Masturbacja dziecięca - jedna z powszechnych postaci ekspresji seksualnej - jest źródłem wielu kontrowersji i burzliwych debat. Po pierwsze dlatego, że należy do praktyk seksualnych uprawianych samotnie, wykluczających funkcję prokreacyjną i obecność partnera i z tego powodu nierzadko uznawanych za patologiczne. Po drugie, ponieważ dotyczy dzieci - istot, które uznawane są za aseksualne. Ten podwójnie umocowany niewiedzą lęk o los dziecka rodzi niepokój dorosłych i skutkuje poszukiwaniem rozwiązań.Celem tej publikacji jest dostarczenie rzetelnej wiedzy, opartej na koncepcjach teoretycznych i wynikach badań empirycznych, pozwalających opisać, wyjaśnić i przewidzieć zjawiska związane z seksualnością człowieka. Autorka opisała zjawisko masturbacji dziecięcej i podała kryteria pozwalające odróżnić zjawiska należące do normy rozwojowej od takich, które od tej normy odbiegają. W kolejnych rozdziałach czytelnik znajdzie charakterystykę masturbacji dziecięcej na każdym etapie dzieciństwa. Książkę wieńczą rozdziały o postępowaniu diagnostycznym oraz planowaniu interwencji.Ostatecznie pomysł napisania książki zawdzięczam dziennikarzom zadręczającym mnie pytaniem: Co należy mówić rodzicom, których dziecko się masturbuje? i cierpliwie przyjmującym moje sakramentalne Nie wiem. Gwoli sprawiedliwości jednak dodam, że tym, którzy wytrzymywali rozczarowanie specjalistą nieumiejącym błysnąć medialną radą, wyjaśniałam: Wiem jednak, jak postąpić w tej sprawie: zebrać informacje, postawić diagnozę, zaplanować interwencję i ją wdrożyć. Niezmiennie bowiem uważam, że to jedyna skuteczna forma pomocy, jeśli masturbacja dziecięca stwarza problem.Z tekstu
Stan ducha Jana Jakuba w tych ostatnich latach wyraża się w coraz bardziej minorowej tonacji. Wszystkie jego siły twórcze skupiają się na podejmowaniu prób obrony swego dobrego imienia wobec nawałnicy oszczerstw, bądź na demaskowaniu niegodziwych intencji autorów tychże oszczerstw - znajduje to wyraz w tekstach autobiograficznych, do których należy "Rousseau sędzią Jana Jakuba". Jest to tekst przedziwny. Wszystko tu tonie w gęstej atmosferze niejasności i tajemnicy przybierającej momentami charakter koszmaru - jak w "Procesie" Kafki, gdzie oskarżony nie zna ani aktu oskarżenia, ani sędziów i gdzie kat i ofiara zanurzeni są w takim samym absurdzie.
Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać kultowej serii podręczników, opracowanej na podstawie wykładów Feynmana z fizyki. Ale Richarda Feynmana jako prawdziwego człowieka renesansu interesowały również inne dziedziny. Mało kto wie, że Feynman miał również duży wkład w rozwój informatyki. Jeszcze przed pojawieniem się komputera cyfrowego, powierzono mu kierowanie grupą IBM. W latach 80-tych ubiegłego wieku prowadził kurs na temat obliczeń i teorii informacji, który w dokumentacji CalTechu nosi tytuł Możliwości i ograniczenia maszyn obliczeniowych. Wykłady były nagrywane na taśmy. Z nich właśnie zrekonstruowano notatki z wykładów, stanowiących bazę niniejszej publikacji. Materiał zawarty w książce stanowi feynmanowski przegląd niektórych standardowych i ponadczasowych tematów z dziedziny informatyki. Jako całość kurs jest niezwykły i prawdziwie interdyscyplinarny. Ukazuje podejście Feynmana do takich tematów jak: obliczalność, maszyny Turinga (lub jak mówi Feynman maszyny Pana Turinga), twierdzenie Shannona i teoria informacji. Zawiera też jego rozważania na temat obliczeń odwracalnych, termodynamiki i obliczeń kwantowych. Książka z jednej strony stanowi przegląd podstawowych informacji, przydatnych osobom zajmującym się metodami obliczeniowymi, z drugiej prezentacją wizji rozwoju nauk informatycznych z początków ich istnienia, którą chociażby z ciekawości warto skonfrontować z aktualnym stanem wiedzy. W tym zakresie Feynman nie był fantastą, lecz prawdziwym wizjonerem.
