Karmienie piersią
Skład mleka kobiecego
Dieta kobiety karmiącej
Karmienie sztuczne. Rodzaje mleka modyfikowanego
Rozszerzanie diety dziecka. Aktualny schemat żywienia dzieci do 1. roku życia
Jak wygląda obecny stan wiedzy?
Co to jest responsive feeding?
Naturalne karmienie do 6 miesiąca życia
Kolejność wprowadzania produktów
Posiłki o właściwej konsystencji
Czy moje dziecko się najadło?
Co jedzą dzieci w Japonii?
Płyny w diecie dziecka
Dziecko a słodycze
Życie od kuchni, czyli kilka pożytecznych rad
Bezpieczeństwo mikrobiologiczne w kuchni
Robimy zakupy
Słoiczki – gotowe posiłki dla dzieci
Pierwsze warzywa
Pierwsze owoce
Zupki
Obiadki
Desery owocowe i owocowo-mleczne
Tadek niejadek
Dzieci z dużym apetytem
Dzieci otyłe
Problemy żołądkowo jelitowe, czyli kupa do obserwacji
Biegunka. Kiedy zacząć się martwić?
BLW i inne podejścia do rozszerzania diety dziecka
Wegetarianizm
365 dni kreatywnej zabawy to zbiór wspaniałych pomysłów na rodzinne gry i zabawy, które ożywią wyobraźnię maluchów i pomogą twórczo spożytkować dziecięcą aktywność.
Proste zabawy, które potrafią zainspirować zmęczonego rodzica jak i dziecko pragnące wiecznie nowych doświadczeń. Książka zawiera również porady jak połączyć rolę rodzica z obowiązkami domowymi i pracą.
Reprint z 1927 r. "Nasze hasła i cele".
Książeczka niniejsza stanowi rozwinięcie i umotywowanie programu przyjętego przez Zarząd Oddziału Warszawskiego Związku Harcerstwa Polskiego za podstawę do przeprowadzenia zamierzonych prac na przeciąg lat najbliższych.
Dużo już czasu upłynęło od chwili powstania Zw. Harc. Polskiego; zasady jego pozostały niewzruszone; zmieniły się jednak zadania i rodzaj prac, jakie w związku z odbudową Państwa Polskiego musi Harcerstwo wykonać.
Bo życie w miejscu nie stoi; zmieniają się jego formy, ulepszają wciąż metody pracy i to zarówno technicznej, jak i społeczno-ideowej. Stąd też na czasie jest rozpatrzenie, zorjentowanie się, które z naszych pierwotnych celów straciły już na swej aktualności, które należy wzmóc i rozwinąć, które zaś, jako nowe, wprowadzić dopiero teraz.
Niewzruszone pozostały, jak już zaznaczyliśmy naczelne podstawy Harcerstwa, a więc miłość Boga i Ojczyzny. Wiara, jako niezachwiany fundament naszej etyki chrześcijańskiej i miłość ku Ojczyźnie, jako najwyższemu dobru na ziemi — oto dwa filary, na których mocno opiera się sklepienie idei harcerskiej. Nie rozwijamy więc szczegółowiej tych dwóch zagadnień; rozszerzając jedynie częściowo interpretację drugiego punktu Prawa Harcerskiego w tym sensie, że obok ofiary życia stawiamy dziś konieczność wytrwałej pracy dla Polski, uważając, że ofiarna praca każdego z nas jest najistotniejszą ostoją Jej wielkości.
W omawianiu linji rozwojowej idei harcerskiej pragnęlibyśmy ustalić ciągłość między jej częścią niepodległościową, wojenną i wreszcie kreśloną przez nas, dzisiejszą, aby tem wyraźniej uwypuklić jej nierozerwalność i ciągłą genetyczną zależność jej poszczególnych okresów.
