KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Zasługujesz na szacunek! Bądź pewny siebie...

Zasługujesz na szacunek! Bądź pewny siebie...

Bądź pewny siebie i asertywny.

  • ISBN: 9788324632992
  • EAN: 9788324632992
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: One Press Helion
  • Format: 15.5x23.5cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 216
  • Rok wydania: 2011
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 24,07
     zł
    Cena detaliczna:  34,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,07
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x
Bądź pewny siebie i asertywny

W naszej książce znajdziesz opisy wielu sytuacji, z którymi kiedyś każdy z nas będzie musiat się zmierzyć w miejscu pracy. Jeżeli chcesz, możesz ją potraktować jak książkę kucharska i przejść od razu do tej części, która jest dla Ciebie najbardziej przydatna, a znajdziesz w niej kompletny zestaw „przepisów" z pomocnymi pomystami. W tej książce przedstawiamy wiele możliwych rozwiązań i metod do wykorzystania, abyś mógf wybrać sobie te, które najbardziej Ci pasują.
Najważniejsze, co chcemy Ci przekazać w tej książce, to pojęcie spójności, autentyczności i szacunku dla siebie i innych. Jeśli potrafisz znaleźć rozwiązanie gwarantujące szacunek wszystkim zainteresowanym osobom i zapewniające poszanowanie ich godności osobistej, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoje działania przyniosą długotrwały rezultat, pod którym będą mogły się podpisać wszystkie zaangażowane strony.
W pierwszej części książki zatytułowanej „Zestaw narzędzi" znajdziesz objaśnienia narzędzi i metod stanowiących podstawę asertywności oraz solidny fundament dla dalszej pracy.
Po zapoznaniu się z omówieniem każdego narzędzia i przedstawionymi przykładami będziesz mógł wypróbować te narzędzia w praktyce poprzez wykonanie ćwiczenia, a później sprawdzenie jego najlepszego, według nas, rozwiązania. W drugiej części nazwanej „Sytuacje w miejscu pracy" przedstawiamy wiele sposobów radzenia sobie w konkretnych sytuacjach. Rozdziały 12. - 26. możesz potraktować jak część książki kucharskiej, ponieważ jeśli zastosujesz się do zamieszczonych w nich zaleceń, będziesz na najlepszej drodze do osiągnięcia optymalnych rezultatów. Na naszej stronie internetowej www.entltledtorespect.com znajdziesz jednostronicowe formularze, które możesz wypełniać w trakcie czytania rozdziałów 12. - 26., aby zapisać swoje spostrzeżenia i sporządzić notatki. Praca zawodowa może okazać się najbardziej satysfakcjonującym etapem w życiu — prawdopodobnie spędzisz w niej aż dwie trzecie swojego czasu. Gdy wykorzystasz zaproponowane w tej książce pomysty, będziesz w stanie znaleźć spełnienie w życiu zawodowym.
Bez względu na to, jak zamierzasz zastosować zebrany w książce materiał, życzymy Ci samych sukcesów w osiąganiu celów zawodowych i zdobywaniu szacunku, na jaki zasługujesz.
Suzanne i Conrad Potts


Zasługujesz na szacunek, fragment


Skąd biorą się nasze przekonania?


Czasami opowiadamy uczestnikom naszych szkoleń historię, która bardzo dobrze ilustruje sposób formowania się naszych przekonań. Oto ona.
Sabina i Marcin właśnie się pobrali.
Podróż poślubną spędzili na jakiejś skąpanej w słońcu wysp/e. Pewnego wieczora, kiedy popijali drinki i obserwowali powolny zachód słońca, zaczęli wspominać swój Ślub. Ich myśli skupiły się na rodzicach, którzy nie licząc s/ę z kosztami, sprawili, że ten dzień byt dla nich naprawdę wyjątkowy.
Później zaczęli się zastanawiać nad swoim powrotem do domu oraz sposobem, w jaki mogliby się odwdzięczyć rodzicom za ich wspaniałomyślność.
Postanowili, że zaproszą rodziców na posiłek, który po raz pierwszy ugotują wspólnie jako nowożeńcy. Nadszedł dzień wizyty rodziców, więc Sabina i Marcin po południu zabrali się do przygotowywania obiadu. Marcin zauważył, że na początku przygotowań Sabina ze sporego kawałka mięsa odkroiła mniej więcej jedną trzecią i włożyła ją do lodówki. Resztę wstawiła do piekarnika. Marcina zaciekawiło postępowanie Sabiny, ale znając ją, uznał, że pewnie zrobiła to nie bez powodu.
Obiad wypadł doskonale — umiejętności kucharskie nowożeńców zostały docenione i goście nie szczędzili im komplementów. Zachęceni sukcesem, Sabina i Marcin postanowili poszerzyć krąg gości i następnym razem zaprosić również dziadków.
Nadszedł dzień wizyty. W kuchni Marcin ponownie obserwował Sabinę podczas przygotowywania pieczeni. Jego żona znowu odcięła jedną trzecią z kawałka mięsa, a dwie trzecie włożyła do piekarnika. Wiedząc, że przygotowują posiłek dla większej liczby osób niż poprzednio, Marcin z ciekawości zapytał Sabinę, dlaczego odcięła kawałek mięsa. Kobieta odpowiedziała, że nauczyła ją tego matka i od tej pory zawsze tak robi.
Marcin wyszedł z kuchni i z tym samym pytaniem zwrócił się do matki Sabiny. Odpowiedziała, że taki przepis dostała od swojej mamy i zawsze tak przygotowywała pieczeń.
Na szczęście babcia Sabiny była już na miejscu, więc Marcin zapytał ją o to samo. Babcia odparta, że.,. tuż po ślubie ze swoim mężem zamieszkali w malutkim mieszkanku, które było wyposażone tylko w najniezbędnięjsze rzeczy, a także w bardzo małą kuchenkę. Każda sztuka mięsa okazywała się zbyt duża, więc zawsze musiała kawałek odcinać, aby zmieściła się do piekarnika. Od tego czasu stało się to zwyczajem. Przyzwyczajeniem, któremu została wierna nawet po przeprowadzce do większego domu.
Wiele przekonań powstaje w dzieciństwie w wieku do siedmiu lat. Czasami zachowujemy się jak dziecko — przyjmujemy do wiadomości pewne sprawy bez jakichkolwiek zastrzeżeń, aby uznać je za prawdziwe.




