Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Podczas proponowanego treningu dzieci kolejno podczepiają do lokomotywy wagony i odczytują ""przyłączone"" wyrazy. Ciekawość - czym to jest tym razzem naładowany pociąg - urozmaica zabawę. Uczniowie po przeczytaniu: tłumaczą znaczenie wyrazu, układają z nim zdanie, wyszukują sylaby, które powtarzają się w wyrazach, wskazują podobieństwa i różnice w wyrazach, tworzą nowe wyrazy przez dodanie do wyrazu bazowego sylaby lub litery.Pomoc może być wykorzystywana w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, z nawykiem literowania, niedokształceniem mowy o typie afazji oraz z dziećmi objętymi wczesną nauką czytania.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,W wyrazach takich jak ćma i ciastko czy dźwig i dziadzio podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. Chodzi bowiem o to, by dziecko nie przywoływało reguły podczas czytania i pisania, ale wykonywało te czynności automatycznie. Wówczas możliwe będzie odczytywanie sensu, czyli czytanie ze zrozumieniem. Czytając dziecku sylaby, należy zwiększyć natężenie głosu podczas realizacji spółgłosek tak, aby dziecko zwróciło uwagę na jednakowe brzmienie głosek"".
Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcji geografii.Ćwiczenia odwracania wzorów dla wszystkich dzieci uczących się czytać, a także dla uczniów leworęcznych, ze skrzyżowaną lateralizacją oraz dla przedszkolaków zagrożonych dysleksją. Są pomocą do wykorzystania w przedszkolach, gabinetach logopedycznych, podczas zajęć reedukacyjnych i rewalidacyjnych. To również świetna zabawa dla przedszkolaków na deszczowe popołudnie.
Trudności w uczeniu się mowy są najczęściej spowodowane kłopotami w uruchomieniu strategii lewopółkulowych. Proponowane ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z trudnościami w nauce języka przede wszystkim dla zagrożonych dysleksją, ale także dla niesłyszących, z zespołem Aspergera, z dyslalią i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
„Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji” to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania.Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.Bożena Senkowska – neurologopeda z wieloletnim stażem. Jest autorką serii logopedycznych: „Sylaby, słowa, wyrazy” i „Słucham i wymawiam” oraz serii „Myślę i mówię. Rozwijanie mowy i myślenia u przedszkolaków”.
„Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji” to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania.Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.Bożena Senkowska – neurologopeda z wieloletnim stażem. Jest autorką serii logopedycznych: „Sylaby, słowa, wyrazy” i „Słucham i wymawiam” oraz serii „Myślę i mówię. Rozwijanie mowy i myślenia u przedszkolaków”.
EKSKLUZYWNY kalendarz ścienny z pracami Rafała Olbińskiego na rok 2024 to zaproszenie do całorocznej kreatywnej podróży po świecie poetyckiego surrealizmu, w którym realność koegzystuje ze snem, a prawda jest siostrą fantazji.
To wyjątkowe wydanie w formacie B3 na kredowym papierze o gramaturze 250 g/m2 doskonale prezentuje twórczość jednego z najbardziej rozpoznawalnych współczesnych polskich artystów, znanego i cenionego zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.
Ekskluzywny kalendarz "Rafał Olbiński 2024" to absolutnie inspirujący element przestrzeni, a bogactwem wizji zawartych na kolejnych kartach można sycić umysł i serce każdego dnia. Publikacja z pewnością przypadnie do gustu wszystkim, których fascynuje realizm magiczny.
• 13 kart na wysokiej jakości papierze kredowym (250 g/m2)
• Kalendarium w języku polskim i angielskim
• Kalendarz na spirali z wieszakiem
• Limitowana edycja, najwyższa jakość wykonania
Projekt graficzny: Szymon Zaremba
Kolekcja łamigłówek"" zawiera zagadki i zadania sprzyjające kształtowaniu umiejętności szkolnych. Proponowane ćwiczenia mają na celu rozbudzenie w dziecku zainteresowania literami, ułatwienie nauki czytania, a także doskonalenie umiejętności matematycznych. Książki świetnie przygotowują również do orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie, spostrzegawczości wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Różnorodność zadań sprzyja rozwojowi myślenia logicznego oraz kształtowania umiejętności rozumienia poleceń.""Kolekcja łamigłówek"" pozwala dziecku na samodzielne pokonywanie trudności, wzmacnia jego rozwój emocjonalny. Daje radość i uczy poprzez dobrą zabawę.""Kolekcja łamigłówek"" stanowi rozszerzenie zadań zamieszczonych w kartach pracy ""Szkoła za pasem"". Kolejne zadania skorelowane są z tematyką kompleksową tego pakietu, ale mogą być wykorzystywane także oddzielnie, bez względu na pracę z pakietem.
