Prezentowana Państwu książka pokazuje proste ćwiczenia, do których nie są potrzebne specjalistyczne pomoce edukacyjne. Ćwiczenia przeznaczone są dla wszystkich dzieci prawidłowo rozwijających się, ale także dla dzieci m.in. z dysleksją, z zaburzeniami rozwojowymi, z autyzmem, Zespołem Downa czy niepełnosprawnością intelektualną. Ćwiczenia mogą być modyfikowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Są integralnym elementem całej terapii i nie jest wymagane wykonywanie ich w kolejności przedstawionej w książce. Występują bowiem na różnych etapach terapii. Ćwiczenia dobrano w taki sposób, aby rozwijać umiejętność analizy i syntezy materiału językowego, słuchowego i pisanego. Proponowane zadania usprawniają pamięć, a także integrację percepcyjno - motoryczną związaną ze współdziałaniem procesów poznawczych i czynności ruchowych. Doskonalą koncentrację uwagi, prawidłowy słuch fonemowy oraz analizę i syntezę wzrokową, pamięć ruchu, sprawność manualną. Każde ćwiczenie opatrzono oprócz instrukcji słownej fotografią, pokazującą, jak dane ćwiczenie powinno być wykonywane. Przejrzystość układu treści sprzyja skupieniu przy pracy. Samogłoski i sylaby - zawiera proste ćwiczenia, które przygotowują dziecko do nauki czytania i pisania samogłosek i sylab. Proponowane zadania rozwijają u dziecka poprawne rozpoznawanie i odwzorowywanie liter i sylab, potrzebne do późniejszego samodzielnego czytania i pisania. Pamięć szeregów - w szczególności rozwija pamięć bezpośrednią pozwalającą na zapamiętanie i natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału. Pomaga w wykonywaniu podstawowych zadań arytmetycznych takich jak dodawanie, odejmowanie, a w przypadku starszych dzieci mnożenie, dzielenie czy rozwiązywanie zadań z treścią. Język i działanie - łączy w sobie rozumienie poleceń językowych z samodzielną ich realizacją. Język prezentowany w ćwiczeniach rozbudowuje bierny (wewnętrzny) słownik dziecka. Opowiadam co widzę - kształtuje pamięć słuchową, która odpowiada za utrwalanie i przypominanie informacji usłyszanych, a także pamięć bezpośrednią pozwalającą na zapamiętaniei natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału.
Zestaw ""PRZYIMKI z serii ""Karty ćwiczeń"" przeznaczony jest dla wszystkich osób z zaburzeniami komunikacji językowej. W szczególności dla dzieci z: autyzmem, Zespołem Downa, zespołem Aspergera, Alalia, afazją, obniżeniem sprawności intelektualnej, porażeniem mózgowym, opóźnionym rozwojem mowy, centralnymi zaburzeniami słuchu. Dziecko uczy się zastosowania przyimków i przyswaja sobie odmianę wyrazów, czyli uczy się końcówek. Pomoc została tak przygotowana, że zastosowano elementy (obrazki) - ""ruchome"", które wymagają od dziecka umiejscowienia przedmiotu (obrazka) na karcie. Terapeuta wydaje np. polecenie:- Kosz stoi obok ławki - połóż w odpowiednim miejscu! Dziecko musi znaleźć odpowiednie miejsce na karcie. Oprócz odpowiedzi obrazkiem, zastosowano również karty ze zdaniami, na których dziecko dokłada etykietki z odpowiedziami np: KOSZ STOI - OBOK ŁAWKI. Karty ćwiczeń mogą być także wykorzystane w gabinetach neurologopedycznych w pracy z dorosłymi osobami z afazją . Zestaw zawiera: 20 kart tekturowych formatu A4 z rysunkami , 44 plakietki (obrazki), 60 etykietek.
Zestaw ten służy do nabywania umiejętności wyszukiwania takich samych elementów, wyszukiwania ich z pamięci oraz zapamiętywania ciągu obrazków lub kształtów geometrycznych. Są to ćwiczenia wstępne do zapamiętywania sylab i wyrazów jednosylabowych.Zestaw zawiera:- 36 elementów obrazkowych- opis przykładowych ćwiczeńMateriał: tekturaOpakowanie: woreczek + pudełko tekturowe
Zestaw ten służy do nabywania umiejętności wyszukiwania takich samych elementów, wyszukiwania ich z pamięci oraz zapamiętywania ciagu obrazków lub kształtów geometrycznych. Są to ćwiczenia wstępne do zapamiętywania sylab i wyrazów jednosylabowych.Zestaw zawiera:- 36 elementów obrazkowych- opis przykładowych ćwiczeńMateriał: tekturaOpakowanie: woreczek + pudełko tekturowe
Leksemki - karty rozwijające mowę i język
Karty zawierają materiał obrazkowy, na podstawie którego wykonujemy ćwiczenia.
Na odwrocie każdej karty jest napisany wyraz lub wyrazy w odpowiedniej formie fleksyjnej.
Dzieci które już czytają mogą poi wykonaniu zadania na materiale tematycznym odwrócić karty i przeczytać powstałe zdania.
Rozpoczynając ćwiczenia na materiale obrazkowym, dorosły wyjaśnia symbolikę obrazków.
Dla kogo Leksemki?
- dzieci dyslektycznych
- dzieci z alalią
- dzieci z afazją
- dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
- dzieci rozwijających mowę prawidłowo
Co dają Leksemki?
Rozwijają umiejętności:
- słuchania zdań
- zapamiętywania zdań
- rozwijania zdań
- tworzenia opowiadań
- tworzenia sekwencji
Zestaw zawiera:
- 83 kolorowe, dwustronne karty do gry
- instrukcję gry
Promocje
|