Dobre obyczaje"" to praktyczny przewodnik po świecie dobrych manier. Kształtowanie odpowiednich nawyków u dzieci to rzecz kluczowa w wychowaniu. Niniejsza książka stanowi pomoc w tym procesie. Pokazuje dzieciom właściwe zachowanie w różnych sytuacjach, m.in. podczas zakupów, przy stole, w kinie, teatrze czy bibliotece. Przypomina ważne słowa i zwroty, pozwalające budować dobre relacje z innymi dziećmi i dorosłymi. Wszystko to podane zostało w przyjaznej i zrozumiałej formie dziecięcej.
RODZICE NAPRAWDĘ MUSZĄ TO WIEDZIEĆ! Wspaniały poradnik dla rodziców dzieci w wieku od 6 do 16 lat, którzy borykają się z różnymi problemami: stale kłócącym się rodzeństwem, kłopotami dziecka w szkole, buntowniczymi nastolatkami czy brakiem umiejętności komunikacji i wspólnej zabawy. Książka przedstawia szereg sprawdzonych metod, które pomogą ci m.in.: zapobiegać niewłaściwemu zachowaniu bądź je korygować, nauczyć dzieci cennych umiejętności społecznych, wspierać u nich rozwój samokontroli i samemu zachowywać spokój w trudnych sytuacjach, stworzyć silne więzi oraz ciekawe rytuały i tradycje rodzinne, dać dzieciom siłę, aby umiały radzić sobie z presją rówieśniczą, rozpoznawać i neutralizować zagrożenia związane z internetem i mediami społecznościowymi. Opisane tu gotowe strategie rodzicielskie zostały podzielone na małe kroki, które będziesz mógł od razu wprowadzić w życie. Autorzy pracują w Boys Town, istniejącej od 1917 roku w USA organizacji opiekuńczej dla osób niepełnoletnich. Na podstawie zdobytej dzięki temu rozległej wiedzy na temat dzieci, rodziców i życia rodzinnego opracowali swój autorski program zdroworozsądkowego rodzicielstwa, którym od 1989 roku dzielą się z rodzicami na całym świecie.
Dzieci nie zawsze zachowują się tak, jak chcemy. My jako rodzice nie zawsze reagujemy tak, jak chcemy.Co zrobić, gdy emocje dorosłego lub małego człowieka sięgają zenitu?Jak rozmawiać z dzieckiem tak, aby się dogadać?Co zwiększa szansę na empatyczną komunikację i wzajemne usłyszenie się?Jak budować relację opartą na wzajemnym szacunku, akceptacji i zaufaniu?To tylko niektóre z ważnych pytań, na które wspólnie odpowiemy.Ta książka jest o tym, co pomaga budować takie relacje z dziećmi, o jakich marzymy.
Wśród lektur na temat autyzmu szczególne miejsce zajmują książki napisane przez rodziców. Na polskim rynku wydawniczym wciąż jest to bardzo rzadki rodzaj publikacji, a ma on ogromną wartość. Z tym większym zadowoleniem należy więc przyjąć książkę Anny Niklewskiej: poruszającą, szczerą, piękną opowieść matki o życiu i rozwoju Oli, dorosłej już dzisiaj kobiety z autyzmem. Jest to historia poszukiwania drogi do własnego dziecka, coraz lepszego rozumienia jego potrzeb oraz budowania silnej, opartej na zaufaniu i bliskości więzi. (fragment recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
Książka Możesz wychowywać to zielone światło dla rodziców i nauczycieli, którzy niejednokrotnie czują się bezradni w swoich wychowawczych działaniach (wahają się pomiędzy partnerskim a tradycyjnym modelem wychowania albo – co gorsza – już sobie odpuścili i unikają kontaktów z dzieckiem, by nie przeżywać frustracji).
Autor (pedagog, ale przede wszystkim ojciec i dziadek) mówi o istocie i celu wychowania, o partnerstwie i władzy rodzicielskiej, o roli kar i nagród…, a także o momencie, w którym powinny kończyć się kompetencje decyzyjne rodziców – wyjaśnia, wspiera i zachęca do podjęcia wychowawczej misji, która może być dobra i owocna, a co najważniejsze, jest dla każdego w zasięgu jego możliwości.
W realnym życiu istotą naszych działań wychowawczych jest pobudzanie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka poprzez decydowanie (co ma robić, co może, czego mu nie wolno) oraz bycie z nim w dialogu (słuchanie go oraz objaśnianie – co, jak i dlaczego?). Dzięki władzy wychowawczej dziecko ma wyznaczane granice i jest mobilizowane do działania (pozbieraj klocki, odrabiaj lekcje, zaopiekuj się siostrą), a poprzez dialog z dorosłym pogłębia swoje rozumienie świata, w którym żyje.