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!Książka ta dostarczy wyzwań, wspaniałej zabawy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 52 zabawnych konstrukcji przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat.Przy okazji mali konstruktorzy dowiedzą się sporo o inżynierii i jej związkach z koncepcją STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Propozycje konstrukcyjne dla dzieci opierają się na różnych elementach tej idei. Inżynierowie mechanicy używają wiedzy przyrodniczej i matematyki podczas projektowania pasów bezpieczeństwa w kolejkach górskich. Projektanci komputerów wykorzystują w codziennej pracy najnowsze technologie i zaawansowaną matematykę. Wznoszenie mostów wymaga znajomości fizyki i wyższej matematyki, a jednocześnie wizji artystycznych, dlatego niektóre budowle są nie tylko funkcjonalne, ale i piękne.Realizacja niektórych instrukcji będzie wymagała pomocy osób dorosłych, ale wiele projektów dzieci mogą wykonać samodzielnie, co da im poczucie niezależności i dumę z wykonanej pracy.Opis każdej konstrukcji zawiera zarówno odniesienia do STEAM-u, jak i objaśnienia naukowe, dzięki którym dziecko wie, dlaczego buduje się właśnie w taki sposób. Teksty są napisane językiem łatwo zrozumiałym, dzięki czemu przekazana w nich wiedza przyda się dzieciom podczas wznoszenia innych obiektów w przyszłości. Większość potrzebnych materiałów można znaleźć prawie w każdym domu, a to, co trzeba będzie dokupić, jest łatwo dostępne i tanie.Opisom ciekawych konstrukcji dziecięcych towarzyszą wypowiedzi prawdziwych inżynierów odnoszące się tematycznie do ich pracy. Dają one wgląd w problemy zawodowe inżynierów i ich ulubione projekty, w merytorycznym powiązaniu z wiedzą przyswojoną przez dzieci.Umiejętności konstrukcyjne są ważne nie tylko dla dzieci pragnących w przyszłości zostać inżynierami. Formułowanie pytań, tworzenie w wyobraźni możliwych rozwiązań, kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów przydadzą się każdemu, niezależnie od wybranego zawodu. Nie zapominajcie jednak, że nasze propozycje to przede wszystkim dobra zabawa!
·Praktyczna analiza strategii zarządzania kryzysem ·Autorskie, nowe, nigdzie wcześniej niepublikowane modele komunikowania Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (…). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, które umożliwiają wymianę myśli, ale także hejt, mowa nienawiści, fake newsy, stalking czy inne źródła kryzysów ? wszystko to rozbudziło w świadomych menedżerach nie tylko potrzebę obserwacji otoczenia, ale również rozwijania umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach problemowych. Celem tej książki jest wskazanie kluczowych czynników determinujących procesy komunikacyjne w obszarze zarządzania sytuacjami kryzysowymi, ze szczególnym uwzględnieniem tych z nich, które w największym stopniu wywierają wpływ na decyzje podejmowane przez menedżerów uczestniczących w pracach sztabów kryzysowych. Ze wstępu Książka ta, poświęcona ważkiemu zagadnieniu komunikowania w kryzysie, budzi mój szacunek i uznanie przede wszystkim ze względu szerokie wykorzystanie przez Autora nie tylko bogatej literatury przedmiotu, ale także wyników wielu aktualnych badań. Stanowi ważne i cenne kompendium wiedzy o metodach zażegnywania kryzysów wizerunkowych. Nie tylko porządkuje naszą dotychczasową wiedzę o zarządzaniu w sytuacji zaistniałego kryzysu, ale także wprowadza do tej problematyki nowe ważne elementy. prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski Jest to jedna z niewielu prac z ostatnich lat w Polsce, które w sposób tak kompleksowy odniosły się do dorobku teoretycznego i praktycznego w zakresie zarządzania komunikowaniem. (…) Wyodrębniono w niej cechy wyróżniające zachowania menedżerów w momencie pojawienia się problemów o podłożu wizerunkowym oraz przedstawiono analizę skutków psychologicznych u specjalistów PR odczuwanych podczas uczestnictwa w sytuacjach kryzysowych i określono poziom stresu towarzyszącego najpoważniejszym kryzysom wizerunkowym. prof. dr hab. Jerzy Olędzki