Utrzymując w całej rozciągłości merytoryczną interpretację X pkt. Prawa Harcerskiego w stosunku do mas młodzieży harcerskiej — pragnęlibyśmy zmienić dotychczasowy punkt widzenia na metody zwalczania nałogów, uważając, że najsilniej przemawia do młodzieży nakaz z jej własnego przeświadczenia wypływający, a zasiany tam umiejętną i troskliwą ręką jej zaufanego kierownika. Nakaz taki rzadko tylko zastąpić mogą zakazy i represje organizacyjne i to tylko w stosunku do chłopców zupełnie młodych lub słabych indywidualnie. Grupowanie w drużynach harcerskich wyłącznie takiego elementu musimy uważać dla Harcerstwa za szkodliwe. Szlachetność i głęboki patrjotyzm naszej młodzieży dokonają, że silna wola, wytrwałość, zdrowie moralne i tężyzna fizyczna staną się ewangelją jej pracy dla Polski.
Pragnęlibyśmy, aby te uwagi — stawiające nam przed oczyma niezmierny ogrom prac czekających nas zarówno wewnątrz Związku Harc. Polsk. jak też i w stosunku do naszego otoczenia — ożywiły tętno pracy w zespołach instruktorskich i przyczyniły się do odrodzenia wielkości i mocy ducha harcerskiego.
Reprint z 1917 r. "Skauci w polu".
Harcerze. Napisaliśmy tę książeczkę dla was, zamykając w niej niejedno z naszych doświadczeń.
Nazwaliśmy ją podręcznikiem, nie chcemy jednak, byście się z niej ślepo uczyli.
Zarówno, jak „Vade mecum Skauta“, lub „Kalendarzyk Skauta“, niech i ta „Bibljoteczka“ służy wam w polu, czy w izbie, w mieście, czy na wsi, ale niech służy jako podstawa do ćwiczeń praktycznych. Każde zdanie powinno być przerobione i sprawdzone praktycznie. Szarże dostają nowy materjał do gawęd; pamiętać jednak trzeba, że jest to tylko materjał dla pogłębienia i rozszerzenia pracy harcerskiej, materjał, który sami rozszerzyć możecie, podając swe osobiste, ciekawe przykłady i uwagi, materjał który jest tylko podstawą i ogólną wytyczną do koniecznych ćwiczeń praktycznych.
W książeczce tej znajdziecie wiele rzeczy zawartych w regulaminach wojskowych służby polowej przystosowanych do celów harcerskich. Uderza was, zapewne, zupełny brak paragrafów. Myśmy jednak trzymali się tego układu, chcąc podkreślić, że przedmiot „Skauci w polu“ nie może być traktowany ściśle regulaminowo, że przerabiać go trzeba praktycznie, teorją przeplatać praktykę, dążyć zaś należy przy omawianiu ich do formy raczej zwięzłej i zajmującej gawędy; przy ćwiczeniach, do wyrobienia samodzielności i szybkiej orjentacji w polu, energji zaś i dokładności w zorganizowaniu polowych ćwiczeń harcerskich.
Przedmiot „Skauci w polu“ obejmuje o wiele więcej, niż to, co przedstawiliśmy wam w pierwszym tomiku; — nie mówiliśmy tu ani o życiu obozowym, ani o ćwiczeniach zmysłów, ani o pracach pionierskich i t. d. O tym nie zapominajcie i my też nie zapomnimy, starając się przedstawić powyższe w następnych książeczkach lub w piśmie harcerskim.
Zastrzeżenia i uwagi, które tu uczyniliśmy, zastosować wypadnie i do innych tomików „Bibljoteczki harcerskiej“, traktujących o podobnych przedmiotach. Jeśli macie więcej uwag i spostrzeżeń, podzielcie się z nami.
