Kiedy w roku 1972 umarł Balenciaga, wiadomość trafiła na pierwszą stronę „The New York Timesa”. Był jednym z najbardziej nowatorskich i podziwianych twórców haute couture, był – jak stwierdziła Schiaparelli – „jedynym projektantem, który ma odwagę robić to, co mu się podoba”. Christian Dior określił go mianem „mistrza nas wszystkich”. Pomimo ważnej roli, jaką odgrywał w świecie mody, Balenciaga utrzymywał się z dala od ciekawskich oczu. Inaczej niż dzisiejsi projektanci, dbał o to, by niewiele o nim wiedziano, do tego stopnia, że niektórzy francuscy dziennikarze powątpiewali, czy w ogóle istnieje. Nigdy nie poznały go nawet jego najważniejsze i najbardziej oddane klientki: Marlena Dietrich, Barbara Hutton czy panie z rodziny Rothschildów.
Autorka ukazuje kameralny i odkrywczy portret człowieka, którego wizja zmieniła branżę mody, ale którego historia ujrzała światło dzienne dopiero teraz.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?