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości.Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom.Autorzyobjęliprzedmiotemswoichrozważań teoretycznych oraz badań empirycznych ważny dla teorii zarządzania zasobami ludzkimi(ZZL)problembadawczy,odpowiadającytakżenaaktualneorazprzyszłepotrzebypraktykigospodarczej. Publikacja dotyczy kształtowania procesu ZZLw taki sposób, by stymulował on osiąganie celów zrównoważonego rozwoju. Autorzy starają sięodpowiedzieć napytanie,wjakisposóbHRMiprojektowaniesystemówpracymożeprzyczynićsiędo zrównoważonegorozwojuorganizacjibiznesowych. () W książce przedstawionoopis rezultatówbadań jakościowychoraz ilościowych,a także wstępnych metaanaliz dotyczących efektów zrównoważonego i zielonegoZKL.dr hab . Katarzyna P iwowar-Sulej , prof. UEW
Opracowanie poświęcone jest analizie wpływu czynników subiektywnych na ocenę wartości artystycznych zabytków Krakowa w procesie ich ochrony na wybranych przykładach w pierwszym dwudziestopięcioleciu po zakończeniu II wojny światowej.Monografia przedstawia najbardziej burzliwy okres odbudowy polskiej państwowości po 1945 roku i losy procesu konserwacji zabytków architektury w tych realiach. Wtedy konserwacja była czymś więcej niż dziedziną nauki i sztuki. Stała się również tubą propagandy ideologii PRL i pewną formą narzędzia do rozliczenia się z traumatyczną przeszłością.Praca zawiera około 120 mało znanych, a czasem nawet niepublikowanych materiałów graficznych.
Krótki kurs filozofii to błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni specjaliści prezentowanych obszarów.Platon był filozofem ateńskim, uczniem Sokratesa i jednym z najważniejszych myślicieli starożytnego świata. Analizując jego najważniejsze dzieła i poglądy, Julia Annas traktuje Platona jako myśliciela zmagającego się z problemami filozoficznymi na różne sposoby, a nie filozofa z w pełni wypracowanym systemem. Omówiony zostaje styl pisarski Platona oraz znaczenie stosowania przez niego zabiegów literackich, jak formy dialogu. Autorka przygląda się też stanowisku Platona na temat miłości (w tym miłości homoseksualnej), jego postawie wobec kobiet oraz analizuje jego argumenty na rzecz nieśmiertelności duszy i poglądy na temat natury wszechświata.
"Krótki kurs filozofii" to błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni specjaliści prezentowanych obszarów.Arystoteles był uczniem Platona i jednym z najbardziej znaczących filozofów w dziejach. Jonathan Barnes przekonuje, że jego wpływu na intelektualną historię Zachodu nie sposób przecenić. Przez stulecia poglądy Arystotelesa traktowano (bardzo często niesłusznie) jak niekwestionowaną prawdę, przez co wywarły one wielki wpływ na filozofów, naukowców, teologów, pisarzy i artystów. Autor omawia badania Arystotelesa z zakresu nauk przyrodniczych, jego odkrycia w logice, teorie metafizyczne, oraz prace z zakresu psychologii, etyki i polityki. Wiele uwagi poświęca też poglądom Arystotelesa na sztukę i poezję, a także historycznemu kontekstowi, w którym rozwijała się jego filozofia.
