Jakim cudem ludzkość nie wymarła, skoro tyle wysiłku trzeba włożyć w wychowanie jednego dziecka?
SOS! W domu pojawia się małe stworzenie, które ryczy nie na żarty, za krótko śpi, ssie palec, robi kupy i dziwnie na ciebie patrzy.
Podobno człowiek może się przyzwyczaić do wszystkiego. Więc kiedy w domu pojawił się Pitu (wtedy jeszcze nie mieliśmy pojęcia, jak się będzie nazywał), przyzwyczailiśmy się.
Jakimś cudem zmieniałem pieluchę. Nie wiem, jakim cudem wkładałem mu nowe ubranko. Kolejne tego dnia. (Czy mi się wydaje, czy w książkach nic nie pisali, że przeciętny Pitulek potrafi się obrzygać dziesięć razy dziennie? Bo o tym, że w tym samym czasie dwadzieścia razy obrzyga rodziców, nie pisali na pewno).
Jakim cudem ludzkość nie wymarła, skoro tyle wysiłku trzeba włożyć w wychowanie jednego dziecka? A przecież są tacy, co mają dwójkę czy, uchowaj Boże, piątkę! Więc co? Nie śpią dziesięć lat z rzędu?
Nigdy byś w to nie uwierzył? Przekonaj się sam!
Nowe ilustracje: Ksenia Potępa z „ Nie mogę, trzymam dziecko”
Proponowana pozycja wydawnicza: "RYTMIKA DLA DZIECI" stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka.Całość obejmuje 120 zabaw i ćwiczeń rytmicznych przeprowadzanych w sposób systematyczny z uwzględnieniem stopnia trudności.
Wprowadzenie wartości rytmicznych poprzez zabawy, grę na dziecięcych instrumentach perkusyjnych, rysowanie, ekspresję ruchu czyni zajęcia atrakcyjne, przyjemne i pożyteczne. Dokładny opis ćwiczeń, rysunki i szereg praktycznych wskazówek umożliwi łatwe prowadzenie zajęć. Schematyczne rysunki ilustrujące ćwiczenia i zabawy ułatwią nauczycielowi przeprowadzenie zabaw i ćwiczeń.
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli, ognisk, szkół muzycznych i studentów kierunków pedagogicznych.
Książka "Dzieci psychiatryka" ukazuje problemy współczesnej młodzieży wynikające z bardzo różnych przyczyn (przypadek, środowisko, towarzystwo) i jednocześnie jest ostrzeżeniem dla rodziców, na co powinni zwrócić uwagę w wychowaniu dzieci.
Książka składa się z trzech równorzędnych wątków wzajemnie się przeplatających. Główny wątek to pamiętnik Natalii, która opisuje swoje patologiczne relacje z rodziną, destrukcyjne zachowania i proces demoralizacji. Drugi to przeżycia dzieci, ich losy, które zaprowadziły je do tego samego miejsca — szpitala psychiatrycznego oddziału o wzmożonym zabezpieczeniu. Trzeci dotyczy pracy oddziału, regulaminu, którego muszą przestrzegać dzieci oraz niezwykłych zdarzeń szokujących nawet odporny personel.
Co wiemy o pokoleniu młodych? Źli, egoistyczni, próżni, a do tego leniwi, bezczelni, zdemoralizowani? A może znacznie lepsi niż nam się wydaje: wartościowi, wrażliwi i jaśni, czasami lepsi nawet od nas samych? Książka nie daje jednoznacznych odpowiedzi, bo one nie istnieją. Stawia jedynie pytania o ludzi dopiero wkraczających w życie. Ale także o nas, już dorosłych.
[...] książka dr. Krzysztofa Sawickiego wpisuje się bardzo dobrze we współczesne dyskusje na temat młodzieży społecznie nieprzystosowanej i jej resocjalizacji, readaptacji oraz reintegracji. [...] Opracowanie odznacza się wysokim poziomem merytorycznym – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobu przeprowadzenia badań, narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. […] Publikacja spełnia wszystkie kryteria naukowości i akademickości. Jest napisana w sposób erudycyjny i interesujący. To oryginalne dzieło, które stanowi niezaprzeczalny wkład Autora w wybrane przez niego pole problemowe.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika
NAJNOWSZE WYDANIE BESTSELLEROWEGO PORADNIKA DLA RODZICÓW I SPECJALISTÓW!
