KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN

Okładka książki Paradoksy Isaiaha Berlina. Berlinowska interpretacja oświecenia i kontroświecenia

64,00 zł 37,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Jest to pierwsza w polskiej literaturze dogłębna analiza filozofii Isaiaha Berlina. Autor w ciekawy i przemyślany sposób przedstawia myśl Berlina i stanowiska, które żywo przypominają współczesne tematy najzacieklejszych debat politycznych.
Okładka książki Filozofia prawa. Normy i fakty

124,00 zł 83,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 97,53 zł

Filozofia prawa. Normy i fakty to wyjątkowa publikacja, której autorami są wybitni polscy naukowcy – zarówno filozofowie, jak i prawnicy. Jej forma jest wzorowana na cenionych w krajach anglosaskich książkach typu Handbook. Zawiera czterdzieści oryginalnych tekstów dotyczących szeroko obecnie dyskutowanych zagadnień, m.in. rządów prawa, konstytucji, suwerenności, równości i dyskryminacji, wolności słowa, prawa własności, charakteru norm prawnych, funkcjonowania prawa, sędziów i sądów, etyki prawniczej, rozumowań prawniczych, odpowiedzialności, winy i kary, sprawiedliwości, nieposłuszeństwa obywatelskiego. Autorzy prezentują różne metody i perspektywy obecne w refleksji nad prawem. Książka zainteresuje szeroki krąg odbiorców: pracowników naukowych i studentów, sędziów, prokuratorów, adwokatów, a także wszystkich, którzy śledzą debatę publiczną na temat wymiaru sprawiedliwości. Autorami zawartych w tomie publikacji są: Tomasz Bekrycht, Andrzej Bryk, Adam Dyrda, Bogdan Dziobkowski, Tomasz Gizbert-Studnicki, Joanna Górnicka-Kalinowska, Janusz Grygieńć, Jacek Hołówka, Andrzej M. Kaniowski, Jacek M. Kurczewski, Damian Leszczyński, Leszek Leszczyński, Przemysław A. Lewicki, Ewa Łętowska, Agnieszka Nogal, Ryszard Piotrowski, Krzysztof Płeszka, Ryszard Sarkowicz, Marek Smolak, Marek Sobczyk, Tomasz Stawecki, Jakub Stelina, Jerzy A. Stępień, Andrzej Szostek, Artur Szutta, Magdalena Środa, Jan Woleński, Anna Wójtowicz, Jerzy Zajadło, Monika Zalewska, Wojciech Załuski, Marek Zirk-Sadowski, Marek Zubik.
Opakowanie Reports On Mathematical Physics 86/2 - Polska

45,00 zł 35,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,39 zł

Reports on Mathematical Physics publishes papers in theoretical physics which present a rigorous mathematical approach to problems of quantum and classical mechanics and field theories, relativity and gravitation, statistical physics and mathematical foundations of physical theories. Papers using modern methods of functional analysis, probability theory, differential geometry, algebra and mathematical logic are preferred.
Okładka książki Współzależności finansowe. między krajami na różnym poziomie rozwoju po światowym kryzysie finansowym

