From the world-leaders in strategic thinking and the multi-million copy bestselling authors of Thinking Fast and Slow and Nudge, the next big book to change the way you think.
We like to think we make decisions based on good reasoning – and that our doctors, judges, politicians, economic forecasters and employers do too. In this groundbreaking book, three world-leading behavioural scientists come together to assess the last great fault in our collective decision-making: noise.
We all make bad judgements more than we think. Noise shows us what we can do to make better ones.
Przełomowa książka o wykorzystaniu zdobyczy nowej nauki – architektury wyboru – do podejmowania lepszych życiowych decyzji Impuls zmienił sposób, w jaki patrzą na świat poszczególni ludzie, spółki i rządy - i dzięki temu stał się jedną z najważniejszych książek XXI wieku. Aktualne wydanie finalne oferuje bogactwo nowych spostrzeżeń na takie tematy, jak pandemia Covid-19, dieta, finanse osobiste, oszczędności emerytalne, opieka zdrowotna, dawstwo narządów i zmiana klimatu. Codziennie podejmujemy decyzje dotyczące tego, co kupujemy i co jemy, jakich dokonujemy inwestycji i w jaki sposób spędzamy czas, jak dbamy o swoje zdrowie i naszą planetę. Niestety, często te wybory są nietrafione. Poznając jednak to, w jaki sposób myślą ludzie, możemy im ułatwić podejmowanie najlepszych dla nich decyzji. Autorzy z przenikliwą bystrością i wysmakowanym dowcipem demonstrują, jak można najlepiej popchnąć nas we właściwym kierunku, nie ograniczając absolutnie naszej wolności wyboru. „O niewielu książkach można powiedzieć, że zmieniły świat, ale Impuls faktycznie to zrobił. Najnowsze wydanie jest zachwycające: zabawne, pożyteczne i mądre”. Daniel Kahneman, autor Pułapek myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym Zmienione i uaktualnione wydanie jednej z najbardziej wpływowych książek XXI wieku NAGRODA NOBLA 2017
Najnowsza książka uznanego psychologa, jednego z najwybitniejszych myślicieli współczesności Daniela Kahnemana (m.in. autora bestselleru Pułapki myślenia), który wraz z uznanymi naukowcami Olivierem Sibonym i Cassem R. Sunsteinem podejmuje temat szumu, czyli rozbieżności w osądach. Autorzy z jednej strony analizują pojęcie tendencyjności, a z drugiej szumu, który wpływa na rozbieżności w decyzjach fachowców rozpatrujących oddzielnie te same sprawy. Pokazują szkodliwe skutki szumu na różnych polach: w medycynie, prawie, prognozach ekonomicznych, kryminalistyce, decyzjach bankowych, ochronie dzieci, recenzjach występów, doborze pracowników. Gdziekolwiek jest osąd, tam jest szum. Jednak najczęściej ludzie i organizacje nie są tego świadomi. Zaniedbują szum. Dzięki prostym środkom zaradczym można zredukować zarówno szum, jak i stronniczość, a w efekcie podejmować lepsze decyzje.
Nudge has transformed the way individuals, companies and governments look at the world - and in the process has become one of the most important books of the twenty-first century. This completely updated edition offers a wealth of new insights for fans and newcomers alike - about COVID-19, diet, personal finance, retirement savings, medical care, organ donation, and climate change.
Every day we make decisions: about the things we buy or the meals we eat; about the investments we make and the time we spend; about our health and that of the planet. Unfortunately, we often choose badly.
We are all susceptible to biases that can lead us to make bad decisions that make us poorer, less healthy and less happy. And, as Richard Thaler and Cass Sunstein show, no choice is ever presented to us in a neutral way. But by knowing how people think, we can make it easier for them to choose what is best for themselves, for their families and for society. With brilliant insight and wonderful levity, Thaler and Sunstein demonstrate how best to nudge us in the right directions, without ever restricting our freedom of choice.
Nudge has transformed the way individuals, companies and governments look at the world - and in the process has become one of the most important books of the twenty-first century. This completely updated edition offers a wealth of new insights for fans and newcomers alike - about COVID-19, diet, personal finance, retirement savings, medical care, organ donation, and climate change.
Every day we make decisions: about the things we buy or the meals we eat; about the investments we make and the time we spend; about our health and that of the planet. Unfortunately, we often choose badly.