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju?
W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju?
Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe?
Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą?
Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. Wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap.
Jeśli martwisz się, że Twój trzylatek wciąż nie umie pożegnać się w nocy z pieluszką lub że Twoje spokojne do tej pory dziecko zachowuje się ostatnio, jakby diabeł w nie wstąpił, albo nie wiesz, jak reagować na nieustanne ogryzanie paznokci czy histeryczne walenie głową w podłogę – to ta książka jest dla Ciebie! Autorzy poruszają chyba wszystkie najistotniejsze zagadnienia związane z rozwojem psychicznym dzieci, przybliżając jego poszczególne etapy, opisując typy osobowości, omawiając problemy towarzyszące jedzeniu, spaniu, wydalaniu czy rozładowywaniu napięć emocjonalnych.
Wracam do tego poradnika co rusz, bo działa uspokajająco – wyjaśnia wiele kwestii, które w zachowaniu mojego dziecka wydawały mi się dziwne, nietypowe. Polecam go wszystkim. Ta książka naprawdę może rozwiać Wasze wątpliwości!
Małgorzata Musiał
mama trojga dzieci, pedagog, autorka bloga Dobrarelacja.pl
Karmienie piersią
Skład mleka kobiecego
Dieta kobiety karmiącej
Karmienie sztuczne. Rodzaje mleka modyfikowanego
Rozszerzanie diety dziecka. Aktualny schemat żywienia dzieci do 1. roku życia
Jak wygląda obecny stan wiedzy?
Co to jest responsive feeding?
Naturalne karmienie do 6 miesiąca życia
Kolejność wprowadzania produktów
Posiłki o właściwej konsystencji
Czy moje dziecko się najadło?
Co jedzą dzieci w Japonii?
Płyny w diecie dziecka
Dziecko a słodycze
Życie od kuchni, czyli kilka pożytecznych rad
Bezpieczeństwo mikrobiologiczne w kuchni
Robimy zakupy
Słoiczki – gotowe posiłki dla dzieci
Pierwsze warzywa
Pierwsze owoce
Zupki
Obiadki
Desery owocowe i owocowo-mleczne
Tadek niejadek
Dzieci z dużym apetytem
Dzieci otyłe
Problemy żołądkowo jelitowe, czyli kupa do obserwacji
Biegunka. Kiedy zacząć się martwić?
BLW i inne podejścia do rozszerzania diety dziecka
Wegetarianizm
365 dni kreatywnej zabawy to zbiór wspaniałych pomysłów na rodzinne gry i zabawy, które ożywią wyobraźnię maluchów i pomogą twórczo spożytkować dziecięcą aktywność.
Proste zabawy, które potrafią zainspirować zmęczonego rodzica jak i dziecko pragnące wiecznie nowych doświadczeń. Książka zawiera również porady jak połączyć rolę rodzica z obowiązkami domowymi i pracą.
Reprint z 1927 r. "Nasze hasła i cele".
Książeczka niniejsza stanowi rozwinięcie i umotywowanie programu przyjętego przez Zarząd Oddziału Warszawskiego Związku Harcerstwa Polskiego za podstawę do przeprowadzenia zamierzonych prac na przeciąg lat najbliższych.
Dużo już czasu upłynęło od chwili powstania Zw. Harc. Polskiego; zasady jego pozostały niewzruszone; zmieniły się jednak zadania i rodzaj prac, jakie w związku z odbudową Państwa Polskiego musi Harcerstwo wykonać.
Bo życie w miejscu nie stoi; zmieniają się jego formy, ulepszają wciąż metody pracy i to zarówno technicznej, jak i społeczno-ideowej. Stąd też na czasie jest rozpatrzenie, zorjentowanie się, które z naszych pierwotnych celów straciły już na swej aktualności, które należy wzmóc i rozwinąć, które zaś, jako nowe, wprowadzić dopiero teraz.
