Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Zeszyt 27. to kolejna książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej ,,Kocham Czytać"". Jagoda i Janek w czasie kolejnej podróży odwiedzają Niemcy. Ten zeszyt, podobnie jak i kolejne, pomoże dziecku opanować ważne umiejętności - płynnego czytania, zapamiętywania istotnych informacji i przekazywania ich podczas rozmowy. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)"".
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera ,,ce"". Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)"".
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z cz i dż. Tradycyjnie już, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami. Oglądając z dzieckiem obrazki, ma się także doskonałą okazję do przekazywania wiadomości o otaczającym świecie. Można wówczas bez nadmiernego dydaktyzmu mówić o tym co dobre a co złe, dając małemu czytelnikowi podstawy etyki, ucząc go empatii i życzliwości dla ludzi.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Podczas proponowanego treningu dzieci kolejno podczepiają do lokomotywy wagony i odczytują ""przyłączone"" wyrazy. Ciekawość - czym to jest tym razzem naładowany pociąg - urozmaica zabawę. Uczniowie po przeczytaniu: tłumaczą znaczenie wyrazu, układają z nim zdanie, wyszukują sylaby, które powtarzają się w wyrazach, wskazują podobieństwa i różnice w wyrazach, tworzą nowe wyrazy przez dodanie do wyrazu bazowego sylaby lub litery.Pomoc może być wykorzystywana w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, z nawykiem literowania, niedokształceniem mowy o typie afazji oraz z dziećmi objętymi wczesną nauką czytania.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej ""Kocham Czytać"". Ze wstępu Autorki: ,,W wyrazach takich jak ćma i ciastko czy dźwig i dziadzio podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. Chodzi bowiem o to, by dziecko nie przywoływało reguły podczas czytania i pisania, ale wykonywało te czynności automatycznie. Wówczas możliwe będzie odczytywanie sensu, czyli czytanie ze zrozumieniem. Czytając dziecku sylaby, należy zwiększyć natężenie głosu podczas realizacji spółgłosek tak, aby dziecko zwróciło uwagę na jednakowe brzmienie głosek"".
Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcji geografii.Ćwiczenia odwracania wzorów dla wszystkich dzieci uczących się czytać, a także dla uczniów leworęcznych, ze skrzyżowaną lateralizacją oraz dla przedszkolaków zagrożonych dysleksją. Są pomocą do wykorzystania w przedszkolach, gabinetach logopedycznych, podczas zajęć reedukacyjnych i rewalidacyjnych. To również świetna zabawa dla przedszkolaków na deszczowe popołudnie.
Trudności w uczeniu się mowy są najczęściej spowodowane kłopotami w uruchomieniu strategii lewopółkulowych. Proponowane ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z trudnościami w nauce języka przede wszystkim dla zagrożonych dysleksją, ale także dla niesłyszących, z zespołem Aspergera, z dyslalią i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Plansze przeznaczone dla logopedów, neurologopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół powszechnych i specjalnych, lektorów języka polskiego jako obcego, rodziców i opiekunów. Do pięciu serii ilustracji dołączone są teksty obrazujące narastanie słownika i zjawisk gramatycznych. Plansze powstały po to, aby ułatwić pracę wszystkim, którzy pragną, by ich podopieczni budowali zdania poprawne gramatycznie, pomagają również nawiązać kontakt z osobami mającymi trudności w wypowiadaniu się. Ilustracje mogą służyć też do ćwiczeń myślenia przyczynowo-skutkowego.
Zestaw zawiera 75 kart (15 kart z ilustracjami + 60 z tekstami).
EKSKLUZYWNY kalendarz ścienny z pracami Rafała Olbińskiego na rok 2024 to zaproszenie do całorocznej kreatywnej podróży po świecie poetyckiego surrealizmu, w którym realność koegzystuje ze snem, a prawda jest siostrą fantazji.
To wyjątkowe wydanie w formacie B3 na kredowym papierze o gramaturze 250 g/m2 doskonale prezentuje twórczość jednego z najbardziej rozpoznawalnych współczesnych polskich artystów, znanego i cenionego zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.
Ekskluzywny kalendarz "Rafał Olbiński 2024" to absolutnie inspirujący element przestrzeni, a bogactwem wizji zawartych na kolejnych kartach można sycić umysł i serce każdego dnia. Publikacja z pewnością przypadnie do gustu wszystkim, których fascynuje realizm magiczny.
