mama dwójki dzieci.
Treści przekazane w książce pokazują, jak ważne jest przyglądanie się procesowi wychowywania dzieci w toku zdobywania własnego doświadczenia życiowego. Nie znajdziemy tutaj odpowiedzi na pytanie, jak „właściwie” wychować młodego człowieka, ale znajdziemy informacje, jak tworzyć ten proces w zgodzie z sobą, jak angażować się, jak rozumieć to, co się dzieje, jak być elastycznym w stosunku do rzeczywistości, a jednocześnie stwarzać dziecku poczucie bezpieczeństwa. Gorąco polecam każdemu, kto chce stać się rodzicem z pasją!
dr Jagoda Różycka, psycholog, psychodietetyk, Instytut Psychologii Uniwersytetu Śląskiego
Anna Hildebrandt-Mrozek - trener osobisty z wieloletnim doświadczeniem, potwierdzonym m.in. zdobyciem certyfikatu Career Direct®. Specjalizuje się w obszarach rozwoju potencjału osobistego, budowania poczucia własnej wartości oraz zarządzania emocjami. Jej domeną są talenty na rynku pracy przyszłości i profilaktyka stresu we współczesnym świecie. Prowadzi firmę MOVUS MOVERE (www.movusmovere.pl), oferując m.in. warsztaty dla rodziców oraz „Warsztaty Dobrego Snu” w Górach Izerskich. Pasjonatka podróży i poezji haiku. Zgłębia tajniki fotografii przyrodniczej. Jej TOP 5 talentów Gallupa to: Strateg, Zbieranie, Intelekt, Empatia, Współzależność.
Każde dziecko ma podstawowy język miłości jest nim sposób, w jaki najlepiej rozumie miłość rodziców. Z tej książki dowiesz się, jak rozpoznać podstawowy język miłości twojego dziecka i jak porozumiewać się z nim tym językiem. Poznasz też cztery inne, a wszystkie one uświadamiają dziecku, że je kochasz. Dziecko, które wie, że jest kochane, wyrośnie na bezinteresownego, kochającego i odpowiedzialnego dorosłego człowieka.Książka zapozna cię z wszystkimi pięcioma dziecięcymi językami miłości i pomoże ci określić ten jeden podstawowy, w którym komunikuje się z tobą twoje dziecko.Wszystkie aspekty rozwoju dziecka wymagają fundamentu miłości. Ta książka o doskonaleniu miłości do dziecka zawiera również sugestie dotyczące skutecznego rodzicielstwa. Gdy będziesz się nimi kierował, przekonasz się, że relacje w twojej rodzinie staną się nie tylko silniejsze, ale także pozbawione napięć i dające więcej radości.
Naszym dzieciom powodzi się lepiej niż jakiemukolwiek pokoleniu wcześniej, a mimo to ich troski są ogromne. W jaki sposób zmotywować Lenę, która boi się chodzić do szkoły? Jak dotrzeć do agresywnego chłopca, którego nic nie obchodzi? Co robić, kiedy dziecko nie może spać? Albo gdy brat uważa, że jego siostra jest wstrętna? I jak pomóc nastolatkowi, który już nie widzi sensu w swoim życiu?Znany psychiatra dzieci i młodzieży, profesor Michael Schulte-Markwort, z empatią przedstawia perspektywę dzieci i zrozumiale wyjaśnia, jak kompetentnie i troskliwie towarzyszyć im w życiu. Zwraca się do rodziców, wychowawców, nauczycieli i wszystkich osób mających do czynienia zarówno z najmłodszymi, jak i nastolatkami. Porusza szeroko zakrojone tematy od zagadnień związanych z korzystaniem z komputerów, przez terapie dzieci po lęk przed rozwodem rodziców, fobie, natręctwa i ataki wściekłości.Niedawno opublikowana książka tego autora, Wypalone dzieci. O presji osiągnięć i pogoni za sukcesem, zyskała sporo zainteresowania również w Polsce.
Wstrząsająca historia nieletniej dziewczynki, która musiała stać się żoną.
Opowieść jednej z tysięcy dziewczynek, którym dorośli zgotowali piekło. Laila Shurki wysłuchała jej, aby móc opowiedzieć ją światu.
