Czym jest cud?Jak rozumieć cud jako spotkanie czlowieka z Bigiem?na co trzeba zwrócić uwagę przy prawidłowej interpretacji nadprzyrodzonego działania Boga?Dlaczego Bóg działa raz w ukryciu, a innym razem bardzo spektakularnie?W jaki sposób nie ulegać różnym manipulacjom pseudoproroków?Jakie są kryteria rozeznawania autentyczności cudów i charyzmatyków?
Jest nim przede wszystkim Eucharystia jako przewodni temat programu duszpasterskiego Kościoła w Polsce w latach 2019-2022, jak również przypadające w 2020 roku stulecie urodzin św. Jana Pawła II oraz dotkliwe dla Europy i świata doświadczenie pandemii koronawirusa.Piękno modlitwy różańcowej kryje się w tym, że jak w zwierciadle odbija się w niej całe nasze życie: radości i smutki, tęsknoty i nadzieje, błaganie i wdzięczność. Najlepiej byłoby, gdyby każdy, inspirując się głębokimi treściami papieskiego nauczania, snuł przy okazji odmawiania różańca własne rozważania, zawsze jednak osadzone w Słowie Bożym.Ze Wstępu.
Bóg, objawiając się człowiekowi, nawiązał z nim zbawczy, intymny dialog, który niezmiennie trwa. Wszechmogący nigdy nie przestał mówić do ludzkości. Komunikuje swe słowo, objaśnia rzeczywistość świata, prowadzi człowieka drogami zbawienia. Pełnię Objawienia otrzymaliśmy w Jezusie Chrystusie. Przez fakt wcielenia Syna Bożego Pan ukazał całą prawdę o sobie i zaprosił ludzkość do relacji miłości tak wielkiej i miłosiernej, że jej znakiem może być wyłącznie krzyż Chrystusa.Źródeł poznawania Boga jest wiele. Najpierw depozyt wiary: Objawienie zawarte w Tradycji i Piśmie Świętym, potem Magisterium Kościoła, następnie zwyczajne nauczanie papieża, biskupów, prezbiterów, specjalistów danej dyscypliny teologicznej oraz pochylenie się nad pismami mistyków, eremitów i świętych. W tej hierarchii swoje miejsce znajduje przejawiający się charyzmat prorocki, który nie tylko dotyczy wybranych jednostek, lecz także całego ludu Bożego, który otrzymał moc Ducha Świętego. W różnych wymiarach życia Kościoła ukazuje logiczne, spójne, pełne troskliwości działanie Boga, który nie chce, by Jego dzieci pobłądziły. Eklezja zrodzona w dniu Pięćdziesiątnicy istnieje po to, by być prorockim światłem dla wszystkich ludzi. W niej i przez nią Stwórca w Osobie Syna przez Pocieszyciela ciągle prowadzi dialog: czy to w sposób pośredni, czy też bezpośrednio powołując konkretną osobę na proroka, herolda objawiającego innym wolę Bożą, wzywającego do nawrócenia i pokuty, interpretującego historię i całą rzeczywistość świata z perspektywy Boga. Jak niegdyś, tak i dziś Bóg ciągle powołuje swoich proroków, którzy stają się cudownym znakiem Jego opieki i miłosierdzia, wskazującym na wartości nieprzemijające i ostateczne spełnienie osoby ludzkiej w wieczności. Charyzmat prorocki w Kościele jest nieocenionym skarbem, o który katolicy winni się zatroszczyć i szczególnie go pielęgnować.W niniejszej pozycji zostały poruszone następujące zagadnienia:Jak rozumieć Osobę Ducha Świętego: Najwyższego Daru i Dawcy wszelkiej łaski?Jaki jest podział łaski darowanej przez Boga?Czym są charyzmaty?W jaki sposób rozumieć charyzmat prorocki?Kim jest prorok?Jak poprawnie rozpoznać prawdziwego charyzmatyka?Jak zweryfikować słowo proroctwa?W jaki sposób prorok i słowo prorockie funkcjonują we wspólnocie Kościoła?Co zrobić, aby przygotować wspólnotę do poprawnego przyjęcia charyzmatu prorockiego?
