Świat jako wola i przedstawienie to opus magnum Schopenhauera i jedyna całościowa prezentacja systemu filozofa. Projekt ten stanowi pewną kontynuację filozofii Kanta, na tyle jednak osobliwą, a także krytyczną, że w efekcie wykracza poza cały klasyczny nurt myśli europejskiej, nie tylko dlatego, że sięga do kultury Wschodu. Schopenhauer bowiem daje w swym dziele wyraz dramatycznym odkryciom XIX-wiecznej samoświadomości, która dojrzewając, coraz głębiej penetruje i podważa własne fundamenty.
Klasyczna w światowej literaturze filozoficznej praca słynnego austriackiego filozofa i logika. Choć niewielka rozmiarem, wywarła bardzo silny wpływ na pozytywizm logiczny Koła Wiedeńskiego oraz atomizm logiczny Russella. Jest to najważniejsze dzieło Wittgensteina.
Traktat napisany został z wielką troską o jasność i ścisłość wypowiedzi. Pełen aforyzmów oznaczonych numeracją dziesiętną miał przynieść odpowiedź na pytanie: co istnieje? Została ona zawarta w siedmiu tezach stanowiących osnowę Traktatu. I tak: świat jest wszystkim, co jest faktem; to co jest faktem, jest istnieniem stanów rzeczy; logicznym obrazem faktów jest myśl; myśl jest to zdanie "sensowne"; zdanie jest funkcją prawdziwości zdań elementarnych; szósta teza dotyczy ogólnej formy funkcji prawdziwościowej; siódma zaś, najsłynniejsza, głosi – o czym nie można mówić, o tym trzeba milczeć.
Wznowienie dwóch głośnych rozpraw jednego z głównych teoretyków utylitaryzmu angielskiego, Johna Stuarta Milla. Poglądy Milla zachowały swą aktualność, stwierdzić wypada, iż kultura polityczna każdego kraju pozostaje w wyraźnej zależności od znajomości pism tego filozofa.
Esej Utylitaryzm poświęcony jest zagadnieniom szczęścia rozumianego jako przyjemność. Mill proponuje wyróżnianie przyjemności pod względem jakościowym i dzieli je na wyższe (duchowe) i niższe (cielesne).
Rozprawa O wolności to już klasyczne dla doktryny liberalizmu rozważania o wolności, przede wszystkim myśli i słowa, oraz granic władzy społeczeństwa nad jednostką, rozprawa odnosi się również do problemu sprawiedliwości.
Książkę polecamy studentom i wykładowcom filozofii, socjologii, prawa i politologii.
Duch Dociekań filozoficznych Wittgensteina jest inny niż duch jego słynnego Traktatu logiczno-filozoficznego.
Jaki własciwie - to jest sporne do dziś.
W każdym razie dzieła te są tak różne od siebie w formie i treści, jakby nie pochodziły od jednego człowieka. Oba wywarły wielki wpływ na filozofię XX wieku.
fragment Wstępu
Jedyny zachowany z czasów starożytnych podręcznik historii filozofii, napisany przez Greka żyjącego w 1. poł. III w. n.e. Zawiera bogaty przegląd źródeł z zakresu historii filozofii starożytnej, dziś w większości zaginionych. Autor zamieszcza wiele anegdot z życia słynnych filozofów, co czyni lekturę książki interesującą także dla nieprofesjonalistów. Wstęp Kazimierza Leśniaka, wybitnego znawcy myśli starożytnej.
Asztawakragita czyli pieśń Asztawakry to indyjski dydaktyczny poemat filozoficzny, nauczający w duchu systemu adwaita wedanty, że jedyną wartością wyzwalającą człowieka jest poznanie. Poemat ten, skomponowany w stylu humanistycznym, jest równocześnie wysokiej klasy dziełem literackim. Autor poematu jest anonimowy. Utwór pochodzi prawdopodobnie z XIV wieku.
Religijno-filozoficzny poemat został ujęty w postać dialogu między mędrcem Asztawakrą a jego uczniem, legendarnym królem Dżanką. Toczy się wokół dwóch zasadniczych problemów: poznania i wyzwolenia. Poznanie, które osiąga się wraz z odkryciem prawdy, prowadzi do wyzwolenia, jakie daje joga. Wyzwolenie zaś jest specyficznym rodzajem szczęścia.
Podręcznik w sposób wyczerpujący i przystępny omawia fonetykę i morfologię języka rosyjskiego w jego rozwoju historycznym, przedstawia główne procesy zachodzące w toku rozwoju języka literackiego z licznymi odwołaniami do języka prasłowiańskiego oraz dzieł literackich dialektów rosyjskich. Wszystkie zjawiska zostały bogato zilustrowane licznymi przykładami z oryginalnych staroruskich tekstów literackich.