Afazja - odbudowa komunikacji to seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację.Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta.Część III pomaga wprowadzać w świat pojęć abstrakcyjnych, przestrzennych i zawierających znaczenia przenośne.
Seria logopedyczna Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 latĆwiczenia te:rozwijają uwagę i pamięć słuchową,doskonalą artykulację,poszerzają słownictwo,uczą dostrzegania rytmu i rymu,usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,rozwijają procesy myślenia.Piąty zeszyt serii zawiera ćwiczenia głoski /l/. Ćwiczenia te wpływają na poszerzenie zasobu czynnego słownictwa, zachęcają do układania zdań i samodzielnych wypowiedzi. Podobnie jak w poprzednich zeszytach serii, również w tym znajdują się zadania, w których poza utrwalaniem prawidłowej wymowy, kieruje się uwagę dziecka na uważne słuchanie, zapamiętywanie treści wyrażeń i zdań.
Celem publikacji jest próba uchwycenia wielopłaszczyznowości kultury rockowej oraz ukazania transkulturowych i transmedialnych aktywności twórców. Analizie poddano teksty o charakterze autobiograficznym muzyków kojarzonych przede wszystkim z „ciężkimi” odmianami rocka – hard rockiem, heavy metalem czy black metalem.
Oto nowe zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki pierwotnie zatytułowanej Uzależnienia medialne, czyli o patologicznym wykorzystaniu mediów. Książka odnosi się do sytuacji, w których dzieci i młodzież wykorzystują media w sposób dysfunkcjonalny – tzn. taki, który okazuje się szkodliwy zarówno dla samego użytkownika, jak i jego otoczenia społecznego. Wyczerpanie pierwszego nakładu pozycji oraz dynamiczny rozwój mediów, a tym samym większa liczba badań empirycznych i studiów teoretycznych dotyczących tej problematyki, sprawiły, że drugie wydanie Uzależnień… zostało zaktualizowane o najnowsze ustalenia, opisy nowoczesnych form profilaktyki i terapii oraz wskazówki bibliograficzne. Publikacja jest przydatną pomocą dla nauczycieli, wychowawców, rodziców, pedagogów i psychologów szkolnych.
Agnieszka Ogonowska, prof. dr hab. – psycholog i medioznawca; kierownik: Katedry Mediów i Badań Kulturowych w Instytucie Filologii Polskiej na UP im. KEN w Krakowie, Ośrodka Badań nad Mediami UP oraz Zespołu Badań ds. Psychologii Mediów i Edukacji Medialnej w ramach Ośrodka Badań nad Mediami; ekspert komisji sejmowej ds. przeciwdziałania przemocy w mediach (Komisja Stała/Komisja Polityki Społecznej i Rodziny – IV kadencja Sejmu RP); współpracownik Polskiego Komitetu ds. UNESCO. Prowadzi zajęcia naukowe i warsztaty z zakresu: edukacji medialnej, komunikacji społecznej, psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz uzależnień behawioralnych w obszarze mediów. Jest założycielką i redaktorką merytoryczną dwóch serii wydawniczych: „Psychologia Stosowana” oraz „Kultura i Społeczeństwo”
w Wydawnictwie Edukacyjnym w Krakowie. Pełni funkcję redaktor naczelnej czasopisma naukowego „Studia de Cultura”.