Seria wydawnicza Przywrócić Pamięć ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 19111939.Reprint z 1935 r. książki Ze wspomnień skauta-legjonisty.Pierwsze wydanie tej broszury ukazało się w 1917 r. nakładem autora w Warszawie. Zarówno ze względu na treść wspomnień, ujętych pod wspólnym tytułem Z pamiętnika Strzelca, jak i na okres okupacji niemieckiej, musiał być to druk nielegalny. Pomoc techniczną przy wydaniu broszury okazała mi księgarnia warszawska Piotra Borkowskiego. Na treść Z pamiętnika Strzelca złożyło się 7 artykułów, zawierających wspomnienia osobiste od lipca 1914 r., to znaczy od wyjazdu z Warszawy na kurs instruktorski Polskich Drużyn Strzeleckich w Nowym Sączu, aż po lipiec 1915 r. to znaczy do bitwy pod Tarłowem. Kolejno są to więc bezpośrednie przeżycia i wrażenia uczestnika kursu podoficerskiego w Nowym Sączu, żołnierza pierwszej kompanji kadrowej i wreszcie sierżanta 3 kompanji, III bataljonu, 1 pułku brygady Józefa Piłsudskiego, z wiosennej ofensywy roku 1915 w Królestwie. Czas napisania tych artykułów jest różny. Niektóre powstały natychmiast pod bezpośredniem wrażeniem na polu bitwy, lub w chwilach odpoczynku w rezerwie, inne pisane w szpitalach Pragi, Wiednia i Kamieńska, inne wreszcie pisane dopiero po roku w miejscach mej pracy konspiracyjnej w P. O. W. Bezpośrednio po napisaniu drukowane były poszczególne wspomnienia w różnych dziennikach i czasopismach: w Nowej Reformie, Naprzodzie, Głosie Narodu, Wiedeńskim Kurjerze Polskim, piotrkowskich Wiadomościach Polskich, warszawskim Widnokręgu. Skromnym celem który sobie autor postawił przy pisaniu tych wspomnień było bezpośrednie chwytanie wrażeń i przeżyć niemal na gorącym uczynku, utrwalenie ich bezpośredniości dla przyszłych historyków, oraz rozpowszechnienie dla propagandy w owych trudnych czasach czynu legjonowego. Tą myślą kierowany wydałem pierwsze wydanie w niewielkiej stosunkowo ilości, które rozeszły się szybko i dziś broszura ta stała się unikatem wydawniczym. Wobec częstych zapytań i poszukiwań pierwszego wydania przez historyków i zbieraczy źródeł, przygotowałem do druku wydanie drugie, wiążąc je z Jubileuszowym Zlotem Harcerstwa w lipcu 1935 r. w Spale. Z tej racji drugie wydanie uzupełniam na początku dwoma wspomnieniami z czasów tajnego skautingu w Warszawie. Są to opisy wycieczek skautowych I Drużyny Skautowej im. Romualda Traugutta w Warszawie w latach 1913 i 1914 r., do której należałem od początku jej założenia w roku 1911, pełniąc kolejno funkcje zastępowego i plutonowego. Te wspomnienia skautowe drukowane dotychczas jedynie w warszawskim Skaucie, uległy w niniejszem wydaniu najpoważniejszym poprawkom i przeróbkom, gdyż styl i sposób ujęcia tematu przez ucznia klasy 6 realnej był zbyt surowy i nieporadny, pomimo poprawienia jeszcze takim potrosze pozostał. W dalszych artykułach, które weszły z pierwszego wydania poczyniłem tylko niewielkie poprawki stylu i pisowni. Na zakończenie niniejszego wydania dodaję dwa artykuły napisane w Poznaniu w 1920 r. i tam drukowane w jednodniówkach.[Fragment]
Poruszające wspomnienia dziewczyny, która w ciągu dziewięciu lat mieszkała w aż czternastu rodzinach zastępczych.Słoneczko, jesteś moim dzieckiem, a ja jestem twoją matką. Musisz szanować osobę, która się tobą zajmuje, ale pamiętaj, że to nie jest twoja mama.Ashley Rhodes-Courter spędziła dziewięć lat swojego życia w czternastu różnych domach zastępczych, żyjąc dla tych słów. Nawet gdy jej matka kompletnie się zatraciła, Ashley nie porzuciła wiary w ich nieprzewidywalną, rozpadającą się relację, cały czas coraz bardziej i bardziej pogrążając się w system opieki społecznej.Bolesne wspomnienia tego, jak została zabrana z domu, szybko zostają pożarte przez koszmary jej nowego życia, gdzie Ashley przerzucana jest pomiędzy pracownikami społecznymi, przenoszona ze szkoły do szkoły, i gdzie musi przetrwać manipulacje i upokorzenia ze strony bardzo przemocowej rodziny zastępczej. W tym inspirującym, niezapomnianym pamiętniku Ashley znajduje odwagę, by osiągnąć cel a jednocześnie odkryć siłę własnego głosu.