Książka przedstawia problemy, które często pojawiają się we współczesnych rodzinach. Oprócz podstaw teoretycznych dotyczących omawianego zagadnienia, publikacja zawiera rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu. W książce przedstawione zostały najczęściej spotykane problemy i sytuacje trudne, z którymi mogą się spotkać rodzice zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole, m.in.:
– pojawienie się rodzeństwa,
– separacja i rozwód,
– dziecko zdolne,
– choroba przewlekła, śmierć i żałoba w rodzinie,
– zagrożenia i pierwsza pomoc,
– bieda i ubóstwo.
W drugiej części książki omówione zostały problemy, z którymi mogą się spotkać rodzice wychowujący dzieci starsze i nastoletnie, m.in. takie jak:
– zaburzenia odżywiania,
– alkoholizm,
– uzależnienia od narkotyków,
– zagrożenia związane z funkcjonowaniem w świecie mediów.
Czytelnik znajdzie również rady i wskazówki metodyczne dotyczące wychowania dzieci ze specjalnymi potrzebami, np. dzieci z zespołem Downa, ADHD, niewidome czy niesłyszące.
Książka zawiera spis podstawowych zasad kultury osobistej. Skierowana przede wszystkim do uczniów - głównie do nastolatków, od których można spodziewać się i wymagać odpowiednich zachowań - przytacza (ku przestrodze) niekulturalne i (ku nauce) pożądane reakcje w codziennych, powszechnie spotykanych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. We współczesności - coraz intensywniej zagubionej i zdezorientowanej względem reguł funkcjonowania w grupie - stanowi pożyteczny poradnik i przewodnik obcowania z ludźmi w taki sposób, by życie w gromadzie przebiegało w atmosferze wzajemnego szacunku. To przydatny podręcznik do lekcji wychowawczych szkolnych, prywatnych, rodzinnych.
Informacje dla osób z autyzmem powinny być wyraźne, proste i dostosowane do indywidualnego sposobu przyswajania wiedzy. Niniejszą publikację stworzono z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 18 lat, choć zawarte w niej informacje mogą być pomocne również dla starszych uczniów i młodych dorosłych. Książka koncentruje się na ćwiczeniu różnych czynności przy pomocy przykładowych scenariuszy, dzięki czemu skorzystają z nich szczególnie uczniowie o wysoko rozwiniętej umiejętności przyswajania komunikatów wizualnych i zdolni do fizycznego posługiwania się różnymi przedmiotami. Wszystkie informacje są przekazywane z wykorzystaniem prostego, bezpośredniego słownictwa, w podobnym stylu, co historyjki społeczne Carol Gray, by mogły zostać łatwo zinterpretowane i przyswojone przez uczniów o niskich zdolnościach poznawczych, a jednocześnie były przydatne dla osób wyżej funkcjonujących.
Żadne dziecko nie planuje sprawiać kłopotów czy ponosić porażek w szkole! Zachowanie jest wypadkową wielu czynników, które trzeba zrozumieć… i o tym jest ten przewodnik.Nie jestem PROJEKTEM ani rodzica, ani nauczyciela. Mam własny POTENCJAŁ i BIOSTRUKTURY (dane od natury), które powodują, że JESTEM taki, jaki jestem. Mam także własne PROBLEMY ROZWOJOWE… Nie mogę zachowywać się jak TY, bo jestem SOBĄ ? pomóż mi, jeśli umiesz…Rozwój dziecka przebiega dynamicznie. Czasem jest harmonijny, podręcznikowy, a problemy niemal nie występują. Czasem jest inaczej. To kwestia bardzo indywidualna. W przypadku rozwoju nieharmonijnego i występowania problemów rozwojowych szczególne znaczenie mają uważna obserwacja funkcjonowania dziecka oraz jak najszybsze udzielenie mu odpowiedniej pomocy. Wczesna diagnoza to najlepsza profilaktyka trudności szkolnych i załamania się losów dzieci.
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. W drodze do porozumienia – materiały dla nauczycieli i trenerów mediacji to opracowanie zawierające sprawdzone w praktyce materiały, gry i zabawy edukacyjne oraz gotowe narzędzia do wykorzystania w praktyce szkolnej. Znajdują one zastosowanie zarówno w pracy grupowej, jak i indywidualnej, w trakcie szkolenia mediatorów oraz na godzinach wychowawczych. Jak wskazuje autorka: „możliwości zastosowania różnych ćwiczeń i gier kończą się tam, gdzie są granice kreatywności nauczyciela/trenera”.