Pochodząca z Jordanii dwunastoletnia Salma chodzi do szkoły i pilnie się uczy. Marzy, żeby w przyszłości zostać lekarzem i pomagać dzieciom. Jednak jej rodzina ma w stosunku do niej inne plany. W wieku trzynastu lat zostaje wydana za mąż za piętnaście lat od niej starszego Ahmada. Salma przerywa naukę, ponieważ musi sprostać obowiązkom młodej mężatki. Rozpoczyna się koszmar na który nie przygotowała ją własna matka…
Jak w XX wieku wyglądają małżeństwa dorosłych mężczyzn z dziećmi? Czy dziecko może powiedzieć "nie"? Brutalna rzeczywistość o której świat woli milczeć.
Laila Shukri - ukrywająca się pod pseudonimem pisarka jest znawczynią Bliskiego Wschodu, Polką mieszkającą w krajach arabskich i podróżującą po całym świecie. Obecnie przebywa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale już planuje kolejną podróż. Niezależnie od tego, czy zatrzyma się na dłużej w pustynnej oazie czy w ociekającym luksusem hotelu, udaje jej się dotrzeć do najgłębszych sekretów świata arabskiego. Po całym dniu uwielbia zasiąść na tarasie i napić się campari. W 2014 roku ukazała się "Perska miłość", jej debiut powieściowy, który podbił serca polskich czytelniczek. Kolejne tytuły: "Byłam służącą w arabskich pałacach", "Perska zazdrość", "Jestem żoną szejka", "Perska namiętność", "Byłam kochanką arabskich szejków", "Perska nienawiść", "Jestem żoną terrorysty" i "Perska zmysłowość", trafiły na listy bestsellerów i sprzedały się w nakładzie przekraczającym pół miliona egzemplarzy.
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Publikacja może być ponadto wykorzystana jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania.
KJ Dell’Antonia – dziennikarka, blogerka, matka czworga dzieci – w swojej debiutanckiej książce przeprowadza czytelników przez labirynt rodzicielstwa. Z zaangażowaniem i humorem rozkłada na czynniki pierwsze dziewięć typowych problemów, które dotyczą (prawie) każdej rodziny. Odwołując się do prac autorytetów psychologicznych, komentarzy edukatorów, a przede wszystkim doświadczeń innych rodziców i własnych, podpowiada, jak skutecznie znaleźć radość i zadowolenie w życiu osobistym i rodzinnym oraz udowadnia, że pragnienie szczęścia może nas naprawdę daleko zaprowadzić.
Jak być szczęśliwszym rodzicem to nie tylko zbiór cennych wskazówek. To niezwykle ważny głos, uwzględniający perspektywę rodzica i dziecka, w dyskusji na temat współczesnej rodziny. I choć może się wydawać, że o wychowaniu dzieci i byciu rodzicem napisano już wszystko, to książka KJ Dell’Antonia udowadnia, że wciąż wiele pozostaje do odkrycia.
Dzięki tej książce dowiesz się m.in.:
- jak zacząć dzień z dziećmi i nie stracić dobrego humoru,
- dlaczego warto wspólnie wykonywać prace domowe,
- jak nauczyć dzieci przegrywać (nie tylko w sporcie),
- jak prowadzić rodzinną „politykę medialną”,
- dlaczego powtarzanie jest matką wiedzy,
- czy wspólne posiłki są ważne,
- jak naprawdę dobrze się bawić jako rodzic.
KJ Dell’Antonia – autorka bloga Motherlode, który prowadziła dla „New York Times” od 2011 do 2016 roku. W latach 2016–2017 redagowała w „Times” dział Well Family. Mieszka w Lyme, New Hampshire, z mężem i czwórką dzieci.
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […]
Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej.