W adhortacji apostolskiej Evangelii gaudium papież Franciszek zauważa, że współcześnie większym wyzwaniem niż ateizm jest troska o to, by dać ludziom właściwą odpowiedź na ich pragnienie Boga. Jeśli nie znajdą oni w Kościele duchowości, która ich uzdrowi, wyzwoli, napełni życiem i pokojem (nr 89), to grozi im duchowa pustynia (nr 86), albo duchowa światowość, kryjąca się za pozorami religijności, a nawet miłości do Kościoła.Ta duchowa światowość polega na szukaniu chwały ludzkiej i osobistych korzyści zamiast chwały Bożej (nr 93).
Czytelnik znajdzie tu m.in. omówione zagadnienia działań Ducha Świętego, Jego natchnień, charyzmatów, pomocy w czytaniu Pisma Świętego. Przedstawiona też została kwestia nowego narodzenia z Ducha Świętego. W książce mowa jest także o Duchu Świętym jako mocy Mesjasza i chrześcijanina. Wskazano również na konieczność modlitwy do Ducha Świętego, stąd zamieszczono Nowennę do Ducha Świętego o dar nowego życia.Niektórzy ludzie pojmują Ducha Świętego jako siłę bądź energię, która pochodzi od Boga. A taką energię czy nieokreśloną moc trudno pokochać. Kiedy św. Paweł mówi: Nie zasmucajcie Bożego Ducha Świętego (Ef 4, 30), pokazuje, że jest On Osobą. Jako Osoba Pocieszyciel ma uczucia, refleksję, mądrość, podejmuje decyzje, cechuje Go zdolność poznawania, zapamiętywania.
Na podejście do Biblii mają wpływ także takie czynniki jak wykonywane profesje, wykształcenie, a nawet kolor skóry, płeć bądź orientacja seksualna.Są tacy, którzy rozpoczynają lekturę Pisma Świętego z ukrytymi założeniami ideologicznymi. Różnego rodzaju środowiska sięgają po Biblię jako narzędzie służące ich partykularnym interesom i próbują używać jej do potwierdzenia tego, co uważają za prawdę. Gdy ktoś jest przekonany o słuszności swoich poglądów, może tendencyjnie dobierać teksty biblijne na ich poparcie.Niniejsza książka podejmuje temat bezdroży interpretacyjnych i pułapek, które czyhają na czytelników Biblii, gdy podchodzą do lektury ze z góry przyjętymi założeniami ideologicznymi.
Dawny szamanizm współcześnie odrodził się w neopogańskich ruchach powiązanych z magią i starymi kultami. Łączy je jeden wspólny cel: walka z chrześcijańską wiarą i Dobrą Nowiną o Miłości, która zwycięża ze złem.
Na przykład świadkowie życia św. Jana Pawła II i jego biografowie podkreślają, że niemal codziennie odprawiał ją jeszcze jako arcybiskup Krakowa. W przerwach zaś pomiędzy wykładami, które prowadził na KUL, rozważał drogę krzyżową w kościele akademickim lub po prostu dyskretnie na korytarzach głównego gmachu. Praktyka odprawiania Drogi krzyżowej ma doniosłe znaczenie dla życia duchowego, gdyż jest zanurzeniem się w samo sedno dzieła odkupienia, a zarazem upodobnianiem się do Zbawiciela. Odprawianie Drogi krzyżowej wyraża nie tylko pokutno- -wynagradzającą postawę chrześcijanina z powodu popełnionych grzechów, które wpisują się w cierpienie Chrystusa, ale jest naśladowaniem Jego postawy: pokory i uniżenia, posłuszeństwa wobec wyroków Bożej Opatrzności, a zwłaszcza miłości i miłosierdzia względem grzeszników. Służy więc wewnętrznej przemianie i uświęceniu. Aby Droga krzyżowa spełniła swoją rolę w budzeniu i ugruntowaniu autentycznych postaw chrześcijańskich, powinna mieć formę osobistej lub zespołowej rewizji życia. Temu celowi służą zaproponowane w niniejszej książce treści rozważań przy kolejnych stacjach, mające przede wszystkim formę bardzo osobistego zwrócenia się do cierpiącego Chrystusa
Czym jest cud?Jak rozumieć cud jako spotkanie człowieka z Bogiem?Na co musimy zwrócić uwagę przy prawidłowej interpretacji nadprzyrodzonego działania Boga?Dlaczego Bóg działa raz w ukryciu, a innym razem bardzo spektakularnie?W jaki sposób nie ulec różnym manipulacjom pseudoproroków, uzdrowicieli, szamanów, samozwańczych charyzmatyków?Jakie są kryteria rozeznawania autentyczności cudów i charyzmatyków?Na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedź w niniejszej książce. Ma ona na celu przybliżyć sposoby działania Boga wśród ludzi. Wyjaśnimy czym jest Objawienie Boże oraz na czym polega Miłość Boga i Jego stała obecność w świecie. Przyjrzymy się również czym jest wiara, modlitwa i łaska. W świetle osobowego działania Boga dokonamy interpretacji samego pojęcia cudu, jak również zobaczymy jakie są kryteria jego rozeznawania we wspólnocie Kościoła. Będziemy mogli przeczytać o sposobach weryfikacji wydarzeń charyzmatycznych i samych charyzmatyków oraz o sytuacjach, które są ewidentnym nadużyciem i nieprawidłowością w ewangelizacji i duszpasterstwie.