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo – agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych – wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów. „Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje.” Jacek Hołub
Książka ma charakter popularyzatorski, badawczy, naukowy. Mieści się w zakresie regulacji prawa publicznego, ma charakter interdyscyplinarny, co wiąże się z faktem, iż działalność RPD wkracza w różne gałęzie prawa i życia społecznego, pomoc społeczną, służbę zdrowia, wymiar sprawiedliwości itd. nie mniej jednak widoczny jest akcent administracyjnoprawny i konstytucyjny. Praca łączy wątki historyczne, a następnie teoretycznoprawne z opisem i analizą obowiązujących regulacji dotyczących RPD oraz elementami prakseologii. Autorka dokonała kompleksowej analizy systemowego spojrzenia na pozycję ustrojową tego organu w polskim porządku prawnym, doprecyzowania i rozwiązania spornych problemów, co daje szansę wypełnienia luki i podstawę do scharakteryzowania tego organu w kontekście jego miejsca i roli w polskim systemie prawnym, a także okazje do porównań z innymi regulacjami innych państw i wniosków w tym zakresie. Książka obejmuje w zasadniczej mierze zagadnienia z ustrojowego prawa administracyjnego, nauki administracji oraz instytucji administracyjnego prawa procesowego. Ponadto w pracy znajdują się zagadnienia z zakresu prawa konstytucyjnego, prawa cywilnego, prawa europejskiego i prawa międzynarodowego.
Publikacja adresowana jest do odbiorców zainteresowanych tematyką historyczną, parlamentarną, prawną, społeczną związaną z instytucją o charakterze ombudsmańskim, funkcjonującą w wielu krajach Europy i świata w tym także w Polsce. Wyznacza obszary ochrony praw i dobra dziecka. Publikacja przeznaczona jest m.in. dla studentów, teoretyków i praktyków prawa, oraz wszystkich tych których uwaga skierowana jest na działania w obszarze szeroko pojętych praw i dobra dziecka.
Ksiądz Pogodny oddaje w ręce swoich czytelników najnowszą książkę z inspiracjami do kazań dla dzieci na Rok A.Książka napisana prostym językiem, z licznymi przykładami, zawiera fragmenty Ewangelii, pytania do dzieci oraz propozycje piosenek.Ta książka to znakomita pomoc w homiliach dla dzieci, w katechezach, w rozmowach rodzinnych z najmłodszymi.Zresztą, kto zna Księdza Pogodnego ten wie, że warto jego książki mieć i korzystać!
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potra?ą utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania kon?iktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki Zdolne, ale rozkojarzone – poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone pomaga również zrozumieć ?zjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zrede?niować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość.
Zawarte w publikacji de?nicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków.
„Zachowanie twojego nastolatka sprawia, że rwiesz sobie włosy z głowy we frustracji? Przestań prawić mu kazania i skorzystaj z tej niezwykle wnikliwej i praktycznej książki, która pomoże ci poprowadzić twojego „zdolnego, ale rozkojarzonego” nastolatka do osiągnięcia sukcesów osobistych, edukacyjnych i społecznych. dr William Pfohl były prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Psychologii Szkolnej (ISPA)
„To dokładnie taka książka, jakiej potrzebują rodzice. Bardzo praktyczny poradnik o tym, jak poprawić umiejętności wykonawcze nastolatków i zmotywować ich do korzystania z tych, które już posiadają”. dr Patricia O. Quinn współautorka książki Włączyć hamulce. Poradnik dla dzieci i młodzieży z ADHD
„Wciągnęła mnie od pierwszego rozdziału! Ta książka pokazała mi, jak wspierać mocne strony mojego syna, a nie tylko krytykować jego słabości. (…) Jestem zachwycona, że wreszcie mam konkretny plan działania na rozwijanie umiejętności, których mój syn potrzebuje, żeby lepiej sobie radzić w szkole oraz nauczyć się skupienia i odpowiedzialności”. Kim L.
Dr RICHARD GUARE jest dyrektorem Centrum Leczenia Zaburzeń Uczenia się i Uwagi w Portsmouth w New Hampshire, gdzie dr PEG DAWSON pracuje jako psycholog kliniczny. Każde z nich ma ponad 30 lat doświadczenia w pracy klinicznej. Są autorami bestsellerowej książki Zdolne, ale rozkojarzone (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012), w której skupili się na młodszych dzieciach, a także książki The Smart but Scattered Guide to Success, poświęconej dorosłym.