Książka zawiera sposoby stymulacji poznawczych zdolności strategicznych – uwagi i pamięci. Jest skierowana do psychologów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Prezentuje propozycje zabaw i ćwiczeń wielokrotnie sprawdzonych przez Autorkę w czasie spotkań treningowych i sesji terapeutycznych. Zaproponowane zabawy mają również funkcję diagnostyczną, pozwalają na dostrzeżenie trudności dziecka w określonym obszarze jego rozwoju.
To kolejna publikacja w serii "Psychologia stosowana". Artykuły zgromadzone w tej książce są przykładem analiz relacji między: filmem a jego odbiorcą, samym filmem (np. analiza dzieła filmowego z wykorzystaniem teorii psychologicznej), a także filmem a jego autorem.
Psychologia w filmie, filmy psychologiczne, metody psychologiczne do analizy i interpretacji przekazów audiowizualnych, wykorzystanie filmu w edukacji psychologicznej czy w badaniach dotyczących np. funkcjonowania procesów poznawczych człowieka. Współczesne przykłady ukazujące relacje między X muzą i jedną z wiodących nauk społecznych można
by mnożyć.
Film intrygował, ciekawił, uruchamiał w widzach emocje i przyciągał od zawsze przedstawicieli różnych grup społecznych. To właśnie oni – ulegając magii kina – przenosili się mentalnie w całkowicie nowy wymiar odczuwania rzeczywistości, a swoją obecnością i zainteresowaniem motywowali twórców do rozwijania „języka” i innych środków technicznych, by uzyskać coraz to lepszy efekt realności. Voyeuryzm, termin przeniesiony w obręb refleksji filmoznawczej z terenu psychoanalizy i seksuologii, stał się podstawową zasadą ustanawiającą skopofiliczną relację między obrazem filmowym a jego odbiorcą. Kino z kolei stało się przestrzenią praktyk kulturowych, w których zarówno wspomniane już pojęcie voyeuryzmu, jak i ekshibicjonizm zostały uwolnione od swoich pierwotnych, parafilnych denotacji i dookreślone przymiotnikiem „filmowy”. Odtąd będą opisywać istotę kina i komunikacji audiowizualnej opartych na relacji między widzem (voyeurem) a rzeczywistością przedstawioną na ekranie.
Ze Wstępu autorstwa prof. Agnieszki Ogonowskiej
Pułapki Czasu – to cykl tajemniczych opowieści i zdarzeń ukrytych w dziejach Leszna i jego okolic. Na pozór zwyczajna historia zwyczajnego miasta ujawnia niezwykłe zdarzenia, przeżywane przez niezwykłych ludzi. Czy to możliwe? Przekonajcie się, wkraczając do lochów miejskiej biblioteki, gdzie rozpoczyna się seria niecodziennych przypadków. Dotrzymajcie kroku nastoletnim bohaterom, którzy wspierani przez dorosłych próbują rozwikłać zagadkę wędrówek w czasie. Czy im się to uda? Czy historia ujawni swoje sekrety? Jaką zapłatę trzeba będzie uiścić, by wydostać się z matni pułapek czasu?
T. 2. Kielich braci Czeskich
Pieczęć zbiera swoje żniwo i naznacza kolejnych wędrowców. Podczas poszukiwań kielicha braci czeskich młodzi amatorzy przygód zostają przeniesieni w przeszłość. Zabiera się z nimi pasażer na gapę. Wędrując po XVII-wiecznym mieście, wiedzeni przez Teo, gimnazjalistę z przeszłości, umykają przed pościgiem członków tajnego stowarzyszenia. Wspólnie z Teo tropią sekret zaginionego kielicha. Czy klątwa pieczęci ma związek z kielichem braci czeskich? Kogo tym razem naznaczy pieczęć?
Opowieść miejscami jest mroczna i straszna, ale nie brak w niej także humoru ani zabawnych sytuacji. To powieść dla lubiących tajemnice i sekrety, dla tych wszystkich, którzy wierzą, żę nierzeczywiste zdarzenia mogą stać się naszym udziałem.