54,00 zł 31,38 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,47 zł

W monografii autorzy przedstawiają wahania cen aktywów, fluktuacje wolumenu kredytu, zmiany skali i kierunku międzynarodowych przepływów kapitału, które wywierają silny wpływ na sytuację gospodarstw domowych, przedsiębiorstw i państw. Tego rodzaju zmiany w sferze finansowej jednego kraju, zwłaszcza jeżeli jest on zlokalizowany w centrum światowego systemu finansowego, rozprzestrzeniają się na inne kraje. Dzięki lekturze książki Czytelnik może poznać współzależności finansowe między krajami i powiązania w literaturze ekonomicznej z występowaniem światowego cyklu finansowego. Celem podjętych rozważań stała się próba udzielenia odpowiedzi na następujące pytania: jakie są przyczyny zwiększonych międzynarodowych przepływów kapitału; czy zasadne jest opisywanie zmian w sferze finansowej różnych krajów za pomocą koncepcji światowego cyklu finansowego? I jeżeli tak, to jak tego rodzaju cykl oddziałuje na krajową politykę makroekonomiczną; jak silne są zależności między długoterminowymi stopami procentowymi w różnych krajach i jak zmieniają się w czasie; w jakich warunkach liberalizacja finansowa przyczynia się do silniejszego wzrostu gospodarczego, nie stwarzając zagrożenia dla stabilności finansowej i makroekonomicznej. dr hab. Baha Kalinowska-Sufinowicz, prof. UEP (z recenzji) Praca zawiera nie tylko przystępny przegląd niezwykle obszernej literatury przedmiotu, dzięki któremu Czytelnik w łatwy sposób może zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami nauki światowej, lecz także autorskie badania empiryczne dające wgląd w stosowane narzędzia analityczne. Jednocześnie Autorzy koncentrują swoją uwagę na krajach o średnim poziomie rozwoju, co jest ważne w kontekście Polski. Choć jest to monografia wieloautorska, na uwagę zasługuje jej wyjątkowa spójność, zarówno tematyczna, jak i językowa. […] Pracę warto polecić nie tylko naukowcom prowadzącym badania międzynarodowych rynków finansowych i makroekonomiczne, lecz także decydentom w zakresie polityki gospodarczej, doktorantom oraz studentom. dr hab. Jan Acedański (z recenzji)
Okładka książki 50 praw marketingu Kotarbińskiego

74,00 zł 47,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,89 zł

„50 praw marketingu Kotarbińskiego” to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zespołom marketingu i każdemu, kto uważa, że marketing jest ważny w jego pracy. Jacek Kotarbiński zebrał w niej 30 lat swojego doświadczenia zawodowego w marketingu. W żartobliwej formie przedstawia nieformalne prawa rządzące działaniami marketingowymi. To zbiór bardzo konkretnych i cennych wskazówek dla przedsiębiorców małych, dużych i średnich oraz marketerów. Wszystkie inspirowane praktyką zawodową autora, wzbogacone anegdotami i przykładami z życia. "Ostatnie trzy dekady to feeria zmian sposobów zarządzania firmami, wyzwań technologicznych, całkowitego przeobrażenia zachowań i priorytetów klienta. Dla wielu przedsiębiorców ten okres jest szokujący, ponieważ nigdy nie byli przygotowani do tak szalonego tempa zmian. Dziś proces zmiany jest kluczowym wyznacznikiem rozwoju każdej organizacji. Ta z kolei jest paliwem napędowym marketingu, który skupia w sobie wszystkie nitki informacji, a na ich podstawie może rozwijać firmę. Niestety, nadal na przeszkodzie przedsiębiorcom stoi typowa mentalność, która ogranicza myślenie o marketingu do narzędzi wspierających sprzedaż, reklamy czy najróżniejszych wymyślnych technik manipulacji i propagandy. (…)Chciałbym, by ta książka dostarczyła odrobiny inspiracji i refleksji każdemu, kto buduje i rozwija swoją firmę." Ze wstępu autora
Okładka książki Scrum w praktyce

84,00 zł 55,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,90 zł

Książka zachęca do wdrażania praktyk związanych ze Scrum również firmy nie-technologiczne. Scrum jest tajną bronią sukcesu takich firm jak Google, Facebook, Amazon i Apple. Firmy te przekształciły świat dzięki swojej niesamowicie szybkiej innowacji, skupieniu uwagi na klientach i praktykom ciągłego doskonalenia. Scrum Fieldbook opiera się na pięciu latach pracy w terenie z firmami takimi jak Toyota, 3M, Schlumberger i Autodesk. Z książki dowiesz się, jakimi wyzwaniami i zadaniami Scrum Inc. stanął w pracy z dużymi, uznanymi firmami, takimi jak Toyota, 3M, Schlumberger i Autodesk. Pokazuje, jak proste ramy Scrum mogą być z powodzeniem stosowane w każdej sytuacji, w każdej branży, od producentów samochodów, po organizacje non-profit, od wykonawców remontów domów po firmy zajmujące się poszukiwaniem gazu, od budowania myśliwców do poprawy sektora bankowego.
Okładka książki Nierówności dochodowe gospodarstw domowych w Polsce