COLIN GUARE to 25-letni pisarz, który w okresie dorastania zmagał się z zaburzeniami uwagi. Publikuje w magazynie „ADDitude”i pracuje z dziećmi z zaburzeniami uczenia się.
Koniec z prowadzeniem oddzielnej kuchni dla malucha i miksowaniem papek!
„Bobas lubi wybór” to praktyczny przewodnik po rozszerzaniu diety krok po kroku. Dowiesz się z niego:
• Czy Twoje dziecko jest już gotowe na pierwszy stały posiłek?
• Jak skomponować zdrowe i zbilansowane posiłki dla dziecka i całej rodziny?
• Co zaproponować do jedzenia dziecku półrocznemu, a co dziewięciomiesięcznemu?
• Jak zadbać o bezpieczeństwo podczas jedzenia?
• Co dalej z karmieniem piersią lub butelką?
W książce znajdziesz również:
• Pomysły na zdrowe śniadania, obiady, kolacje i przekąski.
• Tabelę wartości odżywczych. oraz 27 kolorowych zdjęć nadesłanych przez polskich rodziców!
Baby-led weaning to naturalna metoda wprowadzania pokarmów do diety malucha, która pomaga wychować dziecko uwielbiające zdrowe jedzenie, a nie fast-foody. Autorki przekonują rodziców, że już półroczne niemowlę potrafi jeść samodzielnie! Rodzice stosujący baby-led weaning nie wiedzą, co to niejadek. Każde dziecko może pokochać zdrowe jedzenie, jeśli tylko mu się na to pozwoli!
Opinie o książce:
W ostatnich latach w Polsce niepokojąco wzrasta liczba ludzi otyłych, również wśród dzieci. Opiekunom sprawia trudność rozpoznawanie oznak głodu u dziecka. Nagminnego przekarmiania najmłodszych otoczenie nie postrzega jako problemu, za to dla rodziny ogromnym kłopotem jest „niejadek”. Pomocy szuka się zwykle na zewnątrz – w mediach, w poradni dziecięcej. „Bobas lubi wybór” pokazuje nam, że podpowiedzi powinniśmy szukać w dziecku.
Urszula Bernatowicz-Łojko, lekarz pediatra-neonatolog, konsultant laktacyjny IBCLC
Książka o baby-led weaning nie jest tylko książką o jedzeniu. Jest też książką o mitach związanych z żywieniem małych dzieci, o szacunku dla ich granic, o zaufaniu im w kwestii zaspokajania głodu. Bardzo potrzebujemy nowej tradycji żywienia dzieci. Takiej, która szanuje odczucia dziecka dotyczące głodu i sytości. Bobas lubi wybór, bobas lubi samodzielność – to coś, o czym warto pamiętać.
Agnieszka Stein, psycholog dziecięcy
Książka jest świetna. Rozwój psychoruchowy przebiega w określonej sekwencji. Nauka jedzenia także ma pewne etapy. W swojej pracy propaguję nieingerowanie w rozwój ruchowy dziecka. Uważam, że nie powinniśmy również ingerować w rozwój umiejętności jedzenia. I to właśnie proponują autorki książki – podążać za dzieckiem.
Marta Ślifirska, fizjoterapeutka
Zdrowe żywienie dzieci to przede wszystkim kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Książka „Bobas lubi wybór” to doskonały przewodnik dla rodziców po świecie żywienia dziecka. Promuje karmienie piersią, wspólne zdrowe posiłki, unikanie nadmiaru kalorii i niezdrowych dań, świadome i przyjemne jedzenie, czyli wszystko to, co pomaga w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych.
Ewa Jarymowicz, dietetyczka
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Zarys pracy mediatora szkolnego jest wielowątkowym opracowaniem przedstawiającym zakres działań, powinności i odpowiedzialności nauczyciela, pedagoga oraz rodziców w procesie wprowadzania mediacji do szkół. Wdrożenie odpowiednich działań przyczyni się do rozwoju mediacji jako elementu kultury polubownego rozwiązywania sporów w przestrzeni szkoły. Kluczem do sukcesu jest nauczyciel mający wiedzę i doświadczenie, pozwalające na skuteczną animację współpracy środowiska szkolnego w promowaniu idei mediacji.
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje To zbiór opracowań teoretycznych i praktycznych, stanowiących bazę programu szkolenia mediatorów rówieśniczych. Jest cennym źródłem informacji o uwarunkowaniach wprowadzania mediacji rówieśniczych do szkół. Autorki pokazują, w jaki sposób warsztaty mediacji dla uczniów mogą rozwijać ich kompetencje kluczowe, podnosząc wartość wychowania i jakość kształcenia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?