Celem podręcznika Chemia leków i proleków jest wyjaśnienie kluczowych aspektów związanych ze strukturą i wybranymi właściwościami związków o znaczeniu farmakologicznym. Zagadnienia dotyczące chemii leków widziane są oczami chemika. Każdy rozdział zawiera wstęp teoretyczny, a zakończony jest problemami do przemyślenia. W ostatnim rozdziale przedstawione są rozwiązania problemów, w których Czytelnik znajdzie również dodatkowe wyjaśnienia omawianych zagadnień.Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i doktorantów wydziałów chemicznych jako materiał uzupełniający do kursów chemii organicznej, biochemii, chemii farmaceutycznej. Książka może również zainteresować studentów wydziałów farmaceutycznych, mających podstawowe wiadomości z zakresu chemii ogólnej i organicznej.
Teoria sterowania to dziedzina zajmująca się analizą, modelowaniem matematycznym oraz symulacją komputerową układów sterowania.Z fragmentu Wprowadzenia do książki "Sterowanie procesami ciągłymi. Wykorzystanie LabVIEWTM w praktyce":"Aby zaprojektować układ sterowania, konieczne jest zrozumienie sposobu działania urządzenia, którym ma być realizowane sterowanie, określenie wymagań co do jego działania, wybór rozwiązania, dobór parametrów, jak również analiza i ocena jakości zbudowanego układu. W [niniejszej książce] są przedstawione wymienione zagadnienia.W każdym rozdziale przedstawiono opis teoretyczny tematu oraz zamieszczono przykłady ilustrujące dane zagadnienie. Istotnym elementem książki jest opis możliwości wykorzystania systemu LabVIEW w zakresie modelowania i analizy układów sterowania procesami ciągłymi. Przedstawiono i krótko opisano jego dostępne funkcje oraz przykłady ich wykorzystania."W tej książce Czytelnik ma dostępne 3 płaszczyzny przekazu informacji:omówienie ogólnych zagadnień (definicji, wykresów etc.)ilustrację tematu przy pomocy przykładów obliczeniowych orazprzedstawienie sposobów rozwiązania wybranych zadań przy pomocy oprogramowania LabVIEWTM(opis funkcji, przykłady wykorzystania, przykłady modeli symulacyjnych i obliczeniowych)PodręcznikSterowanie procesami ciągłymidedykowany jest przede wszystkimstudentom studiów inżynierskich różnych kierunków technicznych - w szczególności: automatyki i robotyki, mechatroniki, elektrotechniki i elektroniki czy mechaniki. Książka ze względu na swoje walory praktyczne będzie również nowatorską pomocą dla inżynierów automatyków, mechatroników, informatyków czy projektantów układów regulacji.
Fascynujący mózg to ekscytująca podróż po jednej z najszybciej rozwijających się dziedzin nauki - neurobiologii.Ludzie od dawna interesują się układem nerwowym i mózgiem. Od czasów antycznych naukowcy badają sposób działania umysłu i próbują odkryć jego tajemnice. Jednak mimo tysięcy lat analiz narząd ten wciąż pozostaje fascynującym obiektem o zaskakujących właściwościach. Badania nad mózgiem stały się modne i nowoczesne; nie ograniczają się wyłącznie do badań w laboratoriach, a ich zaskakujące wyniki coraz wyraźniej przenikają do naszego życia codziennego. W przyszłości badania nad mózgiem z pewnością przyniosą jeszcze wiele ciekawych wniosków, ponieważ jak dotąd tylko w niewielkim stopniu zrozumieliśmy jego działanie.Książka ma na celu ukazanie, jak fascynująca jest neurobiologia. Pokazanie, w jaki sposób wspaniała architektura komórek nerwowych tworzy anatomię mózgu. Przedstawienie procesów zachodzących w układzie nerwowym. A tym samym - przyczynienie się do lepszego zrozumienia mózgu i układu nerwowego.