Jeśli chcesz pomóc dziecku w przezwyciężaniu lęku, gdy boi się przedszkola, szpitala, porzucenia, kompromitacji, gdy ciężko przeżywa konflikty w rodzinie lub pierwszy raz zetknęło się ze śmiercią, słuchaj z nim bajek terapeutycznych. Bajki pochodzą z dwóch części wydań książkowych autorki.
Bajki terapeutyczne w wydaniu audio zawierają następujące utwory:
- Misiulek w przedszkolu,
- Wesoły Pufcio,
- Lisek Łakomczuszek,
- Piłeczka,
- Kurek i Kwaczuś,
- Zuzi Buzi,
- O laleczce, która była klownem,
- Zwaśnione pory roku,
- Duch krecika,
- Mrok i jego przyjaciele,
- Zagubiony promyczek,
- Dziewczynka z obrazka,
- Rycerz i jego giermek,
- Domek na drzewie,
- Lustro.
Czyta Agnieszka Greinert
Dziennik nowej mamy da ci wszystko, co będzie ci potrzebne przez pierwsze dwanaście miesięcy macierzyństwa. To zabawny, życiowy i wspierający towarzysz boju, który przeprowadzi cię przez pierwszy rok życia z dzieckiem, dbając byś nie zapomniała, że jesteś po prostu wspaniała.Czego, poza snem, najbardziej brakuje świeżo upieczonym mamom? Zapewniania, że ich uczucia, reakcje i zachowania są normalne. Że dobrze sobie radzą i że wszystko będzie dobrze.Dziennik napisany przez Amy Ransom - mamę trójki dzieci i twórczynię bloga ""Surviving Motherhood"" - daje to wszystko i jeszcze wiele więcej, ponieważ Amy już to przeszła. Od nocnego karmienia, drzemki i odstawiania od piersi, do wartych polecenia filmów, metod zachowania świeżości umysłu, pomysłowych rozwiązań i otrzymywania niezbędnego wsparcia, a także relaksu przy kawie i ciasteczkach. Dziennik podzielony jest na dwanaście miesięcy, a każda z jego stron niesie słowa otuchy, zrozumienia i humoru dla nowej mamy, bez względu na to, ile ma lat i po raz który urodziła dziecko.Znajduje się tu sporo miejsca do zapisywania przemyśleń, uczuć i wspomnień z tych wariackich, niepowtarzalnych pierwszych tygodni i miesięcy. Ta nowoczesna, piękna książka będzie dla świeżo upieczonej mamy doskonałym wsparciem, a w przyszłości bardzo cenną pamiątką.Pamiętaj: ZACHOWAJ TEN DZIENNIK!
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem.
Álvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi.
Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
„[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi. [...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji. [...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się. Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie
Wykorzystanie transu hipnotycznego do nauki rodzenia stanowi swego rodzaju symulator porodowy, umożliwiający uzyskanie informacji o przebiegu porodu w sposób nie konwencjonalny. Jeszcze na długo przed urodzeniem dziecka umysł ciężarnej utrwala sobie schematy postępowania w poszczególnych fazach porodu. Wielokrotne powtarzanie poszczególnych sesji cementuje odruchy warunkowe i bezwarunkowe, jakie są potrzebne w czasie rodzenia.
Rodząca uczy się w ten sposób techniki oddychania, rozluźniania mięśni krocza, masowania brodawek oraz parcia spontanicznego, takiego na ile sam ucisk główki go wyzwala,.
a to z kolei chroni krocze przed urazami.
Utrwalona wiedza na temat porodu eliminuje strach i napięcie mięśni, przyczyniając się do zmniejszenia bólu porodowego na poziomie centralnego i obwodowego układu nerwowego.
Metoda porodu w transie jest prosta, nie kosztowna i skuteczna, pozbawiona działania środków farmakologicznych, bezpieczna dla matki i dziecka, umożliwiająca poród w warunkach naturalnych, na łóżku porodowym lub w wodzie, w szpitalu oraz w domu.
