Publikacja dotyczy kulturowych studiów miejskich z silnym uwzględnieniem perspektywy badań nad mediami i ich rolą w kształtowaniu „nowej wspólnotowości”, którą autorka próbuje zdefiniować w opozycji do tradycyjnych ujęć socjologicznych. Autorka akcentuje obserwowane współcześnie zjawisko przenikania się przestrzeni fizycznych i medialnych, a także śledzi, jak na ich styku powstają nowe formy miejskiej wspólnotowości. Czytelnik może poznać społeczną perspektywę działania mediów sieciowych, w tym nowy wymiar po- wstawania i działania wspólnot konsumenckich.
„Autorka postawiła sobie zadanie bardzo ambitne, wymagające dobrej orientacji w badaniach dyscyplinarnych i interdyscyplinarnych. Potrafiła też materiał bibliograficzny sprawnie uporządkować pod kątem własnej problematyki i zarazem poddać go krytycznej refleksji. […] nie zdarza się często, by z rzetelnym i precyzyjnym warsztatem badawczym współgrał atrakcyjny warsztat pisarski. Przewiduję więc, że książka będzie z zainteresowaniem czytana i, co więcej, odegra ważną rolę nie tylko w kręgu kulturoznawców, lecz także socjologów i antropologów zainteresowanych współczesnością”.
Z recenzji prof. dr hab. Anny Zeidler-Janiszewskiej
Uniwersytet SWPS
Całkowite przeobrażenie, jakiemu podlega środowisko ponowoczesnego miasta oraz rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego sprawiają, że odniesienie do XIX-wiecznej postaci miejskiego obserwatora/włóczęgi wydaje się nie tylko uzasadnione, ale również wyjątkowo interesujące.
Celem niniejszej książki jest zbadanie kontekstów, w jakich obecnie funkcjonuje Baudelaire'owska figura wraz z jej współczesnymi odmianami. Podążanie tym tropem nieuchronnie prowadzi do rozważań nad celowością dalszego posługiwania się metaforą flanerie w obliczu jej "rozlania się" w całokształcie konsumpcyjnego stylu życia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?