Szybki postęp technologiczny nie omija także budownictwa stalowego. Dzięki nowym technologiom, dominujące dotychczas sposoby wykonywania węzłów tych konstrukcji, tj. spawanie i połączenia na śruby, stopniowo zostają zastępowane nowatorskimi pozwalającymi obniżyć koszty ich wykonania i montażu. Niniejsza publikacja opisuje m.in.: nowe techniki łączenia konstrukcji stalowych w przekryciach strukturalnych, zastosowanie węzłów rozbieralnych konstrukcji stalowych wykonanych z rur stalowych o znacznych średnicach oraz węzłów rozbieralnych konstrukcji stalowych, wykonanych przy użyciu lasera przemysłowego z równoczesną eliminacją spawania. Węzły te zawierają elementy wykonane wielkoformatowym drukiem 3D. Kratownice z takimi węzłami, nawet o dużych rozpiętościach mogą być przewożone w niewielkich elementach i scalane na miejscu z ich elementów składowych. Książka przeznaczona jest dla pracowników naukowych, doktorantów i studentów zainteresowanych kreowaniem postępu w konstrukcjach metalowych oraz innowatorów, którzy w ramach istniejących firm i start-upów będą chcieli wdrażać prezentowane rozwiązania w praktyce.
Unikatowy podręcznik przedstawiający po raz pierwszy w Polsce interdyscyplinarną, całościową analizę pomocy społecznej. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków związanych z obszarami pomocowymi, szczególnie pracy socjalnej, polityki społecznej czy pedagogiki społecznej oraz do osób związanych z profesjami i zawodami pomocowymi (np. pracowników socjalnych), badaczy zajmujących się kwestiami społecznymi, dziennikarzy, samorządowców i wszystkich wrażliwych na problemy społeczne.Podręcznik prezentuje m.in.:genezę i rozwój pomocy drugiemu człowiekowi;unormowania prawne, organizację, funkcje i świadczenia w pomocy społecznej;działania pomocy społecznej w obszarze wsparcia rodzin, osób z niepełnosprawnościami, seniorów, osób z uzależnieniami czy w kryzysie bezdomności;beneficjentów i kadry pomocy społecznej;zarządzanie, diagnozowanie i międzynarodowy wymiar pomocy społecznej;najnowsze tendencje w tym obszarze polityki społecznej.Autorzy poszczególnych rozdziałów tworzą grono niemal czterdziestu polskich naukowców i praktyków pomocy społecznej z prawie wszystkich liczących się polskich ośrodków naukowych zajmujących się polityką społeczną.
Książka powstała jako wyraz przekonania, że badanie pokoleń jest dobrą, a na pewno interesującą, metodą badania społecznej zmiany, szczególnie użyteczną tam, gdzie zmiany zachodzą w sposób nieciągły, nieliniowy, gdy nie da się ich prosto i logicznie wyprowadzić z upływu czasu czy biegu zdarzeń. Proces społecznej zmiany opisywany jest z perspektywy socjalizacji, losów życiowych i charakterystyk (społecznych, mentalnych) dwóch pokoleń, których wczesne, formatywnie znaczące fazy biografii przypadały na różny historyczny czas (lata PRL i okres transformacji ustrojowej) i na różnie subiektywnie doświadczany czas wspólny (trzy dekady budowania demokracji, gospodarki rynkowej i poszukiwania tożsamości przez nowy, postkomunistyczny system). Ich drogi życiowe, problemy, postawy są przedmiotem badań o wyjątkowej historii i procedurze. Jest to Toruńskie Podłużne Badanie Pokoleń, najdłuższe tego typu badanie prowadzone w Polsce. Rozpoczęte na początku lat 70. XX wieku trwało nieprzerwanie do 2016/2017 roku obejmując dwie kohorty - osoby urodzone w 1957 roku (po raz pierwszy badane w wieku 15 lat) oraz ich dzieci, osoby urodzone w latach 1980-81 (po raz pierwszy badane w 1997/98 roku). W tej