Wywiad z liderem
Wizerunek lidera w osiemdziesięciu (80) indywidualnych wywiadach pogłębionych
-
Autor: Pegani Angelica
- ISBN: 978-83-944-5455-5
- EAN: 9788394454555
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: PWN NAUKOWY
- Format: 16.5x23.5
- Język: polski
- Liczba stron: 414
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
68,28złCena detaliczna: 89,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,28 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Autorka jako cel pracy postawiła sobie odpowiedź na następujące pytania: Jak komunikują się liderzy o różnych narodowościach? Czym jest kultura oraz komunikacja międzykulturowa? Czy występują konflikty w komunikacji międzykulturowej? Co sprawia, że liderzy kierują się stereotypami lub uprzedzeniami? Czy czas, miejsce i przeszłość historyczna wpływają na komunikację między kulturami? Czy kobieta liderka różni się od mężczyzny lidera w komunikowaniu się?
Na szczególną uwagę w publikacji zasługują ciekawe zestawienia różnic pomiędzy menedżerem a liderem oraz różnice pomiędzy zarządzaniem a przywództwem. Stanowi to tym samym zasadne wprowadzenie do analiz poświęconych stylom przywództwa. Zasadnicza część opracowania poświęcona jest prezentacji wyników badań dotyczących kryteriów tworzących sylwetkę lidera z uwzględnieniem specyfiki branż. Badania te stanowią pewnego rodzaju kompendium wiedzy o liderach wybranych do badań przedsiębiorstw. Opracowanie może być przydatne zarówno studentom, doktorantom, jak i przedsiębiorcom, którzy chcieliby lepiej zrozumieć kluczowe determinanty kreujące sylwetkę lidera, a w dalszej konsekwencji wykorzystać tę wiedzę w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Angelica Pegani autorka pięciu książek, kilkudziesięciu wywiadów oraz artykułów, z wykształcenia dziennikarka radiowa i telewizyjna, menedżer public relations, certyfikowany specjalista ds. reklamy oraz marketingu. Współpracuje z zarządem fundacji The Excellence World Foundation oraz UBC Entertainment and Management Group. Jest absolwentką Wydziału Filologicznego Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, w specjalizacji dziennikarstwo radiowo-telewizyjne oraz studiów magisterskich na Wydziale Nauk Społecznych, Instytutu Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna w specjalizacji reklama oraz public relations. Od 2018 roku absolwentka menedżerskich studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania i Ekonomii w Katedrze Inżynierii Zarządzania Operacyjnego Politechniki Gdańskiej. Jako Prezes fundacji The Excellence World Foundation oraz dyrektor generalny firmy UBC Group w Polsce udziela się w międzynarodowych projektach humanitarnych oraz charytatywnych. Jest aktywnym członkiem fundacji, która składa się z trzech międzynarodowych projektów: rozwoju społeczności, równouprawnienia kobiet i specjalnych programów socjalnych. Jest również członkiem nieformalnej organizacji Padma, zajmującej się wspieraniem kobiet biznesu oraz ich pozycji na świecie. W życiu prywatnym interesuje się zdrowym żywieniem oraz fitnessem, prowadzi zajęcia w UBC Health and Fitness Center.