Niewzruszone pozostały, jak już zaznaczyliśmy naczelne podstawy Harcerstwa, a więc miłość Boga i Ojczyzny. Wiara, jako niezachwiany fundament naszej etyki chrześcijańskiej i miłość ku Ojczyźnie, jako najwyższemu dobru na ziemi — oto dwa filary, na których mocno opiera się sklepienie idei harcerskiej. Nie rozwijamy więc szczegółowiej tych dwóch zagadnień; rozszerzając jedynie częściowo interpretację drugiego punktu Prawa Harcerskiego w tym sensie, że obok ofiary życia stawiamy dziś konieczność wytrwałej pracy dla Polski, uważając, że ofiarna praca każdego z nas jest najistotniejszą ostoją Jej wielkości.
W omawianiu linji rozwojowej idei harcerskiej pragnęlibyśmy ustalić ciągłość między jej częścią niepodległościową, wojenną i wreszcie kreśloną przez nas, dzisiejszą, aby tem wyraźniej uwypuklić jej nierozerwalność i ciągłą genetyczną zależność jej poszczególnych okresów.
Utrzymując w całej rozciągłości merytoryczną interpretację X pkt. Prawa Harcerskiego w stosunku do mas młodzieży harcerskiej — pragnęlibyśmy zmienić dotychczasowy punkt widzenia na metody zwalczania nałogów, uważając, że najsilniej przemawia do młodzieży nakaz z jej własnego przeświadczenia wypływający, a zasiany tam umiejętną i troskliwą ręką jej zaufanego kierownika. Nakaz taki rzadko tylko zastąpić mogą zakazy i represje organizacyjne i to tylko w stosunku do chłopców zupełnie młodych lub słabych indywidualnie. Grupowanie w drużynach harcerskich wyłącznie takiego elementu musimy uważać dla Harcerstwa za szkodliwe. Szlachetność i głęboki patrjotyzm naszej młodzieży dokonają, że silna wola, wytrwałość, zdrowie moralne i tężyzna fizyczna staną się ewangelją jej pracy dla Polski.
Pragnęlibyśmy, aby te uwagi — stawiające nam przed oczyma niezmierny ogrom prac czekających nas zarówno wewnątrz Związku Harc. Polsk. jak też i w stosunku do naszego otoczenia — ożywiły tętno pracy w zespołach instruktorskich i przyczyniły się do odrodzenia wielkości i mocy ducha harcerskiego.
Reprint z 1917 r. "Skauci w polu".
Harcerze. Napisaliśmy tę książeczkę dla was, zamykając w niej niejedno z naszych doświadczeń.
Nazwaliśmy ją podręcznikiem, nie chcemy jednak, byście się z niej ślepo uczyli.
Zarówno, jak „Vade mecum Skauta“, lub „Kalendarzyk Skauta“, niech i ta „Bibljoteczka“ służy wam w polu, czy w izbie, w mieście, czy na wsi, ale niech służy jako podstawa do ćwiczeń praktycznych. Każde zdanie powinno być przerobione i sprawdzone praktycznie. Szarże dostają nowy materjał do gawęd; pamiętać jednak trzeba, że jest to tylko materjał dla pogłębienia i rozszerzenia pracy harcerskiej, materjał, który sami rozszerzyć możecie, podając swe osobiste, ciekawe przykłady i uwagi, materjał który jest tylko podstawą i ogólną wytyczną do koniecznych ćwiczeń praktycznych.
W książeczce tej znajdziecie wiele rzeczy zawartych w regulaminach wojskowych służby polowej przystosowanych do celów harcerskich. Uderza was, zapewne, zupełny brak paragrafów. Myśmy jednak trzymali się tego układu, chcąc podkreślić, że przedmiot „Skauci w polu“ nie może być traktowany ściśle regulaminowo, że przerabiać go trzeba praktycznie, teorją przeplatać praktykę, dążyć zaś należy przy omawianiu ich do formy raczej zwięzłej i zajmującej gawędy; przy ćwiczeniach, do wyrobienia samodzielności i szybkiej orjentacji w polu, energji zaś i dokładności w zorganizowaniu polowych ćwiczeń harcerskich.
Przedmiot „Skauci w polu“ obejmuje o wiele więcej, niż to, co przedstawiliśmy wam w pierwszym tomiku; — nie mówiliśmy tu ani o życiu obozowym, ani o ćwiczeniach zmysłów, ani o pracach pionierskich i t. d. O tym nie zapominajcie i my też nie zapomnimy, starając się przedstawić powyższe w następnych książeczkach lub w piśmie harcerskim.