74,00 zł 43,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,20 zł

Jedna z nielicznych publikacji przedstawiających całościowe ujęcie problemu nierówności dochodowych gospodarstw domowych na tle przemian makroekonomicznych w Polsce. Podstawę informacyjną stanowią m.in. niepublikowane dane jednostkowe nieidentyfikowalne, dotyczące pojedynczych gospodarstw domowych. W książce Autor odpowiada na następujące pytania badawcze: Czy nierówności dochodowe ogółu gospodarstw domowych w Polsce zmniejszyły się w 2015 roku w porównaniu do lat 2005 i 2010? Czy uległy zmianie nierówności międzygrupowe i wewnątrzgrupowe mierzone względem wyodrębnionych grup gospodarstw domowych w tym okresie? Jakie czynniki kształtowały nierówności dochodowe gospodarstw domowych?
Okładka książki Dobry nawyk, zły nawyk. Potwierdzone naukowo sposoby wprowadzania pozytywnych i trwałych zmian w życiu

64,00 zł 41,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,79 zł

W codziennym życiu wyuczone, niemal automatyczne czynności i działania towarzyszą nam na każdym kroku: od kontaktów z ludźmi, przez sport, pracę, zakupy, aż po nawyki związane z jedzeniem i piciem. Ilekroć planujemy cokolwiek zmienić, polegamy wyłącznie na własnej sile woli i determinacji. Dlatego prawie zawsze ponosimy porażkę – to po prostu nie wystarcza. Wendy Wood od ponad trzydziestu lat bada fascynujące mechanizmy powstawania nawyków. Dzięki temu potrafi umiejętnie wyjaśnić, co dzieje się w naszych głowach i jak działa mózg. Autorka dowodzi, że podejmujący nieświadome akcje umysł można okiełznać. Korzystając z naukowych analiz, podkreśla przyziemne działania stojące za „nadludzkimi” osiągnięciami. Pokazuje, jak wykorzystać tę wiedzę do formowania lepszych nawyków i wprowadzenia zmian, na których od dawna nam zależało. Publikacja stanowi przegląd najważniejszych aspektów (problemów) pracy w XXI wieku.
Okładka książki Ludzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści

84,00 zł 50,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,34 zł

Książka prezentuje niezwykle różnorodne środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów w czasach Drugiej Rzeczypospolitej. Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych. Opisuje sytuację kraju po odzyskaniu niepodległości, a także załamanie gospodarcze w latach wielkiego światowego kryzysu i to, w jaki sposób sobie z nim radzono. Autorka przedstawia sylwetki kilkunastu biznesmenów, właścicieli firm z różnych branż i regionów. Stara się pokazać nie tylko ich sukcesy i porażki, ale również cechy charakteru, umożliwiające im spektakularne osiągnięcia, często na skalę wykraczającą poza granice RP. Nazwiska takie, jak Wedel czy Goetz-Okocimski, medialny koncern IKC czy sukcesy przemysłu chemicznego (sztuczny kauczuk z Wolbromia), robią wrażenie nawet dzisiaj.
Okładka książki Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta

74,00 zł 47,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,20 zł

Bitwa współczesnego marketingu toczy się przede wszystkim o uwagę konsumenta. Do opisu nowej rzeczywistości stworzono pojęcie „attention economy”, zakładające, że uwaga jest zasobem rzadkim i to o nią należy przede wszystkim rywalizować. A jest to zadanie coraz trudniejsze (…) W jaki sposób my – badacze marketingowi – nadążamy za zmianami? Czy używane przez nas narzędzia są dobrze dopasowane do wyzwań współczesnego świata i błyskawicznie zmieniającego się respondenta? Czy potrafimy modyfikować swoje podejście i instrumenty badawcze, którymi się na co dzień posługujemy? Ze wstępu autorów Tytułowa gamifikacja (grywalizacja) to wykorzystywanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w różnych działaniach grupowych, w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania. Należy potraktować tę książkę jako zaproszenie do dyskusji i dalszych prac nad rozwojem gamification w praktyce badawczej. To nowatorska publikacja na naszym rynku wydawniczym. prof. dr hab. Małgorzata Bombol Należy bardzo docenić wiedzę autorów w temacie, liczne przykłady z literatury i praktyki zagranicznej oraz opisy własnych eksperymentów. Książkę wzbogacają również komentarze i przykłady starań praktyków z polskiego rynku badań marketingowych. To praktyczny przewodnik po tym, jak dobrze zaprojektować angażujące badanie ilościowe i jakościowe. dr Michał Jan Lutostański
Okładka książki 50 praw marketingu Kotarbińskiego

64,00 zł 45,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,92 zł

„50 praw marketingu Kotarbińskiego” to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zespołom marketingu i każdemu, kto uważa, że marketing jest ważny w jego pracy. Jacek Kotarbiński zebrał w niej 30 lat swojego doświadczenia zawodowego w marketingu. W żartobliwej formie przedstawia nieformalne prawa rządzące działaniami marketingowymi. To zbiór bardzo konkretnych i cennych wskazówek dla przedsiębiorców małych, dużych i średnich oraz marketerów. Wszystkie inspirowane praktyką zawodową autora, wzbogacone anegdotami i przykładami z życia. Ostatnie trzy dekady to feeria zmian sposobów zarządzania firmami, wyzwań technologicznych, całkowitego przeobrażenia zachowań i priorytetów klienta. Dla wielu przedsiębiorców ten okres jest szokujący, ponieważ nigdy nie byli przygotowani do tak szalonego tempa zmian. Dziś proces zmiany jest kluczowym wyznacznikiem rozwoju każdej organizacji. Ta z kolei jest paliwem napędowym marketingu, który skupia w sobie wszystkie nitki informacji, a na ich podstawie może rozwijać firmę. Niestety, nadal na przeszkodzie przedsiębiorcom stoi typowa mentalność, która ogranicza myślenie o marketingu do narzędzi wspierających sprzedaż, reklamy czy najróżniejszych wymyślnych technik manipulacji i propagandy. (…)Chciałbym, by ta książka dostarczyła odrobiny inspiracji i refleksji każdemu, kto buduje i rozwija swoją firmę. Ze wstępu autora
Okładka książki Mapy potrzeb zdrowotnych jako instrument płatnika w racjonalizowaniu systemu ochrony zdrowia

94,00 zł 51,49 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,62 zł

Tematyka monografii osadzona jest w problematyce bardzo aktualnej we współczesnym świecie, który nurtuje wielu badaczy, jak również przede wszystkim polityków, a związany jest z ochroną zdrowia i organizacją systemu ochrony zdrowia. (…) Autorka (…) szczególnie skoncentrowała się na instrumencie wspomagającym organizację w systemie ochrony zdrowia, którym są mapy potrzeb zdrowotnych. Problem ten jest niezwykle ważny i aktualny oraz przyszłościowy dla polityki społecznej kraju, a przede wszystkim w obszarze zarządzania i organizacji całego systemu ochrony zdrowia. Prof. dr hab. Wanda Ronka-Chmielowiec Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Rozprawa zajmuje się jednym z najistotniejszych problemów trapiących wszystkie systemy ochrony zdrowia – bezdyskusyjnym deficytem funkcjonalnych narzędzi umożliwiających/ułatwiających niezbędną racjonalizację alokacji bardzo ograniczonych (w stosunku do potrzeb) zasobów finansowych, ludzkich i rzeczowych w sektorze. Autorka rozprawy dowodzi, że odpowiednio skonstruowane mapy potrzeb zdrowotnych mogą stanowić cenne narzędzie racjonalizacyjne w każdym modelu organizacji płatnika/ów wspierając teoretyczne rozważania empirycznymi przykładami. Dr hab. Christoph Sowada Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum Opracowanie map potrzeb zdrowotnych pozwoliło po raz pierwszy publicznie udostępnić wszelkie informacje dotyczące nie tylko funkcjonowania placówek ochrony zdrowia, ale również pokazać, jak działalność tych placówek ma wpływ na dostępność oraz jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych. Autorka opracowania w doskonały, czytelny sposób przedstawia, jak mapy potrzeb zdrowotnych wskazują podmioty i obszary o skrajnych wartościach i obrazują tym samym pożądane i niepożądane zjawiska. Dr n. med. Andrzej Krupa Szpital Dziecięcy im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym
Okładka książki Adaptacyjne zarządzanie środowiskiem

