W studenckim pensjonacie przy Hickory Road 26 dzieje się coś złego. Tak przynajmniej sądzi pani Hubbard, siostra sekretarki Herkulesa Poirota. Najpierw giną przypadkowe, zdawałoby się, przedmioty, a później giną zupełnie nieprzypadkowi, jak się okazuje, ludzie.Co za hańba dla domu studenckiego! Na szczęście w pobliżu jest Poirot, a Poirot potrafi dostrzec związek nawet między stetoskopem a autostopem.W tle powieści psychoanaliza, komunizowanie i inne nie tak odległe echa lat 50. minionego stulecia.
Akcja książki zbudowana jest wokół zagadki morderstwa popełnionego w pociągu. Śledztwo okazuje się trudne i nietypowe: nie znaleziono ofiary, a jedyny świadek zdarzenia podróżował innym pociągiem. Nikt nie wierzy starszej damie upierającej się przy swojej wersji zdarzeń. Intryga zagęszcza się, gdy dochodzi do kolejnych zabójstw. Panna Marple, detektyw amator, wysyła na miejsce zbrodni swoją młoda przyjaciółkę Lucy Eyesbarrow.
Czy obu kobietom uda się zdobyć informacje, które skierują śledztwo na właściwe tory?
Londyński hotel Bertram to miejsce staroświeckie, podobnie jak jego goście. Codzienne rytuały bywalców zakłóca ciąg niezwykłych zdarzeń: zamach na dziedziczkę fortuny, powtarzające się kradzieże, napad na pociąg, wypadek roztargnionego kanonika. Podejrzanych przybywa, a hotel pogrąża się we mgle także mylnych tropów! Panna Marple jest tu wprawdzie w podróży sentymentalnej, ale pilnie obserwuje, a zdarza się, że i podsłuchuje Jej intuicja oraz celne wnioski pomogą rozwikłać skomplikowaną intrygę. Agatha Christie serwuje nam kryminał z przenikliwymi obserwacjami dotyczącymi postępu oraz nieuniknionych zmian pokoleniowych i obyczajowych.
Herkules Poirot nie musi szukać pracy, ona sama go znajdzie. Ktoś otruł pastora i lekarza - mamy wspólny modus operandi i świadków, a jednak śledczy są bezradni. Wśród podejrzanych jest kamerdyner. Uciekł, czyli zabił? W przedstawieniu bierze udział wiele osób, ale sir Charles Cartwright gra główną rolę, konkurując z legendarnym detektywem. Trzeba znaleźć motyw i reżysera zbrodni, a tymczasem Herkules Poirot buduje domki z kart. Co prawda pozostaje nieco w cieniu, ale zarzuca przynętę i po mistrzowsku rozgrywa finałową scenę Tragedii w trzech aktach.
Seryjny morderca zabija ludzi w porządku alfabetycznym. Przed każdą zbrodnią wysyła list z informacją, gdzie i kiedy należy szukać następnej ofiary. Koło zwłok zawsze zostawia rozkład jazdy pociągów, potocznie zwany ABC. Co więcej, zabójca w listach również podpisuje się "A.B.C.". Czyżby cierpiał na kompleks alfabetyczny? Poirot czuje jednak, że za tym pozornym szaleństwem musi skrywać się umysł przebiegły i metodyczny, a zostawiane wskazówki mają sprowadzić policję na błędny trop.
W tej zawiłej intrydze są wszystkie elementy dobrego kryminału: morderstwo, niebezpieczeństwo, olbrzymia fortuna, szantaż i bezradna policja. Milioner Goldon Cload zapewnia dostatnie życie całej swojej rodzinie. Błogi spokój krewnych zostaje zburzony, gdy Goldon ginie, a majątek dziedziczy jego młodziutka żona Rosaleen. Rozpaczliwą sytuację Cloadów zdaje się ratować niespodziewany przyjazd pierwszego męża Rosaleen. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie trzy kolejne ofiary. Ich śmierć zwiedzie nawet Herkulesa Poirot.
Herkules Poirot jest bohaterem wszystkich czterech opowiadań tomu. Morderstwo w zaułku ? mało wiarygodne samobójstwo, a może jednak morderstwo? Niewiarygodna kradzież ? kto chciał skompromitować lorda, kradnąc dokumenty państwowe? Lustro nieboszczyka ? kto zabił ekscentrycznego arystokratę? Trójkąt na Rodos ? czemu służą wieloramienne trójkąty wielomałżeńskie?Wnioski są dwa. Pierwszy: nie ma faktów oczywistych. Drugi: każdy fakt może zyskać nową interpretację. A drwina z ?małych szarych komórek? Herkulesa Poirot nikomu nie ujdzie na sucho.
Atmosfera w King's Abbot jest daleka od sielanki. Plotki, samobójstwo, śmierć tytułowego Rogera Ackroyda... Herkules Poirot podejmuje grę z wyjątkowo perfidnym mordercą. Jego asystentem zostaje doktor Sheppard - miejscowy lekarza, który świetnie zna tajemnice niewielkiej społeczności. Powieść wywołała wiele kontrowersji, ponieważ niektóre wątki były sprzeczne z ówczesnymi kanonami literatury kryminalnej. Agata Christie została za to wykluczona z klubu zrzeszającego autorów powieści detektywistycznych.