Zastrzeżenia i uwagi, które tu uczyniliśmy, zastosować wypadnie i do innych tomików „Bibljoteczki harcerskiej“, traktujących o podobnych przedmiotach. Jeśli macie więcej uwag i spostrzeżeń, podzielcie się z nami.
Seria wydawnicza Przywrócić Pamięć ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 19111939.Reprint z 1935 r. książki Ze wspomnień skauta-legjonisty.Pierwsze wydanie tej broszury ukazało się w 1917 r. nakładem autora w Warszawie. Zarówno ze względu na treść wspomnień, ujętych pod wspólnym tytułem Z pamiętnika Strzelca, jak i na okres okupacji niemieckiej, musiał być to druk nielegalny. Pomoc techniczną przy wydaniu broszury okazała mi księgarnia warszawska Piotra Borkowskiego. Na treść Z pamiętnika Strzelca złożyło się 7 artykułów, zawierających wspomnienia osobiste od lipca 1914 r., to znaczy od wyjazdu z Warszawy na kurs instruktorski Polskich Drużyn Strzeleckich w Nowym Sączu, aż po lipiec 1915 r. to znaczy do bitwy pod Tarłowem. Kolejno są to więc bezpośrednie przeżycia i wrażenia uczestnika kursu podoficerskiego w Nowym Sączu, żołnierza pierwszej kompanji kadrowej i wreszcie sierżanta 3 kompanji, III bataljonu, 1 pułku brygady Józefa Piłsudskiego, z wiosennej ofensywy roku 1915 w Królestwie. Czas napisania tych artykułów jest różny. Niektóre powstały natychmiast pod bezpośredniem wrażeniem na polu bitwy, lub w chwilach odpoczynku w rezerwie, inne pisane w szpitalach Pragi, Wiednia i Kamieńska, inne wreszcie pisane dopiero po roku w miejscach mej pracy konspiracyjnej w P. O. W. Bezpośrednio po napisaniu drukowane były poszczególne wspomnienia w różnych dziennikach i czasopismach: w Nowej Reformie, Naprzodzie, Głosie Narodu, Wiedeńskim Kurjerze Polskim, piotrkowskich Wiadomościach Polskich, warszawskim Widnokręgu. Skromnym celem który sobie autor postawił przy pisaniu tych wspomnień było bezpośrednie chwytanie wrażeń i przeżyć niemal na gorącym uczynku, utrwalenie ich bezpośredniości dla przyszłych historyków, oraz rozpowszechnienie dla propagandy w owych trudnych czasach czynu legjonowego. Tą myślą kierowany wydałem pierwsze wydanie w niewielkiej stosunkowo ilości, które rozeszły się szybko i dziś broszura ta stała się unikatem wydawniczym. Wobec częstych zapytań i poszukiwań pierwszego wydania przez historyków i zbieraczy źródeł, przygotowałem do druku wydanie drugie, wiążąc je z Jubileuszowym Zlotem Harcerstwa w lipcu 1935 r. w Spale. Z tej racji drugie wydanie uzupełniam na początku dwoma wspomnieniami z czasów tajnego skautingu w Warszawie. Są to opisy wycieczek skautowych I Drużyny Skautowej im. Romualda Traugutta w Warszawie w latach 1913 i 1914 r., do której należałem od początku jej założenia w roku 1911, pełniąc kolejno funkcje zastępowego i plutonowego. Te wspomnienia skautowe drukowane dotychczas jedynie w warszawskim Skaucie, uległy w niniejszem wydaniu najpoważniejszym poprawkom i przeróbkom, gdyż styl i sposób ujęcia tematu przez ucznia klasy 6 realnej był zbyt surowy i nieporadny, pomimo poprawienia jeszcze takim potrosze pozostał. W dalszych artykułach, które weszły z pierwszego wydania poczyniłem tylko niewielkie poprawki stylu i pisowni. Na zakończenie niniejszego wydania dodaję dwa artykuły napisane w Poznaniu w 1920 r. i tam drukowane w jednodniówkach.[Fragment]
Poruszające wspomnienia dziewczyny, która w ciągu dziewięciu lat mieszkała w aż czternastu rodzinach zastępczych.Słoneczko, jesteś moim dzieckiem, a ja jestem twoją matką. Musisz szanować osobę, która się tobą zajmuje, ale pamiętaj, że to nie jest twoja mama.Ashley Rhodes-Courter spędziła dziewięć lat swojego życia w czternastu różnych domach zastępczych, żyjąc dla tych słów. Nawet gdy jej matka kompletnie się zatraciła, Ashley nie porzuciła wiary w ich nieprzewidywalną, rozpadającą się relację, cały czas coraz bardziej i bardziej pogrążając się w system opieki społecznej.Bolesne wspomnienia tego, jak została zabrana z domu, szybko zostają pożarte przez koszmary jej nowego życia, gdzie Ashley przerzucana jest pomiędzy pracownikami społecznymi, przenoszona ze szkoły do szkoły, i gdzie musi przetrwać manipulacje i upokorzenia ze strony bardzo przemocowej rodziny zastępczej. W tym inspirującym, niezapomnianym pamiętniku Ashley znajduje odwagę, by osiągnąć cel a jednocześnie odkryć siłę własnego głosu.