Ze wstępu
W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
Książka autorki bloga Pani Monia, której zaufało prawie 40 tysięcy nauczycieli i rodzicówWiek przedszkolny to najlepszy czas na to, by wspierać wszechstronny rozwój dziecka. A zabawa to naturalna forma działania, dzięki której przedszkolaki uczą się, poznają świat, radzą sobie z trudnościami i odkrywają swoje zainteresowania przekonuje Monika Sobkowiak autorka bloga Pani Monia, inspirującego nauczycieli w ich codziennej pracy.Autorka tej książki prezentuje zabawy i aktywności, które pozwolą wszechstronnie i harmonijnie wspierać przedszkolaki we wszystkich obszarach rozwoju: poznawczym, społeczno-emocjonalnym i psychomotorycznym. Zachęca do kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości, takich jak: umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, znajomość podstaw programowania, zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób czy inteligencja emocjonalna. Pokazuje również, jak ogromne znaczenie dla kształtowania pewności siebie i poczucia sprawczości ma rozwój pasji i próbowanie swoich sił w różnorodnych działaniach, np. komponowaniu własnych piosenek, programowaniu czy układaniu tanecznej choreografii.Dzięki lekturze książki:- dowiesz się, jak rozbudzać ciekawość i samodzielność przedszkolaka- pomożesz dziecku przygotować się do nauki czytania i pisania- zaproponujesz przedszkolakowi zabawy matematyczne rozwijające myślenie analityczne i zdolność do rozwiązywania problemów- odkryjesz aktywności stymulujące twórcze myślenie i umiejętność eksperymentowania- wprowadzisz przedszkolaka w świat nowych technologii i podstaw programowania- poznasz gry poprawiające pamięć, spostrzegawczość i koncentrację- nauczysz się, jak wspierać dziecko w rozwoju społeczno-emocjonalnym i psychofizycznymO autorce:Monika Sobkowiak nauczycielka wychowania przedszkolnego, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Nieustannie poszukuje kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i sposobów na rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prowadzi blog Pani Monia, inspirującego nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji.
Wiele osób niedostosowanych społecznie doświadczało zdarzeń, które zakłócały ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie. Nadane tym doświadczeniom znaczenia mogą stanowić źródło dalszych problemów. Dodatkowo osoby niedostosowane społecznie nie zostały przygotowane (przez rodziców szkołę, grupę rówieśniczą) do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Kiedy więc doświadczają konfliktów, trudnych sytuacji i stresu, brak przygotowania na tego typu okoliczności może powodować u nich wzrost poczucia dyskomfortu i aktywować dysfunkcyjne przekonania, co w konsekwencji przejawia się w ich zachowaniach niedostosowanych społecznie.Zaburzenia zachowania u młodych osób stanowią problem społeczny, a radzenie sobie z nimi jest wyzwaniem dla wielu specjalistów. W celu wyeliminowania niepożądanych zachowań konieczne jest przede wszystkim zrozumienie ich mechanizmu, a następnie posłużenie się odpowiednimi strategiami korekcyjnymi.Robert Opora wskazuje na rolę grupy terapeutycznej w procesie resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie. Zaprezentowane metody pracy korekcyjnej bazują przede wszystkim na koncepcji poznawczo-behawioralnej, a ich zastosowanie w grupie i późniejsza generalizacja na warunki pozaterapeutyczne pozwalają na dostarczenie podopiecznemu korygujących doświadczeń oraz umożliwiają rozwój kompetencji społecznych.
Każde dziecko ma podstawowy język miłości jest nim sposób, w jaki najlepiej rozumie miłość rodziców.Z tej książki dowiesz się, jak rozpoznać podstawowy język miłości twojego dziecka i jak porozumiewać się z nim tym językiem. Poznasz też cztery inne, a wszystkie one uświadamiają dziecku, że je kochasz. Dziecko, które wie, że jest kochane, wyrośnie na bezinteresownego, kochającego i odpowiedzialnego dorosłego człowieka.Książka zapozna cię z wszystkimi pięcioma dziecięcymi językami miłości i pomoże ci określić ten jeden podstawowy, w którym komunikuje się z tobą twoje dziecko.Wszystkie aspekty rozwoju dziecka wymagają fundamentu miłości. Ta książka o doskonaleniu miłości do dziecka zawiera również sugestie dotyczące skutecznego rodzicielstwa. Gdy będziesz się nimi kierował, przekonasz się, że relacje w twojej rodzinie staną się nie tylko silniejsze, ale także pozbawione napięć i dające więcej radości.