Opowiedział jej więc jeden z nich: śniło mu się, że schodził schodami, a potem dostrzegł kaplicę z katafalkiem na środku, zaś wokół trumny honorową wartę. Gdy zapytał jednego z obecnych, kogo wszyscy opłakują, usłyszał: To nasz kochany prezydent padł z ręki mordercy!. Tydzień później (14 kwietnia 1865 r.) aktor John Wilkes Booth zastrzelił w Waszyngtonie Lincolna. Kiedy o tragedii zawiadomiono jego żonę, odrzekła: Boże, jego sen, jego sen! (fragment książk- Jak interpretować sny?- Co one oznaczają?- Czy sen jest zjawiskiem tylko naturalnym?- Czy należy wierzyć w sny?- Czy wiara w sny sprzeciwia się wierze w Boga?- Czy we śnie może objawić się wola Boża?- Czym jest świadome śnienie?Na te i wiele innych pytań stara się odpowiedzieć niniejsza pozycja. Ponadto znajdują się w niej świadectwa dotyczące porażenia sennego oraz świadectwo s. Zachariaszy, której śnił się szatan. Każde ze świadectw zostało zaopatrzone komentarzem egzorcysty lub demonologa.
Żyjemy w czasach, w których ateiści, materialiści i niewierzący naukowcy przekonują, że bardziej racjonalna jest wiara, że wszechświat i człowiek powstały z niczego, niż że powołał je do istnienia Bóg. Jaka jest prawda?
Co o nauce, wierze i Bogu myśli profesor fizyki, uczony, który był szefem Katedry Fizyki Kwantowej? Książka jest zapisem dociekliwej rozmowy, podczas której padają fundamentalne pytania o Boga, wiarę, naukę i ich wzajemne powiązania. Interlokutorem w tym fascynującym wywiadzie jest Mariusz Błochowiak, doktor fizyki, student prof. Zbigniewa Jacyny-Onyszkiewicza, wydawca „Miesięcznika Egzorcysta”.
Czy może istnieć konflikt między wiarą a nauką?
Czy wiara w Boga jest racjonalna?
Czy nauka odkrywa rzeczywiście prawdę?
Czy cuda są sprzeczne z prawami fizyki?
Czy nauka podważa istnienie diabła i posługę egzorcystów?
Jak wyglądały spotkania z Janem Pawłem II w Castel Gandolfo?
Czy żyjemy w Bożym matriksie?
Czy istnieje życie poza Ziemią?
Czym jest materia?
Czy filozofia realistyczna ma jeszcze rację bytu w świetle fizyki kwantowej?
To zaledwie garść zagadnień, poruszanych podczas rozmowy.
Jestem alkoholikiem, czyli człowiekiem, który zachorowałna nieuleczalną, śmiertelną chorobę, ale którą można skutecznie zatrzymać, tyle że potrzebny jest na to sposób (Felek).