Jeśli chcesz pomóc dziecku w przezwyciężaniu lęku, gdy boi się przedszkola, szpitala, porzucenia, kompromitacji, gdy ciężko przeżywa konflikty w rodzinie lub pierwszy raz zetknęło się ze śmiercią, słuchaj z nim bajek terapeutycznych. Bajki pochodzą z dwóch części wydań książkowych autorki.
Bajki terapeutyczne w wydaniu audio zawierają następujące utwory:
- Misiulek w przedszkolu,
- Wesoły Pufcio,
- Lisek Łakomczuszek,
- Piłeczka,
- Kurek i Kwaczuś,
- Zuzi Buzi,
- O laleczce, która była klownem,
- Zwaśnione pory roku,
- Duch krecika,
- Mrok i jego przyjaciele,
- Zagubiony promyczek,
- Dziewczynka z obrazka,
- Rycerz i jego giermek,
- Domek na drzewie,
- Lustro.
Czyta Agnieszka Greinert
Dziennik nowej mamy da ci wszystko, co będzie ci potrzebne przez pierwsze dwanaście miesięcy macierzyństwa. To zabawny, życiowy i wspierający towarzysz boju, który przeprowadzi cię przez pierwszy rok życia z dzieckiem, dbając byś nie zapomniała, że jesteś po prostu wspaniała.Czego, poza snem, najbardziej brakuje świeżo upieczonym mamom? Zapewniania, że ich uczucia, reakcje i zachowania są normalne. Że dobrze sobie radzą i że wszystko będzie dobrze.Dziennik napisany przez Amy Ransom - mamę trójki dzieci i twórczynię bloga ""Surviving Motherhood"" - daje to wszystko i jeszcze wiele więcej, ponieważ Amy już to przeszła. Od nocnego karmienia, drzemki i odstawiania od piersi, do wartych polecenia filmów, metod zachowania świeżości umysłu, pomysłowych rozwiązań i otrzymywania niezbędnego wsparcia, a także relaksu przy kawie i ciasteczkach. Dziennik podzielony jest na dwanaście miesięcy, a każda z jego stron niesie słowa otuchy, zrozumienia i humoru dla nowej mamy, bez względu na to, ile ma lat i po raz który urodziła dziecko.Znajduje się tu sporo miejsca do zapisywania przemyśleń, uczuć i wspomnień z tych wariackich, niepowtarzalnych pierwszych tygodni i miesięcy. Ta nowoczesna, piękna książka będzie dla świeżo upieczonej mamy doskonałym wsparciem, a w przyszłości bardzo cenną pamiątką.Pamiętaj: ZACHOWAJ TEN DZIENNIK!
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem.
Álvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi.
Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
„[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi. [...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji. [...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się. Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie
Wykorzystanie transu hipnotycznego do nauki rodzenia stanowi swego rodzaju symulator porodowy, umożliwiający uzyskanie informacji o przebiegu porodu w sposób nie konwencjonalny. Jeszcze na długo przed urodzeniem dziecka umysł ciężarnej utrwala sobie schematy postępowania w poszczególnych fazach porodu. Wielokrotne powtarzanie poszczególnych sesji cementuje odruchy warunkowe i bezwarunkowe, jakie są potrzebne w czasie rodzenia.
