Podręcznik ma charakter kompendium wiedzy z zakresu planowania, sporządzania sprawozdań oraz analiz. Jego struktura oraz treść poszczególnych rozdziałów zostały opracowane w taki sposób, aby stopniowo przeprowadzić ucznia od zagadnień mniej skomplikowanych, związanych głównie z planowaniem działalności, przez tworzenie sprawozdań obrazujących działalność przedsiębiorstwa, do najtrudniejszych dotyczących wykorzystania informacji ze sprawozdań do oceny stanu przedsiębiorstwa i wyciągania wniosków na kolejne okresy planowania.Podręcznik może być wykorzystywany przez:1. uczniów techników zdobywających zawód technika ekonomisty2. uczestników kwalifikacyjnych kursów zawodowych z zakresu kwalifikacji A.35/AU.353. studentów kierunków ekonomicznych4. słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw i analiz ekonomicznych5. uczestników szkoleń z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw i analiz ekonomicznych6. menadżerów i analityków w przedsiębiorstwach7. osoby zainteresowane tworzeniem planów i sprawozdań oraz ekonomiczną oceną działalności przedsiębiorstwaMateriał teoretyczny jest uzupełniony licznymi przykładami oraz ramkami Wiedza w praktyce.Na końcu podręcznika zamieszczono załączniki z przykładami biznesplanu, bilansu, rachunku zysków i strat, rachunku przepływów pieniężnych, sprawozdania statystycznego oraz sprawozdania dotyczącego korzystania ze środowiska.Zagadnienia omawiane w podręczniku uwzględniają stan prawny obowiązujący na 1 stycznia 2018 r.Podręcznik zawiera:- 285 stron formatu B5- 21 tabel- 21 rysunków- 154 przykłady
„Podjęty przez Autorów problem badawczy jest niezwykle aktualny i ważny, gdyż przedsiębiorstwo hotelowe pełni obecnie wiele funkcji (...). Z dużą satysfakcją stwierdzam, że recenzowana pozycja analizuje wszystkie najważniejsze aspekty nowoczesnego ujęcia finansów przedsiębiorstwa hotelowego, m.in.: strukturę finansową i sposoby zarządzania tą strukturą, zarządzanie płynnością i wynikiem finansowym, kształtowanie cen usług hotelowych, wykorzystanie rachunkowości zarządczej w procesie zarządzania hotelem, ocenę standingu finansowego oraz opłacalności przedsięwzięć gospodarczych, a także zarządzanie wartością hotelu (...). Mało jest na polskim rynku wydawnictw książek prezentujących tak szerokie spectrum finansowych aspektów funkcjonowania nowoczesnego hotelu w dowolnym miejscu na świecie."
Z recenzji wydawniczej Prof. zw. dr. hab. Mariana Nogi
Celem, jaki stawiają sobie autorzy książki, jest przedstawienie najważniejszej wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstw hotelowych z punktu widzenia jej przydatności w podejmowaniu decyzji. Wiedza ta jest niezbędna zarówno pracownikom, jak i menedżerom. Podejmowanie decyzji wiąże się bowiem z koniecznością przeprowadzania analiz, uwzględniających skutki finansowe tych decyzji.
Książka adresowana jest przede wszystkim do:
• studentów kierunków turystycznych,
• studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerskich, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstwa,
• doktorantów w obrębie nauk ekonomicznych,
• pracowników przedsiębiorstw hotelowych, którzy chcą uzupełnić i uporządkować swoją wiedzę w tej ważnej dziedzinie,
• kadry sprawującej funkcje menedżerskie w hotelach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?