Od picia towarzyskiego szybko przeszłam do picia w samotności. Utrata prawa jazdy za jazdę po alkoholu rozpoczęła ekspresowe staczanie się w dół. Moje hamulce puściły. Piłam nie tylko w domu, ale i w pracy (Aldona)
Zdarzyło się, że miałem odebrać dzieci z przedszkola, bo żona miała zebranie z rodzicami w swojej szkole. Wróciła do domu o 20.00 – mąż śpi pijany, a dzieci nie ma. Po jednym z takich kilkudniowych ciągów spakowała walizki i z Opola pojechała na wieś pod Sokołów Podlaski do swoich rodziców (Lech)
Jak wyzwolić się z alkoholizmu? W książce pragniemy odpowiedzieć na to i wiele innych, ważnych pytań:
Czy lęk to główna przyczyna, przez którą ludzie ulegają zniewoleniom?
Komu najtrudniej wyzwolić się z nałogu alkoholizmu?
Kiedy należy zacząć leczenie farmakologiczne?
Czy alkoholizm to tylko choroba?
Kiedy człowiek jest uzależniony, a kiedy jeszcze nie?
Dlaczego uzależnione osoby nie chcą wyjść z alkoholizmu?
Czy alkoholik, który uwolni się od alkoholizmu, nie powinien pić do końca życia?
Czym jest Krucjata Wyzwolenia Człowieka?
Aby zapewnić sobie papieża o cechach przez nas wymaganych, przede wszystkim należy zadbać o to, aby wykształcić mu [] pokolenie godne królestwa, o którym marzymy. [] W przeciągu niewielu lat to młode duchowieństwo siłą rzeczy obejmie wszystkie stanowiska, ono będzie rządzić, administrować, sądzić, ono utworzy radę przy papieżu, ono zostanie powołane do wyboru nowego papieża.
Dawny szamanizm współcześnie odrodził się w neopogańskich ruchach powiązanych z magią i starymi kultami. Łączy je jeden wspólny cel: walka z chrześcijańską wiarą i Dobrą Nowiną o Miłości, która zwycięża ze złem.
Szybkie tempo życia, znaczne przeciążenie różnego rodzaju obowiązkami, a także dążenie do sukcesu są powodami coraz większych trudności przeżywanych przez współczesnego człowieka. Najważniejszym jednak czynnikiem, mającym wpływ na kondycję psychiczną ludzi, jest niewłaściwa hierarchia wartości. Stanowi ona przyczynę złych wyborów, a co za tym idzie nieuporządkowanego życia.
Kiedy chrześcijanin traci wiarę oraz zarzuca modlitwę i życie sakramentalne, jego opustoszałe serce zajmuje Zły. Jeśli ktoś dobrowolnie uczestniczy w praktykach satanistycznych, ezoterycznych czy New Age z pewnością Zły zacznie w nim działać
Diabeł jest złodziejem, który kradnie duszę. Złodziej przychodzi tylko po to, aby kraść, zabijać i niszczyć (J10, 10). Nauczam w Europie już 18 lat i wiem, że wiele osób odchodzi tu od Jezusa i Kościoła, a zwraca się ku religiom Wschodu, takim jak hinduizm, buddyzm, i ich praktykom. Możliwe, że w literaturze na temat samobójstwa nigdzie nie wskazuje się pośród jego przyczyn na Szatana, przychodzącego podczas praktyk ezoterycznych czy New Age bądź w wyniku niegodnie przyjętej Komunii Świętej. Ja jednak twierdzę, że jest to jeden z głównych powodów rosnącej liczby samobójstw w naszych czasach!
o. James Manjacal MSFS
Profesor Brunon Hołyst na pytanie, czy można wskazać na jakąś jedną przyczynę samobójstw, odpowiedział, że jest nią brak miłości. Ja bym jeszcze to rozwinął i dodał poczucie braku miłości. Może być tak, że człowiek, który popełnia samobójstwo, obiektywnie jest kochany. Jednak on tego nie dostrzega albo uczucie jest zbyt słabo komunikowane – deficyt komunikacji w rodzinie.”