Dzieci same zdradzają, jak naturalny jest dla nich pełnowartościowy pokarm roślinny. Żadne dziecko nie wykazuje ochoty na pieczeń z królika podczas zabawy z królikiem, ale niemal każde ma nagłą potrzebę zjedzenia dojrzałych malin lub innych owoców. Niemniej jednak istnieje wiele negatywnych komentarzy na temat wegańskiej diety dla dzieci ze strony wyjątkowo nieświadomych lekarzy oraz dietetyków. Mogę zrozumieć ich dylematy, ale czy dzieci muszą cierpieć z powodu faktu, że my dorośli jesteśmy źle poinformowani?Jako lekarze nieprawdopodobnie mało nauczyliśmy się o odżywianiu, co złościło mnie już w trakcie studiów. Dziś jednak cieszę się z tego, ponieważ ta niewielka ilość wiedzy, którą nam przekazano, okazała się być w większości błędna. Oczywiste jest, że przekaz małej ilości informacji jest lepszy od przekazu wielu błędnych dyrektyw.Dziś wszyscy musimy zmienić myślenie na temat zdrowego odżywiania, wszak zostaliśmy nauczeni, że mięso daje siłę, a mleko wzmacnia kości. Przeprowadzono już sporo imponujących badań, które dowodzą, że mięso powoduje raka co potwierdziła także Światowa Organizacja Zdrowia. Przyczynia się do niego również mleko oraz produkty mleczne, które osłabiają kości wskutek zaostrzania osteoporozy, stanowiąc także idealne podłoże dla rozwijania się w organizmie cukrzycy typu I.Mając szeroką wiedzę na temat roślin i ziół, jej misją stało się towarzyszenie rodzicom w trakcie najważniejszego dla ich dzieci ukierunkowania zdrowego żywienia w pierwszym okresie ich życia. Ta książka kucharska traktuje w szerokiej mierze o witarianizmie, czyli o odżywianiu się wyłącznie świeżymi warzywami i owocami oraz piciu tylko czystej wody, promuje wszystko, co świeże, i odrzuca gluten. Ochrona dzieci przed zaflegmieniem tkanek (wskutek spożycia mleka lub produktów mlecznych), układu nerwowego oraz mózgu (wskutek spożycia glutenu) jest najzdrowszym prezentem, jaki możemy im podarować na drogę życia.Simone Vetters, najlepiej jak tylko potrafi, wspiera rozwój i cieszę się, że mogę ją w tym wspomóc, tak jak ona wspierała mnie podczas wielu seminariów o Tajemnicy życiowej energii.Ukierunkowanie dzieci na właściwy tor żywienia i energii życiowej jest jednym z najszlachetniejszych zadań medycyny.
Nieoceniona pomoc w terapii ADHD
Nareszcie skoncentrowani to doskonała pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z ADHD. Opracowany przez Jamesa Greenblatta terapeutyczny Plan Plus-Minus łączy leczenie farmakologiczne z naturalnymi sposobami, co pozwala ograniczyć objawy ADHD: nadaktywność, deficyt uwagi, impulsywność czy skłonność do irytacji. Autor w przystępny sposób pokazuje, jak uniknąć problemów zdrowotnych: niedoborów pokarmowych, braku równowagi mikroflory jelitowej czy zaburzeń snu, które często powodują nasilenie objawów. Jego metoda pomaga także zrozumieć specyficzne biologiczne czynniki, które odpowiadają za zachowania dzieci z ADHD. Program Greenblatta stanowi doskonałe uzupełnienie rozwiązań medycyny konwencjonalnej, a dzięki odpowiednim technikom pozwala ograniczyć skutki uboczne najczęściej stosowanych leków.
Fachowe porady autora będą wsparciem dla małych pacjentów z ADHD w pracy nad osiągnięciem dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.
Nareszcie skoncentrowani dostarcza alternatywy dla obecnej rzeczywistości, w której dwie trzecie pacjentów z ADHD zażywa silne lekarstwa, podczas gdy ich długodystansowego działania nikt nigdy nie próbował oszacować. Publikacja Jamesa Greenblatta pozostaje w zgodzie z zasadą „przede wszystkim nie szkodzić”, a zapewniając taką możliwość, jednocześnie pozwala osiągnąć oszałamiające rezultaty.