94,00 zł 69,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 69,75 zł

Zagadnienia adaptacji oraz transformacji systemów przyrodniczych w obliczu zmian i zagrożeń, a także możliwość efektywnego sterowania tymi procesami stały się w ostatnich latach ważną składową wiedzy naukowej i praktycznej. Książka jest pierwszym w Polsce przykładem kompleksowego podejścia do problematyki adaptacyjnego zarządzania środowiskiem (AZŚ) w jego wymiarze teoretycznym i aplikacyjnym. Opracowanie skłąda się z pięciu rozdziałów. Przedstawiony w książce model AZŚ może być inspiracją dla prac naukowych, szczególnie o aplikacyjnym charakterze, a także ważnym elementem opracowań eksperckich i dokumentów strategicznych odnoszących się do środowiska przyrodniczego lub jego poszczególnych zasobów. Omówione zagadnienia stanowią ważne źródło wiedzy dla wykładowców i studentów kierunków uniwersyteckich związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska, geografią, biologią, gospodarką przestrzenną, architekturą krajobrazu i zarządzaniem kryzysowym, a także dla pracowników administracji państwowej i samorządowej oraz podmiotów prywatnych zajmujących się tą problematyką.
Okładka książki Ekspresem z Sokratesem

64,00 zł 41,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,36 zł

Ekspresem z Sokratesem” to pełna wrażeń podróż intelektualna śladami niektórych z największych myślicieli w historii – od Epikura i Marka Aureliusza, przez Konfucjusza i Gandhiego, po Nietzschego, Schopenhauera i Simone de Beauvoir. Podróżując pociągiem (jest to środek komunikacji najbardziej sprzyjający zadumie), Eric Weiner objeżdża świat, zatrzymując się w miejscach związanych z filozofami i filozofowaniem – od Grecji po Chiny, od Stanów Zjednoczonych po Indie – po drodze rozmyślając o życiowych lekcjach, których uczą nas wielcy myśliciele przeszłości. Jego cel to odkryć na nowo pierwotny sens filozofii – nie jako domeny abstrakcyjnych, niepraktycznych rozważań, lecz jako terapii duszy, która uczy nas, jak wieść bardziej znaczące, bardziej szczęśliwe życie. Jak bowiem zauważa, gdyby w starożytnych Atenach istniały księgarnie, działy „Filozofia” i „Przemiana osobista” byłyby jednym i tym samym.
Okładka książki Pragmatyka