Czy grozi Ci wypalenie zawodowe?
Jak rozpoznać objawy wypalenia?
W jaki sposób można sobie z nim poradzić?
Czy można go uniknąć?
Emocjonalne wyczerpanie, nadmierny dystans wobec osób i spraw, którym się służy, aż do utraty zaangażowania zawodowego – to powszechnie doświadczane przejawy syndromu wypalenia zawodowego. Jego efektem może być przedmiotowe traktowanie klientów, uczniów, pacjentów czy petentów. Temu właśnie zjawisku poświęcony jest kolejny tom serii Nowe Tendencje w Psychologii, stanowiący wybór najbardziej znaczących tekstów autorstwa wybitnych znawców wypalenia zawodowego. Autorzy przedstawiają koncepcje teoretyczne wyjaśniające ten problem oraz pokazują możliwości zastosowania w praktyce wiedzy o mechanizmach i uwarunkowaniach wypalenia zawodowego.
Książka adresowana do studentów psychologii, pedagogiki, medycyny, pielęgniarstwa i przedstawicieli zawodów szczególnie narażonych na wypalenie (np. nauczycieli, pracowników społecznych, policjantów) oraz do odpowiedzialnych za kształcenie i przygotowanie do pracy profesjonalistów usług społecznych.
Nowe, zmienione i rozszerzone wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychologii rozwoju człowieka.
Książka:
w ciekawy i całościowy sposób przedstawia podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju człowieka w cyklu życia;
zwięźle i przystępnie omawia klasyczne teorie i najnowsze wyniki badań empirycznych;
zawiera nowe treści dotyczące:
- ekologii rozwoju i jego kulturowego zróżnicowania,
- wczesnych relacji społecznych w świetle teorii przywiązania,
- pomiaru inteligencji i rozwoju poznawczego w kontekście społecznym,
- rozwoju moralnego oraz współczesnych badań nad teoriami umysłu;
prezentuje aktualne dyskusje, odnosząc wiedzę o rozwoju do praktyki społecznej.
Książka nadaje się na podręcznik dla osób rozpoczynających studia psychologiczne, pozwala bowiem zapoznać się wstępnie z psychologią rozwojową przed przystąpieniem do zgłębiania jej poszczególnych działów. Przydatna będzie także jako podręcznik psychologii rozwojowej dla studiów nauczycielskich, szkół średnich i policealnych (pomaturalnych) np. wychowawczyń przedszkoli i medycznych.
Sigmund Freud w książce:
- w precyzyjny sposób wprowadza w system interpretacji nieświadomych zjawisk psychicznych w ich relacji do świadomości
- omawia zagadnienia analizy skończonej i nieskończonej, ego i id oraz psychologii zbiorowości
- przedstawia założenia zasady przyjemności.
Przegląd współczesnego stanu wiedzy o naturze ludzkiej seksualności.
Książka:
przystępnie wyjaśnia psychologiczne podstawy seksualności oraz typowe dla każdego wieku zachowania seksualne;
wyczerpująco opisuje przebieg wczesnych stadiów kształtowania płciowości i analizuje ich konsekwencje dla prawidłowego i zaburzonego przebiegu rozwoju seksualnego;
opisuje proces formowania się tożsamości jako ramę dla powstawania tożsamości płciowej;
obala mity na temat aseksualności ludzi starych;
przybliża zagadnienia związane z promocją zdrowia seksualnego i kształtowaniem zachowań prozdrowotnych w obszarze aktywności seksualnej;
przedstawia zagrożenia, jakie niesie dla związku dorosłych zazdrość, miłość i agresja w jego zdrowym i patologicznym wymiarze.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Poręczny przewodnik zarówno po teoretycznych, jak i praktycznych aspektach wywiadów, czyli jednej z najważniejszych metod badawczych w naukach społecznych. Autor - na podstawie wieloletniej praktyki - pokazuje, jak zaplanować wywiad, przeprowadzić go, a następnie dokonać transkrypcji i właściwej analizy. Podejmuje również kwestie trafności oraz możliwości uogólniania danych pochodzących z wywiadów, wskazując na podstawowe znaczenie jakości zebranego materiału.
Książka zainteresuje nie tylko socjologów, ale także studentów psychologii, antropologii czy kulturoznawstwa.
