MOJE UKŁADANKI to pomoc edukacyjna dla dzieci uczących się czytać. Polecana jest także dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Zestaw zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno- sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej. Jest uzupełnieniem serii MOJE SYLABKI i pozwala na zwielokrotnienie ćwiczeń, co jest niezbędne w nauce czytania. Układanki są skonstruowane tak, aby w formie zabawy wykorzystać wszystkie możliwości dziecka.W kolejnym etapie nauki prezentujemy dziecku wyrazy zbudowane z dwóch sylab: sylaby otwartej (zakończonej na samogłoskę) i sylaby zamkniętej obudowanej spółgłoskami. Tak skonstruowane sylaby są dla dzieci uczących się czytać dość trudne.Zestaw składa się z 21 kompletów. W skład każdego kompletu wchodzą następujące elementy:1. Obrazek;2. Przecięty obrazek z podpisem;3. Podpis - cały wyraz do czytania globalnego;4. Sylaby - wyraz rozcięty zgodnie z podziałem na sylaby.
20-MINUTÓWKI LOGOPEDYCZNE to propozycja 10 gotowych zajęć dla logopedów i rodziców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym.Zawierają szereg ćwiczeń niezbędnych do pracy nad prawidłową wymową dziecka.Na każde dwudziestominutowe zajęcia składają się ćwiczenia:-sekwencji słuchowych,-motoryki małej,-oddechowe,-spostrzegania wzrokowego,-pamięci,-artykulacyjne.20-MINUTÓWKI LOGOPEDYCZNE są doskonałą pomocą zarówno dla dzieci rozwijających się prawidłowo, jak i dla tych, u których stwierdza się nieprawidłowości rozwojowe na rożnych płaszczyznach. Zawarte w nich ćwiczenia sprawdzą się nie tylko w terapii indywidualnej, lecz także w pracy grupowej.W zestawie znajduje się też 100 naklejek motywacyjnych, którymi można nagradzać pracę dziecka.
mówmito innowacyjna pomoc dydaktyczna wspomagająca proces programowania języka.Zestaw jest przeznaczony dla dzieci, które nie rozwinęły umiejętności posługiwania się mową lub utraciły zdolność mówienia w wyniku zaburzeń komunikacji językowej.Szczególnie dotyczy to dzieci:ze spektrum autyzmu,z upośledzeniem umysłowym,głuchych lub niedosłyszących,z afazją,z zespołem Downa.Program polecany także dzieciom obcojęzycznym uczącym się języka polskiego.5 kategorii tematycznych:zwierzęta,osoby,pokarmy,zabawki,ciało.Zawartość zestawu:1. 100 filmów terapeutycznych (pendrive)Filmy zostały zmontowane tak, by wyeliminować bodźce zakłócające odbiór. W tym celu zastosowano szereg zabiegów:prosty montaż - lektorka na białym tle,kilkukrotne powtarzanie ćwiczonego słowa,zbliżenie na usta wypowiadające słowo,nieco zwolnione tempo nagrania.2. 5 książeczek dla dzieciKsiążeczki zawierają materiał obrazkowo-wyrazowy zintegrowany z treścią filmów.
Zestaw kart ""Sylaby do pracy w grupie"" doskonale sprawdzi się podczas grupowej nauki czytania w przedszkolu, jak i indywidualnej pracy stolikowej i domowych zabawach.W pudełku znajduje się 196 kart z sylabami (samogłoski + paradygmaty z 14 spółgłoskami: P, M, B, L, F, W, T, D, S, Z, K, G, J, N).Karty zostały zaprojektowane tak, by były praktyczną pomocą w pracy w grupie przedszkolnej - zastosowano optymalny format oraz dużą czcionkę. Obok sylab umieszczono rysunki, które łączą się tematycznie w pary - to dodatkowy element zachęcający do zabawy i ułatwiający naukę czytania.W zestawie znajduje się instrukcja z propozycjami zabaw, dzięki czemu z zestawu mogą korzystać zarówno nauczyciele, terapeuci, jak i rodzice podczas domowych zabaw z dzieckiem.Karty są powiązane z zeszytem ""Moje sylabki w przedszkolu"":""Moje sylabki w przedszkolu"" to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać sylabami. Opierając się na sylabie, jako najmniejszej jednostce percepcji, znacznie ułatwia się przedszkolakom etap wczesnej nauki czytania.Dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, naklejkom i zróżnicowanym zdaniom, praca z zeszytem dostarcza dzieciom dużo radości i zachęca je do dalszej nauki.Czytanie sylabami - to łatwe!
Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czerwono-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania.Dla kogo?Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
Materiał zawarty w teczce jest przeznaczony do stymulacji i terapii funkcji wzrokowych:- noworodków i niemowląt (jako bodziec służący obserwacji i wodzeniu wzrokiem);- starszych dzieci, które potrzebują dalszej pracy nad percepcją wzrokową lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedstawionych wzorów.Zestaw jest sprawdzonym narzędziem terapeutycznym, rozwijającym u dzieci umiejętności:- nawiązywania kontaktu wzrokowego,- utrzymywania wspólnego pola widzenia,- widzenia w szerszym polu,- kontroli wzrokowej wykonywanych czynności,- koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Rymowanki-kolorowanki z Basią i Jasiem"" rozwijają u dziecka umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Zadaniem dziecka jest odsłuchanie wiersza, omówienie go i na koniec pokolorowanie ilustracji według wskazówek zawartych w rymowance. Aktywność taka wzbogaca słownictwo dziecka, sprzyja utrwaleniu nazw kolorów, rozwojowi wyobraźni i kreatywności. Pozwala także lepiej zrozumieć oraz przyswoić istotę związków przyczynowo-skutkowych.""Rymowanki-kolorowanki"" to nie jest zwykła książeczka do kolorowania, choć kolorowanie to jej ważna część. Równie istotne jednak są wiersze, ich aktywne słuchanie, a także rozmowa o ich treści. Na początku każdego rozdziału zamieściliśmy pytania wprowadzające, które należy zadać dziecku, zanim zobaczy rysunek. W ten sposób sprawdzimy, czy dziecko rozumie użyte w wierszyku kluczowe określenia i w razie potrzeby będziemy mogli je wyjaśnić. Pod rymowanką znajdują się dodatkowe pytania - można je zadać przed kolorowaniem rysunku i wykorzystać jako wstęp do rozmowy na temat związany z wierszykiem i rysunkiem.W treści utworów użyto słów i określeń, które mogą być jeszcze dziecku nieznane, przez co same wiersze mogłyby okazać się dla niego za trudne. Gdy mały czytelnik odkryje jednak, że rymowanka zawiera wskazówki jak kolorować rysunek, to będzie miał większą motywację do jej uważnego wysłuchania. Zilustrowany kontekst w połączeniu z aktywnością plastyczną dziecka ułatwi mu włączenie nowych pojęć do jego słownika.Wierszyk opisujący rysunek można przeczytać dziecku najpierw w całości, a następnie czytać po fragmencie w miarę postępu kolorowania, wyjaśniając lub przypominając w razie potrzeby znaczenie użytych w nim słów. Po zakończeniu warto jeszcze raz przeczytać cały wierszyk, żeby dziecko mogło prześledzić zgodność tekstu z pokolorowanym rysunkiem, co pozwoli także utrwalić poznane słowa i określenia.Gotowy rysunek można wykorzystać do rozwijania umiejętności narracyjnych jako początek lub fragment historii do wymyślenia. Mogą w tym pomóc zamieszczone pod wierszykiem pytania. Praca z tekstem i ilustracjami rozwija u dziecka umiejętność słuchania ze zrozumieniem, którego efekty widoczne będą w postaci pokolorowanego rysunku.Bohaterami wierszyków i rysunków są Basia i Jaś, których dzieci miały okazję poznać w serii ""Pajdohistoryjki z Basią i Jasiem - emocje, relacje, śmieszne sytuacje"".
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób.Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
Terapia funkcji wzrokowych to zestaw 32 plansz i kartonowych obrazków, które są wartościową pomocą w usprawnianiu rozwoju poznawczego niemowląt i starszych dzieci. Zawartość teczki podzielona jest na trzy grupy:- materiał tematyczny (królik, ryba, kot, pies, kaczka);- materiał atematyczny (figury: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło);- materiał literowy (samogłoski: A, E, I, O , U, Y).Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czarno-białe), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania.
Moje pierwsze czasowniki to zestaw przeznaczony do zabawy z najmłodszymi dziećmi, które wprowadzamy w świat podstawowych, codziennych czynności. Poprzez zabawę z dorosłym dziecko uczy się odpowiadać na pytania: CO ROBI? CO ROBISZ?, przyswaja poprawne formy czasownika, buduje pierwsze zdania. Zestaw jest doskonałym narzędziem wspierającym rozwój mowy.W skład kompletu wchodzi materiał obrazkowy oraz, co ważne etykiety i dymki z napisami, dzięki którym zestaw może służyć również jako pomoc w nauce czytania.Moje pierwsze czasowniki są z powodzeniem stosowane w trakcie terapii logopedycznej, psychologicznej lub pedagogicznej, w pracy z dziećmi dwujęzycznymi, dziećmi z zaburzonym i opóźnionym rozwojem języka, z alalią, afazją, zespołem Aspergera, z autyzmem, Zespołem Downa.W zestawie:18 kart ilustrujących czynnościetykiety z pytaniamietykiety z czasownikami w 3. os. l. poj.dymki z czasownikami w 1. os. l. poj.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?