79,00 zł 61,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,75 zł

Kiedy należy traktować metaforę dosłownie, by dostrzec jej komiczny wydźwięk? Kiedy wyrażenie pochlebne staje się złośliwe? Jak przekazać rozmówcy, że rozmowa telefoniczna zmierza ku końcowi? Kiedy tautologie (wojna to wojna, biznes to biznes) niosą rzeczywistą informację? Takie problemy bada pragmatyka. Jest to dziedzina interdyscyplinarna - zajmuje się relacjami między znakiem, a jego użytkownikiem i obejmuje analizę wszelkich procesów komunikacyjnych. Pragmatyka Levinsona to lektura dla osób, które fascynuje język jako żywe zjawisko, a więc język brany z całym pozajęzykowym kontekstem (sytuacyjnym, kulturowym, psychologicznym, socjologicznym itd.). Adept nauk o literaturze znajdzie tu uwagi na temat pojęcia metafory i procesów metaforyzacji, socjolog – rozważania z zakresu stosunku socjolingwistyki do pragmatyki, psycholog zaś - analizę związków pragmatyki z psycholingwistyką. Ogromne doświadczenie antropologiczne autora pozwala na ciekawe i wiarygodne analizowanie przykładów z różnych języków i kultur. Czytelnik może więc liczyć na odwołania nie tylko do języka angielskiego, ale też jawajskiego, japońskiego, koreańskiego, tamilskiego, madurskiego, tseltal, dyirbal czy guugu yimithirr. Książka Stephena Levinsona to najpełniejszy i najlepszy podręcznik wprowadzający do pragmatyki. Autor omawia różne koncepcje i definicje pragmatyki. Opisuje zależności wyrażeń języka naturalnego od takich czynników jak nadawca i odbiorca, czas i miejsce nadania wypowiedzi, status społeczny uczestników sytuacji komunikacyjnej. Bada różne zjawiska językowe – mechanizm sugerowania, aluzje, metafory i wypowiedzi ironiczne, strukturę i działanie niejawnych założeń towarzyszących wypowiedziom oraz skuteczność i funkcję wypowiedzi.
Okładka książki Przerwane igrzyska

64,00 zł 50,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Kto był ojcem polskiego sportu? Czy najpopularniejsza lekkoatletka II RP była mężczyzną? Jak pływak został agentem? Dlaczego wybitnego piłkarza skazano na zapomnienie? Jak zdjęcie z Hitlerem ratowało życie? Książka przedstawia sylwetki dziewięciu znanych polskich sportowców, których szczyt kariery przypadł na dwudziestolecie międzywojenne, a pasmo ich największych sukcesów gwałtownie przerwała II wojna światowa. Co ich łączy? Silne osobowości i fascynujące życiorysy: tajemnica, dramat, osobista tragedia. Niejednokrotnie życie prywatne tych bohaterów było ciekawsze od ich kariery sportowej albo chociaż równie ciekawe. Losy wielu z nich uwikłane są w wydarzenia wojenne: jedni walczyli w powstaniu, inni zostali brutalnie rozstrzelani, inni… okazali się zdrajcami. Wszystkich charakteryzowało jedno – bezwarunkowa miłość do sportu. Autorka z zacięciem dziennikarki śledczej opowiada nam o losach przedstawicieli różnych dyscyplin, zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Dzięki niej mamy szansę poznać panoramę polskiego sportu w okresie międzywojennym. Dociera do relacji prasowych z tamtego okresu, sięga po pamiętniki, wspomnienia, opowieści przyjaciół, rodziny. Odkrywa przed nami nie tylko sportowca na podium, lecz także człowieka z krwi i kości. Prezentujemy czytelnikowi postaci niezwykłych ludzi: wszechstronnego i odnoszącego sukcesy w wielu dziedzinach Wacława Kuchara, pierwszej polskiej złotej medalistki olimpijskiej Haliny Konopackiej, wielokrotnego mistrza i rekordzisty w biegach Janusza Kusocińskiego, wybitnej lekkoatletki Stanisławy Walasiewicz, skoczka narciarskiego Stanisława Marusarza, tenisistki Jadwigi Jędrzejowskiej, pływaka Jerzego Iwanowa-Szajnowicza, piłkarza Ernesta Wilimowskiego oraz oszczepniczki Marii Kwaśniewskiej. Razem z autorką śledzimy nie tylko ich sukcesy sportowe – rekordy, medale, tytuły olimpijskie – lecz także życie codzienne, losy wojenne i powojenne. Książka przyciągnie więc nie tylko pasjonatów sportu i jego bogatej historii w odradzającej się Polsce, lecz także miłośników literatury biograficznej zainteresowanych tymi jednymi z najciekawszych z postaci polskiego międzywojnia.
Okładka książki Rusz głową! Gimnastyka mózgu dla dzieci