We współczesnym świecie, w którym królują komputery, tablety i smartfony, ważne jest, by odkrywać wraz z dziećmi inne sposoby na spędzanie wolnego czasu. Aktywność na świeżym powietrzu jest rozrywką, która na nowo powinna być doceniona. Warto więc pokazać dzieciom, jak wspaniale mogą bawić się w parku, nad jeziorem, w lesie, a nawet na własnym podwórku. Książka Poradnik wiercipięty to kompendium pomysłów od wspinania się na drzewa, przez jazdę na sankach, po malowanie obrazków, budowanie domków dla ptaków czy tworzenie własnego miniogródka. Każde dziecko znajdzie tu coś dla siebie: propozycje szalonych zabaw z przyjaciółmi i spokojne zajęcia wymagające skupienia i dokładności.Zapraszamy do czytania i radosnego spędzania czasu!Odbiorcyrodzice i opiekunowie chcący zainspirować dzieci do aktywności na świeżym powietrzu;wychowawcy i nauczyciele potrzebujący nowych pomysłów na zabawy z wychowankami;dzieci poszukujące nowych, ciekawych pomysłów na wspólne i indywidualne zabawy.Dlaczego warto nabyć tę książkęzawiera zbiór doskonałych pomysłów na zabawy;rozwija w dzieciach kreatywność, otwartość i ciekawość świata, a także doskonali ich sprawność fizyczną;jest przemyślana i dostosowana do możliwości dzieci, uwzględnia także ich bezpieczeństwo podczas zabaw.
Pięknie ilustrowany prezent dla dziecka przystępującego do Pierwszej Komunii Świętej. Pamiątka ze zdjęciem w technologii 3D na okładce. Wewnątrz miejsce na życzenia od bliskich, cytaty z Pisma Świętego, ze wspomnień Jana Pawła II, fragmenty poetyckie i podziękowania.W albumie znajdują się także strony, na których można utrwalić datę i miejsce przyjęcia sakramentu Pierwszej Komunii Świętej oraz wkleić pamiątkowe zdjęcia.
Zdrowa dieta dla dzieci od 6. miesiąca do 5. roku życia
Niejedna mama zastanawia się, jak żywić dziecko – tak, aby dostarczyć maluchowi wszelkich niezbędnych do optymalnego rozwoju składników.
Katarzyna Błażejewska-Stuhr i Monika Mrozowska przygotowały prawdziwe kompendium wiedzy na temat żywienia dzieci.
W książce Uczta dla maluszka znajdziesz wszystko, co powinnaś wiedzieć o żywieniu dziecka, a także odpowiednio zbilansowane i smaczne posiłki dla najmłodszych – od chwili wprowadzenia pierwszych pokarmów do 5. roku życia.
Wszyscy znamy to powiedzenie „Czym skorupka za młodu nasiąknie...” . Tylko czasami zachodzimy w głowę jak to zrobić, żeby ta skorupka w ogóle zaczęła nasiąkać, skoro nie chce próbować nowych smaków, skoro zamiast warzyw i owoców domaga się głośno i dobitnie cukierka lub kawałka czekolady.
Nie pozjadałyśmy z Kasią wszystkich rozumów, ale przerabiałyśmy (i w dalszym ciągu przerabiamy...) to we własnych domach. Staramy się kształtować nawyki żywieniowe naszych dzieci. Z różnym skutkiem. Marzy mi się, żeby nasza książka stała się podpowiedzią dla wszystkich innych mam, tatusiów oraz innych opiekunów. Żeby łatwiej było przygotować prawdziwą ucztę dla maluchów, a nie zgotować im piekło związane z traumą pierwszych posiłków.
Monika Mrozowska
Smaki dzieciństwa, te ukochane, zostają w każdym z nas na zawsze. To my, rodzice i opiekunowie dzieci, odpowiadamy za ich dietę, nie tylko w okresie dzieciństwa, ale w jakiejś mierze przez całe ich życie. To, co wpoimy maluchom, wpłynie bowiem na późniejsze nawyki żywieniowe. Z kolei to, co dostarczymy w okresie najszybszego i najbardziej intensywnego wzrostu wpłynie na ich rozwój. Wraz z Moniką podpowiadamy jak w praktyce zastosować zalecenia pediatrów dotyczące żywienia dzieci.