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa:-wyjaśnia, czym jest nieśmiałość, jakie są przyczyny i rodzaje nieśmiałości, jaki jest osobisty świat osób nieśmiałych;-łączy psychologiczną analizę nieśmiałości z prezentacją typów osobowości i czynników zewnętrznych sprzyjających jej powstawaniu;-tłumaczy, na czym polega trudność nawiązywania bliskich kontaktów z innymi ludźmi i jaki wpływ może wywierać nieśmiałość na powstawanie problemów społecznych;-pokazuje, jak zrozumieć siebie, swoją nieśmiałość i budować poczucie własnej wartości, oraz podaje proste sposoby i strategie podnoszące efektywność społecznego funkcjonowania;-dokonuje porównań międzykulturowych programów zapobiegania nieśmiałości.Być nieśmiałym to bać się ludzi, szczególnie tych, którzy z jakiegoś powodu są emocjonalnie zagrażający: obcych, posiadających władzę czy osób odmiennej płci. Nieśmiałość jest problemem psychicznym i może okaleczyć człowieka w takim samym stopniu, jak kalectwo fizyczne. Można jednak i należy ją przezwyciężyć!
Opracowanie dotyczące funkcjonowania języka w sieci, z odniesieniem do innych mediów: telefonu, radia i telewizji. Książka omawia związki języka z technologią, typ komunikacji elektronicznej oraz najistotniejsze cechy języka internetowego: słownictwo, pisownię, strukturę zdań i gatunku tekstu.
Pozycja przeznaczona dla studentów polonistyki, dziennikarstwa, socjologii, pedagogiki, marketingu oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniami związanymi z nowymi technologiami.
Analizy komunikacji z użyciem komputera często są przepełnione szczegółami technicznymi. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć, iż nadmierne skoncentrowanie się na kwestiach tego rodzaju może wieść w ślepą uliczkę, i to z dwu powodów. Po pierwsze: same objaśnienia techniczne niewiele wnoszą do zrozumienia nowego narzędzia komunikacji, a po drugie: rozwój technologii jest tak gwałtowny, że wszelkie techniczne objaśnienia szybko tracą aktualność, i to nierzadko w ciągu kilku lat.
Fragment książki
Zespół specjalistów i badaczy z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej podejmuje takie problemy, jak: - neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych - upośledzenie umysłowe - mózgowe porażenie dziecięce - specyficzne zaburzenia językowe u dzieci - specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, w opanowywaniu czytania i pisania - ADHD zespół nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi - psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami mózgu
Książka należy do ścisłego kanonu literatury psychoanalitycznej!
Autorka przedstawiła pierwszy, systematyczny opis obronnego funkcjonowania ego, wzbogaciła go materiałem klinicznym z własnej praktyki terapeutycznej, ukazała zależności między normą a patologią w funkcjonowaniu ego, przerzuciła "most" między patologią a badaniami nad normą rozwojową.
Anna Freud była nie tylko świetnym praktykiem obdarzonym niezwykłą intuicją. Jej wkład w rozwój teorii psychoanalitycznej jest równie doniosły, a niniejsza książka stanowi tego przykład.
z Przedmowy Małgorzaty Ojrzyńskiej
Wstęp do psychoanalizy to najbardziej znana, klasyczna już książka Freuda, która zapoczątkowała rozwój i popularyzację psychoanalizy jako teorii, metody badawczej i środka terapii. Zawiera cykl wykładów wygłoszonych przez autora w latach 1915-1917 przed audytorium składającym się z lekarzy i "laików obojga płci", którym wyjaśniał podstawowe założenia swej koncepcji. Znając główne zastrzeżenia, jakie wobec niej wysuwano, wykłady te potraktował niezwykle poważnie, przygotowując je w postaci napisanego tekstu.
W pierwszych wykładach Freud analizuje czynności pomyłkowe i marzenia senne, udowadniając istnienie nieświadomości. Przedstawia przede wszystkim te objawy nieświadomości, które występują w życiu codziennym. Pokazuje, że nic w naszej psychice nie jest przypadkowe. Są tylko zjawiska zrozumiałe, które umiemy zinterpretować, i niezrozumiałe, których jeszcze zinterpretować nie potrafimy.
W dalszych wykładach autor wyjaśnia podstawy nauk o nerwicach, prezentuje również 3 zasadnicze wątki teorii psychoanalitycznej: teorię lęku, teorię libido i narcyzmu oraz teorię przeniesienia.
Dzieło Freuda zostało przełożone na 16 języków.
Książka Hanny Olechnowicz- jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów.Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.(Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz)
Przewodnik, który ułatwi zaprojektowanie badania jakościowego. Autor omawia takie kwestie, jak właściwe sformułowanie pytania badawczego, wybór odpowiedniej strategii badawczej, określenie ram analitycznych oraz źródeł danych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?