W II edycji podręcznika, tak jak poprzednio, przedstawiono proces starzenia się w odniesieniu do sfery psychologicznej i społecznej, wyjaśniono specyfikę nowoczesnej terapii zajęciowej oraz pokazano możliwości jej stosowania w pracy z osobami starszymi. Książka ma także wymiar praktyczny. Uwzględnia kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii, wskazuje narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego i zawiera przykłady metod pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i mającymi ograniczenia w tym zakresie. Prezentuje również konkretne strategie i rozwiązania, które można zastosować w pracy z osobami starszymi w różnych stadiach demencji. Nowe wydanie rozszerzono o charakterystykę wybranych chorób otępiennych oraz metody pracy z seniorami w postępującej demencji, tj. zajęcia oparte na koncepcji Marii Montessori i zajęcia grupowe realizowane zgodnie z założeniami metody TimeSlips™. Podręcznik adresowany jest do studentów kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny psychologom, pedagogom i asystentom osób niepełnosprawnych.
Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenie jakości życia.
Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowegp z seniorami.
Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapipa. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?