Katarzyna Błażejewska-Stuhr
Katarzyna Błażejewska-Stuhr – dietetyk kliniczny, psychodietetyk. Wyznaje zasadę, że można jeść niemal wszystko, ważne są proporcje. W proponowanych dietach, jak również w edukacji pacjentów kładzie nacisk na produkty sezonowe, regionalne i – co ważne – naturalne. Autorka bestsellerowych książek, m.in. Koktajle dla zdrowia i urody czyli jak zamieszać w swoim życiu, Koktajle dla zdrowia i urody czyli pysznie, świeżo, kolorowo oraz Koktajle dla zdrowia i urody, czyli zdrowo, smacznie, wyjątkowo (Wydawnictwo Zwierciadło).
Monika Mrozowska – aktorka, propagatorka zdrowego odżywiana. Autorka i współautorka książek kulinarnych – m.in. Słodkie i zdrowe, czyli desery, które możesz jeść codziennie. Ekologiczna, Ekonomiczna Kuchnia (Wydawnictwo Zwierciadło). Wegetarianka. Z pasją angażuje się w akcje prozdrowotne, przede wszystkim związane z edukacją żywieniową.
Karmię, przewijam, usypiam, zasypia, DZWONEK DO DRZWI, uspokajam, nie zasypia, karmię, przewijam, bawię, marudzi, karmię, przysypia, wrzeszczy, karmię, JAKI MAMY DZISIAJ DZIEŃ, przewijam, bawię, marudzi, karmię, przysypia, PRZYSYPIAM (3 minuty), marudzi, śpiewam, karmię, przewijam, CHCĘ SPAĆ!!!!!!
Pojawienie się maluszka w domu może przewrócić życie rodziców do góry nogami. Suzy Giordano w książce Wyspani rodzice przekonuje, że nie musi tak być. To dziecko ma dopasować się do rodziny a nie na odwrót. Wystarczy odrobina chęci i konsekwencja.
To obowiązkowa lektura dla niedoświadczonych rodziców. Pomoże dziecku w osiągnięciu jednego z najważniejszych rozwojowych kamieni milowych, jakim jest przesypianie całych nocy. Zawiera informacje na temat korzyści z tego, że dziecko przesypia całą noc, a także konsekwencji braku odpowiedniego snu, jednak w większości stanowi praktyczną instrukcję. Metoda jest opisana zrozumiale i zawiera liczne praktyczne przykłady.
Światowy bestseller, napisany przez najsłynniejszą specjalistkę od snu dzieci, mogącą pochwalić się ponad dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w pracy z nimi, zbiera pozytywne recenzje za przejrzystość, zwięzłość i skuteczność. Kilka godzin poświęconych na przeczytanie tej książki zmieni życie Twoje i Twojego malucha na zawsze – zaczniecie się wysypiać i cieszyć sobą nawzajem, a dodatkowo wygospodarujesz nareszcie czas tylko dla siebie. Dwanaście nieprzerwanych godzin snu niemowlaka każdej nocy brzmi jak bajka? Przekonaj się, że jest to możliwe!
Nastolatki bywają nieprzewidywalne, bardzo wrażliwe, często po prostu trudne.Domagają się autonomii, której nie umieją osiągnąć. Odpychają dorosłych, jednocześnie bardzo ich potrzebując. Oscylują między kompletnym brakiem motywacji a nadmiernym stresem. Jednego dnia są prowokujące, a drugiego cierpią z powodu lęku.Jak sobie z tym wszystkim poradzić?Praktyka uważności pomaga rodzicom unikać reakcji impulsywnych, dających efekt odwrotny do zamierzonego. Nastolatkom pozwala radzić sobie ze stresem i sięgnąć po to, co w nich najlepsze, łącząc witalność ze spokojem serca i umysłu.Eline Snel uczy uważności dzieci, nastolatki i rodziców. Czerpie ze swojego długiego doświadczenia jako matki i terapeutki. Poprzez ćwiczenia audio pomaga dorosłym i młodzieży odnaleźć pogodę ducha wobec życiowych turbulencji.Dołączona płyta CD zawiera bogaty wybór ćwiczeń uważności: 13 ćwiczeń dla dorosłych i 5 ćwiczeń dla nastolatków (wszystkie w formacie mp3, również do pobrania za pomocą kodów QR podanych na końcu książki).