książce, podsumowującej wyniki trzech ostatnich fal badania podłużnego (z 1987/88 roku, 1997/98 roku i 2016/2017 roku), charakterystyki pokoleń i relacji pokoleniowych podejmowane są przede wszystkim z myślą i nadzieją na dostrzeżenie tych mechanizmów społecznej zmiany, które mają swoje źródło w "miękkich" procesach społecznych - w socjalizacji, wymianie pokoleniowej, w efektach zderzania się pokoleniowych zasobów z możliwościami i blokadami generowanymi przez historyczny czas.Książka Krystyny Szafraniec jest obszerną rozprawą analizującą unikatowe na gruncie polskim badania panelowe. O wartości tej rozprawy decyduje przede wszystkim imponujący zrealizowany zamysł badawczy. Badania obejmują razem 45 lat i przeprowadzono je w czterech kolejnych fazach w latach 1972-1979; 1987-1988; 1997-1998 oraz 2016-2017. (...) Mimo stopniowego nieuniknionego "wykruszania się" badanej próby (pokolenie rocznik 1957 i ich dzieci) uzyskano jedyne w swoim rodzaju wyniki pozwalające śledzić zmiany w sytuacji i poglądach tych samych rodziców oraz dzieci w czasie oraz porównywać rodziców i dzieci. (...) Książka jest rozprawą naukową, dobrze i rzetelnie pokazującą podstawy teoretyczne oraz warsztat badawczy. Najistotniejsze jest jednak to, że dostarcza ona olbrzymiej liczby ciekawych i niekiedy niedających się uzyskać w inny sposób informacji o przemianach społeczeństwa polskiego w ciągu ostatniego półwiecza.prof. dr hab. Marek Ziółkowski (z recenzji)Książka prezentuje i analizuje unikatowe w skali kraju longitudinalne dane, które ze względu na obszerność uwzględnionej problematyki (liczbę i charakter uzyskanych informacji) oraz przebadany horyzont czasowy przewyższają, w mojej opinii, inne longitudinalne projekty zrealizowane w Polsce. (...) Zaletą pracy jest, rzadko spotykane w literaturze, połączenie w jednej analizie pokoleniowości w sensie pokrewieństwa i w sensie odrębności formacji społecznych (bez koncentracji na "pokoleniach politycznych") - to, moim zdaniem,nowoczesne i płodne ujęcie problematyki generacyjnej. (...) Praca zawiera niezwykle cenne, warte szerokiego upowszechnienia wyniki na temat indywidualnej stabilności (w wielu interwałach czasowych) nastawień, wartości, postaw, preferencji, orientacji społeczno-politycznych, przekonań o sprawczości i podmiotowości.prof. dr hab. Bogdan W. Mach (z recenzji)
Pierwsze wydanie podręcznika Kulturowe ramy zachowań społecznych, opublikowane w 2009 roku, zostało z dużym uznaniem przyjęte przez środowisko naukowe. Wkrótce po wydaniu publikacja otrzymała Nagrodę Teofrasta i tytuł najlepszej książki psychologicznej oraz nagrodę im. Władysława Witwickiego. Intensywny rozwój dyscypliny i przyrastająca liczba przeprowadzonych badań naukowych przyniosły potrzebę przygotowania zaktualizowanego i poszerzonego wydania podręcznika, które oddajemy do rąk Czytelników.Nowe wydanie podręcznika Kulturowe ramy zachowań społecznych przedstawia warunki kulturowe stwarzające ramy, tj. mechanizmy różnorodnych zachowań i procesów psychicznych wychodzących poza zakres psychologii społecznej. Książka ta promuje suwerenną dziedzinę wiedzy w rodzinie nauk psychologicznych - psychologię międzykulturową. Jest to pierwsza na naszym rynku książka polskiego autora, oparta na jego długoletnim doświadczeniu badawczym i dydaktycznym, i równie aktywnym udziale w międzynarodowym ruchu naukowym w obrębie tej dyscypliny.Podręcznik realizuje dwie funkcje. Po pierwsze, przedstawia próby pomiaru i interpretacji kultur w języku