Wydawca: Miejska Biblioteka Publiczna w Lesznie
Pułapki Czasu – to cykl tajemniczych opowieści i zdarzeń ukrytych w dziejach Leszna i jego okolic. Na pozór zwyczajna historia zwyczajnego miasta ujawnia niezwykłe zdarzenia, przeżywane przez niezwykłych ludzi. Czy to możliwe? Przekonajcie się, wkraczając do lochów miejskiej biblioteki, gdzie rozpoczyna się seria niecodziennych przypadków. Dotrzymajcie kroku nastoletnim bohaterom, którzy wspierani przez dorosłych próbują rozwikłać zagadkę wędrówek w czasie. Czy im się to uda? Czy historia ujawni swoje sekrety? Jaką zapłatę trzeba będzie uiścić, by wydostać się z matni pułapek czasu?
T. 1. Klątwa pieczęci
Dwoje przyjaciół ze szkoły, rudowłosa Julka i „kujon” Oliwier, przez przypadek trafiają na tajemniczy odcisk na cegle w lochach miejskiej biblioteki. Zostają wciągnięci przez wir czasu i poznają XVIII-wieczną historię swojego miasta oraz pobliskiego zamku. Najpierw jednak muszą zmierzyć się z tajemnicą trzech szkieletów, które – wydawać by się mogło – strzegą przejścia w czasie. Kim byli zamurowani ludzie? Dlaczego spotkał ich taki lis? Akcja tomu I zawiedzie czytelnika do zamku w Rydzynie.
Opowieść miejscami jest mroczna i straszna, ale nie brak w niej także humoru ani zabawnych sytuacji. To powieść dla lubiących tajemnice i sekrety, dla tych wszystkich, którzy wierzą, żę nierzeczywiste zdarzenia mogą stać się naszym udziałem.
Wydawca: Miejska Biblioteka Publiczna w Lesznie
Światowy bestseller wreszcie przetłumaczony na język polski!
Udawanie normalnej. Życie z zespołem Aspergera (zaburzeniami ze spektrum autyzmu) to książka napisana przez osobę zmagającą się z zespołem Aspergera. Autorka opowiada o szczęśliwym dzieciństwie, pełnym wyrozumiałej postawy rodziców, wchodzeniu w dorosłość, zmaganiu się z barierami społecznymi w trakcie studiów i poszukiwaniami pracy. Opisuje, co to znaczy być żoną i matką z ZA. Przyznaje, jaką ulgą była dla niej diagnoza, którą otrzymała już jako dorosła kobieta, i dzięki której inaczej zaczęła postrzegać swoje życie i wreszcie zaakceptowała swoją odmienność.
(...) Inność to dar do tej pory nieodkryty, może niezauważany w społeczeństwie – to ogromny potencjał tkwiący w odmiennym spojrzeniu (często niekonwencjonalnym, nieobarczonym schematem, niezrozumiałymi stereotypami i uwarunkowaniami). W takim wymiarze publikacja ta ma charakter poznawczy i pozwala na kształtowanie nowych perspektyw widzenia zaburzeń.
Z recenzji prof. dr. hab. Jacka Błeszyńskiego
Udawanie normalnej... to:
• spojrzenie na świat oczami osoby z ZA, dzięki któremu łatwiej zrozumieć i zaakceptować nietypowe cechy i zachowania osób z zespołem Aspergera,
• wspaniałe świadectwo bycia innym, dające pozytywną energię dzięki samoakceptacji swojej wyjątkowości,
• bogaty poradnik dla osób z ZA, pełen przydatnych rad, ułatwiających odnalezienie się w codzienności,
• doskonała propozycja dla osób, które chcą poznać, czym jest zespół Aspergera, zwłaszcza dla rodziców dzieci z ZA, logopedów, terapeutów i nauczycieli; osobny rozdział dedykowany jest pracodawcom.
Czwarta część pt. ""O aniołku ze złamanym skrzydłem"" to ciepła opowieść o tym, co najważniejsze podczas Świąt Bożego Narodzenia: o wspólnym ich przygotowaniu, o byciu razem, o tradycjach, które - zwłaszcza dla dzieci - są impulsem do przeżywania świątecznych chwil całym sobą. Zaginione pierniczki, aniołek ze złamanym skrzydłem, wizyta Mikołaja - to elementy narracji subtelnie potęgujące napięcie przed nadejściem Gwiazdki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?