Prof. Adam Czabański, badacz zjawiska samobójstwa
W dzisiejszych czasach sprawy związane z jedzeniem stają się pierwszoplanowym zagadnieniem ludzkiego życia. Koncerny, które zajmują się produkowaniem żywności na masową skalę, za pomocą kampanii reklamowych wzbudzają w człowieku iluzję szczęścia wypływającego z zaspokojenia potrzeby jedzenia. Sztuczne potęgowanie elementarnego pragnienia i form zaspokojenia powoduje rujnowanie zdrowia całych społeczeństw. Problem ten dotyczy w szczególnym stopniu Zachodu, gdzie skutkiem obżarstwa jest powszechnie zauważalna otyłość.Współcześnie obsesyjna troska o ciało daje o sobie znać na różne sposoby. Jest nią także zjawisko, które Steven Bratman, amerykański lekarz nazwał ortoreksją, czyli nadmierną dbałością o jakość pożywienia, co również traktuje on jako jednostkę chorobową. Niekiedy nazywa się to także kuchenną duchowością, dysfunkcją gastronomiczną czy kultem jedzenia.Świat jedzenia coraz bardziej dominuje życie jednostek. Kuchniokracja zakreśla coraz szersze kręgi, rządząc niekiedy spotkaniami ludzi między sobą i zatracając istotę spotkania człowieka z człowiekiem.Autor w niniejszej publikacji zajmuje się również wegetarianizmem, różnego rodzaju dietami, jedzeniem chorobliwym czy wreszcie cnotą umiarkowania w jedzeniu i piciu.
Karty tarota są bardzo groźne. Powodują skutki analogiczne do tych, które wywołują klątwy bądź rytuały magiczne. Według świadectw byłych tarocistek karty tarota trudno spalić. Chrześcijaninowi nie wolno z nich korzystać. Nadto tarot „mści się” na osobach, które go porzucają. Czy więc tarot to tylko zwykłe karty? I dlaczego są tak niebezpieczne? Czyja moc się w nich ujawnia?
Niniejsza książka w przystępny sposób ukazuje zagadnienie uzdrawiania wspomnień. Uzdrawianie wspomnień jest charyzmatem Ducha Świętego, udzielonym Kościołowi naszych czasów, który przyczynia się do uzdrowienia całej osoby.
Poprzez ten szczególny dar Chrystus pokazuje, że także dzisiaj kontynuuje w Kościele swoje dzieło uzdrawiania. Ludzie są uzdrowieni przede wszystkim po to, aby mogli świadczyć o Boskim Lekarzu. Na książkę składają się trzy części. Pierwsza zawiera opis nawrócenia Pauline Edwards. Druga skupia się na posłudze uzdrawiania (znajdziemy tu m.in. odpowiedź na następujące pytania: co powiedział Jezus o uzdrowieniu wspomnień?, na czym polega przebaczenie?, jakie są trudności w rozpoznawaniu miejsc wymagających uzdrowienia?). Ostatnia część to zbiór świadectw, będących przykładem przepotężnej interwencji Boga, który działa wśród nas.
Co roku pół miliona młodzieży z krajów zachodnich podróżuje do Indii, Nepalu, Tajlandii w poszukiwaniu guru, koczuje na plażach, podejmuje przypadkowe prace, by zarobić na swoje utrzymanie. Efektem takich podróży są często nowe orientalne grupy religijne, które po pewnym czasie wkomponowują się we współczesną kulturę Zachodu.
Próby stworzenia synkretyzmu kulturowego i religijnego myśli Wschodu z chrześcijaństwem niosą ze sobą deformację postaci Jezusa Chrystusa. Na przykład Maharishi, założyciel medytacji transcendentalnej, kwestionuje sens i potrzebę cierpienia Jezusa: „Nie sądzę, żeby Chrystus kiedykolwiek cierpiał lub miał cierpieć. (...) Jak mogło cierpienie być związane z Tym, który był wszelką radością, wszelkim szczęściem, który twierdził, że tym wszystkim jest?”. Zaś według kultu hinduskiego Self-Realization Fellowship Jezus nie jest jedynym Synem Boga, ponieważ jest wielu joginów – Chrystusów. Gdy żył na ziemi, praktykował jogę lub podobną medytację. Jest wcieleniem Elizeusza. Został ukrzyżowany, aby wziąć na siebie złą karmę innych. Jego zmartwychwstanie było tylko materializacją atomów, a nie realnego ciała...
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?