psychologii. Po drugie, podejmuje problematykę kulturowych uwarunkowań jednostkowych procesów psychicznych (własnego ja, tożsamości) oraz dynamiki interakcji międzykulturowej.Czytelnik znajdzie w nim kompendium wiedzy na temat:Ekokulturowego modelu uwarunkowań psychiki i wpływu środowiska naturalnego na kształt życia zbiorowości je zamieszkujących oraz na psychologiczne wyposażenie jednostek będących członkami tych społeczności.Psychologicznych wymiarów kultury poczynając od koncepcji Geerta Hofstede, do bliższych czasowo kontynuatorów i krytyków (np. autorzy projektu GLOBE).Zagadnienia wartości jako atrybutów kultur w ujęciu Shaloma Schwartza oraz Ronalda Ingleharta.Epistemologicznych wymiarów kultury - atrybucji przyczynowych, społecznych aksjomatów oraz światopoglądów, a także kultury myślenia oraz różnic epistemologicznych w kulturach Wschodu i Zachodu.Tożsamości rodzajowej, kulturowej oraz problematyki stereotypów.Charakterystyki Polski na kulturowej mapie Europy, czynników kulturotwórczych oraz wewnętrznych podziałów kulturowych.Problematyki migracji i akulturacji - z nakreśleniem historii 200 lat polskiego wychodźstwa.Idei wielokulturowości i etnorelatywizmu oraz ich realizacji w polityce społecznej i działalności edukacyjnej.Struktura podręcznika odpowiada harmonogramowi wykładów w trakcie roku akademickiego. Autor przekazuje wiedzę barwnym, przystępnym językiem. Analizowane zjawiska, nierzadko odległe kulturowo od doświadczeń polskiego czytelnika, przybliża za pomocą opisu wyników badań, lecz także ilustruje je blokami poszerzającymi wiedzę i obszernym, unikatowym materiałem ilustracyjnym.
Ekonomia jest nauką społeczną i odnosi się do zachowań oraz funkcjonowania wspólnot ludzkich. Musi więc uwzględniać wiedzę humanistyczną i społeczną, osiąganą w innych niż ona dziedzinach nauki. Jest niebezpieczną i zwodniczą iluzją, że można zachowaniami ludzkimi kierować jedynie przez odpowiednio dobrane stymulatory i bodźce ekonomiczne, a wydajną aktywność gospodarczą uzyskiwać niezależnie od otoczenia politycznego, społecznego, kulturowego, a nawet ekologicznego. A skoro takie czynniki należy uwzględniać, to trzeba je rozpoznać i zbadać.W książce Janusz A. Majcherek przedstawia autorską interpretację różnorodnych uwarunkowań procesów prowadzących do wzrostu bogactwa i rozwoju społecznego lub biedy i destrukcji społecznych struktur.Praca Janusza Majcherka jest przemyślanym i dopracowanym wywodem odnoszącym się do zawsze ważnych i zawsze aktualnych kwestii społeczno-gospodarczych. Jestem przekonany, że wywoła ona żywą dyskusję, gdyż w wielu punktach stanowisko Autora jest - w dobrym znaczeniu - kontrowersyjne.prof. dr hab. Jerzy Hausner (z recenzji)
Poznaj dzieje wielkiej intelektualnej przygody.Poręczne, ilustrowane kompendium historii nauki dla czytelników w każdym wieku. Przystępnie omawia ponad 5000 lat naukowej historii, od kolebki cywilizacji po Dolinę Krzemową, skupiając się na rozwoju 16 kluczowych dyscyplin:MatematykaMedycynaFilozofiaGeografiaOptykaBotanikaAnatomiaAstronomiaChemiaInżynieriaGeologiaMikrobiologiaFizykaNeurobiologiaInformatykaGenetykaDowiedz się o rozwoju narzędzi rolniczych, początkach anatomii w starożytnym Egipcie, badaniu wzorców pogodowych i tworzeniu map. Zanurz się w najnowocześniejsze nauki XXI wieku - inżynierię genetyczną, fizykę kwantową i sztuczną inteligencję. Poznaj niezwykłe postacie, dzięki którym zaczęliśmy rozumieć Wszechświat i dowiedz się, jakie odkrycia i przełomy są jeszcze przed nami.