• 13 kart na wysokiej jakości papierze kredowym (250 g/m2)
• Kalendarium w języku polskim i angielskim
• Kalendarz na spirali z wieszakiem
• Limitowana edycja, najwyższa jakość wykonania
Projekt graficzny: Szymon Zaremba
Kolekcja łamigłówek"" zawiera zagadki i zadania sprzyjające kształtowaniu umiejętności szkolnych. Proponowane ćwiczenia mają na celu rozbudzenie w dziecku zainteresowania literami, ułatwienie nauki czytania, a także doskonalenie umiejętności matematycznych. Książki świetnie przygotowują również do orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie, spostrzegawczości wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Różnorodność zadań sprzyja rozwojowi myślenia logicznego oraz kształtowania umiejętności rozumienia poleceń.""Kolekcja łamigłówek"" pozwala dziecku na samodzielne pokonywanie trudności, wzmacnia jego rozwój emocjonalny. Daje radość i uczy poprzez dobrą zabawę.""Kolekcja łamigłówek"" stanowi rozszerzenie zadań zamieszczonych w kartach pracy ""Szkoła za pasem"". Kolejne zadania skorelowane są z tematyką kompleksową tego pakietu, ale mogą być wykorzystywane także oddzielnie, bez względu na pracę z pakietem.
Celem publikacji jest próba uchwycenia wielopłaszczyznowości kultury rockowej oraz ukazania transkulturowych i transmedialnych aktywności twórców. Analizie poddano teksty o charakterze autobiograficznym muzyków kojarzonych przede wszystkim z „ciężkimi” odmianami rocka – hard rockiem, heavy metalem czy black metalem.
Książka zawiera sposoby stymulacji poznawczych zdolności strategicznych – uwagi i pamięci. Jest skierowana do psychologów, pedagogów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Prezentuje propozycje zabaw i ćwiczeń wielokrotnie sprawdzonych przez Autorkę w czasie spotkań treningowych i sesji terapeutycznych. Zaproponowane zabawy mają również funkcję diagnostyczną, pozwalają na dostrzeżenie trudności dziecka w określonym obszarze jego rozwoju.
To kolejna publikacja w serii "Psychologia stosowana". Artykuły zgromadzone w tej książce są przykładem analiz relacji między: filmem a jego odbiorcą, samym filmem (np. analiza dzieła filmowego z wykorzystaniem teorii psychologicznej), a także filmem a jego autorem.
Psychologia w filmie, filmy psychologiczne, metody psychologiczne do analizy i interpretacji przekazów audiowizualnych, wykorzystanie filmu w edukacji psychologicznej czy w badaniach dotyczących np. funkcjonowania procesów poznawczych człowieka. Współczesne przykłady ukazujące relacje między X muzą i jedną z wiodących nauk społecznych można
by mnożyć.
Film intrygował, ciekawił, uruchamiał w widzach emocje i przyciągał od zawsze przedstawicieli różnych grup społecznych. To właśnie oni – ulegając magii kina – przenosili się mentalnie w całkowicie nowy wymiar odczuwania rzeczywistości, a swoją obecnością i zainteresowaniem motywowali twórców do rozwijania „języka” i innych środków technicznych, by uzyskać coraz to lepszy efekt realności. Voyeuryzm, termin przeniesiony w obręb refleksji filmoznawczej z terenu psychoanalizy i seksuologii, stał się podstawową zasadą ustanawiającą skopofiliczną relację między obrazem filmowym a jego odbiorcą. Kino z kolei stało się przestrzenią praktyk kulturowych, w których zarówno wspomniane już pojęcie voyeuryzmu, jak i ekshibicjonizm zostały uwolnione od swoich pierwotnych, parafilnych denotacji i dookreślone przymiotnikiem „filmowy”. Odtąd będą opisywać istotę kina i komunikacji audiowizualnej opartych na relacji między widzem (voyeurem) a rzeczywistością przedstawioną na ekranie.
Ze Wstępu autorstwa prof. Agnieszki Ogonowskiej
Pułapki Czasu – to cykl tajemniczych opowieści i zdarzeń ukrytych w dziejach Leszna i jego okolic. Na pozór zwyczajna historia zwyczajnego miasta ujawnia niezwykłe zdarzenia, przeżywane przez niezwykłych ludzi. Czy to możliwe? Przekonajcie się, wkraczając do lochów miejskiej biblioteki, gdzie rozpoczyna się seria niecodziennych przypadków. Dotrzymajcie kroku nastoletnim bohaterom, którzy wspierani przez dorosłych próbują rozwikłać zagadkę wędrówek w czasie. Czy im się to uda? Czy historia ujawni swoje sekrety? Jaką zapłatę trzeba będzie uiścić, by wydostać się z matni pułapek czasu?