74,00 zł 42,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,56 zł

Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że mózg ludzki rozwija się najbardziej intensywnie w pierwszych latach życia? Dzieci uwielbiają się uczyć i rozwijać swój umysł! W chwili narodzin są kłębkiem możliwości wypełnionym jeszcze nieznanymi umiejętnościami. A rodzic jest pierwszym nauczycielem swojego dziecka. Zadaniem dorosłego jest dostrzeżenie i rozpoznanie tego potencjału u dzieci oraz zrobienie wszystkiego, by mogły one rozwinąć swoje możliwości. Nie zawsze łatwo jest zdobyć wiedzę o tym, co pomoże naszemu dziecku w rozwoju. Ale pomoc w uczeniu się, inspirowanie do rozwijania umiejętności myślenia jest z pewnością ważną cegiełką. W aktywnym dokonywaniu wyborów, które sprawią, że rozwiniemy się intelektualnie, nie chodzi o to, by zrobić z siebie samych i swoich dzieci małych Einsteinów czy postawić sobie za cel zdobycie Nagrody Nobla. Wcale nie. Chodzi o to, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by nasze ciała i głowy funkcjonowały jak najlepiej, by rozwinęły się zgodnie z naszą naturą i potencjałem. Staniemy się wówczas pełnymi, świadomymi siebie ludźmi. Pragniemy, by nasze dzieci były ciepłe, kochane, szczere, dobre, pozytywne, odpowiednio przystosowane i radosne. Chcemy, by miały dobry charakter, by potrafiły otaczać innych ciepłem i troską, były moralne, empatyczne, rozwinęły szczerość i poczucie sprawiedliwości, żeby były hojne i oddane. Pomagając dziecku w odnalezieniu jego mocnych stron i własnych wartości, pomagamy mu stać się mądrym i harmonijnym dorosłym, który będzie wnosił do świata coś dobrego. Rusz głową to inspirujący przewodnik po dziecięcym mózgu i kolejnych etapach jego rozwoju. Książka zawiera różnorodne ćwiczenia stymulujące poszczególne obszary mózgu, między innymi te, które odpowiadają za logiczne myślenie, analizowanie informacji, liczenie, czytanie, komunikowanie się, kreatywność. Autorka podaje także wskazówki dotyczące diety, ruchu, zabawek czy miejsca do pracy. Książka jest kierowana do dzieci w wieku 5–11 lat i rodziców chcących rozpoznać indywidualny potencjał swojego dziecka i wspomóc jego dojrzewanie intelektualne.
Okładka książki Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka

64,00 zł 46,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Książka stanowi aktualne źródło wiedzy o zarządzaniu w sektorze kultury. Jej unikatową wartością jest kompleksowe ujęcie najważniejszych zagadnień teoretycznych, a także konsekwentne odwoływanie się do praktyki zarządzania poprzez trafnie dobrane studia przypadków. Wśród autorek i autorów publikacji są zarówno teoretycy, jak i praktycy zarządzania kulturą, związani z Zakładem Zarządzania Kulturą Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego. Publikację oceniam pozytywnie, gdyż jest ona bardzo wartościową pracą naukową, posiadającą walory zarówno poznawcze, jak i aplikacyjne […]. Książka wypełnia lukę występującą na rynku wydawniczym w Polsce w zakresie publikacji prezentujących w holistyczny, wielowymiarowy i nowoczesny sposób wyzwania oraz procesy i uwarunkowania zarządzania w kulturze. dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UEW (z recenzji) W ostatnich latach obserwuje się coraz silniejszą profesjonalizacje sfery kultury, wynikającą z uwarunkowań społeczno-ekonomicznych, a także ze zmian w otoczeniu współczesnej instytucji kultury. Profesjonalizacji kadr nie towarzyszy rozwój zasobów wiedzy niezbędnej dla aktywnego i efektywnego zarządzania organizacją w sferze kultury. Luka w wiedzy tylko w niewielkim stopniu jest zaspokajana przez zagraniczne pozycje, których podstawowym mankamentem jest całkowita nieznajomość polskich realiów. Na tym tle recenzowana publikacja stanowi inspirującą i ważną pozycje. W książce przedstawiono informacje pozwalające na poznanie najnowszych dobrych praktyk stosowanych w codziennej aktywności organizacji kultury. Dzięki nim osoby zarządzające tego typu instytucjami mogą aktualizować swoją wiedzę, czerpiąc z doświadczeń innych podmiotów. dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH (z recenzji) Oddawana do rąk czytelników monografia będzie pasjonującą lekturą dla szerokiego grona odbiorców: nie tylko wykładowców akademickich i studentów, lecz także dla praktyków i wszystkich interesujących się problematyką zarządzania kulturą.
Okładka książki Rozmowy obrazów. Tom 2