Rodząca uczy się w ten sposób techniki oddychania, rozluźniania mięśni krocza, masowania brodawek oraz parcia spontanicznego, takiego na ile sam ucisk główki go wyzwala,.
a to z kolei chroni krocze przed urazami.
Utrwalona wiedza na temat porodu eliminuje strach i napięcie mięśni, przyczyniając się do zmniejszenia bólu porodowego na poziomie centralnego i obwodowego układu nerwowego.
Metoda porodu w transie jest prosta, nie kosztowna i skuteczna, pozbawiona działania środków farmakologicznych, bezpieczna dla matki i dziecka, umożliwiająca poród w warunkach naturalnych, na łóżku porodowym lub w wodzie, w szpitalu oraz w domu.
We współczesnym świecie, w którym królują komputery, tablety i smartfony, ważne jest, by odkrywać wraz z dziećmi inne sposoby na spędzanie wolnego czasu. Aktywność na świeżym powietrzu jest rozrywką, która na nowo powinna być doceniona. Warto więc pokazać dzieciom, jak wspaniale mogą bawić się w parku, nad jeziorem, w lesie, a nawet na własnym podwórku. Książka Poradnik wiercipięty to kompendium pomysłów od wspinania się na drzewa, przez jazdę na sankach, po malowanie obrazków, budowanie domków dla ptaków czy tworzenie własnego miniogródka. Każde dziecko znajdzie tu coś dla siebie: propozycje szalonych zabaw z przyjaciółmi i spokojne zajęcia wymagające skupienia i dokładności.Zapraszamy do czytania i radosnego spędzania czasu!Odbiorcyrodzice i opiekunowie chcący zainspirować dzieci do aktywności na świeżym powietrzu;wychowawcy i nauczyciele potrzebujący nowych pomysłów na zabawy z wychowankami;dzieci poszukujące nowych, ciekawych pomysłów na wspólne i indywidualne zabawy.Dlaczego warto nabyć tę książkęzawiera zbiór doskonałych pomysłów na zabawy;rozwija w dzieciach kreatywność, otwartość i ciekawość świata, a także doskonali ich sprawność fizyczną;jest przemyślana i dostosowana do możliwości dzieci, uwzględnia także ich bezpieczeństwo podczas zabaw.
Jednym z najpoważniejszych problemów dzisiejszej szkoły jest bez wątpienia przemoc wobec słabszych. Mierzą się z nią sami uczniowie, ich rodzice, a także nauczyciele, których rolą jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również wychowywanie i kształtowanie odpowiednich postaw. Życie w szkolnej klasie to książka, która prezentuje odkrywczą, a co najważniejsze skuteczną metodę pracy z grupami dzieci i młodzieży, która gwarantuje szybkie i trwałe rezultaty na polu integracji, współdziałania i wzrostu empatii wobec wszystkich członków grupy. Mowa o Circle Time 3.0, która nie wymaga żadnych dodatkowych środków – wystarczy szkolna sala i nauczyciel prowadzący. Co za tym idzie, strategie stosowane w tej metodzie mogą być szybko wykorzystane za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba interwencji w wewnętrzne relacje grupy.
Zapraszamy do lektury i wcielania metody Circle Time 3.0 w życie!
Odbiorcy:
– nauczyciele i wychowawcy pracujący w szkołach podstawowych i średnich
– wychowawcy, animatorzy i opiekunowie pracujący z grupami młodzieży
– pedagodzy i psychologowie zajmujący się problemami w grupach młodzieży.
Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę?
– podaje sprawdzone metody poprawiania relacji w grupach młodzieży i rozwiązywania problemów
– prezentuje metodę sprawdzoną w praktyce i łatwą w stosowaniu w warunkach szkolnych
– pozwala osiągać wymierne rezultaty i realnie zapobiegać problemom w grupach młodzieży.
Pięknie ilustrowany prezent dla dziecka przystępującego do Pierwszej Komunii Świętej. Pamiątka ze zdjęciem w technologii 3D na okładce. Wewnątrz miejsce na życzenia od bliskich, cytaty z Pisma Świętego, ze wspomnień Jana Pawła II, fragmenty poetyckie i podziękowania.W albumie znajdują się także strony, na których można utrwalić datę i miejsce przyjęcia sakramentu Pierwszej Komunii Świętej oraz wkleić pamiątkowe zdjęcia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?