Dziesięć osób, każda podejrzana o morderstwo, zostaje zaproszonych przez tajemniczego gospodarza do domu na wyspie. Gdy ginie druga osoba, goście szybko zdają sobie sprawę, że to, co początkowo uważali za nieszczęśliwy wypadek, jest robotą zabójcy. Postanawiają odkryć jego tożsamość, ale okazuje się, że nikt nie ma alibi. Odizolowani od społeczeństwa, niezdolni do opuszczenia miejsca pobytu, umierają jeden po drugim w sposób opisany w dziecięcej rymowance, która wywieszona jest w ich pokojach. Najpopularniejsza powieść Agaty Chrisite, dawniej znana pod tytułem "Dziesięciu małych Murzynków".
Kiedy grecki milioner Arystydes Leonides zostaje otruty, podejrzenia padają na Brendę -młodą wdowę. Wnuczka ofiary Josephine to wścibska nastolatka - uwielbia kryminały i podsłuchuje, więc o krok wyprzedza policjantów. Trzeba uważnie słuchać, bo mordercy są próżni i lubią się chwalić! Ekscentryczni spadkobiercy, listy miłosne i panieński notes to tropy w śledztwie. Dom zbrodni jest wykładem na temat anatomii morderstwa, a przewrotne zakończenie i dziś może budzić sprzeciw. Nic dziwnego, że to ulubiona powieść Agaty Christie, która uważała, że "każdy jest zdolny do zbrodni".
Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów. Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych - każdy pasażer jest podejrzany
Zabawa w detektywa może być wyjątkowo inspirująca, zwłaszcza jeśli przy stole siedzi panna Jane Marple. Oprócz niej wśród uczestników gry są: lekarz, prawnik, malarka, pisarz i... emerytowany detektyw Scotland Yardu. Wszyscy opowiadają historie kryminalne, pozostawiając ich rozstrzygnięcie starszej pani. Agacie Christie udało się stworzyć zbiór wyjątkowy. W sposób budzący dreszcze kreśli relacje między mordercą, ofiarą i świadkiem zbrodni, który nie może nic zrobić, żeby jej zapobiec. No, chyba że jest panną Marple!
Morderstwo nauczycielki gimnastyki prestiżowej szkoły dla dziewcząt nie mieści się w schematach. Mało tego, jedna z uczennic zostaje porwana. Prawdziwa szkolna maskarada: przebieranki, szpiedzy, szantaż i klejnoty, które nawet z niewinnych nastolatek czynią prawdziwe kobiety! Morderca nieprędko opuści mury szacownej szkoły. Herkules Poirot pojawia się na kartach powieści znacznie później niż zwykle, za to w najwyższej formie. Powieść dla miłośników kobiet i... kotów (oraz przeciwników gołębi)!
Palące karaibskie słońce, piasek i szum morza... Tę sielankę przerywa śmierć emerytowanego wojskowego nudziarza. Czy przyczyną zgonu jest nadciśnienie i zbyt wesoła zabawa? Gdy giną kolejne osoby, staje się jasne, że wśród hotelowych gości jest pozbawiony skrupułów morderca. Tym razem panna Marple musi sobie radzić bez swoich wypróbowanych sojuszników, inspektorów Scotland Yardu. Jedna z najbardziej wciągających powieści Christie, obalająca stereotypy na temat sprawności intelektualnej ludzi starszych.
Esencja stylu mistrzyni kryminału zamknięta w cyklu zgrabnych opowiadań z niezastąpionym Herkulesem Poirot. Detektyw postanawia efektownie zakończyć karierę - stawia sobie za cel rozwiązania dwunastu spraw inspirowanych pracami swego mitycznego imiennika. Błyskotliwe dialogi, nietuzinkowe postacie, angielski humor. Tuzin wciągających historii połączonych motywem z greckiej mitologii - nie tylko dla fanów gatunku i miłośników kultury antycznej
Wczesnym rankiem w bibliotece domu pułkownika Bantry'ego i jego żony Dorothy służba znajduje ciało młodej kobiety. Pani Bantry natychmiast dzwoni do swojej przyjaciółki Jane Marple, charakteryzującej się zdrowym rozsądkiem i zamiłowaniem do zbrodni, i prosi ją o pomoc w rozwiązaniu zagadki, która okazuje się bardziej skomplikowana niż wydawałoby się na pierwszy rzut oka. Komiks na podstawie bestsellerowych powieści Agathy Christie. Scenariusz napisał szwajcarski pisarz, dramaturg i reżyser Dominique Ziegler, a rysunki wykonał Olivier Dauger, uznawany za najlepszego komiksowego rysownika lotnictwa („Ciel en ruine”).
Tommy Beresford i Tuppence Cowley, para angielskich poszukiwaczy przygód, tropią przestępczość we wszystkich jej postaciach. Jednak jak odkryć tożsamość tajemniczego pana Browna, groźnego przeciwnika, zagrażającego rządowi Imperium Brytyjskiego? I w jaki sposób odnaleźć Jane Fish, która najwyraźniej jest kluczem do rozwiązania tej zagadki?Komiks na podstawie bestsellerowych powieści Agathy Christie. Za scenariusz i rysunki tomu odpowiada Emilio Van der Zuiden, autor wielu popularnych francuskich komiksów, m.in. Mc Queen, Les Enqutes auto de Margot.
- Zgadzam się. Wszystko to jest raczej przerażające i makabryczne niż tajemnicze.
- Przerażające i makabryczne - powtórzył Poirot.
- I odrażające - dodałem, wstając i spacerując po pokoju. - Morderca zabija tego człowieka, swojego przyjaciela, wpycha ciało do skrzyni i pół godziny później w tym samym pokoju tańczy z żoną ofiary. Pomyśl tylko! Gdyby ona choć przez chwilę wyobraziła sobie...
Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów. Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie… Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych - każdy pasażer jest podejrzany…
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?