Zasługujesz na szacunek, bądź pewny i asertywny
Spis Treści


Wstęp (9)
Część I - Zestaw narzędzi
  • Przydatne narzędzia i techniki, które musisz poznać, zanim zaczniesz pracować nad zdobyciem większej pewności siebie i nad asertywnością w miejscu pracy.
Rozdział 1. ELASTYCZNOŚĆ ZACHOWANIA (15)
  • Różne wybory i różne poziomy zmian (15)
Rozdział 2. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ? (19)
  • Definicje zachowań asertywnych, nieasertywnych i agresywnych (19)
  • Przykłady zachowań agresywnych, asertywnych i nieasertywnych (20)
  • Ćwiczenie 2.1: Czy zachowujesz się asertywnie? (22)
Rozdział 3. KOMUNIKACJA WERBALNA (23)
  • Wrażenie, jakie robimy na innych (23)
  • Agresywne wzorce językowe (24)
  • Nieasertywne wzorce językowe (24)
  • Asertywne wzorce językowe (25)
  • Ćwiczenie 3.1: Język świadczący o zachowaniu asertywnym, nieasertywnym i agresywnym (27)
Rozdział 4. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA (31)
  • Mowa ciała (31)
  • Spójność (32)
  • Ćwiczenie 4.1: Przyjmowanie stabilnej postawy (33)
  • Ciało i umysł (34)
  • Ćwiczenie 4.2: Zmiana sposobu... (34)
  • Rozmowa telefoniczna (35)
  • Ćwiczenie 4.3: Dostosuj właściwości głosu, aby rozmówca odniósł różne wrażenia (36)
Rozdział 5. WIZUALIZACJA (37)
  • Określ swoje oczekiwania (37)
  • Na czym polega wizualizacja? (38)
  • Co widzisz (w przyszłości)? (39)
  • Co słyszysz (w przyszłości)? (40)
  • Co czujesz (w przyszłości)? (40)
  • Ćwiczenie 5.1: Wszystko tkwi w umyśle (część 1.) (41)
  • Ćwiczenie 5.2: Wszystko tkwi w umyśle (część 2.) (42)
Rozdział 6. WEWNĘTRZNY MONOLOG (45)
  • Co sobie mówimy? (45)
  • Zniechęcający monolog wewnętrzny (47)
  • Motywujący monolog wewnętrzny (48)
  • Ćwiczenie 6.1: Monolog wewnętrzny - przygotowanie się do przyszłej sytuacji (50)
  • Interwencja na poziomie uczuć (51)
Rozdział 7. PRAWA I PRZYZWOLENIE NA ASERTYWNE ZACHOWANIA (53)
  • Deklaracja prawa do asertywności (53)
  • Daj sobie przyzwolenie (54)
  • Prawa i obowiązki (54)
  • Ćwiczenie 7.1: Moje prawa i prawa innych (55)
Rozdział 8. PRZEKONANIA (59)
  • Rodzaje przekonań (60)
  • Skąd biorą się nasze przekonania? (61)
  • Niekorzystne i użyteczne przekonania (62)
  • Ćwiczenie 8.1: Niekorzystne czy użyteczne przekonania? (62)
  • Jak zmienić przekonania? (66)
  • Przykłady użytecznych przekonań (67)
  • Ćwiczenie 8.2: Zmiana niekorzystnych przekonań na użyteczne (69)
Rozdział 9. REZULTAT WYGRANA - WYGRANA (71)
  • Na czym polega koncepcja wygrana - wygrana? (73)
  • Umiejętność zadawania pytań (73)
  • Sprawdzanie zrozumienia (74)
  • Uzgodnienie stanowisk (75)
  • Jak osiągnąć rezultat wygrana - wygrana? (75)
  • Ćwiczenie 9.1: Osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (79)
Rozdział 10. JAK MÓWIĆ "NIE" (81)
  • Korzyści z mówienia "nie" (82)
  • "Dyplomatyczna odmowa" (82)
  • Ćwiczenie 10.1: Jak mówić "nie" (84)
  • Ćwiczenie 10.2: Mówienie "nie" i osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (85)
Rozdział 11. JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ NA ZEBRANIU? (87)
  • Komunikacja werbalna (87)
  • Ćwiczenie 11.1: Komunikacja werbalna (90)
  • Zestaw narzędzi: wnioski (95)
Część II - Sytuacje w miejscu pracy
  • Przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez sytuacje, z którymi możesz się najczęściej zetknąć w pracy zawodowej.
Rozdział 12. JAK SOBIE RADZIĆ Z AGRESJĄ (99)
  • Wprowadzenie (99)
  • Pomyśl, jak obecnie radzisz sobie z agresywnymi zachowaniami innych ludzi (być może jakiejś konkretnej osoby) (100)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (100)
