Bonobo idą przez las, żeby zobaczyć, jak sobie radzi ich przyjaciel, który poprzedniego dnia wpadł we wnyki, i którego nie udało się uwolnić, choć wszyscy pomagali. Walenie nadają imiona konkretnym osobnikom. Kury różnymi dźwiękami opisują rozmaite życiowe sytuacje. Termity budują miasta z klimatyzacją, mrówki hodują grzyby, które karmią liśćmi Gdy tylko bliżej przyjrzymy się zwierzętom, okazuje się, że bardzo wiele nas łączy. One też kochają, spiskują, oszukują, boją się i przeżywają żałobę, wiele ma nawet samoświadomość. Pisał o tym już Darwin, który uważał, że różnice między nami, a innymi zwierzętami mają wyłącznie charakter ilościowy, a nie jakościowy. A teraz, z myślą o dzieciach, zajmująco i rzetelnie omawia to Christopher Lloyd, którego poprzednie książki sprzedały się w ponad milionie egzemplarzy na całym świecie.W 13 rozdziałach autor przedstawia różne aspekty zwierzęcych osobowości i działań w zakresie uczuć, inteligencji i życia społecznego. Podaje niesamowite przykłady zwierzęcej komunikacji, współpracy, samoświadomości, miłości, agresji i wielu innych zagadnień, o których tradycyjnie myślimy, że są wyłącznie naszą domeną. Przekonajmy się, że niekoniecznie tak jest.
Manet, Pissarro, Morisot, Cezanne, Seurat, Gauguin, Van Gogh and their colleagues made some of the most beautiful drawings in the history of art. This book sets drawings by the Impressionists and Post-Impressionists in the context of late nineteenth-century France and explains why these particular works are as important as their paintings in the representation of modernity. A new approach to materials and a wholly inclusive attitude to exhibitions gave drawings a more elevated status in this period than ever before, which avant-garde artists welcomed in their preference for scenes from contemporary life.
For the first time also, painting and drawing shared the same stylistic principles of spontaneity, freer handling and lack of finish. Pastels by Degas, watercolors by Cezanne, pen-and-ink drawings by Van Gogh and mixed media works by Toulouse-Lautrec have an autonomy of their own, which proved instrumental in the development of modern art. The distinguished art historian Christopher Lloyd examines the drawings of twenty of the leading Impressionist and Post-Impressionist artists, highlighting an aspect of French avant-garde art that remains relatively unexplored and was of immense importance for the art movements that followed.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?