We are all susceptible to biases that can lead us to make bad decisions that make us poorer, less healthy and less happy. And, as Richard Thaler and Cass Sunstein show, no choice is ever presented to us in a neutral way. But by knowing how people think, we can make it easier for them to choose what is best for themselves, for their families and for society. With brilliant insight and wonderful levity, Thaler and Sunstein demonstrate how best to nudge us in the right directions, without ever restricting our freedom of choice.
'Probably the most influential popular science book ever written' - BBC Radio 4
'Nudge has changed the world. You may not realise it, but as a result of its findings you're likely to live longer, retire richer and maybe even save other people's lives' - The Times
From Cass R. Sunstein and Richard H. Thaler, winner of the 2017 Nobel Prize in Economics, Nudge is the book that has changed the way we think about decision-making
Nudge is about choices - how we make them and how we can make better ones. Every day we make decisions: about the things that we buy or the meals we eat; about the investments we make or our children's health and education; even the causes that we champion or the planet itself. Unfortunately, we often choose poorly. We are all susceptible to biases that can lead us to make bad decisions. And, as Thaler and Sunstein show, no choice is ever presented to us in a neutral way. By knowing how people think, we can make it easier for them to choose what is best for them, their families and society. Using dozens of eye-opening examples and original research, the authors demonstrate how to nudge us in the right directions, without restricting our freedom of choice.
LAUREAT NAGRODY NOBLA 2017
Codziennie podejmujemy wiele decyzji, począwszy od inwestycji finansowych, wyboru szkoły, tego, co jemy, po sprawy, o które chcemy walczyć. Często decyzje te są nietrafione. Powodem jest to, że będąc ludźmi, jesteśmy podatni na wszelkiego rodzaju błędy, które mogą prowadzić do bolesnych pomyłek.
Na wieść o otrzymaniu nagrody Nobla Thaler złożył deklaracje „Postaram się wydać nagrodę w możliwie najmniej racjonalny sposób”, żartobliwie przedstawiając istotę swej teorii „szturchnięcia” (impulsu). Ludzie nie zachowują się racjonalnie, bo nie jesteśmy w stanie racjonalnie się zachowywać, kierujemy się własnymi, partykularnymi korzyściami, ale też jesteśmy w stanie uwzględnić fundamentalne wartości, a ponad to nie mamy cierpliwości, nie jesteśmy w stanie być zawsze zdyscyplinowani i racjonalni. Co jednak zrobić, by nasze wybory były racjonalne? O tym jest właśnie teoria szturchnięcia Thalera, która sprawia, że nie ma konfliktu między swobodą wyboru a przymusem. Libertariański paternalizm! Co należy zrobić, by ludzie podejmowali korzystne dla siebie decyzje? Szturchnąć ich! Koncepcja Thalera jest istotnym wsparciem w budowaniu m.in. pracowniczych programów emerytalnych czy opieki zdrowotnej. Ludzie potrzebują impulsów, szturchnięcia ich!
dotyczące zdrowia, dobrobytu i szczęścia
Codziennie podejmujemy kilka rozmaitych decyzji, począwszy od inwestycji finansowych, wybór szkoły dla naszych dzieci, tego, co jemy, po sprawy, o które chcemy walczyć. Niestety, przeważnie decyzje te są nietrafione. Powodem, jak wyjaśniają autorzy, jest to, że będąc ludźmi, jesteśmy podatni na wszelkiego typu błędy poznawcze, które mogą prowadzić do bolesnych pomyłek. Autorzy zachęcają, abyśmy wkroczyli do alternatywnego świata, który traktuje ludzką omylność jako oczywistość. Przekazują, że poznając, w jaki sposób wszyscy rozważają, możemy tak zaprojektować środowisko, ażeby ludziom łatwiej było wybierać to, co jest lepsze dla nich, ich rodzin i społeczeństwa. Używając barwnych przykładów z najważniejszych aspektów życia, dowodzą, że z dużą uwagą dobrane założenia architektury wyboru mogą być impulsem do podążenia w lukratywnym kierunku, nie ograniczając jednocześnie wolności wyboru.
"Jak w większości sytuacji czytasz książkę, która jest zarówno ważna, jak również zabawna, zarówno praktyczna, jak również głęboka? Ten klejnot pomiędzy książek przedstawia najlepszy koncepcja, jaki wydała ekonomia behawioralna. Dzięki niej nasze decyzje będą bardziej trafne, a świat stanie się lepszym miejscem".
Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla z ekonomii
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?