David Perlmutter, neurolog, autor książki Grain Brain. Zbożowa głowa
Książka Greenblatta to jedna z najbardziej wartościowych pozycji o ADHD wydanych w ostatnich latach. Zawiera przejrzysty, efektywny i naukowo udokumentowany program dostarczający wszystkich niezbędnych elementów umożliwiających naturalne i skuteczne przeciwdziałanie ADHD. Gorąco polecam Państwu tę publikację.
Daniel G. Amen, psychiatra, założyciel Amen Clinics, autor książki Zmień swój mózg, zmień swoje życie
James Greenblatt jest certyfikowanym psychiatrą dzieci i osób dorosłych. W ciągu ostatnich trzydziestu lat leczył tysiące pacjentów z ADHD, korzystając z unikatowego podejścia łączącego terapie farmakologiczne i naturalne, a także szkolił i nadzorował pracowników służby zdrowia w zakresie integracyjnych strategii leczenia depresji, niepokoju, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i schizofrenii. Obecnie pracuje jako główny dyrektor medyczny i wicedyrektor ds. usług medycznych w szpitalu Walden Behavioral Care w Waltham, Massachusetts. Jest również wykładowcą w szkołach medycznych Tufts Medical School oraz Dartmouth’s Geisel School of Medicine. Jest autorem książek z dziedziny psychologii i psychiatrii: Breakthrough Depression Solution (Przełomowe rozwiązanie problemu depresji), Answers to Binge Eating (Odpowiedź na napady objadania się) oraz Answers to Anorexia (Odpowiedź na anoreksję).
Bill Gottlieb jest amerykańskim specjalistą zajmującym się ochroną zdrowia i autorem książek z tej dziedziny. Działa jako dziennikarz publikujący na tematy zdrowotne w takich czasopismach jak „Prevention”, „Men’s Health”, „Bottom Line Health” oraz wielu innych magazynach i periodykach, a także jako trener zdrowia certyfikowany przez American Association of Drugless Practitioners. Pracował także jako redaktor naczelny w wydawnictwach Rodale Books oraz Prevention Magazine Health Books.
Źródło inspiracji dla rodziców dzieci z autyzmem
Wychowywanie dzieci z autyzmem stawia wiele wyzwań przed ich rodzicami, którzy często spotykają się z niezrozumieniem i muszą się tłumaczyć ze swoich strategii wychowawczych. Doświadczenie innych rodziców dzieci z ASD może więc stanowić cenne źródło inspiracji i wsparcie w trudnym procesie wychowania. Książka Moje dziecko ma autyzm zawiera opowieści matek osób z autyzmem z różnych zakątków świata – od Ameryki po Australię. To zbiór poruszających historii o lepszych i gorszych momentach życia rodzinnego oraz o zmianach w postrzeganiu autyzmu przez społeczeństwo.
Oddając głos matkom dzieci z autyzmem, Maggi Golding i Jill Stacey obalają stereotypowy pogląd, że autyzm stanowi wynik błędów wychowawczych. Ich książka daje rodzicom poczucie, że są częścią wspierającej się międzynarodowej społeczności, wierzącej w moc rodzicielskiego uczucia. Jednocześnie ukazuje zarówno uwarunkowaną kulturowo różnorodność, jak i uniwersalność doświadczenia rodzica dziecka z ASD.
„Cudowny zbiór opowieści matek z całego świata. Zachwyt budzą ich heroizm, ciężka praca i radość z tego, co razem ze swoimi dziećmi zdołały osiągnąć”.
Gary B. Mesibov, prof. em., University of North Carolina
„Inspirujące opowieści o bezwarunkowej miłości snute przez matki, które wykazały się niebywałą siłą i determinacją w walce o godne życie i szczęście dla swoich dzieci”.
Hilde De Clercq, kierowniczka Centre for Training in Autism w Belgii
Jill Stacey – współzałożycielka organizacji Autism South Africa (ASA), była kierowniczka World Autism Organisation.
Maggi Golding – konsultantka ds. edukacji osób z autyzmem, instruktorka metody TEACCH oraz krajowa koordynatorka programu Makaton South Africa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?