Wydawnictwo PWN ma zaszczyt przedstawić najnowsze, czwarte uaktualnione i rozszerzone wydanie uznanej książki z dziedziny elektrotechniki: ZWARCIA W SYSTEMACH ELEKTROENERGETYCZNYCH.Książka ta traktuje o zagrożeniach i przeciwdziałaniach zakłóceniom jakimi są zwarcia w sieciach elektroenergetycznych. Potrzeba przedstawienia Czytelnikom zupełnie nowego, zaktualizowanego i rozszerzonego wydania wynika z faktu coraz szerszego wprowadzania odnawialnych źródeł energii, zmiany międzynarodowej normy zwarciowej oraz rozwoju narzędzi obliczeniowych (programy komputerowe obliczeniowe i symulacyjne).W książce ZWARCIA W SYSTEMACH ELEKTROENERGETYCZNYCH Czytelnik znajdzie informacje przykładowo na temat:charakterystyk przebiegów zwarciowych,zwarć w sieciach z uziemionym i nieuziemionym bezpośrednio punktem neutralnym,metod ograniczania prądów zwarcia,zmian w normie zwarciowej,uwzględniania w obliczeniach zwarciowych odnawialnych źródeł energii,przykładów obliczeń zwarciowych i komputerowych symulacji przebiegów zwarciowych.Autorami książki ZWARCIA W SYSTEMACH ELEKTROENERGETYCZNYCH są wybitni przedstawiciele nauk technicznych, jednocześnie uznani wykładowcy akademiccy -prof. dr hab. inż. Piotr Kacejko, prof. dr hab. inż. Jan Machowski, dr hab. inż. Paweł Pijarski Prof. Uczelni oraz dr hab. inż. Adam Smolarczyk.Publikację kierujemy do studentów studiów technicznych kierunków Elektrotechnika i Energetyka specjalizujących się w Elektroenergetyce. Książka będzie również pomocna w pracy specjalistom zajmującym się analizą zwarć w projektowaniu, rozwoju i eksploatacji sieci elektroenergetycznych wszystkich poziomów napięć, a także inżynierom i wszystkim zainteresowanym tą tematyką.
Nauka i zachowanie człowieka to jedna z najważniejszych książek B.F. Skinnera. W niezwykle sugestywny, erudycyjny sposób, a przede wszystkim opierając się na wynikach badań, Skinner przekonuje, że naukowe podejście do opisywania, wyjaśniania, przewidywania, a wreszcie kontroli zachowania jest możliwe. Wychodząc od argumentów przemawiających za naukowym ujęciem ludzkiego zachowania, autor szczegółowo omawia czynniki, które na to zachowanie wpływają. Następnie pokazuje, w jaki sposób, z naukowej perspektywy, można analizować tak specyficznie ludzkie zdolności, jak samokontrola, myślenie czy ja. W dalszej części książki Skinner podejmuje się analizy zachowań społecznych, a następnie tak złożonych zagadnień, jak rząd, prawo, religia, psychoterapia, kontrola ekonomiczna i edukacja. Książkę kończy analiza możliwości kontroli ludzkiego zachowania, szczególnie z perspektywy kulturowej.Nauka i zachowanie człowieka jest publikacją istotną nie tylko z historycznego punktu widzenia. Skinner dowodzi w niej, że nauka może i powinna być podstawą działań praktycznych; że zachowanie można kształtować i modyfikować, korzystając z metod, które wywodzą się z badań eksperymentalnych i w badaniach eksperymentalnych dowiedziano ich skuteczności. Dlatego Nauka i zachowanie człowieka jest równie aktualna dziś, jak była w chwili swego pierwszego, amerykańskiego wydania z 1953 r. i z tego powodu jest też stale wznawiana.Może być tak, że to nie z nauką jest coś nie w porządku, lecz jedynie z jej zastosowaniem. Metody naukowe zawsze były stosowane z ogromną skutecznością tam, gdzie ich próbowano. Użyjmy ich zatem do spraw związanych z aktywnością człowieka. Nie musimy zajmować się tymi dziedzinami, w których nauka już się rozwinęła. Koniecznie musimy jednak zrozumieć naturę człowieka na podobnie wysokim poziomie zaawansowania. Może to być nasza jedyna nadzieja.Z tekstu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?