64,00 zł 46,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,32 zł

W drugim tomie Rozmów obrazów obrazy połączono są ze sobą za sprawą artystycznych wyzwań i środków wyrazu. Są to nie tylko kwestie koloru, światła i faktury, ale też perspektywa oraz optyczne i iluzjonistyczne triki. Zabawy polegające na oszukaniu widza, tak aby nie wiedział, gdzie kończy się świat realny, a gdzie zaczyna namalowany. Przedstawione są popisy artystycznej wirtuozerii wykonane za pomocą anamorfozy, a także próby namalowania niemożliwego, jak o odwzorowywaniu burzy napisał Pliniusz Starszy. Kluczem doboru obrazów w pierwszym tomie były tematy, motywy i ich reinterpretacje, w drugim natomiast są to głównie środki malarskie. To jednak tylko arbitralny klucz, sposób na połączenie ze sobą dzieł powstałych w różnych ośrodkach lub w odległych od siebie epokach. W istocie bowiem tematu i sposobu jego wykonania nie da się rozdzielić. Emocje widza są budowane zarówno za pomocą tego, co jest przedstawione, jak i tego, jak to jest zrobione. Zebrane w obu tomach eseje są zaproszeniem do samodzielnego patrzenia i gry skojarzeń. W historii sztuki nie ma jednej właściwej interpretacji poszczególnych dzieł. Jest tyle obrazów, ilu odbiorców. Sztuką należy się cieszyć niezależnie od posiadanej wiedzy. Wystarczy tylko mieć odwagę.
Okładka książki Kliniczna psychologia sądowa

164,00 zł 124,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 122,44 zł

Oddajemy do rąk Czytelników pierwszy tak kompleksowy podręcznik klinicznej psychologii sądowej, rozumianej jako aplikacyjna subdyscyplina psychologii zajmująca się zagadnieniami klinicznymi występującymi w kontekstach prawnych.Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat:- związków psychologii i prawa, a zwłaszcza roli psychologa i psychologii w procesie stosowania prawa;- zachowania człowieka w aspekcie jego trójpoziomowej organizacji (biologicznej, społeczno-kulturowej i psychologicznej), a także psychologii zaburzeń zachowania u osób dorosłych oraz zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży;- standardów i modeli diagnozy psychologicznej w psychologii sądowej, kompetencji psychologa-biegłego sądowego oraz etycznych - zasad postępowania psychologa sądowego jako praktyka i badacza;- procesów i mechanizmów motywacyjnych dorosłych sprawców przestępstw;- klinicznych wymiarów funkcjonowania świadków w procesie składnia zeznań;- psychologicznego funkcjonowania nieletnich;- możliwości wykorzystania klinicznej psychologii sądowej w obszarze prawa rodzinnego i cywilnego;- form pomocy psychologicznej udzielanej osobom (ofiarom, sprawcom, małżonkom) uwikłanym w sprawy sądowe.Praca ma charakter zarówno wieloaspektowy jak i kompletny. Ujęcie wszelkich klinicznych aspektów psychologii sądowej w jednej pozycji wydawniczej jest bezcenne, zarówno dla praktyków psychologów sądowych, jak i osób zajmujących się naukowym wymiarem wspomnianego działu psychologii.- z recenzji prof. dr. hab. Józefa K. Gierowskiego
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

13. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj