Łukasz Barczyk podkreśla we Wstępie, że dla niego właśnie z Lśnienia możemy dowiedzieć się tego wszystkiego, czego Kubrick nie chciał ujawniać wprost – możemy odkryć jak wyglądał u niego proces tworzenia i jakim był człowiekiem. Aby zbliżyć się do rozumienia wspomnianego tu procesu Wrota percepcji odpowiadają podziałowi na części samego Lśnienia. Książka i film zazębiają się ze sobą. Pierwsza część to opis struktury kompozycyjnej, i podobnie jak w filmie Kubricka, to nawiązanie dialogu z widzem-czytelnikiem, stworzenie fundamentów, „matematycznych struktur”, które w części drugiej pozwolą na wzniesienie się na poziom abstrakcji, subtelnych sygnałów i możliwych odczytań poszczególnych warstw znaczeniowych. Część trzecia to próba alternatywnego rozsupłania wątków ukrytych w fabule i inscenizacji – wątków nigdy nie opisywanych i nie analizowanych, mimo że powstały setki publikacji poświęconych Kubrickowi. Tym razem ten film-labirynt będący niezwykłym, metaforycznym studium ludzkiego zła, odkrywa przed nami zaskakujące przesłanie-ostrzeżenie przed „patologicznym przestępcą z siekierą w ręku”, o którym pisał Albert Einstein, i za którego „przepraszał” Robert Oppenheimer mówiąc: „Now I am become Death...”
Nowela historyczno-sensacyjna oparta na realiach Powstania Wielkopolskiego. Autor, a zarazem reżyser filmu o tym samym tytule który wchodzi na ekrany w końcu stycznia 2015 r. stworzył sensacyjną intrygę z udziałem spirytystów, którzy toczą walkę wokół przyjazdu Ignacego Paderewskiego do Poznania. Mieszanka prawdy historycznej i fikcji, mistycyzm i wojna o niepodległość stanowią nie tylko doskonały obraz tamtych czasów, ale także wciągają czytelnika w zabawę konwencją powieści sensacyjnej i czarnej komedii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?