Książka powstała jako rezultat badań jakościowych, wywiadów grupowych zrealizowanych z uczniami szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz wywiadów z dyrektorami szkół, na temat zajęć edukacyjnych: wychowanie do życia w rodzinie. Opracowanie pozwala na zapoznanie się z obrazem tych zajęć z perspektywy osób odpowiedzialnych za ich organizację, a przede wszystkim z perspektywy ich uczestników, poznanie doświadczeń i ocen uczniów dotyczących zarówno organizacji zajęć, ich problematyki, stosowanych metod i środków dydaktycznych, jak też sposobu postrzegania postawy nauczyciela prezentowanej na lekcji. Z badań wyłania się również obraz samych uczestników fokusów, niezwykle cenny dla zrozumienia uwarunkowań ich rozwoju psychoseksualnego.
Książka jest niezwykle ciekawym opracowaniem powstałym na podstawie badań przeprowadzonych w latach 2012–2014 przez doświadczone Autorki o cenionym warsztacie naukowym.
Autorki w przedstawianej pracy podjęły się zbadać na początku XXI wieku zróżnicowania obyczajów codziennych i odświętnych, prywatnych i dotyczących sfery publicznej, pokazując wzory obyczajowych praktyk w wybranych dziedzinach – medialnej, kulinarnej, urzędniczej. Założyły, że elementem zróżnicowania praktyk obyczajowych może być miejsce zamieszkania, dlatego też badania były prowadzone w czterech środowiskach: w dużym mieście w województwie mazowieckim – Warszawie, w województwie świętokrzyskim w średnim mieście – Kielcach, w województwie kujawsko-pomorskim w małym mieście – Chełmnie oraz w wiejskiej gminie Przemyśl w województwie podkarpackim.
Wartością pracy są pogłębione wywiady oraz materiał ilustracyjny w postaci zdjęć z miejsc objętych badaniem. Praca jest podróżą po Polsce, w którą zabiera wszystkich zainteresowanych przemianami, których jesteśmy świadkami w drugiej dekadzie XXI wieku.
Autorka podejmuje próbę odczytania przestrzeni intymności i prywatności
w perspektywie rzeczywistości potocznej i naukowej. Stara się wyjść poza stereotypy poznawcze sprowadzające obszar intymności do seksualnych klisz, obecnych nie tylko w świadomości potocznej, ale i naukowej. Sygnalizuje różne perspektywy i różne rozłożenie akcentów w rozważaniach na temat intymnej strony życia prywatnego, snutych na gruncie nauk społecznych.
Publikacja składa się z dwóch części: w pierwszej autorka przedstawia zagadnienia teoretyczne mieszczące się w czterech modułach tematycznych: intymność, prywatność, ciało i seks, w drugiej, empirycznej, prezentuje wyniki analizy jakościowej badań relacji intymnych w związkach dorosłych partnerów.
Publikacja adresowana do socjologów, filozofów, antropologów, kulturoznawców oraz przedstawicieli innych nauk społecznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?