Niezwykle świeże i szalenie przydatne podejście do wychowania. W swoim następnym życiu chcę być Holenderką!
Pamela Druckerman, autorka W Paryżu dzieci nie grymaszą
Fascynująca książka. Żałuję, że nie przeczytałam jej wcześniej! Szczerze mówiąc, coraz bardziej kusi mnie przeprowadzka z całą rodziną do Holandii.
Sarah Turner, autorka The Unmumsy Mum
Dlaczego:
Holenderskie dzieci są takie zadowolone z życia i tak dobrze śpią?
Holenderscy rodzice pozwalają swoim dzieciom bawić się na dworze bez opieki?
Holenderskie dzieci mogą same jeździć do szkoły na rowerze?
W holenderskich podstawówkach nie zadaje się prac domowych?
Holenderskie nastolatki się nie buntują?
Na czym polega sekret wychowywania najszczęśliwszych dzieci na świecie?
Holenderskie niemowlęta więcej śpią.
Holenderskim dzieciom w szkole podstawowej zadaje się mniej prac domowych (albo wcale).
Holenderskie dzieci nie tylko się widzi, lecz także się ich słucha.
Holenderskie dzieci mogą same jeździć na rowerach do szkoły.
Holenderskie dzieci mogą się bawić na dworze bez nadzoru.
Holenderskie dzieci regularnie jedzą posiłki z resztą rodziny.
Holenderskie dzieci spędzają więcej czasu z rodzicami.
Holenderskie dzieci doceniają proste przyjemności i cieszą się z używanych zabawek.
Książka zawiera kilkadziesiąt gier i zabaw ruchowych umożliwiających dziecku miło spędzić wspólny czas, zarówno w domu, jak i poza nim. Ich zaletą jest to, że pomagają w ćwiczeniu koncentracji, wyciszają, uczą konsekwencji i cierpliwości. Pomagają poznawać emocje, nie tylko własne, ale także innych uczestników zabaw, a także je kontrolować.
Książka zawiera kilkadziesiąt gier i zabaw ruchowych umożliwiających dziecku aktywne i ciekawe spędzenie wolnego czasu, zarówno na spacerze czy wycieczce, jak i w domu, gdy niepogoda lub inne okoliczności uniemożliwiają wyjście do parku czy wyjazd do lasu lub nad rzekę. Przy każdej zabawie umieszczona jest informacja, jaki aspekt funkcjonowania dziecka rozwija.
Eksploracje przedstawione w recenzowanej publikacji mają charakter badań o charakterze panelowym. Zostały tutaj porównane najnowsze wyniki (z lat 2014–2015) z rezultatami podobnych badań prowadzonych przed kilku czy kilkunastu laty. To wartość sama w sobie, tego typu zabiegi są rzadko dokonywane (...), to trud organizacyjny i badawczy nade wszystko wymagający kooperacji i koordynacji, na które stać niewielu badaczy w naszym kraju, co mocno tutaj podkreślam, doceniając wykonaną pracę i wartość wysiłku cieszyńskiej szkoły naukowej profesora Lewowickiego. (...) Uważam, że publikacja jest zbudowana w sposób przemyślany, problemy główne wpisują się w nurt tematyki pogranicza i obszar edukacji międzykulturowej. Ma miejsce powiązanie obrazu Innego obecnego w świadomości badanej młodzieży z postawą młodzieży wobec niego. Mamy nie tylko pokazane badanie i jego wyniki wpisane w czas historyczny i kontekst społeczny, ale także wyciągnięte wnioski, które pokazują zmiany, jakie zaszły, i ich wpływ na kształtowanie się tożsamości młodzieży.
Z recenzji dr hab. Marii Marty Urlińskiej, prof. UMK
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?