  • Rozwiązanie krok po kroku (101)
Rozdział 13. KONSTRUKTYWNA OCENA PRACOWNIKA (107)
  • Wprowadzenie (107)
  • Wyobraź sobie, że czeka Cię rozmowa oceniająca (108)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (108)
  • Rozwiązanie krok po kroku (109)
Rozdział 14. JAK SOBIE RADZIĆ Z SZEFEM? (115)
  • Wprowadzenie (115)
  • Wyobraź sobie indywidualne spotkanie z szefem (lub rozmowę telefoniczną), podczas którego przełożony sprawdza Twoje postępy w pracy (116)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (116)
  • Rozwiązanie krok po kroku (116)
Rozdział 15. POMOCNI WSPÓŁPRACOWNICY (121)
  • Wprowadzenie (121)
  • Pomyśl o trudnych relacjach z którymś z Twoich współpracowników (122)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (122)
  • Rozwiązanie krok po kroku (123)
Rozdział 16. ZDROWE RELACJE Z KLIENTEM (127)
  • Wprowadzenie (127)
  • Pomyśl o trudnej rozmowie z jednym ze swoich klientów (128)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (128)
  • Rozwiązanie krok po kroku (129)
Rozdział 17. UCZCIWE ROZMOWY DYSCYPLINARNE (135)
  • Wprowadzenie (135)
  • Pomyśl o rozmowie dyscyplinarnej z pracownikiem, która być może Cię czeka (136)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (136)
  • Rozwiązanie krok po kroku (137)
Rozdział 18. POMYŚLNE ROZMOWY REKRUTACYJNE (143)
  • Wprowadzenie (143)
  • Pomyśl o rozmowie kwalifikacyjnej, która być może czeka Cię w przyszłości (144)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać podobne stwierdzenia? (144)
  • Rozwiązanie krok po kroku (145)
Rozdział 19. AKTYWNY UDZIAŁ W ZEBRANIACH (151)
  • Wprowadzenie (151)
  • Pomyśl o spotkaniu, w którym bierzesz udział (152)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (152)
  • Rozwiązanie krok po kroku (153)
Rozdział 20. PROŚBA O PODWYŻKĘ (159)
  • Wprowadzenie (159)
  • Pomyśl o rozmowie, jaką być może planujesz odbyć z przełożonym lub pracownikiem działu kadr (160)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (160)
  • Rozwiązanie krok po kroku (160)
Rozdział 21. PREZENTACJE, Z KTÓRYCH MÓGŁBYŚ BYĆ DUMNY (165)
  • Wprowadzenie (165)
  • Pomyśl o prezentacji, jaką masz przygotować (166)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (166)
  • Rozwiązanie krok po kroku (167)
Rozdział 22. ASERTYWNA SPRZEDAŻ (173)
  • Wprowadzenie (173)
  • Pomyśl o sytuacji, w której składasz potencjalnemu klientowi ofertę (174)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (174)
  • Rozwiązanie krok po kroku (175)
Rozdział 23. JAK SOBIE RADZIĆ Z DYREKTOREM (181)
  • Wprowadzenie (181)
  • Pomyśl o spotkaniach i dyskusjach z menedżerami wyższego szczebla (182)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (182)
  • Rozwiązanie krok po kroku (183)
Rozdział 24. JAK SOBIE RADZIĆ Z PODWŁADNYMI (189)
  • Wprowadzenie (189)
  • Pomyśl o relacjach ze swoimi podwładnymi (190)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (191)
  • Rozwiązanie krok po kroku (191)
Rozdział 25. SOLIDNI DOSTAWCY (197)
  • Wprowadzenie (197)
  • Pomyśl o rozmowie z niesolidnym dostawcą (198)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (198)
  • Rozwiązanie krok po kroku (199)
Rozdział 26. WSPÓŁPRACA Z WOLONTARIUSZAMI (205)
  • Wprowadzenie (205)
  • Pomyśl o swoich relacjach z pracującym obok/dla Ciebie wolontariuszem (206)
  • Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (207)
  • Rozwiązanie krok po kroku (207)
Rozdział 27. CZY POTRZEBUJESZ DALSZEJ POMOCY? (213)
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj