Miasto o stu twarzach, które intryguje i zachwyca.Stare, blisko tysiącletnie miasto założone przez Berberów u podnóża gór Atlas. Pierwsza stolica królestwa, od której Maroko wzięło swą nazwę. Od barwy murów nazywane Czerwonym Miastem. Przez podróżnych i kupców zwane Bramą Południa. Berberowie i Arabowie, Żydzi, Andaluzyjczycy i Afrykanie, Francuzi i Hiszpanie przybywali tu od wieków. Przynosili swoje religie i języki, tradycje i stroje, muzykę i potrawy. Marrakesz jak wielki port przyjmował ich, gościł i wchłaniał. Stąd jego niezliczone twarze i barwy.Zapraszam Cię do Marrakeszu na spotkanie z Orientem. Miasto otuli nas zapachem ambry i jaśminu, oszołomi bogactwem kolorów. W starej medynie potargujemy się na sukach i posmakujemy tadżinu i tandżiji. Wsłuchamy się w głosy muezinów i transową muzykę gnawa. M Avenue zachwyci nas nowoczesnością, Guliz sztuką i architekturą art dco. Marrakesz to nieustanny taniec starego z nowym. Jednak wszystko ma tu niepowtarzalną nutę, której próżno szukać w innych miastach.- Beata Lewandowska-Kaftan
Dobry los, ciekawość, przyjaciele – cokolwiek przywiodło cie? na Zanzibar – trafiłes´ do raju. Zaczyna sie? od zachwytu. Oczy chłona? intensywne kolory kobiecych kang, po horyzont cia?gna? sie? błe?kity, turkusy, szmaragdy. Nos chciwie poda?z˙a za smuz˙kami nieznanych zapachów. W ustach boski smak mango rozgrzanego słon´cem... Potem pojawia sie? zadziwienie – wokoło twarze, wzory, smaki, zapachy z połowy s´wiata. To jakby we?drowac´ przez Afryke?, Indie, Arabie?, daleka? Azje?, stara? Persje?. Przed wiekami monsuny przyniosły tu łodzie z˙eglarzy i kupców z dalekich stron. Wymieszały sie? zwyczaje, stroje, wierzenia i je?zyki. I powstał klejnot – kultura Suahili. Odkryj skarby Zanzibaru, wyspy, gdzie Afryka spotyka sie? z Orientem. Wybierz się ze mną na Zanzibar, do domów moich przyjaciół, na podwodne pola alg, do ogrodów pełnych przypraw, na wesele i sekretny rytuał unyago. Ida?c za zapachem oudi, zgubimy sie? w labiryncie uliczek Stone Town, dotkniemy dawnego Zanzibaru sułtanów i niewolników. Potargujemy sie? na bazarze, z rybakami popłyniemy na ryby, w knajpkach popróbujemy aksamitnych sosów i pweza pilau. Ta wyspa karmi zmysły i wyobraz´nie?. Kto raz spróbuje, wraca. Jak ja. Beata Lewandowska-Kaftan
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych do cyklu Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 13, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do wykonywania przez uczniów ćwiczeń w trakcie zajęć w szkole.Celem zeszytu jest przede wszystkim ćwiczenie poprawnego pisania i umiejętności językowych (z gramatyki, stylistyki, ortografii na poziomie dziecka w kl. 2). Zostają wprowadzone też różne formy gatunkowe.Ćwiczenia są ułożone według zagadnień opisanych w żywej paginie:AlfabetLitera, głoska, sylaba, wyrazZdanieWyrazy bliskoznaczne, przeciwieństwa, neologizmy, palindromyZdrobnienia, zgrubieniaRodzina wyrazówZwiązki frazeologiczne, przysłowia, powiedzeniaRodzaje zdań, rozwijanie zdańOdpowiedzi do pytań, układanie pytań do zdańCzęści mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik)OrtografiaPlan wydarzeńCiąg przyczynowo-skutkowyKrótkie formy wypowiedzi (życzenia, zaproszenie, ogłoszenie)OpisListZróżnicowane typy ćwiczeń ze szczególnym uwzględnieniem doskonalenia umiejętności kształtnego, czytelnego, poprawnego pisania: łączenie wyrazów i fragmentów zdań, rebusy, szyfrowanki, diagramy, uzupełnianie zdań, przepisywanie wyrazów i zdań, kończenie zdań, rozwijanie zdań, układanie odpowiedzi do pytań, tworzenie pytań do zdań i obrazków, tworzenie samodzielnej pisemnej wypowiedzi do obrazków lub na zadany temat.Na końcu zeszytu blok ćwiczeń ortograficznych.Uatrakcyjnieniem ćwiczeń są nalepki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?