T. 2. Kielich braci Czeskich
Pieczęć zbiera swoje żniwo i naznacza kolejnych wędrowców. Podczas poszukiwań kielicha braci czeskich młodzi amatorzy przygód zostają przeniesieni w przeszłość. Zabiera się z nimi pasażer na gapę. Wędrując po XVII-wiecznym mieście, wiedzeni przez Teo, gimnazjalistę z przeszłości, umykają przed pościgiem członków tajnego stowarzyszenia. Wspólnie z Teo tropią sekret zaginionego kielicha. Czy klątwa pieczęci ma związek z kielichem braci czeskich? Kogo tym razem naznaczy pieczęć?
Opowieść miejscami jest mroczna i straszna, ale nie brak w niej także humoru ani zabawnych sytuacji. To powieść dla lubiących tajemnice i sekrety, dla tych wszystkich, którzy wierzą, żę nierzeczywiste zdarzenia mogą stać się naszym udziałem.
Wydawca: Miejska Biblioteka Publiczna w Lesznie
Pułapki Czasu – to cykl tajemniczych opowieści i zdarzeń ukrytych w dziejach Leszna i jego okolic. Na pozór zwyczajna historia zwyczajnego miasta ujawnia niezwykłe zdarzenia, przeżywane przez niezwykłych ludzi. Czy to możliwe? Przekonajcie się, wkraczając do lochów miejskiej biblioteki, gdzie rozpoczyna się seria niecodziennych przypadków. Dotrzymajcie kroku nastoletnim bohaterom, którzy wspierani przez dorosłych próbują rozwikłać zagadkę wędrówek w czasie. Czy im się to uda? Czy historia ujawni swoje sekrety? Jaką zapłatę trzeba będzie uiścić, by wydostać się z matni pułapek czasu?
T. 1. Klątwa pieczęci
Dwoje przyjaciół ze szkoły, rudowłosa Julka i „kujon” Oliwier, przez przypadek trafiają na tajemniczy odcisk na cegle w lochach miejskiej biblioteki. Zostają wciągnięci przez wir czasu i poznają XVIII-wieczną historię swojego miasta oraz pobliskiego zamku. Najpierw jednak muszą zmierzyć się z tajemnicą trzech szkieletów, które – wydawać by się mogło – strzegą przejścia w czasie. Kim byli zamurowani ludzie? Dlaczego spotkał ich taki lis? Akcja tomu I zawiedzie czytelnika do zamku w Rydzynie.
Opowieść miejscami jest mroczna i straszna, ale nie brak w niej także humoru ani zabawnych sytuacji. To powieść dla lubiących tajemnice i sekrety, dla tych wszystkich, którzy wierzą, żę nierzeczywiste zdarzenia mogą stać się naszym udziałem.
Wydawca: Miejska Biblioteka Publiczna w Lesznie
Światowy bestseller wreszcie przetłumaczony na język polski!
Udawanie normalnej. Życie z zespołem Aspergera (zaburzeniami ze spektrum autyzmu) to książka napisana przez osobę zmagającą się z zespołem Aspergera. Autorka opowiada o szczęśliwym dzieciństwie, pełnym wyrozumiałej postawy rodziców, wchodzeniu w dorosłość, zmaganiu się z barierami społecznymi w trakcie studiów i poszukiwaniami pracy. Opisuje, co to znaczy być żoną i matką z ZA. Przyznaje, jaką ulgą była dla niej diagnoza, którą otrzymała już jako dorosła kobieta, i dzięki której inaczej zaczęła postrzegać swoje życie i wreszcie zaakceptowała swoją odmienność.
(...) Inność to dar do tej pory nieodkryty, może niezauważany w społeczeństwie – to ogromny potencjał tkwiący w odmiennym spojrzeniu (często niekonwencjonalnym, nieobarczonym schematem, niezrozumiałymi stereotypami i uwarunkowaniami). W takim wymiarze publikacja ta ma charakter poznawczy i pozwala na kształtowanie nowych perspektyw widzenia zaburzeń.
Z recenzji prof. dr. hab. Jacka Błeszyńskiego
Udawanie normalnej... to:
• spojrzenie na świat oczami osoby z ZA, dzięki któremu łatwiej zrozumieć i zaakceptować nietypowe cechy i zachowania osób z zespołem Aspergera,
• wspaniałe świadectwo bycia innym, dające pozytywną energię dzięki samoakceptacji swojej wyjątkowości,
• bogaty poradnik dla osób z ZA, pełen przydatnych rad, ułatwiających odnalezienie się w codzienności,
• doskonała propozycja dla osób, które chcą poznać, czym jest zespół Aspergera, zwłaszcza dla rodziców dzieci z ZA, logopedów, terapeutów i nauczycieli; osobny rozdział dedykowany jest pracodawcom.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?